Sivu: 14 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 692:sta
  1. #391
    Pohjolalla on sitten liikennevakuutusten bonuksiin ylläri minkä huomaa pahimmillaan vasta kirjallisessa tarjouksessa: Jos olet kerännyt esim. Turvassa viime ajokaudella 10% bonuskasvun liik. vakuutukseen, huomioi Pohjola tuosta noususta vain oman maksiminsa, eli 5%. Tällä kaavalla itselläni oli Turvassa 40% mutta siirtyessä Pohjolaan bonus oli "enä" 35%. Pohjola lukee vahinkohistoriaa, ei sitä mitä edellinen yhtiö myönsi bonusta. Huomioikaa asia syöttäessänne noita tietoja vakuutuslaskuriin.





    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  2. #392
    Lainaa (canepazzo @ Helmi. 08 2006,15:18) kirjoitti
    Eli tullaan taas siihen, että 'pärstäkertoimen' mukainen vakuutus voisi olla toimivin.
    Hiukan menee OT, mutta pitipäs saada viisastella hiukan.
    Eikös ne bonukset juuri ole henkilökohtaisia, ainakin teoriassa. Mulla on tosin bonukset alle 20%, koska "hallitus" kaatoi minun pyörän.

    Kuitenkin pärstäkertoimen mukaan (=hyvä vahinkohistoria) voi tälläkin hetkellä saada yli 50% alennuksen vakuutuksiin. Kyllä tuo minusta on ihan riittävä. Siis se, että saat -70%, kun olet kiltisti ajanut.

    Kuski vaikuttaa = bonukset

    Pyörä vaikuttaa = teho/paino tai pelkkä teho, jolloin keveys ei olisi haitta. Tehopaino kuitenkin parempi, koska ei niitä yli 150hv sporttipyöriä osteta, jos ei halua niitä tehoja käyttää. Ja voihan tehokas sportti olla huonosti huollettu, jolloin marginaaleja ei välttämättä niin paljon ole. Kuinka usein vanhan GSXR-1100 alusta nykyisin huolletaan? No huoltaminen on kuskista kiinni, jolloin hyvin ajokistaan huolehtivalle ei satu kaatoja vikojen takia = bonukset pysyy.

    olosuhteet vaikuttaa = asuinpaikka

    Siis tällä hetkellä vaikuttaa, olosuhteet, pyörä ja kuski. Näinhän sen pitää ollakin.

    Pelkästään henkilökohtainen vakuutus potkisi päähän esimerkiksi isohkolla skootterilla työmatkojaan ajavaa. Suomessahan näitä on tosi paljon varsinkin talvisin, mutta kuitenkin.

    Paras vaihtoehto olisi henkilökohtainen vakuutus, jossa olisi ns luokkia. Jos ajaa maksimissaan 250cc tai 0,2kW/kg saisi vakuutuksen halvemmalla. Sitten olisi jonkinlainen porrastus ja kalleimmalla saisi ajaa mitä huvittaa. Tällöin historic harrastaja voisi ajaa yhdellä henkilökohtaisella vakuutuksella kaikkia pyöriään koko vuoden. Ja jos sinulla olisi eri tehoisia pyöriä maksaisit kalleimman luokan mukaan vakuutuksen. Tietysti bonukset kertyisi normaalisti, jolloin hyvä kuskikin palkittaisiin.

    Tällä hetkellä pyöräkohtainen vakuutus on hyvä, koska meillä ainakin on yksi pyörä ja kaksi kuskia..
  3. #393
    "Tehopaino kuitenkin parempi, koska ei niitä yli 150hv sporttipyöriä osteta, jos ei halua niitä tehoja käyttää."

    jos haluaa ratakelpoisen pyörän hyvällä jousituksella, kevyen, hyvät jarrut yms, niin vaihtoehtoina on kyykyt 600-750-1000

    jos ajaa kadullakin, eikä tykkää vinguttaa, niin osto kohdistuu tonnisiin. kaupan päälle tulee 150heppaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #394
    Lainaa (domus @ Helmi. 08 2006,12:18) kirjoitti
    Pohjolan sivuilta lainattua:
    "Jos olet ansainnut autovakuutukseesi bonuksia 0-25%, saat bonusoikeudelliseen autovakuutukseesi heti 60%:n bonuksen. Jos liikennevakuutuksen bonuksia on enemmän kuin 25%, saat autovakuutukseen heti 70%:n bonuksen. Edellytyksenä on, ettei korvattu vahinko ole alentanut autovakuutuksesi bonusta."

