Sivu: 7 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 692:sta
  1. #181
    Lainaa (kwak750 @ Marras. 14 2005,12:45) kirjoitti
    mutta onko uudelleen rekistetöimis jutska just sen takia, että saan otteeseen uuden yhtiön?
    Juurikin sen takia... Menee konttorilla n. 5 min kun sen käy vaihtamassa
    Pain is just weakness leaving the body
  2. #182
    jaahas... vanhaan vakuutukseen verrattuna 4kk perusliikenne vakuutuksen hinnalla mopoon kokovuodeks osakasko ja liikennevakuutus... ja ei ku yhtiö vaihtoon (paikkakunta: suolahti mopo: honda cbx750f -85) kerrankin joku hinta putoo
    somewhere out there
  3. #183
    Lainaa (666F @ Marras. 14 2005,10:04) kirjoitti
    Lainaa (kupoc @ Marras. 13 2005,19:45) kirjoitti
    mitenkäs on, te jotka olette ihan kirjallisen tarjouksen tuosta uudesta vakuutusmallista saanut. Eikös siinä homma ole näin että seisonta-aikaa ei ole, joten liikenne ja kasko on kokovuoden voimassa.

    Jos näin on niin mitähän sanoo pohjola siihen jos haluaa helmikuun -30 pakkasilla rueta pyörää vaihtamaan ja lähtöö kilokyykyllä (esimerkki) kruisaamaan pitkin kototietä ja lippaa pyörän lunariin.

    Onko vakuutusehdoissa jossain kärpäsenpaskan kokoisella tekstillä että jos pyörällä kuitenkin ajelee lumella ilman nastoja?!?! että vakuutus ei korvaa mitään tai omavastuu on 100kertainen.

    ihan vaan tiskatessa tuli tällänen juttu mielehen. * * *
    No eiköhön se ole ihan omaa hölmöyttä jos lähtee kyykyllä ajelemaan keskellä talvea olkoot sitten -5 tai -30. *
    No mutta lukekaas tarkemmin.

    Miehä kysyinkin että tietääkö joku joka on kirjallisen tarjouksen saanut korvaako kasko tuon jos ajaa lumella ka lippaa pyörän lunastukseen, olkoon niin että nastat alla jos laki niin sanoo. Mut eniveis, helppo ja nopea tapa päästä pyörän vaihtoon jos lunastavat lumella kaadutun vehkeen.

    Vai onko tosiaan niin että vakuutuksen ehdoissa on pienenpieni teksti että omavastuut miljoonakertaistuu lumella ajaessa
    pyörää vailla.
  4. #184
    Lainaa (kwak750 @ Marras. 14 2005,12:45) kirjoitti
    Lainaa (JAKECBF @ Marras. 14 2005,12:07) kirjoitti
    Lainaa (kwak750 @ Marras. 14 2005,11:47) kirjoitti
    HEyy, tulipas muutettua pohjolaan vakuutukset! Se pohjolan muija sano, että sulla on 7 päivää aikaa rekisteröidä.. what? ei tietenkään tullu mieleen kysyä, että wtf!

    Eli siis sen takia että saan siihen otteeseen uuden vakuutusyhtiön?=?? *
    Hmm... Yhtäkkiä ajatellen ei kannata vielä vaihtaa vakuutusyhtiötä. Kannattaa ehkä odottaa kevääseen saakka ja pitää pyörä seisonnassa ja säästää. Miksi ihmeessä kannattaa ruveta maksamaan vielä koko vuoden maksua ajasta kun pyörä ei ole käytössä, jos itse päädyn uuden vakuutusjärjestelmän käyttäjäksi niin muutan vakuutuksen vasta kun ajokausi taas alkaa. Luulisin että vanhalla systeemillä on halvempi seisottaa pyörää. Lisäksi muut vakuutusyhtiöt varmasti tuovat vastaavia vakuutustuotteita markkinoille.
    No ne heitti pohjolasta niin hyvän tarjouksen, että ihan sama mulle 600egee koko vuosi osakaskolla!!! Ei tarvinnu kauaa kelata mikä on mun yhtiö *

    mutta onko uudelleen rekistetöimis jutska just sen takia, että saan otteeseen uuden yhtiön?
    Just näin, jotta yhtiön vaihto astuu voimaan, niin sun on rekisteröitävä mopo uusiksi pohjolaan. Ja maksaapi 9e.

    Jos et kerkii kiireiltäs tekemään sitä viikon aikana, niin sitten vaan kontaktia taas pohjolaan ja saat uuden merkin ja uuden siirtopäivän.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  5. #185
    Varmaa ollu aiksemminki jo puhetta, mutta jos pyörään laittaa vaikka putkston tai vaikka iha vaa sliparit niin mitäpä sanoo vakuutustarkastaja ku mälläät pyörän? Siinähä on enemmä tehoo ku mitä "sais".Eiks homma kuse tässä vaiheessa?
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  6. #186
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Moto^ @ Marras. 14 2005,14:07) kirjoitti
    Varmaa ollu aiksemminki jo puhetta, mutta jos pyörään laittaa vaikka putkston tai vaikka iha vaa sliparit niin mitäpä sanoo vakuutustarkastaja ku mälläät pyörän? Siinähä on enemmä tehoo ku mitä "sais".Eiks homma kuse tässä vaiheessa?
    Tästä on keskustelua jo aikaisemmilla sivuilla...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #187
    Liikennevakuutus
    279,40
    IsoKasko
    Bonusoikeudellinen
    150 eur omavastuu 339,80
    300 omavastuu 328,1
    60% bonukset


    0 bonareilla
    Liikenne 699,37
    Kasko 797,76

    Tarjous puhelimella pyydetty tänään, pyöränä Buell XB9SX-CityX.

    Eli maksais jotain 50eur/kk kasko+liikenne. Houkuttelevaa.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  8. #188
    Moi! Vakuutuksen voi sanoa irti koska vaan ei ole sidottu vakuutuskauteen. Tv. Sirpa/IF vakuutus
  9. #189
    Jokos täällä on nähty faktaa...

    Pohjolan uusi moottoripyörävakuutus...
    Radio Citylläkin on hyvä mainos aiheesta starring Jope Ruonansuu.
    Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
    --------------
  10. #190
    Hemmetti... kyllä tulee lehmällä ajaminen "halvaksi" jos tonne vaihtais vakuutukset!! Täytyy hetki odotella jos vaikka Tapiola ryhtyisi moiseen....

    Mutta jos ei näy eikä kuulu niin Pohjola kutsuu...
    WildStar XVS 1600
    "Nothing beats the cubic inches"
    "Loud Pipes Save Lives"
  11. #191
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    tulipas Tapiolasta vastaus kysymykseeni että onko tälläistä vastaavaa vakuutusta tulossa..

    Pitkän kertomuksen jälkeen siitä kuinka boonukset nousevat, lopussa oli lausahdus:

    "Kertomastanne painon vaikutuksesta moottoripyörän hinnoitteluun en osaa sanoa,
    Tapiolassa tällä ei ole merkitystä vakuutusmaksussa."

    Eihän ne tietty välttämättä kerro jos sellainen on tulossa, mutta jos ei kevääseen mennessä oli tullu, tää ainaki vaihtaa molemmat mopedit Pohjolaan... siis sikäli mikäli ei senkään toimintaan ole tullut muutoksia..



    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  12. #192
    Minkä painon mukaan ne laskee sen hinnan? Tehtaan ilmoittaman (siis kuivapaino ilman akkua vai ajopaino tankki täynnä) ero on kuitenkin jopa 30 kg.
    Fun is not a straight line
  13. #193
    Otteen mukaisen omamassan mukaan ja tehon, tietysti.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  14. #194
    Pohjolan emännillä oli omissakin brosyyreissäkin merkitty että paino otetaan kokonaismassan mukaan, eikä omapainon mukaan(vaikka asia on justiinsa toisinpäin). Sitten soiteltiin pääkonttorille ties minne ja ihmeteltiin että mitäs nyt...Istuin siellä n.45 min kun konttoristi yritti ottaa asioista selvää! Eikä rouva tiennyt edes että bonuksetkin voi nousta 70:een aikaisemman 60:nen sijaan.
    Kiitteli vielä oppitunnista kun lähdin menemään...
    Vai meninkö nyt munaamaan kun maksut olisikin maksettu kokonaismassan mukaan ilman valistusta...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  15. #195
    Oon kuullu...tai lukenut(hdcf:n foorumilta), että If olisi harkitsemassa ja Turva(hinnat ei vielä tiedossa) ottaa käyttöön seuraavan vakuutuskauden alussa teho/paino suhteutetun vakuutuksen. Eli kohta alkaa laskeminen taas uudestaan! Meilläkin kun on kaks pyörää, kaks autoa, kissa ja koira ja tietysti kotivakuutus, niin pakko on kysellä ja laskea saako halvimmalla kaikki keskittämällä vaiko hajauttamalla...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  16. #196
    Lainaa (SenioRR @ Marras. 14 2005,19:24) kirjoitti
    Oon kuullu...*****, että If olisi harkitsemassa...
    Mä taas oon kuullu, että IFille on tulossa uudet tariffit joulukuussa 2005...
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  17. #197
    Lainaa (KnightOfNi @ Marras. 14 2005,12:50) kirjoitti
    Eikös tässä kuitenkin ole järkevintä pitää mopo seisonnassa ensimmäisiin ajokeleihin asti ja vasta sitten siirtyä tähän uuteen vakuutusmalliin ? Eli jos ottaa mopon ajoon toukokuun alussa niin pitääkö silloin edes maksaa tuota koko vuoden maksua vaan vain 2/3 siitä ?
    Ja jatkopohdintaa...mitäs jos käykin niin että setä siniset vievät kortin puoleksi vuodeksi hyllylle heti huhtikuun alkupuoliskolla? Meneekö edelleenkin vuoden vakuutusmaksut vai mitä tulisi tehdä
  18. #198
    Jos on jo ennestään on Pohjolan asiakas, niin muuttuuko vakuutus automaattisesti tuohon tuplasti kalliimpaan versioon, vai voiko vielä käyttää vanhaa vakuutusta jossa on seisonta-ajat.
    www.energiamestarit.fi
  19. #199
    Lainaa (suzukigirl @ Marras. 14 2005,18:08) kirjoitti
    tulipas Tapiolasta vastaus kysymykseeni että onko tälläistä vastaavaa vakuutusta tulossa..

    Pitkän kertomuksen jälkeen siitä kuinka boonukset nousevat, lopussa oli lausahdus:

    "Kertomastanne painon vaikutuksesta moottoripyörän hinnoitteluun en osaa sanoa,
    Tapiolassa tällä ei ole merkitystä vakuutusmaksussa."

    Eihän ne tietty välttämättä kerro jos sellainen on tulossa, mutta jos ei kevääseen mennessä oli tullu, tää ainaki vaihtaa molemmat mopedit Pohjolaan... siis sikäli mikäli ei senkään toimintaan ole tullut muutoksia..



    Onpa tuossa osunut silmään Tapiolassa käydessä irtolappu, jossa oli uusia vakuutusprossia. Siitä tulevatko ne käyttöön, vai oliko jonkinlainen kehitelmä, ei ole hajua.
    Niissä lapuissa vakuutuksenottajan ikä vaikutti hintaan.
    Eli tuoreilla ja nuorilla hinnat olivat kalliimpia ja tuossa 30-40 paikkeilla hiukan vähenivät prossat. Sitten taas nousivat kun ikää tulee 50+.

    Taitaapi tuo Pohjolan mies laittaa pakan sekaisin mp-vakuutuksissa.
    Omat vakuutukset tippuvat huomattavasti uudella systeemillä.
    Ajokaudessa voivat pienentyä jopa 500 euroa.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  20. #200
    Tarkistin itsellenikin miten uusi systeemi vaikuttaisi vakuutusmaksuihini (kun kaikki ovat kehuneet että maksut laskee) ja "hieman" yllätyin kun vakuutuksen hinta nousisikin ~500e puolen vuoden ajoilla.

    Menopelinä siis 600 Hornetti eli ei sieltä tehokkaimmasta päästä (71kW). Tällä hetkellä vakuutus ~1500e/ vuosi eli 750e/6kk. Kuski 25v mies ja kotikunta HKI.

