Onkos porukalla kokemuksia ko. laitteesta. Joku kohtaus tullu ja on pakottava tarve vaihtaa toi 636 ninja tommoseen. Siinähän pitäs papereiden mukaan olla heppoja ja vääntöä parikymmentä enemmän ku kawassa ni ilmeisesti vähän pirteempi laite ajaa. Mitenkäs kierrokset esim. 120km/h vauhdissa, huutaako paljon? Entäs muuten gixerit, yhtäkään ennoo vielä ajanu, tota 750:sta oli tarkotus mennä koeajamaan jahka kerkiän.
Niin ja joku kuitenki sanoo että osta kilonen suoraan... turha ajatus, liian iso mulle vielä. Mitään järkeä ostaa sellasta ku en sais siitä sen enempää irti kuitenkaan. *
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Mulla on tollanen ollu keväästä asti... ei voi ku kehua! Onhan niitä "parempia", tehokkaampia pyöriä olemassa kai, mutta on riittänyt mulle! Aluksi tärisi kun ajoi tasasilla kierroksilla, mutta sekin on jäänyt pois kun on tullu kilometrejä. Penkissä mitattiin (Korpiaho) 148,? hv koneesta! En ole kuullu että olis mitään tyyppivikoja kierroksista en osaa sanoa kun ei tuu seurattua muttei kumminkaan huuda! Malli tuli viimevuonna joten -04:n on ihan sama pyörä... saa vaan halvemmalla kuin -05:n, muutta värit ei osunu mun silmään!
On siinä vikaakin, se kuluttaa ihan sairaasti takarengasta![]()
Fun is not a straight line
Sitten tärkein asia, miten tuo keulii kaasulla?
Meinaan vaan että sitten suljetulla tiellä on kiva puljata.![]()
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Kyllä keulii(Chd @ Elo. 01 2005,16:44) kirjoitti
![]()
![]()
ja pirteä kapistus on! Omaani vain pönttö vaihdettu ja korpiaholla penkitetty ja säädetty, 128hp takanakilta.
K4 on kyseessä.
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
No ei siinä kauaa mennykään![]()
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
Nyt vain lasketaan minuutteja milloin saatanallinen paheksuvien kommenttejen ryöppy alkaa.
Ei voi sattua kun ei tule verta.
Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa
Selibatia ei ole perinnöllistä.
Aika monta minuuttia on menny jo!!!![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
eheh... tuota... osta se kilonen vaan(Chd @ Elo. 01 2005,16:44) kirjoitti
nenii niin vaan v*****i ettei ehdi edes sinne suljetulle alueelle. hampaan pienempi ratas eteen etkä kissaa ehdi sanoa kun repii kakkosella kiiltävän puolen alaspäin.
no totuuden nimissä on sanottava että 2 sankaria osti tuollaiset K4-5 750Rät tämän kesän alussa ja ovat olleet ylitsevuotavan tyytyväisiä pyöriinsä. hyvä ajaa myös kovaa, tehoa runsaasti vrt 600cc mopoihin, eikä ole ihan niin repivä kuin tonni. osta pois, et kadu.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Miehen puhetta(Chd @ Elo. 01 2005,15:43) kirjoitti
ei pyörä tarvitse olla aina tonninen.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Koeajoin tommonen -05 750ärrän kuopion motokatissa tossa viime kuussa ja tommisia mietteitä tuli..
- Tosi reisinki ajoasento jopa Kypään verrattuna (todellakin maataan tankin päällä)
- Ei mene alhaalta kovin kummosesti, ykkösellä käänti kahvaa aluksi ei oikein mitään tapahtunut ja sitten yks kaks keula ilmaa..
- Hyvät jarrut ja hyvä keula ei niiannut yhtään.
- Makeet imuäänet (semmosta korinaa)
Semmonen...radalle kova peli mutta ei muuten sytyttäny.
- XT 660 R
Käy koeajamassa eri pyöriä ja valitse se mikä kekittää parhaiten kaasulla![]()
, oisko jotaa supermotosettii..
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Se seiskapuokki on koneen luonteen puolesta lähempänä 600:sta kuin tonnista. Eli tehoa saat lisää, mutta väännön lisäys ei oikein tunnu miltään. Jos haluat myös alakierroksille ruutia, osta se tonninen.
- JAM Racing Team -
Jos jollain sattuu tollanen täältä olemaan niin minkäs verran on kierroksia myllyssä jos ajelet tommosta 140km/h vauhtia?
Jos sitten suoraan vaan ahdin 636:seen niin ei tarvi vaivautuu vaihtelee laitoksia
![]()
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Vihje, katoppa Kumitassu
tuo jos et vielä ole katsonut, näyttäis uuden saavan 13,7 kEuroa.
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
mä päädyin tonniseen-k5 koska sittetaas rauhallisessa ajossa pitää olla vääntöä![]()
mulla 04 vm 750 ja yhtään en oo katunu.. on niin kiva mopo ajaa. Ja totta mitä väitetään; ruutia ei oo hirveesti alakierroksilla mutta senpä takia uskallan sillä radallakin ajaa.. ei tarvii niin pelätä et takanakki katoaa alta avauksissa..
Ei vieläkään tee mieli vaihtaa mihkään toiseen.
Rok
pahimmat mokat ovat ne jotka jättää tekemättä...
www.goexperience.fi
Sama homma täällä. Uusien hinta on vuodessa laskenut roimasti, mutta ei haittaa pätkääkään, koska tällä ajelen vielä vuosikausia.(pat @ Elo. 07 2005,23:06) kirjoitti
Ja kyllä alakierrosteho kusiaisen voittaa, vaikkei tonnia vastaakaan.
120 nopeudessa kierroksia on n. 5500 muistaakseni.
Itseäkin poltellut 750r, mutta vähän vanhempi.
Oisko jossain näppärästi koottuna vuosimallien eroja?
Vaikka täällä(jusku @ Elo. 07 2005,23:33) kirjoitti
Itelläni on ollu mm. pari tonnista ja vaihdoin (takas) tänä vuonna 750:seen. Kävin tällä Norjassa, kotomaassa ajellu ja monet ratapäivät - ei ole vielä kerenny ikävöimään isompia.
suo siellä vetelä täällä
Ja piikin pienemmällä etusella n . 1000 kierrosta lisää moisella vauhdilla...... Ja vuodet tulevat viärähtämään mullakin tämän pyärän selässä(Ytsför @ Elo. 07 2005,23:19) kirjoitti
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Tonnista suoraan vaan alle!
Ajat melkovarmasti kuitenkin enemmän kadulla, kuin radalla ja radalla voit rullata sitten vaikka vähän isommilla vaihteilla, jos tehot pelottaa. Kyllä tollanen tonninen on järkevämpi ja mukavampi vehje kun tollanen vinkulelu. Ei se 750 kuitenkaan niin paljoa kusiaisesta eroa..
Juu, no mä kävin koeajamassa molemmat (750 & 1000) k5 gikserit ja kyllähän se niin on että se kilonen sytytti enemmän jo ajoasennonkin kannalta... ero on aika huomattava! tonnisessa paljon rennompi, ei liian kisamainen! 750 taas tosi kyykky ja käsien varaan sai nojata tosissaan
ja tehopuolesta yhdyn edellisiin puhujiin... ootin pikkusen enemmän alavääntöö 7-puolikkaalta. mut aika hengetön oli.. ei huomattavan suurta eroa kusiaiseen.
eli summasummarum... pojot tonniselle!![]()
Juu, toi seiskapuokki vaatii vähä enemmän habaa, ei linnunluita(Honikkamies @ Elo. 14 2005,21:15) kirjoitti
Ps. olisha se kumma jos ei tonninen sitä hakkais nois vääntö hommis....Mut kaikki kolme gigxua on kuiteski aikas makeita vekottimia, mun miälest! Kelpais mikä vaan
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Onkos kukaan penkittänyt tommosta K4-K5 750 täysputkistolla?
Pain is just weakness leaving the body
Ei ole vielä "kerenny", mutta eiköhän tuota kippuraa tässä syksyllä saa aikaiseksi.
Olishan se ollu kiva mitata vakiona, mutta mielenrauhan kannalta varmaan parempi näin.
suo siellä vetelä täällä
Mitäs järkeä tossa nyt taas olis, jos meen radalle ni tarkotus on ajaa _lujaa_ eikä nysvätä isoilla vaihteilla sen takia kun kalusto on liian suurta kuljettajalle(Ville12r @ Elo. 12 2005,20:42) kirjoitti
Kyllähän kilonen omallatavallaan kuumottais tietenki. Toisaalta tein tossa just 2pv lenkin +1000km ja ei toi 636 mitenkään huonolta tuntunut missään vaiheessa.
04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
Jos helppoa ratapyörää haet, niin pysy 600:ssa. Tuskin menet yhtään kovempaakaan isommalla pyörällä. Jarrut, avaus ja mutkanopeus ovat kaikki niin paljon helpompia kontrolloida kuussatasella. Täytyy oikeasti tietää, mitä tekee, jos haluaa hyödyntää tonnisen tehoja. Ne kaverit ovat harvassa suomenmaalla. Itse ajan kisaa tonnisella ainoastaan sen vuoksi, että kuvittelin aikoinaan niiden olevan huoltovapaampia.
Tonninen on kiva kadulla, mutta puree omistajaa turhan helposti radalla. Se, että suosittelin tonnista perustui aivan täysin luulooni, että ajat enemmän kadulla kuin radalla. Kadulla tonnisen vääntö on pirun kiva.
Ja johonkin aiemmaan kommenttiin viitaten, kyllä se tonninen vaatii sitä habaa vs. 750. Se repii avauksissa joka suuntaan ja jarrujen annostelu on raskasta. Itselläni oli aiemmin kadulle GSX-R 750 K1 ja kyllä se oli kevyt ajaa vs. tonniset. Ajoin puoli kautta nopeammin sillä 750:lla kuin tonnisella, vaikka taidot kehittyivät vielä siinä vaiheessa nopeasti. Se osoittaa, kuinka hauska pienempikuutioinen vehje on.
Mutta vääntöä siinä ei ollut lainkaan vs. tonninen.
- JAM Racing Team -
Ei varmaan tarkottanut että kutosella joka paikassa... itse pidän tonnista parempana radalla koska vääntö ja teho ei pääse yllättämään, nousevat niin lineaarisesti ilman suurempia piikkejä päinvastoin kuin seiskapuokissa! Lisäksi aikahäviö vaihdevirheen sattuessa ei oo sama kuin pienemmissä. Eli jaksaa vetää esim. nelosella yhtä hyvin kun 750 kolmosella...(Chd @ Elo. 29 2005,13:51) kirjoitti