    Eli jos liikennevakuutuksessa yli 25%, niin autovakuutukseen tulee täydet prosentit. Tai sitten puhuvat paskaa sivuillaan.

    Ja sitten niistä laskuista sen verran, että Pohjolan laskuista näkee fiksusti seuraavan laskun eräpäivän ja summan. Ainakin sen mukaan maksut painottuvat kesään, sillä oli jokseenkin kalliimpi kesäkuusta elokuuhun kuin tämä kevät.
    Ne akat ei ilmeisesti tajua mistään mitään tai sivut on :stä!Väitti ettei bonarit voi nousta 70%:iin... No saa nähdä minkälainen tarjous huomenna tulee, pitää kilpailuttaa sitten vissii tapiolalla!



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  5. #395
    Lainaa kirjoitti
    Tehopaino kuitenkin parempi, koska ei niitä yli 150hv sporttipyöriä osteta, jos ei halua niitä tehoja käyttää.
    Ei tietenkään, mutta entäs sitten? Eihän se tehojen olemassaolo tai edes niiden käyttö sinänsä tee pyörästä vaarallista. Yhtälöön tarvitaan vielä se ääliö, joka tuota konilaumaa ei osaa hallita. Mutta koska kaikki eivät ole ääliöitä, tuo tehopaino sorsii sekin hyviä ja siivolla ajavia kuskeja.
    Eli se pärstäkerroin olisi parempi.

    Tosin tuo luokkiin jaettu vakuutus olisi tosiaan jo toimiva kompromissi, ja se ei potkisi päähän sen kummemmin niitä skootteristeja kuin useamman mopon omistajiakaan.
    Siinä vaiheessa kun/jos täällä saadaan vihdoin joku tolkku tähän nykyiseen älyttömään ajoneuvoveroon ja kaksinkertaiseen ALV:hen, pitäisi tuo vakuutusmallikin viimeistään saada kuntoon.
  6. #396
    Lainaa (ValeRossi @ Helmi. 07 2006,15:19) kirjoitti
    En mä kyllä tollasesta ole koskaan kuullutkaan, eikä ne konttorillakaan siitä mitään sanonut vaikka tänään asiasta kävin kysäisemässä. Milläs laskutavalla noi kuukadet sitten hinnoitellaan?
    Maksujen jakautumista eri kuukausien välillä minäkin kysyin asiakaspalvelusta kun tarjousta pyysin. Eivät pystynnet millään kertomaan mikä on talvi ja kesäkuukausien hinnoittelun ero. Olisi pitänyt kuulema kysyä asiaa jostain toiselta osastolta.

    Toinen asia jonka sain vasta nyhtämällä selville on se että laskutuksen saa halutessaan suoraveloituksella kerran kuussa. Eivät vaan mainosta tätä maksu vaihtoehtoa ...

    Hyväksyin Pohjolan tarjouksen. Vanha vakuutus kaskolla Nordeassa maksoi 1100cc Guzzilla 7kk ajoajalla 1300e vuosi ja sama Pohjolassa 601e 12kk
    Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
  7. #397
    Lainaa (canepazzo @ Helmi. 08 2006,15:18) kirjoitti
    [