    Laskuri antoi uuden vakuutuksen hinnaksi ~1300e/vuosi. Ihmettelin tietysti että miksi meikällä maksaa näin ***tusti (kun kaikki muut tänne kirjoittaneet ovat hehkuttaneet halpoja hintoja) joten aloin tekemään vertailua muuttelemalla laskurin syöttötietoja. Seuraavassa hieman satoa siitä miten vakuutusmaksu muuttuu syöttötietojen muuttuessa. Hinta siis pelkälle liikennevakuutukselle.

    565 e norm.
    505 e -21kW
    482 e +120kg
    565 e +10v (kuski)
    565 e +4v (pyörä)
    565 e +400cc
    363 e kotikunta Helsinki -> Kerimäki
    529 e +5% bonus

    Summa summarum: käytännössä ainoa asia joka vaikuttaa vakuutuksen hintaan on kotikunta!! WTFx100!

    Teho/painosuhteen mukaisella hinnoittelulla voi siis pyyhkiä :ttä. Pointtina taitaa olla rahastaa kaupunkilaisilla ja alentaa jyväjemmareiden maksuja. Ei siis auta että vanhenee tai vaihtaa kustomiin vaan pitää muuttaa jonnekin jumalan (eli siis Pohjolan vakuutusmaksulaskijan) selän taakse.

    ***tuttaa!!!

    edit. Onko muilla stadilaisilla samansuuntaisia kokemuksia vai onko joku muka saanut alennettua vakuutusmaksua?



  21. #201
    Sen verran sain meilissä selvitystä Pohjolasta tuosta tehopainosuhteen vaikutuksesta että mainittakoon siitä nyt täälläkin. Kun kerroin nousee yli 450:n, ei se enää nosta hintaa koska sillon mopo on aina tuon osalta ylimmässä eli kalleimmassa ryhmässä tehopainosuhteen osalta.

    Itse tehopainosuhde taas lasketaan kaavalla 1000*teho kW/mopon oma massa (kg) (teho ja massa rekkariotteesta).
    Esim. Bussille se on 1000x129kw/250kg=516.
    Ts. Bussin voisi viilata vaikka 150kW:ksi hinnan pysyessä samana. Tietty mopon pitää olla silloinkin edelleen katulaillinen tehtyjen muutosten osalta..

    Alemmista portaista kuin tuosta ylimmästä en saanut tietoa, mutta tuota Pohjolan laskuria kärsivällisesti naputtamallahan noi alemmat tehopainosuhdeportaat selviää..
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  22. #202
    Tapiolan laskuri normaali systeemillä antoi cbr900rr:lle seuraavat hinnat: ajoaika 7kk,liikennevak.bonus 25%,ikä 25-36,Tampere. liikennevak. 738€ + osakasko 94€= 832 €

    Kun taas pohjolan systeemillä,samoilla tiedoilla kun yllä,liikenne 490€/12kk+osakasko 89€= 579€.

    Ero tapiolan ja pohjolan välillä on 253€, joka on mielestäni paljon,ja pohjolan etuna on se että esimerkiksi tolla samalla maksulla voi ajaa esim vielä tänään ja heti maaliskuussa,kun taas tapiolan tariiffilla ajetaan 1.4-30.10.
    ja tolla yli jäävällä 253€ voi vaikka halutessaan vakuuttaa toisen pyörän(osittain) esim itselläni on ollu kova hinku hankkia enduro,nyt se olisi mahdollista pitäisköhän vaihtaa fireblade kahteen pyörään yks katupyörä (esim. joku kusiainen tai vfr 750)jonka vakuutus on painon ansiosta edullisempi noin 70€ firebladeen,ja toiseksi pyöräksi esim joku xt 600/xl 600 jonka vakuutus pyörii 20%bonuksilla jossain 300-400€ tienoilla,eli ylijäävään 253€ lisätään raskaamman/pienenpitehoisemman katupyörän 70€:n etu niin olisi 323€ jo kasassa enää pitäisi maksaa toisesta pyörästä n. 70€ vakuutusta,ja olisi kuitenkin 2 pyörää joilla voisi ajaa kesällä keväällä syksyllä ja enskalla jopa talvella!!




    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  23. #203
    Vaihdoin tänään pohjolasa vakuutukset uudenlaisiin.Nettilaskurin mukaan olis trophyn vakuutukset tehneet yhteensä 450€ mutta paikanpäällä putosi vielä lisää.Nyt 300€ liikenne+kasko yhteensä.
  24. #204
    Lainaa (mikko66 @ Marras. 14 2005,21:23) kirjoitti
    Jos on jo ennestään on Pohjolan asiakas, niin muuttuuko vakuutus automaattisesti tuohon tuplasti kalliimpaan versioon, vai voiko vielä käyttää vanhaa vakuutusta jossa on seisonta-ajat.
    Ei muutu väkisin, mutta yrittävät saada kaikki mukaan uuteen tapaan. Eli voit valita ainakin vielä ensi kaudella kummalla tyylillä haluat pyöräsi vakuuttaa.
    Kaikki uudet vakuutukset taitavat mennä uuden tyylin mukaan.
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  25. #205
    Lainaa (666F @ Marras. 15 2005,11:01) kirjoitti
    Tapiolan laskuri normaali systeemillä antoi cbr900rr:lle seuraavat hinnat: ajoaika 7kk,liikennevak.bonus 25%,ikä 25-36,Tampere. liikennevak. 738€ + osakasko 94€= 832 €

    Kun taas pohjolan systeemillä,samoilla tiedoilla kun yllä,liikenne 490€/12kk+osakasko 89€= 579€.

    Ero tapiolan ja pohjolan välillä on 253€, joka on mielestäni paljon,ja pohjolan etuna on se että esimerkiksi tolla samalla maksulla voi ajaa esim vielä tänään ja heti maaliskuussa,kun taas tapiolan tariiffilla ajetaan 1.4-30.10.
    ja tolla yli jäävällä 253€ voi vaikka halutessaan vakuuttaa toisen pyörän(osittain) esim itselläni on ollu kova hinku hankkia enduro,nyt se olisi mahdollista pitäisköhän vaihtaa fireblade kahteen pyörään yks katupyörä (esim. joku kusiainen tai vfr 750)jonka vakuutus on painon ansiosta edullisempi noin 70€ firebladeen,ja toiseksi pyöräksi esim joku xt 600/xl 600 jonka vakuutus pyörii 20%bonuksilla jossain 300-400€ tienoilla,eli ylijäävään 253€ lisätään raskaamman/pienenpitehoisemman katupyörän 70€:n etu niin olisi 323€ jo kasassa enää pitäisi maksaa toisesta pyörästä n. 70€ vakuutusta,ja olisi kuitenkin 2 pyörää joilla voisi ajaa kesällä keväällä syksyllä ja enskalla jopa talvella!!
    Joo halpa 250-600cc enska olisi kova sana leluksi tällä uudella systeemillä. Bonukset kertyisivät halvalla ja ajaa saisi koko vuoden.
  26. #206
    Lainaa (Wainajala @ Marras. 14 2005,19:59) kirjoitti
    Ja jatkopohdintaa...mitäs jos käykin niin että setä siniset vievät kortin puoleksi vuodeksi hyllylle heti huhtikuun alkupuoliskolla? Meneekö edelleenkin vuoden vakuutusmaksut vai mitä tulisi tehdä
    Itse itseäni lainaten, eli mitenkä uudessa systeemissä on huomioitu mahdollinen ajokauden keskeytyminen esim:

    -kortin menetys posliineille
    -pyörän myynti/rekisteristä poisto
    -pyörän hajoaminen (vaikkapa leipoo kiinni kesäkuun alussa ja osien saanti menee elokuulle)
    -sairaus, jolloin ei voi ajaa

    Vastatkaas nyt joku ken tämän paremmin tietää, prkl!

    Eli tuleeko uuden systeemin säästöt sen seurauksena, että kaikki vakuutuksen ottajat todellakin pitävät pyörän liikenteessä koko vuoden ja näin ollen myös MAKSAVAT riippumatta käytöstä! => varma ja TASAINEN kassavirta vakuutuksista yhtiölle, ei mitään palautuksia tms.



  27. #207
    ObiVanKenobi
    Laskeskelin tuossa 25kw/82kw eroja zx-6r:ssä niin mallia kuristettuna tulisi laskurin mukaan n.700 euroa halvemmaksi kuin 82 kilowattisena (molemmissa 10% bonukset, hälyytin alennus).. *
  28. #208
    ObiVanKenobi
    Lainaa (Wainajala @ Marras. 15 2005,17:11) kirjoitti
    Lainaa (Wainajala @ Marras. 14 2005,19:59) kirjoitti
    Ja jatkopohdintaa...mitäs jos käykin niin että setä siniset vievät kortin puoleksi vuodeksi hyllylle heti huhtikuun alkupuoliskolla? Meneekö edelleenkin vuoden vakuutusmaksut vai mitä tulisi tehdä *
    Itse itseäni lainaten, eli mitenkä uudessa systeemissä on huomioitu mahdollinen ajokauden keskeytyminen esim:

    -kortin menetys posliineille
    -pyörän myynti/rekisteristä poisto
    -pyörän hajoaminen (vaikkapa leipoo kiinni kesäkuun alussa ja osien saanti menee elokuulle)
    -sairaus, jolloin ei voi ajaa

    Vastatkaas nyt joku ken tämän paremmin tietää, prkl!

    Eli tuleeko uuden systeemin säästöt sen seurauksena, että kaikki vakuutuksen ottajat todellakin pitävät pyörän liikenteessä koko vuoden ja näin ollen myös MAKSAVAT riippumatta käytöstä! => varma ja TASAINEN kassavirta vakuutuksista yhtiölle, ei mitään palautuksia tms.
    Niin, pitääkö pyörä ottaa pois rekisteristä jos ei tahdo maksaa turhaan, vai miten..?? *
  29. #209
    No entäs onkos kukaan vielä siirtynyt näihin uusiin vakuutuksiin ja maksanut laskua? Kannattaako itseasiassa vielä siirtyäkään? Vakuutusvuosihan ei ilmeisesti mene samaan tahtiin kalenterivuosien kanssa. Ainakaan meillä kotivakuutus ei mene. Lasku siitä tulee syksyisin, sillä syksyllä se aloitettiinkin. Eli kun nyt pyörät on pantu seisomaan, ei seuraavat ~5kk maksa juuri mitään (itselläni kasko oli muistaakseni 14,99€/3kk). Jos nyt esim. tänään siirtyy uusiin vakuutuksiin, niin eikö pidä maksaa vakuutus, joka on voimassa 15.11.2005-15.11.2006 (voi tietenkin varmaan maksaa osissa, mutta aloituspäivä on 15.11.2005)? Eikö olisi järkevämpää odottaa ensi kevääseen ja vaihtaa vakuutus uuden systeemin mukaiseksi vasta, kun alkaa ajamaan ja maksaa vasta silloin, voittaen ~5kk vakuutusmaksut? Eli ottaa sen uuden teho/paino -suhde vakuutuksen alkamaan esim vasta 1.4.2006 ja se on sitten voimassa 1.4.2007 asti. Vai voivatko ne kerjätä takautuvasti keväällä niitä maksuja ajalta 1.1.-1.4.2006? Seisonnastahan on keväällä kuitenkin vanhan sopimuksen mukaan maksettu. (Eli ne keillä on kaskovakuutus, ovat seisonnasta maksaneet.)
  30.  
  31. #210
    Tuo asuinkunnan vaikutus vakuutusten hintoihin ei käsittääkseni ole mikään uusi juttu, joka tuon uuden systeemin myötä olisi tullut käyttöön. Tälläkin hetkellä *vakuutukset on hinnoiteltu asuinkunnan mukaan - mitä riskialttiimpi liikenneympäristö (heidän kaavojensa mukaan), sitä kalliimpi vakuutus. Eli mitä isompi kaupunki, sitä vilkkaampi liikenne ja kalliimpi vakuutus, koska on oletettavaa, että juuri siellä ajelet eniten.

    Joskus on kuulemma kaupunkilainenkin saanut vakuutuksen halvempaan luokkaan, kun on saanut todistettua/vakuutettua virkailijan siitä, että asuu kesän siellä Perähikiällä ja ajelee vain siellä pyörällään. *
    Joka vanhoja kaivelee - sitä tikulla silmään!
Sivu: 7 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen