Sivu: 6 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 692:sta
  1. #151
    Laskin tuossa innostuksissani uudestaan myös edelliselle pyörälleni nuo hinnat ja tämmöstä tuli:
    Eli minä 40v ja asun Paraisilla. Ed. pyörä Kawa zrx1200R käyt.o.vuosi-04 teho 90kw, paino 225kg. Liik.vak. 207,55€ ja autovak. 487,65€.

    Ja sitte tuleva mopo: eli HD Dyna glide -05 teho 50kw ja paino 300kg . Liik.vak. 168,19€ ja autovak. 205,97€.

    Eli melkoinen ero on noiden kahden vakuuttamisessa! Kawan vakuuttaminen ens vuonna olis mulle kuitenkin halvempaa Pohjolassa kuin Ifissä, jos mulla tuo Kawa siis ens vuonna vielä ois...

    Edelliseen viestiini verrattuna jätin yhen lisäturvan pois joten siksi hinta on HD:n vakuutuksessa vähän alempi...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  2. #152
    Pohjolan sivuilla laskettu uudella systeemillä:

    Pyörä: Honda VFR 800 v-tech ABS
    Mies: 23v Jyväskylä

    Bonukset 20/70

    Liikennevakuutus: 427,77€ (20 bonusta ja keskittämisalennus)
    Isokasko: 271,27€ (70 bonusta ja keskittämisalennus)

    Liikennevakuutus: 459,97€ (20 bonus ei keskittämisalennusta)
    Isokasko: 317,06€ (70 bonusta ei keskittämisalennusta)

    Täytyy sanoa et suht edullista. vm. 91 vfr:ssä oli Tapiolla osakaskolla ja 6kk ajoajalla menneenäkesänä 700€.
    pyörää vailla.
  3. #153
    Tästä aiheestahan oli joku aika sitten adressikin. Moniko täältä haukkui sen pystyyn... Ja miten loppujen lopuksi kävikään.
  4. #154
    "Ja sitte tuleva mopo: eli HD Dyna glide -05 teho 50kw"

    Ainoa,että dynassa on hirveä hype hinta, joka kyllä korvaa kaikki halvemmat vakuutukset moninkertaisesti. Laiha lohtu, kun vakuutuksessa säästää pari kymppiä ja pyörä ei mene eteenpäin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #155
    Lainaa (SenioRR @ Marras. 12 2005,18:29) kirjoitti
    Laskin tuossa innostuksissani uudestaan myös edelliselle pyörälleni nuo hinnat ja tämmöstä tuli:
    Eli minä 40v ja asun Paraisilla. Ed. pyörä Kawa zrx1200R käyt.o.vuosi-04 teho 90kw, paino 225kg. Liik.vak. 207,55€ ja autovak. 487,65€.

    Ja sitte tuleva mopo: eli HD Dyna glide -05 teho 50kw ja paino 300kg . Liik.vak. 168,19€ ja autovak. 205,97€.

    Eli melkoinen ero on noiden kahden vakuuttamisessa! Kawan vakuuttaminen ens vuonna olis mulle kuitenkin halvempaa Pohjolassa kuin Ifissä, jos mulla tuo Kawa siis ens vuonna vielä ois...

    Edelliseen viestiini verrattuna jätin yhen lisäturvan pois joten siksi hinta on HD:n vakuutuksessa vähän alempi...
    Täähän on hullun halpaa
    Kun tehoja on 47kw ja painoa n.260kiloa niin liikennevakuutuksen vuosimaksu putoaa aika kivasti semmoseen 160 euroon Kesällä jää enemmän rahaa ja ja
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  6. #156
    Merkki: HONDA
    Malli: XX
    Moottoritilavuus: 1051-1250 cm3
    Moottoripyörän paino: 223 kg
    Moottoripyörän teho: 107 kw
    Käyttöönottovuosi: 1999
    Vakuutuksenottajan kotikunta: Espoo
    Vakuutuksenottajan syntymäaika: 05.02.1973
    Vakuutuksenottajan sukupuoli: Mies
    Liikennevakuutus
    Liikennevakuutuksen maksu: 545,86 e
    Bonus liikennevakuutuksessa: 30 %
    Autovakuutus
    Autovakuutuslaji: Isokasko
    Kaskovakuutuksen maksu: 644,36 e
    Kaskovakuutuksen omavastuu: 150 e
    Bonusoikeus autovakuutuksessa: Kyllä
    Bonus kaskovakuutuksessa: 60 %
    Jälkiasennettu hälytin: Ei
    Lisäturva Keskeytysturva: Ei
    Lisäturva Rahoitusvakuutus: Ei
    Vuosimaksu yhteensä: 1 190,22 e
    Vuosimaksu keskittämisasiakkaalle: 1 058,95 e
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  7. #157
    Lainaa (jaket @ Marras. 12 2005,22:03) kirjoitti
    "Ja sitte tuleva mopo: eli HD Dyna glide -05 teho 50kw"

