Kertokaa mulle muutama konsti gsx600f -92 tehoja lisää.
Noin päällisin puolin käyrät näyttää aika ahtailta pilleiltä, vehkeessä on kuitenkin tuplaputket notta honkä pitäs niistä päästä pihalle, jos löytäs jostäin 750 putket ja käyrät sopisko?
Sitte ostais ne vakiohärpäkkeet syttypyörä, kn, dynot.
En haluais laittaa pyörän hintaa virityksiin, mut toi suiza on löysä, eikä tää juttu ny näytä siltä et vehkeitä päästäs uusimaan vielä ens kesänä.
Mistä treen seudulla kannattaa viripalikat hommata.
Tietenki vois laittaa TURBON!
Kuten monesti jo todettu, taitaa olla vähän turhaa puuhaa toi virittäminen, varsinkin jos peli kovin tukkosalta tuntuu.
Uudet putket nyt tuo kivat äänet, ja ehkä sen hepan, pari. Eli ei juurikaan vaikutusta. Lähinnä tolla virittämisellä saadaan ehkä mopo vähän paremmin toimivammaksi, ei niin kauheesti sitten tehokkaammaksi. Eli siis vastaa kaasuun paremmin jne.
Koska nopeasti sulla ne palikat mitä siihen runttaat kiinni maksaa saman verran kun koko fillari, niin aika turhaa puuhaa. Osta ny putket, ja säädätä kaasarit, niin sillä pääsee jo alkuun.
Jo pienellä turbo *tuunauksella 50hp ( ja maksaa sitte tommoset likemmäs 3000€ jos oikein muistan jostain kattoneeni) *lisää ja siitä ylöspäin. Sitte voit pistää kaasuja kanssa ni johan lähtee! Eikun alan sivuja vaan tutkaileen ja turboa kehiin *(hannuman @ Marras. 08 2005,16:39) kirjoitti
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Laita piikkiä tai paria pienempi eturatas, tai vielä mieluummin 3-5 piikkiä isompi takaratas, niin muita virityksiä et sitten tarvitsekaan. Ehdottomasti halvin ja helpoin tapa saada reilusti lisää potkua mopottimeen... harvemmin sitä huippunopeutta kuitenkaan tarvii.
Eturattaan vaihdossa on se hyvä puoli, että se on halpa, eikä ketjujakaan yleensä tarvitse lyhentää. Lisäksi eturatas kannattaisi muutenkin vaihtaa kerran tai pari ketjujen eliniän aikana, se kun kuluu rattaista nopeammin.
Eli reilusti lisää suorituskykyä heti huomiseksi ja pienempi eturatas vetoakselin päähän!![]()
Kiitti vinkinstä, en tykkää kuitenkaan huudattaa matkavauhdissa, tää taitaa olla ihan turha höpinä multa, pakko se on vaihtaa jollain ilveellä.(MadMan @ Marras. 08 2005,17:19) kirjoitti
Vaikka et tykkäis huudattaa, niin toi on niin helppo juttu, että ehtottaisin mitä vakavimmalla tavalla kokeilemaan. Voit hävitä korkeintaan pari kymppiä ja pari tuntia, mutta voit saada ihan uuden mopon ja uutta hauskuutta ajamiseen. Ei se nimittäin niihin matkakierroksiin kuitenkaan ihan liikaa vaikuta.(hannuman @ Marras. 08 2005,19:56) kirjoitti
Valinta on sinun ;)
Entinen pyörä oli juuri 600f -91. Oli laitettu syttypyörä, putket, k&n, suuttimet jne. Kokemuksesta voin sanoa, et ei kannata tuhlata rahojaan, ei juurikaan tehoihin vaikuttanu. Tosin kaasuun vastasi ehkä paremmin ja äänet oli miehekkäät.
Tuli vaan ongelmia pienillä kieroksilla, tyhjäkäynnissä jne.
Ainut viritys ko. pyörään on juuri välityksien vaihto.
