Sivu: 5 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 692:sta
  1. #121
    Itse tuossa testasin pohjolan laskurilla mitä vaikuttaa asuinpaikka hintaan. Ja hintaero oli järkyttävän suuri. yli 750cc pyörä vm. 02 25/60 bonareilla täyskaskolla asuinpaikkana kuopio oli 900e/6kk, mutta nurmijärvi minne muutan niin siellä tuo sama pyörä samoilla vakuutuksilla on 1050e/6kk. Järetöntä mitenkä paikka voi noin paljon vaikuttaa.
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  2. #122
    Lainaa (Maxxi @ Marras. 10 2005,16:51) kirjoitti
    Itse tuossa testasin pohjolan laskurilla mitä vaikuttaa asuinpaikka hintaan. Ja hintaero oli järkyttävän suuri. yli 750cc pyörä vm. 02 25/60 bonareilla täyskaskolla asuinpaikkana kuopio oli 900e/6kk, mutta nurmijärvi minne muutan niin siellä tuo sama pyörä samoilla vakuutuksilla on 1050e/6kk. Järetöntä mitenkä paikka voi noin paljon vaikuttaa.
    niimpä miten voi. Kaiken lisäksi kun tuo liikennevakuutus on lakisääteinen etkä ilmansitä voi ajaa. tulis nyt sit tuommoseenkin "kusetukseen" jonkun näköset tirektiivit kun niitä kaikkeen muuhunkin tungetaan.

    Ainakin minun mielestä tuo on aivan selvää syrjintää ja tiettyjen paikkakuntien suosimista...





    pyörää vailla.
  3. #123
    Lainaa (Maxxi @ Marras. 10 2005,16:51) kirjoitti
    Itse tuossa testasin pohjolan laskurilla mitä vaikuttaa asuinpaikka hintaan. Ja hintaero oli järkyttävän suuri.
    Hä hä, hi hi, ho ho!!!

    Muistan, kun SMOTO teki muinoin ensimmäisen liikennevakuutusvertailunsa. Toi mopon ”kotipaikka” oli tosi kiinnostava tutkimustulos. Toisilla vakuutusyhtiöillä oli 7 aluekoodia toisilla 3. Sit oli tosi hauskaa, että ne oli ihan eri mieltä keskenään, mihin riskiluokkaan mikin alue kuuluu. Tämä siis LAKISÄÄTEISESSÄ vakuutuksessa (anteeksi huuto). Suomessa ei vissiin kukaan oo kiinostunu seuraamaan, miten tätä peliä pelataan.

    Aina kannattas funtsia, saako mopon kirjoille jonnekin perähikiälle. Jos se edellyttää verotuskunnan muutosta ja työpaikka on siitä pirun pitkällä, niin verottaja kuulemma antaa lisäksi helpotusta tuloverotuksesta kerran viikossa kotimatkaan –sanoo isot pojat.
    ... jotain piti muistaa
  4. #124
    Lainaa (Mopo @ Marras. 10 2005,09:11) kirjoitti
    Lainaa (Heksa @ Marras. 09 2005,16:08) kirjoitti
    Meinaan totta, lakiin sitä ei ole kirjattu... Joutui selaamaan about 100 säädöstä, eikä em jutusta ollut mainintaa.
    Ja koska AKE:n "näkemys" on yleensä kuin laki, niin menin vanhanaikaiseen.

    Eli laissa lähinnä kiinnitetään huomiota moottoripyörien runko ja alustarakenteisiin, niiden muutoksiin ja rajoihin. Mutta ei sanaakaan moottorista.
    En ole pykäliä selannut, mutta tuntuisi loogiselta, että jossain säädöksessä mainittaisiin noudatettavan AKE:n ohjeita niiltä osin, joista laissa ei erikseen ole mainintaa. (Näin on ainakin oman alani ohjeistuksessa, jossa lain asema annetaan ko. viranomaisen ohjeille.) Niin muodoin AKE:n näkemyksellä olisi lain asema. Onko kukaan tuollaista mainintaa pykälistä huomannut.
    Näinhän mäkin tuon oletin olevan ilman muuta.
    Mutta säädöksissä ei osunut silmään tuo ohjeistusteksti mitä hait. Voihan se siellä olla jossakin, mutta ei todellakaan osunut silmään.
    Ainoa missä se lukee on AKE:n omat sivut.

    Tietty, jos pilkkua viilataan, niin laki ei näköjään estä prätkän moottorin ruuvaamista yli 20% ilman erikoislupia AKE:sta.
    Se miten katsastusinssi sitten asian näkee, onkin se ongelma.
    Eli jos katsastusviranomainen ei päästäisi läpi ruuvattua mopoa, niin silloinhan olisi mahdollista valittaa hänen päätöksestä, eikö vain.

    Toisaalta helpot tapaukset inssi voisi hyväksyä tosta vaan.

    Elikkäs itselläkin on hiukan oma lehmä ojassa. Täytyis hiukan ruuvata omasta moposta irti tehoa, mutta tuo 20 prossan raja tulee aikas heti vastaan. Jo 20 hepan päässä.
    Enpä usko että meikäläisen 320 kiloa painava lehmä muuttuu yhtään vaarallisemmaksi ajaa, kuin reilusti alle 200 kg cbr jossa on tehoa about yhtä paljon kuin omassa olisi aken rajoilla. Jarruvarustus on lehmässä jopa tehokkaampi.

    Eli kyllähän katsastusinssi voisi helposti hyväksyä esim 174 heposen lehmän, kun se tämän hetken käytännön mukaan voi hyväksyä saman tehoisen V-maxin... Ja näillä malleilla on ikäeroa 12 vuotta, tunnetusti maxi ei ole niitä alustaltaan parhaimpia mopoja.

    Em näkemyksellä, inssi voisi hyväksyä lehmän tosta vaan, mutta AKE:n ohjeita noudattaen alkaa valtava lupahakemus-todistus-perustelu -rumba.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  5. #125
    Lainaa (Heksa @ Marras. 10 2005,18:40) kirjoitti
    Tietty, jos pilkkua viilataan, niin laki ei näköjään estä prätkän moottorin ruuvaamista yli 20% ilman erikoislupia AKE:sta.
    Se miten katsastusinssi sitten asian näkee, onkin se ongelma.
    Eli jos katsastusviranomainen ei päästäisi läpi ruuvattua mopoa, niin silloinhan olisi mahdollista valittaa hänen päätöksestä, eikö vain.
    Tsekkaa toi MMAF. Suomi on mopojen katsastuksessa ihan banaanitasavalta. MMAF:n tyypit tietää ällistyttävän paljon
    ... jotain piti muistaa
  6. #126
    nyt on laskuri tuolla pohjolan sivuilla sinne vaan testailemaan
  7. #127
    Kyllähän tuo vähän halvemmaksi tulee, eiköhän mulla vaihdu

    paljonko bonukset nousee yhdeltä kaudelta ? viime kesältä lähtöbonukset 20/50



    Yzf600r -98
  8. #128
    Mielenkiintoista,laskin firebladeen vakuutusta minun tiedoillani ikä 27,tampere,ja bonus 25%,keskittämisalennus 7% hintaa tuli liikennevak.490 eur./12kk.
    Sitten laskin samaan pyörään vakuutuksen äitini tiedoilla,ikä 57,helsinki,bonus 20% hinnaksi tuli liikennevak. 607 eur./12kk. eli ei kannata siirtää vakuutusta äidin nimiin,äiti on riskiryhmään kuuluva bomberi

    Mielenkiintoinen havainto,ikä ei vaikuttanutkaan minun tiedoissa kotikuntana tampere ja laskin iäkseni jopa 40v,silti näillä bonuksilla(25%) liikennevak. pysyi samana eli 490 eur.12/kk. mutta esim jos asuisin Lempäälässä (n.20km tampereelta) samoilla bonuksilla ja 27v.iällä liikennevak.olikin 411 eur./12kk swiddu,pitäisköhän muuttaa lähikuntaan säästäisi 80 eur. vuodessa selvää rahaa




    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  9. #129
    Lainaa (vuohi @ Marras. 12 2005,09:33) kirjoitti
    nyt on laskuri tuolla pohjolan sivuilla sinne vaan testailemaan
    Laskurin ohjeistuksessa pieni moka, ohjeistetaan syöttämään painoksi "kokonaismassa", mutta ei kuitenkaan hyväksy yli 400kg arvoja. Eli toki tarkoittanee omamassaa.

    Triple 1050 2005, 30v kuski, Helsinki näyttäisi vertautuvan seuraavasti.

    Vanha systeemi, 5,5kk ajoa, 20+60% bonukset, keskittämisale, kertamaksuale: 973,94 eur.

    Uusi systeemi, samat bonukset, keskittämisale, kertamaksuale: 1086 eur.

    Eli ei vielä tuolla ajolla kannata, mutta jostakin 6kk+ ajokauden tienoilta alkaisi jo kannattaa. Täytyy pistää vakuutustyypin vaihto harkintaan.
  10. #130
    Itsekin aloin ennen Talttapään viestiä ihmettelemään laskurin omamassa kohtaa:

    Laskurissa:

    Ajoneuvon paino

    Ilmoita ajoneuvon paino. Löydät sen ajoneuvon rekisteriotteen kohdasta F (Kokonaismassa) Katsoin oikein reskisteriotteesta, ja sehän oli 385kg. tuli aika kohtuuhintaiset vakuutukset.

    Pitäsköhän nyt äkkiä mennä Pohjolaan hakeen ensi kauden vakuutukset reskisteriote mukana
    *** Triumph Speed Triple ***
    * Ex. Honda CBR 600 *
  11. #131
    Laskuri ei huoli vuosimallia -86 vanhempia vekottimia. No tuo varmaan on se viimeinen johon ikävähennyksiä tulee... Hyvältä näyttää maanantaina taidetaan rimpauttaa pohjolan setälle. Ja mopo ajoon. jos säät jatkuu samoina.
    Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750

    Skype to me
    <a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
  12. #132
    Mjah, paljon porua tyhjästä omalla kohdalla.

    Yamaha FZS 1000:n vakuutukset hyppäis pari sataa vuodessa ylöspäin mun ajoilla (~6kk/vuosi). Vähän turhan kallis hinta siitä, että saa ajaa milloin haluaa. En nyt tarkkaan muista nykyisiä hintoja, enkä jaksa tarkistaa, mutta noin suurin piirtein tuo on tulos.



    Niinku tää ei muutenki ois jo vitn kallista hommaa. Hitto, tää homma selkeesti suosii eteläisessä Suomessa asuvia. Pidempi ajokausi muutenki ja pikatestille esmes Tampereella pääsis muutaman kympin jo halvemmalla
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  13. #133
    heh,fireblade maksaa 27v.käyttäjälleen bonus 25% tampereella 490 eur.v ja samat tiedot mutta paikkakuntana enontekijö vak. 340 eur./v

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  14. #134
    Lainaa (666F @ Marras. 12 2005,13:30) kirjoitti
    heh,fireblade maksaa 27v.käyttäjälleen bonus 25% tampereella 490 eur.v ja samat tiedot mutta paikkakuntana enontekijö vak. 340 eur./v
    Enontekiö, ilman ylimääräistä j-kirjaintakin, on kuitenkin äärettömän paljon pienempi paikkakunta jossa alttius liikenneonnettomuudelle/ilkivallalle on huomattavasti pienempi kuin Tampereella. Sitäpaitsi, yleisen hintatason ollessa muutenkin korkeammalla, Enontekiöllä polttoaineesta maksetaan suunnilleen 5-10 senttiä enemmän per litra kuin täällä. Perkele, jotain helpotusta sinnekin.



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  15. #135
    Lainaa (666F @ Marras. 12 2005,13:30) kirjoitti
    heh,fireblade maksaa 27v.käyttäjälleen bonus 25% tampereella 490 eur.v ja samat tiedot mutta paikkakuntana enontekijö vak. 340 eur./v
    Tsekkaappas vielä mitä maksaa vakuuttaa Bleidi Pälkäneellä ja ylläty, meinaan itselleni Busan vakuuttaminen tuli Enontekiöön 10% kalliimmaksi kuin Pälkäneelle. Hintaero Enontekiö-Lempäälä oli 5 euroa Lempäälän hyväksi!

    edit:
    ps. Yritin kokeilla mitä maksaa turbotetun Bussin vakuutus, mutta laskurin "tehorajotin" katkasee virrat 150kW kohdalla. Tosin kun kokeilin mitä vaikuttaa 129kW:n nosto 150kW:iin, ei hinta noussut lainkaan - eli mikä ihmeen "tehopainosuhteeseen perustuva vakuutus"?



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  16. #136
    Lainaa (tumeetti @ Marras. 12 2005,13:38) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Marras. 12 2005,13:30) kirjoitti
    heh,fireblade maksaa 27v.käyttäjälleen bonus 25% tampereella 490 eur.v ja samat tiedot mutta paikkakuntana enontekijö vak. 340 eur./v
    Enontekiö, ilman ylimääräistä j-kirjaintakin, on kuitenkin äärettömän paljon pienempi paikkakunta jossa alttius liikenneonnettomuudelle/ilkivallalle on huomattavasti pienempi kuin Tampereella. Sitäpaitsi, yleisen hintatason ollessa muutenkin korkeammalla, Enontekiöllä polttoaineesta maksetaan suunnilleen 5-10 senttiä enemmän per litra kuin täällä. Perkele, jotain helpotusta sinnekin.
    jep,toki tiedän että enontekiÖ on pieni kylä (olen sielä käyny) ja riski joutua onnettomuuteen luonnolliseti pienempi,mutta voihan sielläkin vetästä itsensä hengiltä ihan yhtä helposti kun tampereella,se mikä asiassa vähän harmittaa on tämä niin tolkuttoman suuri hinta ero 150€ ja sekin vähän ihmetyttää tässä uudessa sydeemissä että ikä ei merkkaa mitään vasta kun jossain yli 50v. tietämillä (laskin bladen vakuutuksen äidin tiedoilla ja kappas oli kalliimpi äipälle). mutta edullisempi tämä joka tapauksessa on verrattuna vanhaan minun kohdalla.

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  17. #137
    Lainaa (Holtsu @ Marras. 12 2005,13:56) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Marras. 12 2005,13:30) kirjoitti
    heh,fireblade maksaa 27v.käyttäjälleen bonus 25% tampereella 490 eur.v ja samat tiedot mutta paikkakuntana enontekijö vak. 340 eur./v
    Tsekkaappas vielä mitä maksaa vakuuttaa Bleidi Pälkäneellä ja ylläty, meinaan itselleni Busan vakuuttaminen tuli Enontekiöön 10% kalliimmaksi kuin Pälkäneelle. Hintaero Enontekiö-Lempäälä oli 5 euroa Lempäälän hyväksi!
    mulle anto muuten bleidille pälkäneellä 340€ täsmälleen saman hinnan kun enontekiöön,lempäälään antoi 411€ ja tre:lle 495

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  18. #138
    Laskinkohan ihan oikein...Kieltämättä pieni krapula on päätä vaivaamassa, mutta monien laskurin käyttöjen jälkeen päädyin tähän:

    Tuleva pyörä, eli HD Dyna Glide vuosimalli 2005(vuosmalli 2006 ei kenttään voinut syöttää): IF:llä (jossa mulla on ollut vakuutukset tähän asti) täyskasko ja liikennevakuutus, molemmat 70% bonuksilla, vuosimaksu yhteensä 1339 €/vuosi ja tämä hinta tietysti puolittuu, kun yleensä pidän pyörän liikenteessä sen kuus kuukautta, eli noin 670€.

    Sama homma Pohjolassa 384€/vuosi! Isokaskolla ja liik.vakuutuksella. Eli maksaisin 286€ vähemmän vuodessa Pohjolassa...Eikä murheita seisonta-ajoista. Tuo erotus on iso raha ainakin mulle...Taitaapi tulla asiaa Pohjolan miehelle kun tuo HD vihdoin ilmestyy talliin. Myös toisen pyörämme vakuutuksissa oli jonkin verran eroa Pohjolan hyväksi. Samoin autoissamme. Koti- ja koiravakuutuksia en oo kerinny vielä vertailemaan.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  19. #139
    Saako tohon järjestelmään lainkaan mitään lähtöbonuksia? Edellisessä laskurissa luki että liikennevakuutukseen saa 20 ja kaskoon 50 vai 60, nyt ei lue mitään.

    Entäs mitä laitetaan teho kohtaan jos on 25kW kuristettu pyörä? Laitetaanko tuo 25kW vai valmistajan ilmoittama huipputeho?
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  20. #140
    Lainaa (Ressa @ Marras. 12 2005,15:17) kirjoitti
    Saako tohon järjestelmään lainkaan mitään lähtöbonuksia? Edellisessä laskurissa luki että liikennevakuutukseen saa 20 ja kaskoon 50 vai 60, nyt ei lue mitään.

    Entäs mitä laitetaan teho kohtaan jos on 25kW kuristettu pyörä? Laitetaanko tuo 25kW vai valmistajan ilmoittama huipputeho?
    Laskuriin syötetään omat bonukset. Teho ja paino (omamassa kohta G uusissa otteissa=märkäpaino) rekkariotteesta. Jos ne on erilaiset kuin rekkariotteessa on asiakas niistä, tai niiden muuttuessa tiedotusvelvollinen vakuutusyhtiölle.
    Näistä kuristetuista mopoista tulee vielä monet itkut kun kuristukset on riisuttu, mutta rekkariote väittää muuta, eli muutoskatsastus on tekemättä.... Käry käy viimeistään kun rysähtää. Mutta, elämä on täynnä valintoja...
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  21. #141
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Joopas.. kylläpä tulee yhtiön vaihto ajankohtaseksi keväällä jos ei Tapiola ota vastaavaa mallia käyttöön...
    Ja Suzuki otetaan pois myynnistä, on sen verta halapa pitää että kannattaa laittaa kuntoon.. 220kg/22kw...

    ponuja 25%, vak.maksu alle 290€... Tapiolassa 6kk 444€

    Pistimpähän Tapiolaan kyselyy että tuleeko vastaavaa mallia...
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  22. #142
    Pohjola avaa pelin mukavasti. Toi on täsmälleen sitä, minkä eteen olen henkilökohtaisesti tehny työtä. Mun oikeustajun mukaista on, että pakollinen maksu laskee (liikennevakuutus). Kun sitten haluaa laajentaa vakuutusturvaansa kaskolla, siitä on maksettava. Minä hyväksyn sen. Kyseenlaista on, onko teho-paino-suhde oikeanmukainen peruste, mutta sekin on käytössä EU-alueella.

    Pohjola avaa ja muut tulee perästä. Joku on peruuttamattomasti muuttunut. Oranssivallankumouksemme on alkava. Kartellin perusteet muuttuvat, vaikka kilpailuvirasto ei ole tehnyt yhtään mitään. Tuskin tekee vastakaan.

    On vain yksi, iso asia, joka vielä on korjattava. Se on vakuutusrakenne, mutta se ei ole enää yhtiöiden, vaan lainsäätäjän asia.

    Liikennevakuutuslaki on uudistettavana. Jos päättäjät tutustuisivat lain historiaan, ne ehkä kykenisivät korjaamaan sen, mikä 50-luvulla meni vituiks, eli tekemään laista sellaisen, kuin alun perin oli tarkoitus.

    Samalla poistuisi nykyinen ”berliinin muuri” Suomen rajoilta. Nyt ei olla vapaita EU-kansalaisia, vaan tiukan vero- ja vakuutuskartellin ikeessä. Kartellia pidetään pystyssä lähinnä Vakuutusvalvontaviraston toimin, kun se vaatii, ettei voida kilpailla, kuin suomalaisen speksin mukaisella vakuutuksella. Kun yhtiöt nyt oikeasti astuvat askeleen kansainväliseen suuntaan, jää nähtäväksi, kykenevätkö hallintoylimyksemme tekemään, mitä ovat EU-sopimuksessa luvanneet.
    ... jotain piti muistaa
  23. #143
    Hmm, mahdoinkohan osata noita laskureita käyttää oikein, tällä hetkellä mulla menee tapiolassa 5kk ajoajalla parikymppiä kalliimmaksi kuin pohjolan 12kk ajoajalla tuon laskurin mukaan. Jollei Tapiolalta nyt sitten tuu jotain samankaltaista niin vakuutusfirma vaihtuu kyllä, vaikka olen ollut Tapiolan toimintaan muuten kyllä erittäin tyytyväinen.
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
  24. #144
    Laittakaapa linkkiä tosta laskurista. En löydä mitää sellasta missä paino otettais huomioon, pelkän tavallisen laskurin löydän kyl.
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  25. #145
    Lainaa (Moto^ @ Marras. 12 2005,16:15) kirjoitti
    Laittakaapa linkkiä tosta laskurista. En löydä mitää sellasta missä paino otettais huomioon, pelkän tavallisen laskurin löydän kyl.
    Laskuri

    Tuosta kun klikkaat siitä moottoripyörän kohdalta niin pääsee jonkinmoiseen laskuriin jossa painoakin kysellään.
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
  26. #146
    Aijai kun on "halpaa", sain lasketuksi kawan z750 n.630e/v (25kW) ja kawan uudelle erkki kutoselle myös samat lukemat.
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  27. #147
    paljos on muute kilovatteja yammun fzr 1000 exupis vuosmallia 91.
    ei lue otteessa enkä oikeen mistään löytäny
  28. #148
    Nykyinen vakuutus if liikenne+täyskasko vuosimaksu (12kk) 1097.10 * Pohjolan laskurilla liikenne+täyskasko keskittämisalennuksella 281,77!!!! *
    Mies 44v. Tampere 748cm3 41kw 230kg
    Jostain kumman syystä laitoin tarjouspyynnön Pohjolaan
    edit: niin ja bonuksia on 70



    Sukisukimies
  29. #149
    Kawasaki Z750 2004.

    Liikennevakuutus bonus 25

    Kasko bonus 70

    Mies 34

    Helsinki

    Pohjola: 1025 euroa vuodessa

    Nordea: 1685 euroa vuodessa

    Nordeassa saan siis ajaa yli 7 kuukautta Pohjolan
    vuosihinnalla. Eli taidan pysyä Nordean asiakkaana.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  30.  
  31. #150
    Lainaa (chewy @ Marras. 12 2005,16:35) kirjoitti
    paljos on muute kilovatteja yammun fzr 1000 exupis vuosmallia 91.
    ei lue otteessa enkä oikeen mistään löytäny
    Katso vaikka bikez.com.


    Kokeilin itsekin tuota Pohjolan laskuria. Voiko se olla totta!!
    R 1150 GS Adventure on melkein ilmainen vakuuttaa!!

    Saapi kyllä muut yhtiöt äkkiä lähteä mukaan, jos haluavat pitää mp-vakuutuksia.
Sivu: 5 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen