Juu, äänenvaimennin on pyörän alla, sivulla lukee seuraavasti:
"The exhaust sounds great and is not to loud despite removing the stock exhaust canister. This is because a majority of the sound damping is handled by the muffler under the bike not the exhaust canister on the side of the bike."
Exup poistuu, en tiedä missä katalysaattori on, ehkä se on viimeisen pöntön yhteydessä.
eikös toi ole ihan hyvä kisa näin mp:n seisonta-aikaan... 45sec oli mulla(cartman @ Marras. 05 2005,10:59) kirjoitti
![]()
![]()
Uusia R6:ia dynotettu maailmalla ja nyt kuuluu puhetta ettei kone kierräkään kuin vain 16200 rpm ennakkomainoksista huolimatta. Yamaha syyttää kierroslukumittaria virheellisestä tiedosta ja tehdas ei enää mainosta tuotettaan 17500 rpm:n punarajalla. Tehtiinkö tehtaan toimesta pieni mainosjippo?
Suomen sivuilla puhutaan edelleen lainaus "koskaan aiemmin ei 600-kuutioisesta ole saatu ulos yli 130 hv saatika yli 17500 rp/min" kun taas maailmalla on seuraava teksti lainaus "This latest and greatest R6 features performance never before available in a 600 – 130 horsepower at 14,500rpm" eli viittaukset 17500 kierroksesta muualla on jo poistettu. Saa nähdä miten japanin miehet säilyttää kasvonsa.
Linkkiä juttuun
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Joo, kyllä tosta oli heti alussa aikas paljon juttua että tuskin kiertää niin paljon kuin on ilmoitettu. Eikä tuota tehoakaan löytynyt ihan niin paljoa...(Mik@ @ Helmi. 02 2006,21:17) kirjoitti
Huoltokaksikolla Jämsässä kävin eilen vilkaisemassa livenä tollaista, ihan asiallisen näköinen oli. Todella pieni, ei juuri kevaria isompi.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Alusta asti on kerrottu, että huipputeho tulee @14500rpm. Eihän missään pyörässä tule huipputeho vasta punarajalla, yleensä ainakin 2000rpm ennen punarajaa.(Mik@ @ Helmi. 02 2006,21:17) kirjoitti
Lähes kaikissa pyörissä on sekä nopeus- että kierroslukumittari enemmän tai vähemmän optimistisia. Mikään ei ole siis muuttunut. Eli kaikki ne "huijaa" ihan samaan tyyliin. Huijaako R6:n rundari sitten prosentuaalisesti enemmän kuin muut, se jää nähtäväksi... Toki mitä enemmän kiertää, niin sitä enemmän se huijaa samalla heittoprosentilla.
Enemmän tuo kiertää kuin kilpailijat kuitenkin. Kai tuo kohu nousi osittain sen takia, että tuo todellakin kiertää selkeästi enemmän kuin muut vastaavat. Sitä ei purematta niellä..
Radalla varmaan hauska moottori hyvän venyvyytensä takia. Kadulle en tuollaista ottais, ei huvittais ajaa koko ajan yli 10000rpm *
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Joo, sama homma kuin edellisissä R6:Ssa. Eikä tämä uutuus tosiaankaan kierrä kuin alle 1000 rpm enemmän kuin vanha... mainosmiesten panettelua kaikki tyynni!
Mutta kuitenkin erittäin hieno laite!
Varmasti uusi R6 on hyvä katupyöränä kilpuritouhun lisäksi, mikäs sen hauskempi laite olisi kuin tuollainen singeri! Mutkateillä saa piiskata vaihteita... se on hauskaa! Samalla radalla piipahtaminen on varmasti super-hauskaa.
Paljonko vanha R6 kiersi oikeesti? 1000rpm lisää on melko paljon. Ilmeisesti vanha kiersi n. 15000rpm todellista, ja uusi kiertää _yli_ tonnin enemmän. Ei hassummin!(Jyri @ Helmi. 03 2006,09:50) kirjoitti
Jyri eihän se voi olla hauskaa, kun tuossa on leveä R4 **Eikä siinä ole V2 moottoria.. Ja kun se on japanialainen, niin eikös se tarkoita, ettei siinä ole runko, alusta ja jarrut (tai siis tarkoin harkittu kokonaisuus) kuitenkaan mitään erikoista? Ajettavuus ei yllä esimerkiksi tietyn D-merkin tasolle?
Vai olisko se sittenkin niin, että myös noilla japseilla on _sittenkin_ tarkoin harkittuja kokonaisuuksia? Kyllä mä alan vähän siihen suuntaan kallistumaan **On se moni japsi ollu niin mahtavia laitteita kun niillä on ajellu... Varmaan olis tuo R6 myöskin, mielelläni ottasin sellasen ratapyöräksi kyllä!
Vaihteiden vaihtelu on hauskaa juu, kun ajaa lujaa. Sekin on hauskaa, kun on vääntöä. Ei ole pakko vaihtaa aina niitä vaihteita, jos ei just silloin huvita. Eli voi ajaa vaivattomasti lujaa, ja kiihdytellä reippaasti veivaamatta kolmea pykälää alaspäin. Mutkatielläkin voi ajaa tarvittaessa koko ajan yhdellä vaihteella, joka löylyä riittää koko ajan. 2 päälläkin on pikkasen erilaista ajaa kun on vääntöä.
Tuo uusi R6 on kyllä lähes koko kierrosalueella auttamattoman lussu. Vasta siellä ihan ylhäällä löytyy löylyä, eli radalla menee varmaan, mutta kadulla työläs ajaa lujaa. Häviää kilpaileville 600cc kyykyillekin mennen tullen! Menee esim uudesta GSX-R 600:sta ohi vasta n. 14000rpm, siihen asti tulee pataan niin että tukka lähtee:
http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/3086/3
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Nyt kun kerran on asiansa osaavaa henkilöstöä paikalla niin ihan mielenkiinnosta olisi hauska nähdä dynokäppyrä, jossa on uuden R6:n ja 749R:n teho- ja vääntökäppyrät päällekkäin. Voi olla eroa kuin yöllä ja päivällä. Itse en sellaista jaksa/viitsi väkerrellä tai etsiä.
Jaa miksi haluan sellaisen nähdä? Siksi, että noilla aajetaan oikeasti keskenään kilpaa. Tarkoitus ei ole provosoida uutta makarooni vs. riisikippo -väittelyä aikaan vaan nähdä eri ääripäät samasta luokasta vastakkain paperilla.
749R:ssä on hieman enemmän vääntöä suuremmasta kuutiotilavuudesta johtuen. Ei tosin paljoa... näin siis ajattelisin.
Noh... Tylyttäjä...
Missasit jälleen kerran pointin.
Tässä puhuttiin R6:sta, ei kaikkeen tarvitse sekoittaa Ducati vs R4 väittelyä. Sinulta varmaan lähtee tukkaa koska mietit sitä niin paljon.
En ole muuten sanonut missään vaiheessa, etteivät japanialaiset osaisi tehdä hienoja moottoripyöriä, itsekin sellaisia olen omistanut. Ja edelleen twini ei ole minunkaan mielestäni ylivoimainen moottorikonstruktio muihin verrattuna. Jos nyt sen verran sanon, että Ducati osaa valmistaa erityisen hienoja moottoripyöriä omasta mielestäni. Tämä on mielipiteeni ja pidän todellakin Ducatillani ajamisesta, mutta se ei sulje pois ettenkö voisi tykätä jostain muistakin moottoripyöristä.
Ja älä Tylyttäjä nyt taas ala selittelemään yleisiä totuuksia gixxerisi väännöistä, vanha vessagigsusi ei kuulu samaan kategoriaan uuden R6:Sen kanssa. Laita vaikka itsellesi signature: "kaikkien muiden pyörien vääntökäppyrä on per*eestä kuin GIXxerin!!!!"
Onneksi sentään äsken vertailit 600-luokkaa.
Yamahalla on kuitenkin edelleen vääntävämpi vaihtoehto myynnissä. Todellisille urheilumiehille ja naisille siis uusi R6 on mannaa... radalla sitä kuuluukin piiskata.
Eiköhän nyt jätetä kuitenkin tästä ketjusta Ducatit pois?
gigseri, en lainannut tekstiäsi, vaikka ylhäällä luki gigseri. Vastasin tylyttäjän viestiin.
Sinänsä mielenkiinnoton käppyrävertailu voisi jossain määrin olla mielenkiintoinen, mutta...
Ei duce-vertailuja... niistä syntyy lätinää lähinnä...
Tyypillinen jammun kone!(Tylyttäjä @ Helmi. 03 2006,09:57) kirjoitti
![]()
Vuodesta 04 on jammun koneet menny päin persett ja sama meininki jatkuuTaitaa olla radallakin paskempi, ei sielläkään kokoajan jengat siellä punarajassa ole.
kawa on kingi
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Eikös yamaha selkeästi mainosta 130 hp tulee siinä 14500rpm ja punaraja 17500rpm.
Onko joku lehti oikeasti testannut paljonko kiertää..siis testannut oikeasti eikä katsonut yamahan mittarista.
oOis se nyt vähän tyhmää mainostaa 17500rpm ja laittaa moottori näyttämään sitä, jos pyörä ei sitä kerta kierrä.
Tuo on kuitenkin helppo mitata.
Tuo 17500 on ihan mahdollinen jos iskunpituus tuossa koneessa on ~40mm..sen verta se on formula 1 koneissa jotka kiertää sen 18000rpm.
Sinänsä outoa, että punaraja olisi vedetty noin ylös suurimman tehon kierrosluvulta. Ilmeisesti tehot ei suuresti laske 14500 jälkeen, jos laskisi paljon ei kannttaisi kierrättää paljoakaan yli.
Kyllä. R1 ja nyt R6 ovat liikaa kierroskoneita katukäyttöön. Mitään mainittavia etuja sillä ei ole saatu sitten edes huipputehon suhteen, vaikka ne on saatu jengaamaan hyvin. Eli melko epäonnistuineita ne uudistukset kaikenkaikkiaan.(kwak750 @ Helmi. 03 2006,12:22) kirjoitti
Kiloluokassa kilpailijoissa on saman verran tai enemmän huipputehoa, mutta alhaalla keskellä paljon enemmän. Ei hyvä Yamaha! Muuten on kyllä hienoja pyöriä, tykkäsin uuden R1:n ajettavuudesta tosi paljon. Vanhemmissa R1:ssä oli vain mielestäni parempi kone kokonaisuutena. Radalle uudet koneet on varmasti hyviä, mutta kadulla eivät ole niin joustavia ja käyttökelpoisia.
Jyri, pikkasen provosin sua ja heti kolahti *
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Alrighty! Poistan viestini.(Jyri @ Helmi. 03 2006,11:56) kirjoitti
Mielestäni tuo voisi olla aika mielenkiintoinen, koska kyseessä on niin erilaiset moottorit. 2-tahtikonetta muistuttava jammun käyrä päällekkäin ducatin vahvan mutta lyhyen käyrän päällä. Nimenomaan siksi, koska kyseessä on saman kilpaluokan pyörät, joilla tullaan varmasti menemään kokolaila yhtä lujaa radalla.
No oli miten oli...
Ei muutakun 749vs600 R4 käyrät tänne!
Itse yritin etsiä, mutta löysinkin vain hyvän sigun yhdeltä foorumilta!![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
linkki(attes @ Helmi. 03 2006,12:27) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.