Vaihda suosiolla isompi pyörä niin kuin minäki...![]()
Niin taitaa olla paras, en muuten tykkää niistä turhista äänistä.(IGI @ Marras. 09 2005,12:34) kirjoitti
Jaa reilusti lisää potkua? Menee jyrkempääkin mäkeä ykkösellä. Säästää kytkintä lähdöissä, jos kyydissä on paljon läskiä.(MadMan @ Marras. 08 2005,17:19) kirjoitti
![]()
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Mun vanhassa äffässä oli uudemman gsx-r:n putkisto modattuna sopimaan siihen... se hengitti aika paljon paremmin kuin se orkkis (jostain kumman syystä)
Seuraava omistaja on sittemmin pykästänyt siihen vessaan turbon, sillä sai kuulemma kulun kohilleen ;)
(tosin siinä mun mopossa oli zxr 750 keula ja samoin kuin takavanne, että ajettavuus oli/on myös kohdallaan...)
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Höh ku tapaan lähtee kakkosella jo muutenki(KMSwallower @ Marras. 09 2005,13:04) kirjoitti
Sitä potkua kaipaa kyl enempi sinne kovempiin nopeksiin, ei noi mee siellä.
Pienempää ratasta vaan eteen niin johan rupee kiihtyyn...15e maksava ratas on kokeilemisen arvonen juttu. Vaihtoonkin menee hurjat 15-30min
![]()
Pain is just weakness leaving the body
Ellei sitten ratas ole niin tiukassa kiinni että tarvii korjaamon apua kuten mulle kävi. Jakoavaimella sai vääntää niin että mopon takapää on ilmassa mutta ei auennu sitten millään. Snellman Racingillä kävin sitten vaihdattamassa koko ketjuratas paketin kun kerran siellä asti olin ja kohtuu hintaan vielä! Vähän vielä mainosta Snellmannille että siellä olen välillä käynyt hoitamassa pieniä juttuja liittyen rätkän osien vääntämiseen takaisin alkuperäiseen asentoon, vaikeitten mutterien irroituksia ja sen semmoista pientä halvalla ja pari kertaa ilmaiseksikin! Reilu mies!(mekanik @ Marras. 09 2005,13:33) kirjoitti
e. Itse aiheesta. Itse en minkäänlaista huimaa tehonnousua odottaisi noilla putki suutin putsari virityksillä joten en niihin rahaa hirveesti kiinni laittaisi kuin vain hienosäädön/äänien takia korkeintaan. Jos oikein reilusti potkua hakisin kusiaiseeni niin vaihtoehtoja olisi tasan kaksi: Ahdin taikka isomman kuutitilavuuden omaava pyörä.
Hmm.. mua hämää kun posse aina ehdottelee "osta uus prätkä jos haluut virittää"
onneks kaikki ei tee noin, joku hyvin viilattu kusiainen on paha ylläri kadulla kun lähteekin niin perkeleesti.
nokat, wisecoa, putkea, kansiduunia, turboa yms..Eipähän ole ainakaan samanlainen kuin muut.
kunnon liikennevalo skaba kadulla piristää kummasti, varsinkin jos on pieni ylläri fikassa (turbo yms.)
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Se vois olla ylläri tosiaa jos se lähtis keulimaan 80stä.(kwak750 @ Marras. 09 2005,14:18) kirjoitti
Sillä turbolla saa vissii noihi suiziin aika helposti potkua, mul on semmone käsitys et ne kestää. Ny siinä on se 86 notkoselkästä konia jos siihen sen 40 sais lisää alkas olla jo kohtuulista.
mitenkään haluamatta masentaa saati loukata, mutta tuo on ihan tuhoon tuomittu idea. ainakin kohtuu rahalla.(hannuman @ Marras. 09 2005,18:42) kirjoitti
soitappas pro-boostille ja kysy ahdinpaketin hintaa tuollaiseen. ei taida ihan löytyä hyllytavarana, vaan pitää räätälöidä erikseen. jostakin syystä tuollainen gsx-f ei ole ollut halutuin viriaihio, ainakaan kusiaisena.
jos ihan pakko on tuollaista vanhaa raatoa alkaa piristämään, niin ehdoittaisin moottorinvaihtoa. jostain 1100 tekniikka, iso kenkälusikka ja tajuttomasti hermoja sekä vähän osaamista niin saa eniten rahalle vastinetta.