voiko liikenne ja kaskon ottaa eri firmoista, vai ovatko ne naimisissa keskenään. Koitin soittaa, mutta eihän siellä jaksa odottaa linjoilla, kun ei ole mitään kiireellistä asiaa
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Mulla on aina ollut kahdessa osassa, jotta voin maksaa keväällä koko kaudesta kerralla ja syksyllä voi jättää maksamatta kun pyörä menee seisontaan.(ronikko @ Maalis. 28 2006,19:20) kirjoitti
Epähuomiossa se jäi edelleen kahdessa osassa maksettavaksi kun vaihdoin tähän uudentyyppiseen vakuutukseen ja tänään tulleet laput näyttäisivät käsittävän melkein koko kauden maksut. Lappuja ei nyt ole käden ulottuvilla, joten en osaa sanoa tarkkoja summia, mutta loppuvuoden osalta maksettavaksi jäi reilu huntti.
Mulle tuli eka ja painotus näyttäis olevan mukana laskussa, eli eka lasku, joka käsittää 4kk (aikaväli 14.3.-13.7.) näyttäis olevan 435e mikä on melkein puolet koko vuodesta (906e). Kattelin kuukausien "painotuksen" mukaan, että jaksossa näyttäis olevan mukana yli puolet "painotetusta" ajasta. Täysiä kuukausia ovat touko-, kesä-, heinä- ja elokuu. Eli viittais siihen, että seuraava lasku on vähän pienempi ja sitä seuraava loppusyksystä hyvin lähellä nollaa.(ronikko @ Maalis. 28 2006,19:20) kirjoitti
Eli ts. tästä vois päätellä että osakaskolle tiputtaminen talveksi ei hyödytä yhtään mitään. Sen sijaan seisonta ajokauden aikana tuo säästöjä, jos on esim. "laittoa" ohjelmassa. Ihan loogisesti rakenneltu vakuutusyhtiön puolelta.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Kyllä ne mun tietääkseni on eri vakuutuksia, eli onnistuu.(mika69 @ Maalis. 28 2006,19:51) kirjoitti
Käsitääkseni ne voi olla eri yhtiöistä. Muutama vuosi sitten näin minulla ainakin oli.(mika69 @ Maalis. 28 2006,19:51) kirjoitti
Pohjolassa vuodenaikahinnoittelu tarkottaa sitä , että touko/elokuussa maksetaan suurin osa liikenne+kolariturvan maksuista . Huhti,syys+lokakuussa maksetaan loput . Vuoden kaikkina kuukausina maksetaan käsittelykuluja + muuta kuin kolarointiturvan osuutta . Se muu osuus on ainakin minulla
6,33€/kk. Isokasko/osakasko vaihdoista en tiedä voiko vaihtaa , mutta minä en vaihtaisi vaikka voiskin . Ei tämä 6€ osuus niin paljoa halpene , että luopuisin ilkivaltaturvasta .
Tätä pelkkää muuta osuutta on vaan 5kk./v.
Lukittuunkin paikkaan voipi joku osua ihan vaan kirveen kans' :
Että säästele siinä sitten .
pohjolan kaunis ääninen neitokainen soitti ja kertoili että tulisi K5 1000 gixulle (vm.05) hintaa täys kaskolla(60%) ja liikennevakuutus(25%) niin n.1040e... olisi 60e halvemmat kun nykyään... taitaa jäädä kylläkin vaihtamatta. toistaiseksi...
KTM 690 SMC-R vm.-19, Dnepr MT-09 vm.-73 sivuvaunulla ja KTM380SX vm.-01
Ifistä lähestyi minua kirjeellä, jossa kertoivat siirtyvänsä moottoripyörien vakuutuksissa teho/paino -hinnoitteluun ja alentavansa kaskon vakuutusmaksuja. FZ6-S:ssäni alennus oli 27%.
Vastaava hinnoittelu otetaan kuulemma käyttöön myös liikennevakuutuksissa, tosin vasta ensi ajokaudella. Eli tämä kesä ajellaan vielä vanhoilla maksuilla.
Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
Aika heikosti tuntuu olevan vanhoilla asiakkailla tinkivaraa tähän uuteen systeemiin siirtyessä.(Kamikaze @ Maalis. 29 2006,17:35) kirjoitti
Kovan jankutuksen jälkeen ei herahtanut mitään ylimääräisiä aleja, jos siirtyisin uuteen systeemiin. Ja jos siirtyy uuteen järjestelyyn, niin vanhan vakuutuksen puhuttuja hyvän asiakkaan supermegakeskittäjä, joustoalennus jne. lisärabatteja ei pysty siirtämään. Samoin jos vanhassa on bonukset 20%+60% ja vuosi tulee nyt täyteen, niin uuteen ei saa 70% suoraan, vaan jatkuu 25%+60% tämän kauden.
Lopputuloksena 1050 Triple Espoossa tulee entisillä alennuksilla halvemmaksi. Uuteen systeemiin siirtyessä maksua tulisi lisää ja seisontamahdollisuus jäisi pois, jos tulee remonttia. Eli perinteisellä vakuutuksella mennään vielä ainakin vuosi eteenpäin.
Alkuun kuulosti uusi systeemi tosi hyvältä, mutta nyt alkoi into hyytyä.
Kyllä voi!(mika69 @ Maalis. 28 2006,19:51) kirjoitti
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Kyllä mä käsitin niin, että yli kuukauden seisonnoista "painotetuilla" kuukausilla (huhtikuusta lokakuuhun) hyvitetään seisonnasta. Ihan niin kuin muillakin systeemeillä. Tässä on ainoastaan se ero, että talven seisottamisesta ei tarvitse ilmoittaa erikseen, se ei hyödytä taloudellisesti...(Talttapää @ Maalis. 29 2006,19:36) kirjoitti
Näin oon ymmärtänyt.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Vähä offtopic, mutta onko kellään "varmaa" -tietoa liikennevakuutuksen bonuksien siirrosta yhtiöstä toiseen.
Kolautin hieman auton perään männäkesänä ja bonukset putosi 15%:iin. Pyysin Pohjolasta tarjousta, niin kysyttiin bonareita. Kerroin sitten, että 15 on, mutta kysyin josko tehtäisiin uusi vakuutus johon saisin heti sen 20, jota yhtiöt tarjoavat lähtöbonareina uusiin vakuutuksiin. Sanottiin, että ei kuulemma käy, kun liikennevakuutukset bonarit on kuulemma pakko siirtää...
Tämän jälkeen soitin sitten Tapiolaan, jossa taas kerrottiin, että saat 20 bonusta heti kärkeen. Kerroin heille myös, että bonukseni If:ssä on tällä hetkellä 15. Tapiolasta sanottiin, ettei tällä ole mitään merkitystä, vaan he antavat heti tuon 20%.
Yritettiinkö mua nyt huijata Pohjolassa? Josko soittaisin sinne ja kinuaisin tuon 20:n bonuksen, kun ilmeisesti laki ei määrää noita siirtämään? Vai määrääkö? Ei ainakaan Tapiolan mukaan.
Kysyin itse Pohjolasta cbr 600 rr 04 sitä uutta vakuutusta täyskaskolla ja tuli n1100e tarjous.Itse asun Porvoossa ja ikää 20v. Tulisi kalliimmaksi kuin vanha jos laskisi että ajaisin 6kk/kesäei se nyt niin hyvä ollutkaan mitä kuulin.
niin siinä on mukana 25/60% bonukset ja kaiken maailman muut mukaan lukien keskittämis.......
just siskonmies puheli, että pohjolasta oli soitettu, ja tarjottu autovakuutusta, saa heti täydet bonarit(kasko-osuus). Voi helvetti, ja mää olen kerännyt niitä bonuksia perkele vuosikymmeniä.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Itse vaihdoin uuteen vakuutukseen.
Pyöränä CBR 600F -05
Vanha vakuutus 6kk mukaan:
Liikenne -25%
Isokasko -60%
Yhteensä 774€ ja siihen päälle talvikauden paloja varkausvakuutus => 37e
Yhteensä siis vuoden ajalta 811€
Nyt uusi vakuutus
Teho 80kw
Paino 190kg
Kunta Tampere
Ikä 27
Liikenne -25%
Isokasko -70%
IL:n alennus -20%
Maksutapa alennus 2,5%
=> 756€
Tässä siis teho ja paino koskee pyörää, ja loput kuskia
Ei siis tarvitse ilmoitellä mitään, se kuin ajaa vaikka läpi vuoden!
Haiskahtaa sille, että ne yrittää juuri näillä täyskaskoilla tai niitten kovilla bonuksilla kalastella uusia asiakkaita. Muhun ei tehoa, kun mulle riittää liikenne ja normaalisti osakasko ja otan täyskaskon vain Euroopan turneelle ja silloin kuukaudeksi se ei paljoa maksa *Kuiteskin Pohjolaan näyttää siirtyvän mun vakuutukset kolmesta moposta.....Tsekkasin juuri laskureilla *
![]()
748cc
904cc
996cc * Ducateja kaikki tyyni! *![]()
Jyväskylän näyttelyssä Pohjolan mies laski mulle uuteen Rockettiin liikenne + täysikasko 595 € vuosi. Lisäksi voin yrittää vielä tinkiä konttorissa, kun saan pyörän rekisteriin.
bonukset 35 ja 60. Olen niin tyytyväinen kuin näiden vakuutusten kanssa yleensä voi.![]()
Kyllä kaskoon on irronnut ne vähintään 60% "aina" (eli niin kauan kun itse olen näitä joutunut makselemaan), joko puhumalla tai sitten vilauttamalla esim liiton jäsenkorttia, jos ei tinkaaminen kiinnosta.(jaket @ Huhti. 03 2006,15:44) kirjoitti
joo perinteisessä vakuutuksessa oli 40 bonusta, mutta kun tuli tarjous tästä uudesta, niin 5pinnaa oli kadonnut ja nyt oli 35%. no pitää soitella.
2003 954RR fireblade liikennevakuutus 335e 40% bonuksella. ja osakasko 88ekeä vuosi. jos ajan 6 kuukautta, niin halvempi, 5 ei juuri eroa.
toi rocket vakuutus ei muuten oo paha
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tänään kävin siirtämässä Pohjolaan uuteen käytettyyn pyörään. Norsu mallin customiin liikenne + täyskasko tuli maksaan 186 € + 130 €. Bonukset 50 + 70. Ja tuo 70 tuli siis uuteen vakuutukseen, pohjalla ei bonuksia ollu. Kannattaa siis siellä tiskillä käyvä tinkimässä. Pohjolan laskurilla kattoessani tuo 186 € tuli vielä keskittämis asiakkaalle, mulla muut vakuutukset jäi edelleen toiseen firmaan.
Jäi sellanen käsitys, että ens vuoden alusta?? seisonta-aika ilmotettas autorekisterikeskukseen ja ilmoittaminen muuttus maksulliseksi. Onko tästä kellään tarkempaa tietoa?
Ja kas, siirryin kans miltei kokonaan Pohjolanmiehen leipiin. Liikennevakuutukset lähti niin moposta kuin autosta Pohjolaan. Kaskot jäi IFiin (olivat edullisemmat siellä). Kokonaissäästö toimenpiteelle mopossa (laskennallisella 6kk ajoajalla) ~130 € ja autossa ~70 €/vuosi. Ja tietty jos mopoillessa venyy yli 6kk niin eikun säästöä lisää...![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
XB9SX oli 60% bonareilla jotain 500 eur/vuosi koko paska.
Iffillä oli pelkkä kasko 6kk seisonnalla 800 eur/vuosi...
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Ton piti tulla jo voimaan täks kaudeks, mutta AKE ei onneks saanu systeemejä kuntoon. Tulee kyllä hyvinkin luultavasti ja miksi?(Reginan vanki @ Huhti. 03 2006,21:25) kirjoitti
http://www.mmaf.fi/arkisto2005.html#akekukkarolle
... jotain piti muistaa
Yksi hyvä syy lisää vaihtaa seisonta-ajattomaan liikennevakuutukseen.(seku @ Huhti. 05 2006,11:48) kirjoitti
Honda VTR 1000F
Mun Honda CB Sevenfiftyn maksut, osakaskolla, vanhalla seisontasysteemillä ja aloitusbonuksilla ( -20 )noin 120,-/ajokuukausi eli 600,- / 5kk. Kilpailutin sekä Pohjolan että Tapiolan, mutta pidän vakuutukset näillä näkymin Fenniassa, jossa ei uutta käytäntäntöä ole vielä tarjota. Kun todellisia ajokuukausia tulee kuitenkin se noin viisi kuukautta ( touko-syyskuu ), ei Pohjolan seisonta-ajattomassa voittanut mitään. Tapiolan systeemissä ( joka on eräänlainen välimuoto - vakioajokausi 01.04 - 31.10 ) voi sentään saada hyvitystä vähintään 30 päivän seisonta-ajasta. Pohjolan järjestelmähän ei kai tunne mitään seisonta-aikaa, vaan vakuutusmaksut juoksee, vaikka pyörä ois pajalla tai kuski teholla. Kyllä seisonta-ajassa on etunsa, kun oikein funtsii. Kannattaa oikeesti miettiä montako kuukautta meinaa hommasta nauttia tänä vuonna, eikä vain tuijottaa sitä vakuutusmaksun loppusummaa, josta vähennetään se seisonta-aika.
"Jos haluu saada on pakko antaa!"
No mutta jos näin hassusti sattuisi käymään niin kaipa se on mahdollista Pohjolasta poispäinkin hypätä eli ei muuta kuin liikennevakuutukset toiseen yhtiöön jos rupeaa aivan kauhiasti seisottamaan. Ite ainakin tiedän, että omalla kohdallani täällä etelässä Palmujen alla ajokausi menee ainakin 6kkauteen ja ylikin. Uskokaa tai älkää. Ajokelit (=kuiva tie ja riittävästi plussaa) koittaa eteläisessä Suomessa viimeistään pääsiäisenä!(Sevenfifty @ Huhti. 06 2006,12:59) kirjoitti
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
"kai"? Otetaas selvää asioista ensin. Mun tietojen mukaan Pohjolakin tuntee seisonta-ajan ja yli kuukauden seisonnoista huhti-lokakuun välillä hyvitetään...(Sevenfifty @ Huhti. 06 2006,12:59) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Eikä tunne(wekkuli @ Huhti. 06 2006,13:53) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Eipä tunne Pohjola ei. Se on Tapiola, joka hyvittää huhti-lokakuun seisonnoista.(seku @ Huhti. 06 2006,14:01) kirjoitti