    BTW, tuo väite kustomin vaarattomuudesta kyykkyyn verrattuna kyllä hiukan ontuu. Se on sama kuin sanoisi että vanha venäläinen 3 tonnia painava huonojarruinen pakettiauto ei ole niin vaarallinen kuin n. tonnin painoinen urheiluauto. Jos/kun se vahinko joskus sattuu, niin minä ainakin toivoisin, että vastapuolena olisi se kevyempi, paremmin ohjautuva ja terhakammin hidastuva urheiluauto...
    Toki niillä vauhtivehkeillä usein ajetaan ronskimmin, mutta niissä on kyllä enemmän peilvaraakin. Eli tullaan taas siihen, että 'pärstäkertoimen' mukainen vakuutus voisi olla toimivin.
    Hiukan menee OT, mutta pitipäs saada viisastella hiukan.
    No toi kyllä taas ontuu tosi paljon!!! Jokainenhan, joka on kustomilla ja kyykyllä ajanut, tietää tasan tarkkaan niiden eron...... eli en edes viitsi tämän edemmän viisastella



    -Heikki-
    FXDB -07
  8. #398
    Lainaa (jarru @ Helmi. 08 2006,11:16) kirjoitti
    Lainaa (Peksi600 @ Helmi. 07 2006,16:09) kirjoitti
    Pohjolan liikenne + kaskovakuutus -05 R1:lle ~1450€ vuosi. Ei mahdollisuuta seisontavakuutukselle. Tostahan ei tule kuin noin 120€ / kk ja ympärivuoden!! *
    Omaan 1000RR:ään kun laskeskelin tuota vakuutusta niin Pohjolan laskuri antoi hinnaksi jotain vajaa 1400€ keskittämisalennuksilla.

    Mopomessuilla kävin laskettamassa Tapiolan sedällä niiden uuden vakuutuksen joka tulee siis 1.4.2006 voimaan niin hinnaksi saatiin 1080€ eli aika paljon halvempi kuin Pohjolan vastaava. Tapiolasta saan 10%:n asiakkuusalennuksen.

    Paikkakuntana siis Helsinki ja bonukset 20/50.
    Kannattaa unohtaa ne pohjolan nettilaskurit ja soittaa virkailijatädeille suoraan. Ite vaihdoin Tapiolasta 04:en kilokiksun vakuutukset (liik+täyskasko) Pohjolaan.

    Pohjolan täti nosti kaskon bonarit täyteen ja liikenvakkarin ollessa 70% jo valmiiksi + keskittämis ja liittoalet päälle niin 12 kk:n ajelu maksaa kiksulla tästä eteenpäin 670 egeä *

    Että ihan tyytyväinen tässä saa olla... yli 300 eskoa saa käyttää ens kesänä vaikka *
    Suzuki RGF 125 --> Kawasaki ZZR 600 --> Honda XX blackbird --> Suzuki GSX-R 1000 --> Husqvarna SMR 510 --> Triumph Speed Triple 1050
  9. #399
    Kannattaa myös muistaa, että ajokausi pitenee ja sitä myöten onnettomuudet lisääntyy. Tämä meinaa sitä, että parin vuoden päästä nähdään todellisuusdessa mitä tämä järjestelmä oikeasti asiakkaille maksaa ja voin kristallipallostani ennustaa, että ei se ainakaan halpene. Parempi ehkä säästää ne "säästyneet" vakuutus rahat myöhempään.

    On myös mielenkiintoista nähdä miten useamman pyörän omistajia kohdellaan, jos seisontaa-aikaa ei ole? Kaverillani on 4 kilvissä olevaa pyörää tallissa ja itselläni kaksi.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  10. #400
    Lainaa (Rastas @ Helmi. 08 2006,23:18) kirjoitti
    Kannattaa unohtaa ne pohjolan nettilaskurit ja soittaa virkailijatädeille suoraan. Ite vaihdoin Tapiolasta 04:en kilokiksun vakuutukset (liik+täyskasko) Pohjolaan.
    Kyllähän minulle yksi Pohjolan virkatäti soitti ja tarjosi vakuutusta, mutta kun kysyin hintaa niin hän sanoi että tämä uusi systeemi on niin sekava ettei hän osaa laskea hintaa . Parempi olisi kuulemma käydä paikanpäällä laskettamassa.
  11. #401
    Saman vakuutusmallin ottaa käyttöön myös IFI- ennen ajokauden alkua! Saa nähä kuinka täs viel käy....
  12. #402
    Lainaa (jarru @ Helmi. 09 2006,07:47) kirjoitti
    Lainaa (Rastas @ Helmi. 08 2006,23:18) kirjoitti
    Kannattaa unohtaa ne pohjolan nettilaskurit ja soittaa virkailijatädeille suoraan. Ite vaihdoin Tapiolasta 04:en kilokiksun vakuutukset (liik+täyskasko) Pohjolaan.
    Kyllähän minulle yksi Pohjolan virkatäti soitti ja tarjosi vakuutusta, mutta kun kysyin hintaa niin hän sanoi että tämä uusi systeemi on niin sekava ettei hän osaa laskea hintaa *. Parempi olisi kuulemma käydä paikanpäällä laskettamassa.
    Jepujee. Itse sain kyllä hinnan selvitettyä puhelimessa, mutta miksi olen saanut viimeksi kertyneitä bonuksia syksyllä 2004 on sen verran suurempi mysteeri, että sitä on nyt selvitelty puhelimitse jo neljä päivää. Tänään kuulemma se vastaus tulee. Todellakin mielenkiinnolla odottelen, että mitähän siellä keksitään.

    Johtunee siitä, että se on aateekoolla tai jotain. Ärsyttävää tosiaan kun saa lähes joka toista laskua alkaa itse tarkastelemaan ja soittelemaan perään.
  13. #403
    Lainaa (isojussi @ Helmi. 09 2006,08:31) kirjoitti
    Lainaa (jarru @ Helmi. 09 2006,07:47) kirjoitti
    Lainaa (Rastas @ Helmi. 08 2006,23:18) kirjoitti
    Kannattaa unohtaa ne pohjolan nettilaskurit ja soittaa virkailijatädeille suoraan. Ite vaihdoin Tapiolasta 04:en kilokiksun vakuutukset (liik+täyskasko) Pohjolaan.
    Kyllähän minulle yksi Pohjolan virkatäti soitti ja tarjosi vakuutusta, mutta kun kysyin hintaa niin hän sanoi että tämä uusi systeemi on niin sekava ettei hän osaa laskea hintaa *. Parempi olisi kuulemma käydä paikanpäällä laskettamassa.
    Jepujee. Itse sain kyllä hinnan selvitettyä puhelimessa, mutta miksi olen saanut viimeksi kertyneitä bonuksia syksyllä 2004 on sen verran suurempi mysteeri, että sitä on nyt selvitelty puhelimitse jo neljä päivää. Tänään kuulemma se vastaus tulee. Todellakin mielenkiinnolla odottelen, että mitähän siellä keksitään.

    Johtunee siitä, että se on aateekoolla tai jotain. Ärsyttävää tosiaan kun saa lähes joka toista laskua alkaa itse tarkastelemaan ja soittelemaan perään.
    Täsmälleen näin se meni minullakin! Nettilaskuri näytti vuosilaskuksi yhtä, vakuutusmyyjän laskelma toista ja lopulta tuli vakuutuskirja alentuneilla liik. vak. bonuksella kolmatta. Tuli vähän fiilis, että sekin tulkitaan jo liikennevahingoksi kun siirtää vakutukset Pohjolaan, kun bonuksetkin putos! * No, ei se rahassa tehnyt kun 30€ vuodessa lisää myyjän laskelmaan verrattuna, ollen nyt kaikkine herkkuineen 660e/v. Tokihan tuokin on kallis kun vakuutuksen kohteena on tuollainen alitehoinen sotanorsu/ linja-auto eli busa.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  14. #404
    Lainaa (Holtsu @ Helmi. 09 2006,09:41) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Helmi. 09 2006,08:31) kirjoitti
    Lainaa (jarru @ Helmi. 09 2006,07:47) kirjoitti
    Lainaa (Rastas @ Helmi. 08 2006,23:18) kirjoitti
    Kannattaa unohtaa ne pohjolan nettilaskurit ja soittaa virkailijatädeille suoraan. Ite vaihdoin Tapiolasta 04:en kilokiksun vakuutukset (liik+täyskasko) Pohjolaan.
    Kyllähän minulle yksi Pohjolan virkatäti soitti ja tarjosi vakuutusta, mutta kun kysyin hintaa niin hän sanoi että tämä uusi systeemi on niin sekava ettei hän osaa laskea hintaa *. Parempi olisi kuulemma käydä paikanpäällä laskettamassa.
    Jepujee. Itse sain kyllä hinnan selvitettyä puhelimessa, mutta miksi olen saanut viimeksi kertyneitä bonuksia syksyllä 2004 on sen verran suurempi mysteeri, että sitä on nyt selvitelty puhelimitse jo neljä päivää. Tänään kuulemma se vastaus tulee. Todellakin mielenkiinnolla odottelen, että mitähän siellä keksitään.

    Johtunee siitä, että se on aateekoolla tai jotain. Ärsyttävää tosiaan kun saa lähes joka toista laskua alkaa itse tarkastelemaan ja soittelemaan perään.
    Täsmälleen näin se meni minullakin! Nettilaskuri näytti vuosilaskuksi yhtä, vakuutusmyyjän laskelma toista ja lopulta tuli vakuutuskirja alentuneilla liik. vak. bonuksella kolmatta. Tuli vähän fiilis, että sekin tulkitaan jo liikennevahingoksi *kun siirtää vakutukset Pohjolaan, kun bonuksetkin putos! * No, ei se rahassa tehnyt kun 30€ vuodessa lisää myyjän laskelmaan verrattuna, ollen nyt kaikkine herkkuineen 660e/v. Tokihan tuokin on kallis kun vakuutuksen kohteena on tuollainen alitehoinen sotanorsu/ linja-auto eli busa.
    Oma bonushässäköinti menee pitkällisen selvittelyn jälkeen jotenkin näin.

    Ensimmäisen fillarini ostin ja vakuutin eräänä kauniina syyskuun päivänä. Tuosta päivästä tuli myös ns. bonuksen tarkistuspäivä tms. Bonarit juoksevat normisti kunnes vaihdat pyöräsi toiseen. Omalla kohdalla näin kävi viime kesäkuussa, 10.6. Nyt bonuksen tarkistuspäiväksi tuli tuo kesäkuun päivä, eli bonarit eivät kasvaneet. Syksyllä niitä ei enää tarkistettu. Vakuutuspäiviin ei tietenkään tullut päivääkään paussia.

    Eli jos nyt vaihdan taas fillarin 9.6, niin siitä tulee taas uusi bonuksen tarkistuspäivä ja taas jäävät jälleen bonarit tienaamatta. Jos taas vaihdan fillarin 11.6, niin ongelmaa ei ole.

    Sen verran "järkevää", että maalaisjärki sotii ajatusta vastaan enkä luvannut tätä sulattaa ja nyt siellä sitten tutkitaan kovasti missä mennään. Vielä ei ole puhelin soinut...

    Edittiä: laskinpa huvikseni vielä nettilaskurillakin vakuutukselle arvoa, niin eihän se tosiaan samanlaista hintalappua saanut aikaiseksi kuin virkailija.



  15. #405
    Jepujee. Itse sain kyllä hinnan selvitettyä puhelimessa, mutta miksi olen saanut viimeksi kertyneitä bonuksia syksyllä 2004 on sen verran suurempi mysteeri, että sitä on nyt selvitelty puhelimitse jo neljä päivää. Tänään kuulemma se vastaus tulee. Todellakin mielenkiinnolla odottelen, että mitähän siellä keksitään.

    tuo ylläoleva on tuttua ko:firmassa on vakuutukseni olleet
    monta vuotta ja AINA keväällä kun ensimmäinen maksulappu
    tullu ovat bonukset vielä ne "vanhat" jollen olisi itse pitänyt
    huolta ja soittanut niin eipä taitaisi olla bonukset kohdillaan.

    nykymaailmassa aika outoa ettei nämä koneet osaa päivittää
    kuin nelipyöräisten bonukset (sillä ne kyllä on ajantasalla)
    kysyin tätä kerran (kaksikin) mutta mitään selventävää
    vastausta en saanut.

    sitten korjaus tuolla aiemmin olleeseen kirjoitukseeni jossa
    sanoin että ko:firman laskurissa tulee käyttää otteessa olevaa
    KOKONAISPAINOA, ei meinaan pidä paikkaansa vaikka
    vakuutusta tehdessäni sitä kysyin ja sanoivat että he
    KÄYTTÄVÄT sitä painoa,eivät muuten käytä,laskin oman
    pyöräni mutta laskuri ei edes suostunut laskemaan moista
    painoa.

    oliskohan jonkinmoinen KOULUTUKSEN paikka POHJOLAN vak.neuvojille että edes tietäisivät neuvoa asiakasta.
  16. #406
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Lainaa (Miksa176 @ Helmi. 09 2006,08:27) kirjoitti
    Saman vakuutusmallin ottaa käyttöön myös IFI- ennen ajokauden alkua! Saa nähä kuinka täs viel käy....
    Soitimpa juuri IF:ille josta sanottiin että huhtikuun 4:s päivä tulee heille uudistunut moottoripyörävakuutusmalli. Tämä kyseinen malli EI ole sama mitä Pohjola käyttää.
    Puhelintäti kertoi minulle heidän teho/paino suhteutetun vakuutuksen koskevan vain kaskoa tai liikennevakuutusta(en muista enää kumpaa, hyvä muisti), ja heidän vakuutukseensa ei tule Pohjolan käyttämää seisonta-ajatonta vuotta vaan aivan normaalisti talvi seisonnassa ja kesä ajossa. Eli IF:in malli vähentää kyllä tietyn verran vakuutusmaksuja, mutta tarkemmat tiedot vakuutuksesta saa ottamalla yhteyttä IF:iin huhtikuun neljäs päivä tai sen jälkeen...

    ps.Kannattaa puhua nopeasti niiden kanssa kun kännykällä soitettuna maksaa 80 senttiä minuutti...prkl!
    Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
  17. #407
    Tietääköjoku onko ko. pyörän paino kuivapaino (omapaino) vai paino ajovalmiina. Omani R 1200 ST paino AKE.n tiedoissa mitä Pohjola käyttää on 229 kg mikä on ajovalmiina tankki 90 % täynnä. Kuivapaino on 205 Kg
    Kumminkin
  18. #408
    Lainaa (flakpanzer @ Helmi. 09 2006,16:00) kirjoitti
    Tietääköjoku onko ko. pyörän paino kuivapaino (omapaino) vai paino ajovalmiina. Omani R 1200 ST paino AKE.n tiedoissa mitä Pohjola käyttää on 229 kg mikä on ajovalmiina tankki 90 % täynnä. Kuivapaino on 205 Kg
    Eiköhän se ole se paino mikä on reksiteriotteessa. Siellähän on myös teho/paino suhde valmiiksi laskettuna.
  19. #409
    Tänään sitten kävin Pohjolassa kysymässä vakuutuksista.
    Tulos oli et halpenee aikalailla.
    Viimekesän hinta oli 450e/6kk ja nyt uuden mukaan 278e koko
    vuosi,eikä seisontoja tarvitse ilmoitella.
    Maksuerät hiukan pienemmät talvella,vaan eipä tarvii pinnistellä sit kesälläkään.
    Näyttäis aika mukavalta
  20. #410
    Ja vieläs...
    Pohjolalla on suora yhteys AKE.een,jotta ei tarvitse ku rekkarin,niin tehopainot tulee samalla myös oikein.
  21. #411
    Lainaa (ceepari @ Helmi. 09 2006,17:23) kirjoitti
    Ja vieläs...
    Pohjolalla on suora yhteys AKE.een,jotta ei tarvitse ku rekkarin,niin tehopainot tulee samalla myös oikein.
    Eiköhän toi yhteys oo kaikilla vakuutusyhtiöillä?
  22. #412
    Lainaa (HaveNoFear @ Helmi. 09 2006,13:13) kirjoitti
    ...ja heidän vakuutukseensa ei tule Pohjolan käyttämää seisonta-ajatonta vuotta vaan aivan normaalisti talvi seisonnassa ja kesä ajossa.
    Pohjolan mallissa tosiaan tulee talvella pienempiä maksueriä kuin kesällä. Mut plussaa on että vakuutus on voimassa ympäri vuoden joten voi ajella heti keväällä kun vähänkin siltä tuntuu ja syksyllä ihan viimeisinä aurinkopäivinäkin. Mut itselle tästä on kaikkein paras etu kun ajaa myös talvella niin saa täyskaskolla vakuutuksen noin 16e/kk

    Pohjolalta vihdoin löysin myös itselleni sopivan maksueräjaottelun eli 12kk. On suoraansanottuna vtuttanut kun Ifillä tuli aina neljän kuukauden maksut kerralla eli kesäkuussa sitten semmonen 600-700 euroa. Kesällä kun on muitakin menoja kuten matkustelu niin "arvaa harmittiko". Ifillä ei millään saanu maksueriä jaettua kahteentoista. Pohjolalla se nyt onnistuu mutta ainut haittapuoli että jouduin tekemään elämäni ensimmäisen suoraveloitussopimuksen. Toisaalta pakkohan nuo on maksaa ennemmin tai myöhemmin joten hyvä näin.
  23. #413
    Lainaa (HaveNoFear @ Helmi. 09 2006,13:13) kirjoitti
    Lainaa (Miksa176 @ Helmi. 09 2006,08:27) kirjoitti
    Saman vakuutusmallin ottaa käyttöön myös IFI- ennen ajokauden alkua! Saa nähä kuinka täs viel käy....
    Soitimpa juuri IF:ille josta sanottiin että huhtikuun 4:s päivä tulee heille uudistunut moottoripyörävakuutusmalli. Tämä kyseinen malli EI ole sama mitä Pohjola käyttää.
    Puhelintäti kertoi minulle heidän teho/paino suhteutetun vakuutuksen koskevan vain kaskoa tai liikennevakuutusta(en muista enää kumpaa, hyvä muisti)....
    Koskee vain kaskoa, soitin nimittäin itsekin tänään if:n tädille. * Saa nähdä mitä ne oikein tarjoaa...
    Power is nothing without mojo!
  24. #414
    Nytten tuli laskelma pohjolan tädiltä, ja kieltämättä houkuttelee, mutta taidan jäädä odottelemaan mitä tapiolan suunnalta kuuluu, taitaa useimmat vakuutuksista olla siellä.
    No joka tapauksessa:

    Liikennevakuutus

    Bonus 20 %
    Vuosimaksu 337,44 e
    Vapaaehtoinen vakuutus
    Isokasko jatkuvana
    Bonus 60 %
    Vuosimaksu 137,51 e

    Sitten oli näitä omavastuita:
    Ilkivaltaturva 150 e
    Autopalveluturva ei omavastuuta
    Oikeusturva 15 %, vähintään 200 e
    Varkausturva 150 e
    Hirviturva 150 e
    Paloturva 150 e
    Kolarointiturva 150 e

    En oo ekspertti vakuus asioitten kanssa, mutta aika halvalta näyttäis.
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  25. #415
    Tapiolan vastinetta kilpailuun: KLIKS
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  26. #416
    Lainaa (Holtsu @ Helmi. 10 2006,11:25) kirjoitti
    Tapiolan vastinetta kilpailuun: KLIKS
    tuo on jo vanha,sama linkki postattu jo viime viikolla... sitä laskuria tässä odottelen että pääsisi toi pohjola vertailuun muita vastaan..

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  27. #417
    Kyllä sain tänään VTR1000 vakuutus tarjouksen Pohjolasta . Liiikennevakuutus ja isokasko yhteensä ( aloitus boonuksilla minulle ) yht. 80e / kk. Fenniassa vastaava 165e !!!!!!
    B1200S hopee
  28. #418
    Lainaa (666F @ Helmi. 10 2006,11:58) kirjoitti
    Lainaa (Holtsu @ Helmi. 10 2006,11:25) kirjoitti
    Tapiolan vastinetta kilpailuun: KLIKS
    tuo on jo vanha,sama linkki postattu jo viime viikolla... sitä laskuria tässä odottelen että pääsisi toi pohjola vertailuun muita vastaan..
    (sori, ei ääkkosiä helposti saatavilla)

    Eivat aio Tapiolassa laittaa sita laskuria ennen kuin vakuutusehdot astuvat voimaan eli vissiin lahempana sita huhtikuun alkua.

    Lasketin itsellani Pohjolassa ja nykyisessa keskityspaikassani Tapiolassa ensi kaudelle ymparivuotisen - Tapiolan hinnat oli pari satkua halvemmat apauttirallaa samoilla ehdoilla, joten ihan hyva ettei tullut vaihdettua buumin mukana
  29. #419
    Tässä MP-messuilta "ruinattu" tarjous vihdoin.

    Pyörä Honda cbr 600f rek. 06 Helsinki

    Liikeennvakuutus:
    bonus 20% -- vuosimaksu 551,08€

    Isokasko jatkuvana:
    bonus 60% -- vuosimaksu 636,92€

    Millaiselta tuo näyttää?!?!
    Ei oikeen osaa hahmottaa kun noi muut yhtiöt käyttää (vielä) seisonta aikaa.

    Kannattaako vielä edes ottaa vakuutusta, jos muut yhtiöt ovat vasta virittelemässä uusia vakuutuksiansa.

    Kuskin syntymävuosi 1980 -> riskiryhmää kuulemma.



    Musta 600 CBR F(armari)
  30.  
  31. #420
    No niin,
    minun tuli siirrettyä liikennevakuutus Pohjolaan.

    Pyörä: Suzuki GSX600F -88
    Paino: yli 200kg
    teho: alle 90hv
    omistaja syntynyt: -71

    Lopputulos:
    Tapiolassa neljän kuukauden vakuutus suunnilleen saman hintainen kuin Pohjolassa koko vuosi.

    Ei ainakaan vielä kaduta.

    Mutta omalaatuista tässä Pohjolan vakuutuksessa on se, etten vieläkään vakuutuksen otettuani oikeastaan tiedä koko vuoden vuosimaksua!

    Palvelija sen kyllä laski ja minulle kertoi ja totesin sen vain olevan tavoitehaarukassani, joten nimiä alle.

    Kotona vasta katsoin tarkemmin paperia.
    Tyhmä kun olen.

    Eihän siinä paperissa jonka sain kerrota missään vuosimaksua. Ainoastaan kolmen kuukauden maksu ajalle 27.2-26.5. Olin valinnut maksun neljässä erässä.

    Palveluhenkilö myös kertoi että maksu on kesäjaksolta hieman suurempi.

    Hyvää:
    + mopolla voi ajaa kun siltä tuntuu
    + vuoden maksu samaa luokkaa kuin 4kk vanhassa
    + ajokausi epäilemättä venyy huomattavasti perinteistä pidemmäksi. Nuukana (=köyhänä) miehenä en hennoisi kuitenkaan niitä kevään ja syksyn epävarmoja kuukausia pitää liikennevakuutusta voimassa.

    miinusta:
    - puutteellinen vakuutuskirja
    - edelleen korkeat vuosimaksut
    - epävarma olo koko vuoden maksusta
    - rekisteröinnistä taas se reilun 10e maksu (ei ole vakuutusyhtilön keksintö kylläkään)

    Yhteenveto:
    = ainakin vielä onnellinen illuusio onnistuneesta muutoksesta ja kasvava kuume kevättä kohden. Heti maaliskuussa auringon sulattaessa uran tiehen käyn kyllä kokeilemassa! (jos mopo käynnistyy)
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Sivu: 14 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen