Tämähän on hämmästyttävää, kummallista, käsittämätöntä.
Kuuntelin tuossa juuri yhden vakuutusyhtiön mallin teho/painosuhteesta ja olen hyvin hämmästynyt. Taas ihan uusi yhdistelmärakenne: Otetaan myös seisontavaihtoehto kuvioon. Odotan vielä sitä kiinnostavinta, vaan eiköhän sekin sieltä viimeistään ensi kuussa tipu. Ei vaikuta enää kartellilta. Ihan ku kilpailtaisiin -uskoo ken haluaa.
Mukavinta ja hauskinta on todeta, että nämä vakuutustuotteet ovat nyt todella erilaisia. Tähän ei olisi uskonut vuosi sitten erkkikään.
Tulee olemaan tosi hauska nähdä, miten pallo hukassa markkina on toukokuussa ja kuinka moni taas tietää, että juuri hänellä on edullisinSo what, koko rintamalla taso pääsääntöisesti laski. Miten meitä onkaan kupattu, vuosia…
![]()
... jotain piti muistaa
Pyysinpä minäkin tarjouksen ja 128 euroa halvemmaksi tulee kuin perinteinen vakuutus (liikenne+kasko) samassa firmassa puolen vuoden ajokaudella. Kun ottaa huomioon selvästi halvemman hinnan, ympärivuotiset ajomahdollisuudet sekä vakuutuksien voimassaolon myös Baltiassa niin eipä tarvitse kovin pitkään pohtia pitäisikö antaa myöntävä vastaus tarjoukseen.
Pohjolan tarjous mulle:
Busa -99
Mies 22v. Asunpaikka Salo
Liikenne 30% Bonareilla 450,63€
Isokasko 60% Bonareilla 475,42€
Aika samoissa hinnoissa ku IF:llä tällä hetkellä, mutta en ole tyytyväinen ko. vak.yhtiöön ja varmaan vaihdankin.
Täytyy vielä odotella Tapiolan tarjousta kun sellaisen käsityksen saanu, että jos jotain sattuu ni sieltä helpoiten korvauksen saa.
I feel the need - the need for speed!
F.H.O.C
No nythän se pukkaakin sitten jo ihan uudenlaista kuumetta.
Syksyllä talveksi esim. Hondan XR 125 L -piikkinen mopo.
Siihen nastapyörät ja sitä rataa...
Vuoden vakuutusmaksu Pohjolan vakuutuslaskurilla 344 nollabonuksilla. Siitä sitten pois bonukset,
niin ei paha hinta talvisen ajon harjoitteluun. Ja taitaisi ainakin minulle tuohon ensimmäisenä talvena piikkisen voimat piisata.
Tällä uudella vakuutustyylillä saattaa olla myös yllättävä mopoharrastusta leventävä vaikutus. Supermotardit ym. tulevat yllättävän mielenkiintoisiksi vaihtoehdoiksi?
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Lähettipä sitten Lähivakuutuskin asiakaskirjeen asiasta.
Elikkä teho / paino suhde tulee mukaan ja seisonta mahdollisuus säilyy.
Tarkoituksena hyvittää vähemmän riskialttiita custom - ja matkapyöriä halvemmilla maksuilla.
Tarjous : 57 kW/250 kg tekee entisten bonusten ym. alennusten
lisäksi -25%.
R1200GS
AVJ#49 -15, -16, -17, -18
Kyselin lähivakuutuksesta tuosta uudesta vakuutuksesta niin ensi kesäksi saa 25% alennusta vakuutuksista, jos pyörän teho-painosuhde on alle 0,25. Siis maksimissaan 0,24. Muille ei vaikuta mitään.
Superbike #7
Lähivakuutukselta antoivat paremman tarjouksen ja mopon saa seisontaankin tarpeenvaatiessa. Sinne siis *
Joo virallinen tarjous oli sittenkin eri luokkaa mikä suullinen. Lähivakuutuksella saa vain 0.225 tai alle tehosuhteella alennuksen *
Noihin hintoihin on laskettu Iso kasko ja liikenne yhteen.
Oman mopottimen teho\paino suhde on 0,133
Lähivakuutus: 872,42€
Pohjola: 589.23€ (keskeytys turvalla)
IF: 820,62€
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Just nyt ei käy kateeksi vakuutusyhtiöiden tarjouslaskijoita (hih hih). Markkinaosuusjako on vaikeasti ennustettavissa, vaikka Pohjola pelin avaajana ja SMOTOn yhteistyökumppanina luulee olevansa saletissa. Rekyyli taitaa iskeä ja pahasti. Tämä seisontamahdollisuuden säilyminen on yes, meille useamman pyörän omistajille. Paletin hajoaminen antaa myös viitteitä todellisesta kilpailusta. Jotain hyvää siitä EU:kin on seurannut, sanotte mitä sanotte…![]()
... jotain piti muistaa
Omalle BMW K100RS lahnalle laskivat Pohjolassa seuraavaa:
Liikennevakuutus bonus 20%, vuosimaksu 529,82€
En oikein osaa pitää tuota edullisena. Parille pyörälle pitäisi edullinen yhtiö löytää.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Pohjola: 681,04/vuosi
liikenne ja isokasko 150 omavastuulla.
Molemmissa bonus 70%
teho: 90kw
paino: 240kg
ikä: 31v
Mitäs sitten ,kun on kortti kuivumassa puol vuotta tai pyörä pajalla kaks kuukautta?? Ei seisonta-ajan hyvitystä.
Näin ne maksut saadaan näyttämään pieniltä. Ei tuolla vähän pohjoisemmassa puolta vuotta ajeta.
Vespa 250GTs
Jos kortti lähtee kuivumaan niin sitten vaihdetaan vakuutusyhtiötä semmoseen missä on seisonta-aika vakuutuksissa.
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
No jo on esimerkki etsitty, monellako noin on joka vuosi. Minä ainakin vaihtaisin harrastusta.(ed21 @ Helmi. 28 2006,20:59) kirjoitti
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
edellisiä kompaten... kun vuosivakuutuksen hinnasta lähti yli tuhat euroa pois, niin ainakin mulle on sama notta seisooko se pyörä vuodesta yli puolet tallissa palasina/ajamattomana vai ei. noi korttiasiat ja korjaamohommat on sit toinen juttu, ja pitkälti voi voi.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Kortti on ollut kuivumassa viimeksi yli viis vuotta sitten. Tiedän ainakin kuinka pienestä se on kiinni. -03 oli pyörä pajalla yli kaks kuukautta ,kun maahantuoja ei saanut toimitettua osaa.(Willi Tähti @ Helmi. 28 2006,21:56) kirjoitti
Ei ne itse ajokuukaudet ole juurikaan halvempia.
Onks kukaan muuten funtsinu, miks vakuutusmaksut yht'äkkiä putos ja systeemi muuttu???![]()
... jotain piti muistaa
Kartelli meni vituiks ja tilalle tuli kilpailua.(seku @ Maalis. 01 2006,07:55) kirjoitti
(Harri @ Maalis. 01 2006,08:11) kirjoitti
![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
No niin, tuli Fennialta eka lasku. Kertoivat myös kirjeessään, että nostivat vakuutusten maksuja 9.8%
No kuitenkin, 30% bonareilla ja 5% keskittämisalennuksella vuoden vakuutusmaksuksi 915e.
No just, nyt alkaa pohjolankin 390e/vuosi tarjous puremaan..
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---
Honda Transalp XL 700V
En nyt enempätä lueskellu aihetta, mutta kysäsin ja laskeskelin maksuja pohjolasta kolmelle eri vaihtoehdolle joista yhden hankin toivottavasti ennen kun lumet sulaa. Eli maksut olivat seuraavista pyöristä tämänlaiset:
2005 Kawa 636 Liikenne: 595,89 /vuosi
* * * * * * * * * * Kasko: * *662,73 /vuosi
2004 750 GSX-R Liikenne: 595,89 /vuosi
* * * * * * * * * * * Kasko: * 650,31 /vuosi
2002 R1 * * * * * Liikenne: 595,89 /vuosi
* * * * * * * * * * *Kasko: * 613,15 /vuosi
Eli oma yhteenveto, nyt voi hankkia pikkasen isomman ja vääntävämmän, vaikkakin hieman kömpelömmän jos tarve vaatii.
En nyt sitten tiedä onko tuo uusi käytäntö hyvä vai huono.
Eipä muuten ole huomioitu noihin laskelmiin keskittämisalennusta mikä sekin on päältä satasen luokkaa...raha sekin!
---------------------------------------------------------------------------
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
---------------------------------------------------------------------------
Myydään CB1000R osia:
-Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.
Muuta:
-Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
Soittelin kanssa Pohjolaan, sain liikennevakuutuksen hinnaksi 446/vuosi ja osakasko 64 egua. Odottelen omalta vakuutusyhtiöltä tarjousta vielä ennen päätöstä, melko edukasta kumminkin.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Täälläkin vaihtu pohjolaan vakuutus. Kevari alla ja vuosimaksu 411€ täyskaskon kanssa.
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
Noin 80€/kk liikennevakuutus ja täyskasko yhteensä. Ko vakuutus Turvassa niin kuin muutkin vakuutukset.
Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
Itse ajattelin kans siirtyä Lähivakuutuksesta Pohjolan asiakkaaksi.
Kun pyöräkin on vielä 25kw ja tulee ajettua huhtikuusta marraskuulle asti. Mutta korvaako Pohjola radalla konttaamista? Tätä on varmaan kysytty joskus aikaisemminkin...![]()
B-King
Halpenee jos teho/paino suhde alle 0.24
Esim. 47kw/260kg =0.18
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Lähivakuutuksesta tuli kirje että vakuutukset laskee jos teho/paino suhde alle 0.24. Tämä siis 1.3.2006 alkaen,mutta ei mitään selvitystä paljonko.
Tuon olisin jo voinut arvata ilman kirjettäkin. Toivottavasti tulee tarkempaa selvitystä ennen ajokauden alkua tai vaihtuu yhtiö.
Pohjolan tarjous on vain hieman kalliinpi,mutta kattaa koko vuoden.
Vakuutusten perushinnat tais tossa joku aika sitten nousta jonkun prosentin, mutta jos tehopainosuhde on 0,24 tai alle niin tulee 25% alennusta niinkun tossa aiemmin kirjottelin.(rolcen @ Maalis. 03 2006,18:51) kirjoitti
Superbike #7
Juu ei taida XX:n vakuutus tuntuvasti laskea noilla luvuilla.
teho/paino suhde alle 0.24
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Jutustelin tässä erään pohjolan immeisen kanssa, että mahtaakos tuo korvata radalla tapahtuvan ajoharjoittelun yhteydessä sattuneita lippoja, niin ainakin tähän myytiin vielä toistaiseksi lausetta "Ei osaa sanoa vielä". Ilmeisesti tähän asiaan ei vielä ole vakuutusyhtiönkään puolella ihan selkeää päätöstä. Tuossahan tietysti kriittinen seikka on tuo radalla tapahtuva ajoharjoittelu.(Tony @ Maalis. 03 2006,18:11) kirjoitti
Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
Sain tarjouksen Pohjolasta Yamahan FJR:ään. Liikennevakuutus 30 % bonuksin 450,39 / vuosi ja isokasko 70 % bonuksin 335,46 / vuosi. Ajoaika täällä pohjoisessa jää normaalisti viiteen kuukauteen ja nykyinen vakuutus Ifissä maksaa vastaavin omavastuin yhteensä 135,- / kk, eli viisi ajokuukautta 675,-. Minun tapauksessani uusi vakuutus ei kannata ja Ifiltäkin on tulossa jotakin uutta kevään aikana.
Laiska, mutta päättäväinen.