Sivu: 21 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 111920212223 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 692:sta
    Nuo tuossa ylempänä lasketut tarjoukset ovat uusilla systeemeillä (paitsi turva, joka muuttaa systeemiään 1.5.). Mm. Tapiolasta saa puhelimella...

Edit: Siis näköjään edellisellä sivulla alhaalla ...

Yamaha YZF-R1 2008 "race"
    Onko tullu jo vastaan?

Pohjolan linkki
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Lainaa (vesalaun @ Maalis. 23 2006,09:57) kirjoitti
    Lainaa (dakar @ Maalis. 20 2006,21:28) kirjoitti
    Pohjolan ympärivuotinen jakautuu kuulemma näin: huhtikuu 5%, touko 15%, kesä, heinä , elokuu 20%, syys 15% ja lokakuu 5%. Marras, joulu,tammi,helmi,maaliskuu ei maksa mitään, mutta voit silti ajaa, jos huvittaa. Elikkä säästöjä ei tuu, vaikka antaisi kilvet konttorille talveksi.
    Aika skeptinen joudun olemaan tuon laskutavan suhteen. Käytännössähän tuo tarkottais mukavasti sitä, että ensi syksynä marraskuun alussa talvimopon vaihtais seisonta-ajallisesta vakuutusyhtiöstä Pohjolaan liikenteelle ja täyskaskolle ja maalis-huhtikuun vaihteessa irtisanoisi vakuutuksen ja vaihtaisi yhtiöön, missä seisottaminen onnistuu tai kokonaan poistaisi mopon rekisteristä, mikäli yhtiön vaihtaminen jotenkin onnistutaan kieltämään (seuraavana syksynä rekisteröinti ei montaa kymppiä maksa). Ilmaista ajelua kaskon kanssa 5kk talvikauden.
    Tätähän mä olen yrittänyt toitottaa. Saa talvimopoon halvat vakuutukset = 0e. *
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
    klo.10.00 trehvit pohjolan miehen kanssa vaihtuu if:stä. putoo myös kotiloiden maksut selvästi
    Sori, mutta en jaksa alkaa etsimään.. Minä kun en huomannut kysyä vakuutus tädiltä että miten nuo bonus hommat sitte menee tuolla uudella systeemillä.
    Lainaa (Paarma78 @ Maalis. 23 2006,19:28) kirjoitti
    Nuo tuossa ylempänä lasketut tarjoukset ovat uusilla systeemeillä (paitsi turva, joka muuttaa systeemiään 1.5.). Mm. Tapiolasta saa puhelimella...

Edit: Siis näköjään edellisellä sivulla alhaalla ...
    Soittelin Tapiolaan sitten tänään ja jotain tämän suuntaista sain eli GSX750F, 03
    nyt vuosi noin 1600 ekee (bonus 0%), 1.4. alkaen n. 430 ekee...ja osakasko noin 90 päälle ja muut alennukset päälle. Mitä tuo pitää sitten sisällään tarkemmin selvinnee myöähemin.

Bonukset vielä puuttu tuosta...mutta hinta ei vielä virallinen vaan antavat kirjallisen tarjouksen vasta 1.4. jälkeen ja tulee sitten postissa.

A) maalla on ihan hyvä asua
    B) laiska lehmä mopoksi
    => 75% alennus on jo ALE

Pohjolan laskuri antaa samasta mulle
    liikenteelle 340e 25% bonuksella joten aika liki nuo on toisiaan - se mitä nuo vakuutukse pitää sisällään on sitten eri asia ja sitä pääsee vertailemaan vasta 1.4.
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Joo,..Tapiolast kans tänään soitti tytteli...ER-5,vm-02.
    liikennevak 20% bonuksil 403€ ja kasko 320€, 50%... /7 kuukautta,loppuvuoden saa ajaa ilmaseks

Oi tätä urhojen kalevalaa...
    Jos mopo rikki kesällä niin, ei seiso, vaan maksaa.
    Pojat ajaa mopoilla
    Lainaa (miäs @ Maalis. 24 2006,23:48) kirjoitti
    Tapiolast saa seisontahyvityksen 1.4-31.10 väliselt ajalt
    Oi tätä urhojen kalevalaa...
    Vaihtui Kawasaki ER5 vm. 1998 vakuutukset Fenniasta Pohjolaan. Kuskilla ikää 26 vuotta ja paikkakuntana Oulu. Tarjoukset pyysin myös Ifistä ja Tapiolasta. Mutta Pohjola veti pisimmän korren:

Liikennevakuutus 20% bonuksilla: 416,55€ / vuosi
    Isokasko 150 euron omavastuulla ja 60% bonuksilla: 172,83€ /vuosi
    Ikää 38v asuu Vantaalla Suzuki GS500E vm 94

Pohjolan liikennevakuutus 475€/v + osakasko 60,42€/v (hirvi, palo, varkaus, autopalvelu ja oikeusturva)
    Kun tein suoravelotus sopparin niin kk erä vaihtelee talven 12,28€ kesän kallein kk 100€ välillä

Hakkasin IF:n vaikka siellä on myös muita vakuutuksia. Pohjolassa vain mopo.

Ai joo 20% bonus

T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Perjantaina tipahti rekisteröintitoditstus postiluukusta himaan. Ainakin honda cbr 600f omaksimassaksi on merkitty 199kg ja näin ollen huomautuksiin tullut teksti teho-omamassa-suhde: 0,402 (kw/kg). Niin tehoksi on laitettu 80kw.
    Tehtaan papereissa lukee kuivapaino 170kg ja max teho 81kw.

Nyt vielä kun kelit paranisi niin pääsis ajamaankin.
    Musta 600 CBR F(armari)
    CBR600, espoo, kuskilla ikää 24v, osakasko.
    Pohjolassa 7kk ajokaudella olisi maksanut 110e/kk tällä uudella systeemillä. Nyt maksaa fenniassa 90e/kk. Ja veikkaan että ajokausi jää alle 7kk:n, viime kausi oli 4kk..

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Fenniassa mulle sanoivat, kun olin kertonut Pohjolan esityksestä että vanhoille asiakkaille antavat heti saman kuin Pohjola. Ei kuitenkaan mitään koko vuoden vakuutusta, ihan tavallinen seisonta aika juttuineen. Katsoivat vaan ettei 6 kkn maksu ole isompi kuin Pohjolassa . Puolen vuoden maksu 150,-omavastuulla kaskossa + liikenne vakuutus = 360 eur . Täysille bonuksilla.
    Ja pyörähän oli XJR1200 -97
    Busa kuski since 28.06.2006...
    Vaihtunut GS linjalle 2010.
    Nykyisin opetellaa ajamaa Rocketilla
    Minulla oli myös Fenniassa motskarin (ja kaikki muutkin perheen) vakuutukset. Samalla kun kyselin muilta firmoilta tarjoukset vakuutuksista, kyselin myös sähköpostilla onko Fennian mopovakuutuksiin tulossa muutoksia alkavan ajokauden aikana. Viittasin juuri Pohjolan ja muiden firmojen uudistuneisiin vakuutuksiin. Sain lyhyen vastauksen, että kuluvan vuoden aikana vakuutusmaksuihin ei ole tulossa muutoksia. Vaihdoin sitten kaikki vakuutukset Fenniasta Pohjolaan. Kotilon liikennevakuutuskin tulee Pohjolassa satasen halvemmaksi per vuosi, vaikka mopovakuutusten vuoksi tuon vaihdoin teinkin.
    Tällasii tuli mulle, mopona Kasa zx-6r, käyttöönotto 2002 ja kaupunnina Oulu.

Pohjola:
    liikenne 30% 472
    kasko 70% 395
    yht 867

Tapiola, uus vakuutus, ei seisonta-aikaa:
    liikenne 30% 634
    kasko 60% 310
    yht 949

Aika samoissa luvuissa liikutaan ku huomioi viel ton Pohjolan tarjooman 10% lahjoituksen kaskoon.
    Heinäpään Härkä, zx-10r
    Lainaa (miäs @ Maalis. 24 2006,23:48) kirjoitti
    Ei kun sitten viedään mopo korjattavaksi!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Tässä on nyt kolmen kuukauden aikana soiteltu Pohjolan kanssa enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Taustaa sen verran, että pohjolan aateekoo ei osaa laskea bonusten kertymiä. Tämä on nyt korjattu ainakin omalta kohdaltani, 4 päivän aikana kuuntelin varmasti pari-kolme tuntia yhteensä sitä jonotushissijazzia. Seuraava askel oli vakuutustyypin vaihto tähän uuteen hässäkkään. Sovimme puhelimitse, että uusi vakuutus alkaa maaliskuun alusta kun vanhan vakuutuksen laskutuskausi loppuu (optimismia). Helmikuun aikana sain postitse kirjeen, jossa kerrottiin, että vakuutus on irtisanottu.

Tänään töistä tullessa bongasin pari pyörää ajosta ja kuumehan pomppasi välittömästi pintaan. No kai tässä nyt hetki vielä kärvistellään ennen ensistartteja, mutta tulipa mieleen, että eipä ole Pohjola muistuttanut minkäänlaisella dokumentilla, laskulla tms:lla. Siispä taas puhelin käteen ja kyselemään. Meinasin tuolilta pudota kun virkailija kysyi, että oletko myynyt pyörän kun vakuutukset on irtisanottu helmikuussa! Sen verran paljon näitä asioita on nyt vatvottu, että meinasi käämi kärähtää välittömästi, mutta purin hammasta ja selvitin kuinka tilanne viimeksi sovittiin. No uudesta vakuutuksesta ei kuitenkaan ollut hajuakaan, ainakaan aateekoolla. Taas kuunneltiin hetki sitä tutuksi tullutta odotuslinjabiisiä kun virkailija lähti selvittämään tilannetta. Sitten virkailija sanoo, että vakuutusta ei ole ehditty syöttämään "kantaan". Eli kiirusta on pitänyt, ymmärrettävää sinällään. Miksiköhän ihmeessä sitä ei syötetty "kantaan" silloin kun se vanha vakuutus irtisanottiin ja uuden tiedot otettiin ylös ja laskettiin jne? Aikaahan operaatiosta on nyt kulunut parisen kuukautta.

Minulle kyllä kerrottiin, että vakuutus on jo voimassa, että ajoa vaan. Hieman silti hiertää ajatus esimerkiksi tilanteesta, jossa tuota vakuutusta mahdollisesti tarvitsisi, eikä mistään löytyisi mustaa valkoisella, ei merkin merkkiä, ei edes bitin bittiä. Kyselin, että koska saan vakuutustiedot kotiin tai edes sen laskun, niin ei mitään tietoa kenelläkään.

Tulipa avauduttua, mutta ei voi kuin ihmetellä kuinka persiöstä tuollaisen firman tietotekniset ratkaisut (jos tämä se syy nyt sitten on) voivatkaan olla.
    Lainaa (Tuomasn @ Maalis. 27 2006,13:35) kirjoitti
    kyselin myös sähköpostilla onko Fennian mopovakuutuksiin tulossa muutoksia alkavan ajokauden aikana. Viittasin juuri Pohjolan ja muiden firmojen uudistuneisiin vakuutuksiin. Sain lyhyen vastauksen, että kuluvan vuoden aikana vakuutusmaksuihin ei ole tulossa muutoksia.
    Minulle taas oma "fennianmies" sanoi että kevääseen tai kesään mennessä vääntävät uuden vakuutusmallin myyntiin. Millainen se on, ei osannut vielä arvailla.

Ota näistä nyt sitten taas selvää kun yksi sanoo toista ja toinen toista...

Kunhan saa tuon vanhan mopottimen myytyä, niin täytyy uuden tullessa ottaa taas tarjouskierros kaikilta. Että kiinnostaa taas se ralli...
    Pohjola

25v,vantaa ja ZX12R-00

Liikenne 25% bonareilla 570e
    Isokasko 70% bonareilla 466e

Fennia tarjosi 2400e/v seisonta mahdollisuudella ja iffi 5100e/v seisonta mahdollisuudella.

Tässä valossa seuraava vakyhtiö on pohjola.
    Jeppistä
    Lainaa kirjoitti
    Nuo tuossa ylempänä lasketut tarjoukset ovat uusilla systeemeillä (paitsi turva, joka muuttaa systeemiään 1.5.)
    onko kellään tietoo miten TURVA aikoo hinnoitteluaan muuttaa? pohjolan systeemiinkö
    Lainaa (isojussi @ Maalis. 27 2006,18:39) kirjoitti
    Tässä on nyt kolmen kuukauden aikana soiteltu Pohjolan kanssa enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Taustaa sen verran, että pohjolan aateekoo ei osaa laskea bonusten kertymiä. Tämä on nyt korjattu ainakin omalta kohdaltani, 4 päivän aikana kuuntelin varmasti pari-kolme tuntia yhteensä sitä jonotushissijazzia. Seuraava askel oli vakuutustyypin vaihto tähän uuteen hässäkkään. Sovimme puhelimitse, että uusi vakuutus alkaa maaliskuun alusta kun vanhan vakuutuksen laskutuskausi loppuu (optimismia). Helmikuun aikana sain postitse kirjeen, jossa kerrottiin, että vakuutus on irtisanottu.

Tänään töistä tullessa bongasin pari pyörää ajosta ja kuumehan pomppasi välittömästi pintaan. No kai tässä nyt hetki vielä kärvistellään ennen ensistartteja, mutta tulipa mieleen, että eipä ole Pohjola muistuttanut minkäänlaisella dokumentilla, laskulla tms:lla. Siispä taas puhelin käteen ja kyselemään. Meinasin tuolilta pudota kun virkailija kysyi, että oletko myynyt pyörän kun vakuutukset on irtisanottu helmikuussa! Sen verran paljon näitä asioita on nyt vatvottu, että meinasi käämi kärähtää välittömästi, mutta purin hammasta ja selvitin kuinka tilanne viimeksi sovittiin. No uudesta vakuutuksesta ei kuitenkaan ollut hajuakaan, ainakaan aateekoolla. Taas kuunneltiin hetki sitä tutuksi tullutta odotuslinjabiisiä kun virkailija lähti selvittämään tilannetta. Sitten virkailija sanoo, että vakuutusta ei ole ehditty syöttämään "kantaan". Eli kiirusta on pitänyt, ymmärrettävää sinällään. Miksiköhän ihmeessä sitä ei syötetty "kantaan" silloin kun se vanha vakuutus irtisanottiin ja uuden tiedot otettiin ylös ja laskettiin jne? Aikaahan operaatiosta on nyt kulunut parisen kuukautta.

Minulle kyllä kerrottiin, että vakuutus on jo voimassa, että ajoa vaan. Hieman silti hiertää ajatus esimerkiksi tilanteesta, jossa tuota vakuutusta mahdollisesti tarvitsisi, eikä mistään löytyisi mustaa valkoisella, ei merkin merkkiä, ei edes bitin bittiä. Kyselin, että koska saan vakuutustiedot kotiin tai edes sen laskun, niin ei mitään tietoa kenelläkään.

Tulipa avauduttua, mutta ei voi kuin ihmetellä kuinka persiöstä tuollaisen firman tietotekniset ratkaisut (jos tämä se syy nyt sitten on) voivatkaan olla.
    sama tilanne minulla tänään tuli "vanha"mallinen vakuutusmaksu kuitti vaikka olin vaihtanut reilu kuukausi takaperin tuohon ympärivuotiseen,eikun soittamaan.

selvisi että oli jäänyt "tarjous" asteelle eikä ollut lyöty eteenpäin
    selvisi myös että "joudun" pitämään vanhaa vakuutusta 1.5 asti
    jos mielin saada bonus nousun 5%,ja jos otan käyttöön ennen tuota
    menee maksu (ajetut päivät) vielä tuohon vanhan vakuutuksen piikkiin.

eroitus tuolla 5% nousulla ei kyllä olis euroissa kuin 28€uroa
    eli nyt on 30% bonusta empä tiedä eipä tuo summa suuri ole
    mutta bonuksen nousua saisi sitten odottaa ensivuoteen
    taidampa odotella vielä kelejä ja jos tapahtuu niin suuri
    mullistus että kevät tulisi ennen tuota toukokuuta teen
    ratkaisun sen mukaan,no niin jotta kiirettä pukkaa tuolla
    POHJOLA:ssa olkaa tarkkana jos olette tehneet tämän
    mullistavan vakuutuksen ja ette ole saaneet mustaa
    valkoisella,ette voi olla varmoja on mopo vakuutuksessa vai ei.
    Niin samapa on juttu minulla, Pohjolan järjestelmistä ei saada oikeilla bonuksilla laskua ulos, vaikka olen pyytänyt sitä 5 kertaa viimeisen 2kk aikana. Kaikki laskut auki moottoripyörästä ja autosta 4 kuukauden ajalta. Sitten kun joskus laskun saavat lähetetyksi, niin minulla taitaa olla myös aateekoossa häiriötä muutama kuukausi maksamisen suhteen.

Toinen asia, jossa paloi käämi on se, että minulta lakkasi 10% erikoisalennus vain sen vuoksi, että vaihdoin autoa kuukauden kuluttua vakuutusten siirrosta Pohjolaan. Oli kuulemma kampanja silloin ja enää sitä ei ole, joten alennukset eivät siirry uuden auton vakuutuksiin. Sama juttu on moottoripyörässä, täytyy vaan ajaa vanhalla rutkulla, jotta ei alennukset lähde pois...
    Honda VTR 1000F
    Lainaa (jarijii @ Maalis. 27 2006,22:07) kirjoitti
    sama tilanne minulla tänään tuli "vanha"mallinen vakuutusmaksu kuitti vaikka olin vaihtanut reilu kuukausi takaperin tuohon ympärivuotiseen,eikun soittamaan.

Mulle kävi ihan sama juttu. Jos haluan bonukset niin vanhaa vakuutusta täytyy pitää 1.4. asti, jotta tulee vuosi täyteen.

Olisin halunnut pyörän liikenteeseen 25.3. alkaen, mutta silloin olisi pitänyt lopettaa seisonta, ajaa viikko vanhalla vakuutuksella ja vaihtaa sitten uuteen. En jaksanut alkaa leikkimään vakuutusyhtiön lippulappujen kanssa vaan päätin kiltisti odottaa kuun vaihteeseen. Enää ei tosin vituta yhtään, eipä tässä olisi ajamaan päässytkään vaikka olisikin ollut vakuutukset voimassa.
    If:stä kiinteistö/irtaimistovakuutukset Tapiolaan : säästö 20% . Vene , auto , pyörä Pohjolaan . Suzuki 750f - 03 .
    Liikenne 393,19 isokasko 188,13 /v. *If liikenne 7kk. 568,09 ja kasko 227 € /7kk. Kasko laski 100€ 7kk.If:ssä. Eilen tuli postia ( sinä hyvänä moottoripyöräilijänä ja plaa plaa ) . Tää 100€ olis ihan kiva jos ei olis perehtynyt muiden yhtiöiden hintoihin olleskan .
    Kasko oli siis aikaisemmin 327€/ 7kk. Eli se aika minkä max. voi ajaa . Auto on 69€ Pohjolassa (liikenne/superkasko) halvempi . Vene Pohjolaan keskittämisalennuksen takia . 23€ venevakuutus ja sillä sai 70€ alennuksen : on 47€ plussaa. Auton vaihdon seurauksena häipyi 8% asiakaskohtaista alennusta If:ssä kaskosta, eikä sitä mistään löytynyt . Papruissa ei puhuttu autokohtaisesta alennuksesta mitään . Sen takia vakuutusyhtiön vaihtaminen oli ihan pakko tehdä , vaikka maksais enemmänkin kuin If:ssä . 220€ kuiteskin plussalla ja muista vakuutuksista 50€ vielä lisää !
    Suzukissa liikenne 30% isokasko 70% .

Lainaa (Wasserschwein @ Maalis. 28 2006,08:51) kirjoitti
    Lainaa (jarijii @ Maalis. 27 2006,22:07) kirjoitti

Mulle kävi ihan sama juttu. Jos haluan bonukset niin vanhaa vakuutusta täytyy pitää 1.4. asti, jotta tulee vuosi täyteen.

Olisin halunnut pyörän liikenteeseen 25.3. alkaen, mutta silloin olisi pitänyt lopettaa seisonta, ajaa viikko vanhalla vakuutuksella ja vaihtaa sitten uuteen. En jaksanut alkaa leikkimään vakuutusyhtiön lippulappujen kanssa vaan päätin kiltisti odottaa kuun vaihteeseen. Enää ei tosin vituta yhtään, eipä tässä olisi ajamaan päässytkään vaikka olisikin ollut vakuutukset voimassa.
    Minulla hässäkkä johtui myös siitä, että vaihdoin pyörää, jolloin joku saaterin "bonuksen tarkistuspäivä" pompsahti toiseen paikkaan. Tilanne siis voi olla esim sellainen, että jos tänään ostan uuden pyörän, niin bonukset jää saamatta, mutta jos ostankin pyörän vasta huomenna, niin ongelmaa ei ole. En ymmärrä miten tuo järjestelmä voi olla noin kankea.

Mutta pienellä taistelulla, maalaisjärjen mukaisella rautalangan väännöllä sain kuin sainkin mielestäni ansaitsemani bonukset. Tai mä mitään ole saanut, vielä - ainakaan mustaa valkoisella, mistä sen tietää vaikka mulla ei olisi vakuutusta ollenkaan. Eihän Pohjolakaan asiasta aivan varma ole. Huoh.
    Pohjola on kilpailukykyinen hinnoissa:
    FJR 04, liikenne 35%, kasko 70%
    * vanha vakuutus, talviseisokki ml., 6kk
    - liikenne plus isokasko ( omavastuu 150) 760 Euroa
    * uusi tarjous vuosivakuutuksesta 535 Euroa
    Ei tarvinne harkinta...
    Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!
    Tänään tipahti postii laskelmat pohjolasta: Gsx-r 750/87
    Liikenne bonus 30% maksettavaa 438,60e
    Osakasko 88,54e
    Noh tulee tuo reilu 100e halvemmaksi ku lähivakuutuksessa
    missä pidin 6kk liikenteessä...
    Lainaa (isojussi @ Maalis. 28 2006,10:12) kirjoitti
    Mutta pienellä taistelulla, maalaisjärjen mukaisella rautalangan väännöllä sain kuin sainkin mielestäni ansaitsemani bonukset. Tai mä mitään ole saanut, vielä - ainakaan mustaa valkoisella, mistä sen tietää vaikka mulla ei olisi vakuutusta ollenkaan. Eihän Pohjolakaan asiasta aivan varma ole. Huoh.
    Tämä yleinen sekoilu ei kyllä liity uudistuksiin mitenkään, vaan siihen että Pohjolan asiakassysteemit ja tietokannat on ilmeisesti pöllitty Tutankhamenin sarkofagista tai veistetty Nooan arkin kölipuusta.

Samaa ihmettelin jo vuosi sitten Pohjolasta vakuutusta hommatessani eli
    a) asiakaspalveluhenkilöllä ei ole reaaliaikaista mahdollisuutta nähdä/lisätä/muuttaa ajantasaisia vakuutustietoja
    b) tarkkaa sentilleen hintaa ei saa tiskiltä, vaan tiskillä täytetty kuponki on sinnepäin ja varsinainen lasku tulee jostain ihan muusta systeemistä ihan eri pyöristyksillä
    c) tiskiltä ei ole mahdollista vakuutusta ostaessa saada kouraan laskua tai muutakaan paperia, joka sitovasti todistaisi voimassaoloajan

Kaikenkaikkiaan jäi vaikutelma, että tiskihenkilökunta vain täyttelee laskureillaan hakemuksia jonnekin paikkaan X, jossa sitten joku jollakin mekanismilla änkee tiedot täysin irralliseen systeemiin Y, josta sitten vielä erillinen laskutuskäkkärä Z lähettelee laskuja ja vakuutuskirjoja jos sattuu muistamaan.

Eli periaatteessa todella epäilyttävän hataran oloinen meininki. Nyt luukusta kolahtaneessa laskussa minullakin bonukset eivät ole nousseet kuten pitäisi. Mutta ei taida auttaa mikään, halvin Pohjola on tänä vuonnakin, joten säätöruljanssi täytyy taas käydä läpi.
  30.  
    onkos kukaan saanu vielä maksulappuja kyseisestä vakuutuksesta, että onko minkä suuruisia ollut näin kevät talvella ja mitä mahtaa olla loppuvuottakohden mennessä?
    monessako erässä lie kannattais maksaa ettei tule isoja paukkuja kerralla?
    ...Blade...1000rr...2006...
Sivu: 21 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 111920212223 ... ViimeinenViimeinen