    Ainoa,että dynassa on hirveä hype hinta, joka kyllä korvaa kaikki halvemmat vakuutukset moninkertaisesti. Laiha lohtu, kun vakuutuksessa säästää pari kymppiä ja pyörä ei mene eteenpäin.
    Sanos muuta! Hirveet säästöt! Ja HD:lla ei ees VOI saada ainakaan ylinopeussakkoja! Elämä kallis. HD hidas!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  8. #158
    Hyvään saumaan tuli tää uudistus. Just oon miettinyt mitä teen toiselle pyörälle, mutta kyllä kai sekin täytyy nyt vakuutuksiin laittaa kun homma on noin edullista! Suorastaan halpaa, sillä 2xliikennevakuutus + 2xosakasko nykyisillä bonuksilla on vähemmän mitä meni pelkkiin sakkoihin viime kesänä!
  9. #159
    Muistetaan sitten myöskin tarkistaa vakuutuksen sisältö kun mietimme yhtiön vaihtoa. Pohjolahan ei mm. korvaa ratavahinkoja (paitsi tietyissä EAK-kursseissa tms).

    Ihan vain muistutuksena ettei vain tuijoteta pelkkää hintaa vaan myöskin sitä mitä rahalla saa. Ettei sitten harmita vahingon sattuessa.

    Edit. ja 300 viestiä täyteen....



    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  10. #160
    Lainaa (soulman @ Marras. 12 2005,22:00) kirjoitti
    Tästä aiheestahan oli joku aika sitten adressikin. Moniko täältä haukkui sen pystyyn... Ja miten loppujen lopuksi kävikään.
    Haukuin pystyyn ja kanta pitää.

    Osalta puuttuu bonus-merkinnät noista laskelmista. Pistäkää vaan neki näkyviin, niin on paljon kivempi verrata kuinka paljon joutuu ite maksaan turhaa *katkera*

    edit:
    Yamaha FZS1000 (998ccm/208kg/103kw) 1 019,12 e
    Yamaha MT-01 (1670ccm240kg/65,7kw) 608,07 e
    Suzuki GSX-R1000 (998ccm/166kg/132,7kw) 1 019,12 e
    (Bonukset 25/60)

    Eli siis gixxeri 1,07 teho/pa(i)no-suhteella maksaa saman verran ku fazeri 0,68 teho/paino-suhteella. Huomaako kukaan muu mitään erikoista tuossa yhtälössä?



    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  11. #161
    Lainaa (soulman @ Marras. 12 2005,22:00) kirjoitti
    Tästä aiheestahan oli joku aika sitten adressikin. Moniko täältä haukkui sen pystyyn... Ja miten loppujen lopuksi kävikään.
    Joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään?
    Oikeesti ton uuden vakuutuksen nimi oli jo niin pahaenteinen, että moni varmaan uskoi hintojen räjähtävän käsiin (minäkin) ja pakoilu muihin yhtiöihin ei pelastaisi koska ne seuraisivat Pohjolan mallia perässä. Eli mitä tekisit jos vaihtoehdoiksi jäisi kallis tai s**tanan kallis (varsinkin kyykkykuskeille)? Mutta toisin näyttää käyneen, ainakin vielä. Veikkaisin, että vuoden parin päästä vasta tiedetään mihin noi hinnat todella asettuu, ja mitä uusia sudenkuoppia tuo vakuutustyyppi toi käytännössä tullessaan vai onko peräti entisiä parempi. Siihen saakka
    Koska pihalla paistaa arska ja lämmintäkin on +9, taidan lähtee heittää Bussilla pienen Isänpäivälenkin



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  12. #162
    Täytyi itsekin kokeilla tätä Pohjolan laskuria, jo siksikin että olen sen asiakas nykyiselläänkin. Pitäisi olla kaikenmaailman keskittämis- ja kanta-asiakasalennukset, näin ollen odotin lopputuloksen olevan edullisempi tämän hetkiseen tilanteeseen. Mutta kuinka ollakaan, jonkin verran kalliimmaksihan tuo uusi systeemi tulisi ainakin minun kohdalla!

    Merkki: TRIUMPH
    Malli: Speed Triple
    Moottoritilavuus: 851-1050 cm3
    Moottoripyörän paino: 189 kg
    Moottoripyörän teho: 95 kw
    Käyttöönottovuosi: 2005
    Vakuutuksenottajan kotikunta: Oulu
    Vakuutuksenottajan syntymäaika: 30.10.1979
    Vakuutuksenottajan sukupuoli: Mies
    Liikennevakuutus
    Liikennevakuutuksen maksu: 532,45 e
    Bonus liikennevakuutuksessa: 25 %
    Autovakuutus
    Autovakuutuslaji: Isokasko
    Kaskovakuutuksen maksu: 612,39 e
    Kaskovakuutuksen omavastuu: 150 e
    Bonusoikeus autovakuutuksessa: Kyllä
    Bonus kaskovakuutuksessa: 60 %
    Jälkiasennettu hälytin: Ei
    Lisäturva Keskeytysturva: Ei
    Lisäturva Rahoitusvakuutus: Ei
    Vuosimaksu yhteensä: 1 144,84 e
    Vuosimaksu keskittämisasiakkaalle: 1 019,12 e

    No nyt kun täällä Oulussa ajelen maksimissaankin sen 6kk vuodessa, laskin nykyisellä vakuutuksellani yhden ajokuukauden vakuutusmaksuiksi n.150e (tämän laskeminen on pitkään ollut vertailumenetelmäni kilpailuttaessani vakuutusyhtiöitä). Tällöin puolen vuoden vakuutusmaksut olisivat 900e ja siihen päälle vielä seisontamaksu toiselta puolivuodelta. Eli ei ihan sopisi tuo uusi menetelmä minun tilanteeseen, tosin muutaman vuoden päästä varmasti muuttuisi edullisemmaksi niin kuskin kuin pyöränkin vanhetessa.

    Mutta huomenna tarkoitus on käydä pohjolanmiestä jututtamassa, katsotaan sitten onko järkevää siirtyä uuteen systeemiin pelkän seisonta-ajan ilmoituksen poistumisen myötä (siis minun tapauksessa).
  13. #163
    Kyllä mulla putoo n 40 prossaa nykyisestä. Mut mulla onkin 330kg/49kW. Hieno uudistus
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  14. #164
    kasko ei ole voimassa rataharjoittelussa
  15. #165
    mitenkäs on, te jotka olette ihan kirjallisen tarjouksen tuosta uudesta vakuutusmallista saanut. Eikös siinä homma ole näin että seisonta-aikaa ei ole, joten liikenne ja kasko on kokovuoden voimassa.

    Jos näin on niin mitähän sanoo pohjola siihen jos haluaa helmikuun -30 pakkasilla rueta pyörää vaihtamaan ja lähtöö kilokyykyllä (esimerkki) kruisaamaan pitkin kototietä ja lippaa pyörän lunariin.

    Onko vakuutusehdoissa jossain kärpäsenpaskan kokoisella tekstillä että jos pyörällä kuitenkin ajelee lumella ilman nastoja?!?! että vakuutus ei korvaa mitään tai omavastuu on 100kertainen.

    ihan vaan tiskatessa tuli tällänen juttu mielehen.
    pyörää vailla.
  16. #166
    Moottoripyörän vakuutukset * * 498,04 e *

    Merkki: *TRIUMPH *

    Malli: *trophy *

    Moottoritilavuus: *1051-1250 cm3 *

    Moottoripyörän paino: *400 kg *

    Moottoripyörän teho: *72 kw *

    Käyttöönottovuosi: *1991 *

    Vakuutuksenottajan kotikunta: *Somero *

    Vakuutuksenottajan syntymäaika: *1964 *

    Vakuutuksenottajan sukupuoli: *Mies *

    Liikennevakuutus * *

    Liikennevakuutuksen maksu: *320,64 e *

    Bonus liikennevakuutuksessa: *20 % *

    Autovakuutus * *

    Autovakuutuslaji: Isokasko *

    Kaskovakuutuksen maksu: *177,40 e *

    Kaskovakuutuksen omavastuu: *150 e *

    Bonusoikeus autovakuutuksessa: *Kyllä *

    Bonus kaskovakuutuksessa: *50 % *

    Jälkiasennettu hälytin: *Ei *

    Lisäturva Keskeytysturva: *Ei *

    Lisäturva Rahoitusvakuutus: *Ei *

    Vuosimaksu yhteensä: * 498,04 e *

    Vuosimaksu keskittämisasiakkaalle: * * 449,97 e

    Mietin tota painoa vaan kun laskuri ei hyväksy yli 400kg painoja ja otteessa lukee 451kg.
  17. #167
    Lainaa (tuomo @ Marras. 13 2005,19:49) kirjoitti
    Mietin tota painoa vaan kun laskuri ei hyväksy yli 400kg painoja ja otteessa lukee 451kg.
    Epäilen, en siis tiedä, että toi ei vaikuta maksuun enää koska jokatapauksessa sun pyörän teho/paino on sen verran alhainen. Siis luulisisin että niissä on jotkut portaat ja pääset tuolla siihen halvimpaan luokkaan. Katsoitko muuten kokonais- vai omamassan?
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
  18. #168
    Kokonaispainoa pyysivät
  19. #169
    Lainaa (tuomo @ Marras. 13 2005,20:01) kirjoitti
    Kokonaispainoa pyysivät
    Joo niin pyytävät ja mainitsevat vielä että rekisteriotteen kohta F. Epäilen vaan että tuossa on käynyt kämmi, koska ainakin omalla kohdalla tuossa tapauksessa vakuutusmaksut laskevat aika kivasti. GSX-R 1000 ja kokonaispaino 375kg. No ihan kiva jos näin tosiaan olisi, eipä paljoa teho/painosuhde noissa sitten haittaa.



    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
  20. #170
    Mielenkiintoinen laskuri toi pohjolan kun ei tunnu paino vaikuttavan mitään.
    Laskin sekä ajopainoisena (151kg) ja kokonaispainon (330kg) mukaan ja aina vaan sama vakuutusmaksu.
    Asuinpaikka K:nummen ja anoppilan (Kerimäki) vaikutti kyllä yli puolentoista sadan euron edestä.
  21. #171
    Lainaa (kupoc @ Marras. 13 2005,19:45) kirjoitti
    mitenkäs on, te jotka olette ihan kirjallisen tarjouksen tuosta uudesta vakuutusmallista saanut. Eikös siinä homma ole näin että seisonta-aikaa ei ole, joten liikenne ja kasko on kokovuoden voimassa.

    Jos näin on niin mitähän sanoo pohjola siihen jos haluaa helmikuun -30 pakkasilla rueta pyörää vaihtamaan ja lähtöö kilokyykyllä (esimerkki) kruisaamaan pitkin kototietä ja lippaa pyörän lunariin.

    Onko vakuutusehdoissa jossain kärpäsenpaskan kokoisella tekstillä että jos pyörällä kuitenkin ajelee lumella ilman nastoja?!?! että vakuutus ei korvaa mitään tai omavastuu on 100kertainen.

    ihan vaan tiskatessa tuli tällänen juttu mielehen.
    eiköhän se talvirengaspakko koske pyöriäkin. Eli pistä talvirenkaat tai voi tulla muuten sanomista, luulisin .
  22. #172
    Lainaa (tuomo @ Marras. 13 2005,20:01) kirjoitti
    Kokonaispainoa pyysivät
    Kyllä ne tarkoittaa siellä Pohjolassa tuolla painolla ihan aikuisten oikeesti mopo märkäpainoa eli mopon bruttopainoa tankattuna, jäähdytysnesteet ja öljyt koneessa...
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  23. #173
    Lainaa (Harri @ Marras. 13 2005,20:30) kirjoitti
    Lainaa (kupoc @ Marras. 13 2005,19:45) kirjoitti
    mitenkäs on, te jotka olette ihan kirjallisen tarjouksen tuosta uudesta vakuutusmallista saanut. Eikös siinä homma ole näin että seisonta-aikaa ei ole, joten liikenne ja kasko on kokovuoden voimassa.

    Jos näin on niin mitähän sanoo pohjola siihen jos haluaa helmikuun -30 pakkasilla rueta pyörää vaihtamaan ja lähtöö kilokyykyllä (esimerkki) kruisaamaan pitkin kototietä ja lippaa pyörän lunariin.

    Onko vakuutusehdoissa jossain kärpäsenpaskan kokoisella tekstillä että jos pyörällä kuitenkin ajelee lumella ilman nastoja?!?! että vakuutus ei korvaa mitään tai omavastuu on 100kertainen.

    ihan vaan tiskatessa tuli tällänen juttu mielehen.
    eiköhän se talvirengaspakko koske pyöriäkin. Eli pistä talvirenkaat tai voi tulla muuten sanomista, luulisin .
    Muistan aikoinaan TM:n otsikon: 8 nastaa alle ja kypäräpakko. Turvallista. Kyllä talvella moottoripyörään tarvitaan joko nastarenkaat tai sellaiset jossa on M+S merkintä. Enskassa tuollaiset on siis jo yleensä valmiiksi alla.
  24. #174
    Lainaa (RRRami @ Marras. 13 2005,20:08) kirjoitti
    Lainaa (tuomo @ Marras. 13 2005,20:01) kirjoitti
    Kokonaispainoa pyysivät
    Joo niin pyytävät ja mainitsevat vielä että rekisteriotteen kohta F. Epäilen vaan että tuossa on käynyt kämmi, koska ainakin omalla kohdalla tuossa tapauksessa vakuutusmaksut laskevat aika kivasti. GSX-R 1000 *ja kokonaispaino 375kg. No ihan kiva jos näin tosiaan olisi, eipä paljoa teho/painosuhde noissa sitten haittaa.
    Laskuri ei hyväksy yli 400kg massaa joten kyse _ei_ voi olla kokonaispainosta vaan pyörän omasta massasta.

    Testasin GSX-R600 ja GSX-R1000 vakuutusmaksun eroa. Samoilla bonareilla ja kaskon omavastuulla (150e) niin sain hinta eroksi noin 20e/vuosi *

    ..ittu taidan vaihtaa ens keväänä kiloseen.
    //CBF600SA -11
  25. #175
    Lainaa (kupoc @ Marras. 13 2005,19:45) kirjoitti
    mitenkäs on, te jotka olette ihan kirjallisen tarjouksen tuosta uudesta vakuutusmallista saanut. Eikös siinä homma ole näin että seisonta-aikaa ei ole, joten liikenne ja kasko on kokovuoden voimassa.

    Jos näin on niin mitähän sanoo pohjola siihen jos haluaa helmikuun -30 pakkasilla rueta pyörää vaihtamaan ja lähtöö kilokyykyllä (esimerkki) kruisaamaan pitkin kototietä ja lippaa pyörän lunariin.

    Onko vakuutusehdoissa jossain kärpäsenpaskan kokoisella tekstillä että jos pyörällä kuitenkin ajelee lumella ilman nastoja?!?! että vakuutus ei korvaa mitään tai omavastuu on 100kertainen.

    ihan vaan tiskatessa tuli tällänen juttu mielehen.
    No eiköhön se ole ihan omaa hölmöyttä jos lähtee kyykyllä ajelemaan keskellä talvea olkoot sitten -5 tai -30.

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  26. #176
    HEyy, tulipas muutettua pohjolaan vakuutukset! Se pohjolan muija sano, että sulla on 7 päivää aikaa rekisteröidä.. what? ei tietenkään tullu mieleen kysyä, että wtf!

    Eli siis sen takia että saan siihen otteeseen uuden vakuutusyhtiön?=??
    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  27. #177
    Lainaa (kwak750 @ Marras. 14 2005,11:47) kirjoitti
    HEyy, tulipas muutettua pohjolaan vakuutukset! Se pohjolan muija sano, että sulla on 7 päivää aikaa rekisteröidä.. what? ei tietenkään tullu mieleen kysyä, että wtf!

    Eli siis sen takia että saan siihen otteeseen uuden vakuutusyhtiön?=?? *
    Hmm... Yhtäkkiä ajatellen ei kannata vielä vaihtaa vakuutusyhtiötä. Kannattaa ehkä odottaa kevääseen saakka ja pitää pyörä seisonnassa ja säästää. Miksi ihmeessä kannattaa ruveta maksamaan vielä koko vuoden maksua ajasta kun pyörä ei ole käytössä, jos itse päädyn uuden vakuutusjärjestelmän käyttäjäksi niin muutan vakuutuksen vasta kun ajokausi taas alkaa. Luulisin että vanhalla systeemillä on halvempi seisottaa pyörää. Lisäksi muut vakuutusyhtiöt varmasti tuovat vastaavia vakuutustuotteita markkinoille.
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  28. #178
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Toisaalta kannattaa vaihtaa ennekuin (taas) vakuutusmaksut ensi kaudeksi nousevat . Onkos kellän tiedossa, milloin Pohjolalla tämä tapahtuu?



    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
  29. #179
    Lainaa (JAKECBF @ Marras. 14 2005,12:07) kirjoitti
    Lainaa (kwak750 @ Marras. 14 2005,11:47) kirjoitti
    HEyy, tulipas muutettua pohjolaan vakuutukset! Se pohjolan muija sano, että sulla on 7 päivää aikaa rekisteröidä.. what? ei tietenkään tullu mieleen kysyä, että wtf!

    Eli siis sen takia että saan siihen otteeseen uuden vakuutusyhtiön?=??
    Hmm... Yhtäkkiä ajatellen ei kannata vielä vaihtaa vakuutusyhtiötä. Kannattaa ehkä odottaa kevääseen saakka ja pitää pyörä seisonnassa ja säästää. Miksi ihmeessä kannattaa ruveta maksamaan vielä koko vuoden maksua ajasta kun pyörä ei ole käytössä, jos itse päädyn uuden vakuutusjärjestelmän käyttäjäksi niin muutan vakuutuksen vasta kun ajokausi taas alkaa. Luulisin että vanhalla systeemillä on halvempi seisottaa pyörää. Lisäksi muut vakuutusyhtiöt varmasti tuovat vastaavia vakuutustuotteita markkinoille.
    No ne heitti pohjolasta niin hyvän tarjouksen, että ihan sama mulle 600egee koko vuosi osakaskolla!!! Ei tarvinnu kauaa kelata mikä on mun yhtiö

    mutta onko uudelleen rekistetöimis jutska just sen takia, että saan otteeseen uuden yhtiön?
    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  30.  
  31. #180
    Lainaa (JAKECBF @ Marras. 14 2005,12:07) kirjoitti
    Hmm... Yhtäkkiä ajatellen ei kannata vielä vaihtaa vakuutusyhtiötä. Kannattaa ehkä odottaa kevääseen saakka ja pitää pyörä seisonnassa ja säästää. Miksi ihmeessä kannattaa ruveta maksamaan vielä koko vuoden maksua ajasta kun pyörä ei ole käytössä, jos itse päädyn uuden vakuutusjärjestelmän käyttäjäksi niin muutan vakuutuksen vasta kun ajokausi taas alkaa. Luulisin että vanhalla systeemillä on halvempi seisottaa pyörää.
    Tätä mietin itsekkin ja sen takia en olekkaan vielä ottanut uutta mallia käyttöön. Eikös tässä kuitenkin ole järkevintä pitää mopo seisonnassa ensimmäisiin ajokeleihin asti ja vasta sitten siirtyä tähän uuteen vakuutusmalliin ? Eli jos ottaa mopon ajoon toukokuun alussa niin pitääkö silloin edes maksaa tuota koko vuoden maksua vaan vain 2/3 siitä ?
    ZX-10R
Sivu: 6 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen