Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    taas tämä ikuisuus kysymys mp:n talviseisonnasta kaasarit tyhjiksi vai ei.Onko turhaa hommaa vai järkevää itse ajattelin käyttää pyörän lämpöiseksi kerran kuussa.mites muut tekee ?
  2. #2
    Mun talvivalmistelut menee näin:

    - tankki täyteen
    - pyörä talliin
    - bensahana kiinni
    - miinusjohto akusta irti
    - lakana päälle

    ja siinä se. Jos keväällä ei toimi, niin sitten korjataan. Mitään talvikäynnistelyjä en aio suorittaa. Sopii laiskalle.
  3. #3
    Mä teen näin...

    -litkua tankkiin joka estää veden kertymisen/korroosion
    -tankki täyteen
    -öljyn ja suodattimen vaihto
    -ketjujen pesu ja rasvaus
    -pyörän pesu ja vahaus
    -duunin talliin seisomaan
    -huppu päälle
    -kerran kuussa käyn käyttämässä pyörää ja ajamassa pari kierrosta tallissa...
  4. #4
    Lainaa (CBF600S @ Loka. 28 2005,14:24) kirjoitti
    Mä teen näin...

    -litkua tankkiin joka estää veden kertymisen/korroosion
    -tankki täyteen
    -öljyn ja suodattimen vaihto
    -ketjujen pesu ja rasvaus
    -pyörän pesu ja vahaus
    -duunin talliin seisomaan
    -huppu päälle
    -kerran kuussa käyn käyttämässä pyörää ja ajamassa pari kierrosta tallissa...
    No,mutta näinhän teen minäkin.
  5. #5
    Meikäläisen resepti:
    -Rengaspaineet pienemmäks
    -Jousista jännitykset pois
    -Ketjut puhtaaksi ja rasvat päälle
    -Himpun verran rasvaa sopiviin paikkoihin
    -Korillinen huoltojuomaa
    -Kerran kuukaudessa kone kuumaksi

    Ja toimii...
    Z1000 -08
  6. #6
    Lainaa (Jariel @ Loka. 29 2005,21:20) kirjoitti
    Meikäläisen resepti:
    -Rengaspaineet pienemmäks
    -Jousista jännitykset pois
    -Ketjut puhtaaksi ja rasvat päälle
    -Himpun verran rasvaa sopiviin paikkoihin
    -Korillinen huoltojuomaa
    -Kerran kuukaudessa kone kuumaksi

    Ja toimii...
    Tämä korillinen huolto juomaa kuulostaa hyvältä.
    muutkin neuvot oli hyviä !
  7. #7
    Lainaa (honttu xx @ Marras. 02 2005,22:11) kirjoitti
    Lainaa (Jariel @ Loka. 29 2005,21:20) kirjoitti
    Meikäläisen resepti:
    -Rengaspaineet pienemmäks
    -Jousista jännitykset pois
    -Ketjut puhtaaksi ja rasvat päälle
    -Himpun verran rasvaa sopiviin paikkoihin
    -Korillinen huoltojuomaa
    -Kerran kuukaudessa kone kuumaksi

    Ja toimii...
    Tämä korillinen huolto juomaa kuulostaa hyvältä.
    muutkin neuvot oli hyviä !
    Jep, leukaöljyä itselle ja muuta öljyä pyörälle.

    Ainut vaan että ei niiden renkaiden paineita kyllä kannata pienentää missään nimessä. Matala paine aiheuttaa helpommin "tasaisen kohdan" renkkuun seisonnan aikana. Pieni ylipaine on paaljon parempi. Parasta tietty jos saa molemmat renkaat irti maasta.



    .
  8. #8
    Kaasuttimet suosittelisin tyhjentämää pumppubensasta, koska bensa vanhenee ja hapettaa alumiinia (muun muassa). 4-t pienkonebensassa ei ole noita samoja lisäaineita ja esim. museoajoneuvoilijat pitävät yleensä tuota takissa, koska siinä ei ole noita pumppubensan haittoja. Kokemuksesta tiedän, ettei nelipyttysen mp:n kaasareista meinaa saada enää kalua, kun on kaikki kanavat täynnä vanhentuneen bensan aiheuttamia jäämiä. Nuo bensan sekaan laitettavat lisäaineet lienee nykyisin myös aika toimivia.

    Tuossa edelliset olivat jo listanneet varmaan kaiken tarpeellisen. Painottaisin kuitenkin tuota kuljettajan voiteluaineen merkitystä, mitä ei sovi unohtaa koko talvena.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  9. #9
    Lainaa (Bol dor @ Marras. 09 2005,13:16) kirjoitti
    Kaasuttimet suosittelisin tyhjentämää pumppubensasta, koska bensa vanhenee ja hapettaa alumiinia (muun muassa). 4-t pienkonebensassa ei ole noita samoja lisäaineita ja esim. museoajoneuvoilijat pitävät yleensä tuota takissa, koska siinä ei ole noita pumppubensan haittoja. Kokemuksesta tiedän, ettei nelipyttysen mp:n kaasareista meinaa saada enää kalua, kun on kaikki kanavat täynnä vanhentuneen bensan aiheuttamia jäämiä. Nuo bensan sekaan laitettavat lisäaineet lienee nykyisin myös aika toimivia.

    Tuossa edelliset olivat jo listanneet varmaan kaiken tarpeellisen. Painottaisin kuitenkin tuota kuljettajan voiteluaineen merkitystä, mitä ei sovi unohtaa koko talvena.
    Ainoo vaan, että talven aika sen ei ehdi vielä menemään niin huonoksi, että tulisi tuollaisia ongelmia. Se on eri asia, jos meinaa vuosia seisottaa.

    Muutaman kerran talvessa kun käyttää, niin kohokammioihin tulee uutta gasoa. Ei ehdi sakkaantumaan sinne. Tyhjäks ei kannata vetää kun paikat on sitten kuivina..

    Ihan hyvin se rokkaa sillä n. 6kk vanhalla gasolla keväällä, eikä siellä ole sakkaakaan jos on muutaman kerran jaksanu vetästä tulille.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #10
    "tehdas" takaa että nyky bensa säilyy 3 kuukautta sen jälkeen siitä alkaa erottua hartsi joka tukkii kaasarit siksi lisäaine tai pienkonebensa talveksi. toki säilytys olosuhteet vaikuttaa lopputulokseen t:revere-89
  11.  
  12. #11
    Nykyisin alkaa olla muovia tankit- olisiko parempi tankki mahdollisimman tyhjänä, ainakin tasalämpöisissä sisätiloissa...
    ei ainakaan bensiini vanhene. Vanhempi akku saattaa tarvita latausta.
    Muuten talviseisokki on niin lyhyt aika normaalisssa ajokunnossa olevaan pyörään, jotta ylenmääräinen mutupohjalta kikkailu saattaa olla pelkästään ajantappoa ja fiilitelyä kevättä varten. Tosin onpahan poissa muusta pahanteosta.
    Ex-955i