Sivu: 2 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 692:sta
  1. #31
    Justiinsa kävin pohjolasta kysäsemässä tarjousta R1:sen (05) vakuutuksesta.
    Eli vanhalla systeemillä 5kk seisonta-ajalla:

    Liikenne 20% 850,87e

    Kasko 60% 527,74

    Uudella teho/paino Ja ei seisonta-aikaa systeemillä:

    Liikenne 20% 623,84e

    Kasko 70% 701,92 e

    Vakuutusmaksuthan vaan pienenee.



  2. #32
    Tämä on ollut faktaa jo vuosia muutamissa Euroopan maissa. Isojen kustomien omistajat tietenkin taputtavat suuria tatuoituja käsiään, jos tämä on toteutuakseen.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  3. #33
    Lainaa (joow @ Marras. 02 2005,19:10) kirjoitti
    Justiinsa kävin pohjolasta kysäsemässä tarjousta R1:sen (05) vakuutuksesta.
    Eli vanhalla systeemillä 5kk seisonta-ajalla:

    Liikenne 20% 850,87e

    Kasko 60% 527,74

    Uudella teho/paino Ja ei seisonta-aikaa systeemillä:

    Liikenne 20% 623,84e

    Kasko 70% 701,92 e

    Vakuutusmaksuthan vaan pienenee.
    Jaa!

    Liikennevakuutus (lakisääteinen) laskee, kasko nousee. Parempi ku oletin
    ... jotain piti muistaa
  4. #34
    No perskeles,jos liikennevakuutus laskee noin radikaalisti niin olen todella mielissäni kaskoa minulla ei ole ollutkaan mopottimessa joten tässähän alkaa mopoilu halpenemaan (mikäli asia tosiaan on näin ja R1 esimerkin mukaan,niin vahaan bladeen luulisi olevan vähemmän!)

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  5. #35
    niin oliko se nyt näin sitte että ois tulossa vain pääkaupunki seudulle aluks käyttöön ens kesäksi? Vai miten? Jos uuden R1 maksut laskee noinki paljon, ni ei luulis putkiviritteisen busan maksutkaan sillon nousevan
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  6. #36
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    pitääkös tässä pyörtää se päätös ja käydä kaapasemassa R1 alle ensi kesäksi kuitenkin..
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  7. #37
    Tuossa joowin esimerkissä oli ajo-aika 7kk. Monilla se on ollut vähemmän, ja silloin vanhan systeemin mukainen hinta halpenee.

    Onhan se kyllä järkevää, että ei tarvi enää vekslata noiden seisonta-aikojen kanssa. Siinäkin vakuutusyhtiö säästää, jokaisen lapun kirjoitus ja lähettäminen maksaa niille ainakin laskennallisesti aika paljon,
  8. #38
    Lainaa (Jassu @ Marras. 02 2005,13:12) kirjoitti
    Joopajoo, on se hyvä että viime viikonloppuna ostin Haybusan. 217 kg, 129 kW (175 hp) ja 1300cc lienee aika suolaisen hintainen tuolla laskentatavalla *

    Mielenkiinnolla minäkin odotettelen muutosta.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  9. #39
    Lainaa (Kake3 @ Marras. 02 2005,23:51) kirjoitti
    Tuossa joowin esimerkissä oli ajo-aika 7kk. Monilla se on ollut vähemmän, ja silloin vanhan systeemin mukainen hinta halpenee.

    Onhan se kyllä järkevää, että ei tarvi enää vekslata noiden seisonta-aikojen kanssa. Siinäkin vakuutusyhtiö säästää, jokaisen lapun kirjoitus ja lähettäminen maksaa niille ainakin laskennallisesti aika paljon,
    Vaan eipä tule koskaan pidettyä pyörää ajossa 7kk vuodessa. Eli kalliiksi tulee tämä systeemi ainakin meikäläiselle, kun normaalisti on ajossa 3-4kk. Toisaalta tuo 750 Intrun kilowatit saattaa vähän kompensoida.
  10. #40
    Itse tulen ajamaan Ducatillani ehkä vain noin 3 kk / vuosi. Hankin toisen mopon muihin ajoihin, ja sitä taustaa vastaan Ducatista täytyy siis sanoa vakuutus irti kun sitä seisottaa. Liikennevakuutuksesta ei kai pääse edes eroon, eli käytännössä pyörä pitää siis pahimman uhkakuvan mukaan poistaa rekisteristä aika-ajoin? Prkl jos näin on... *



  11. #41
    Juuri pyydetty tarjous Pohjolasta tulevaa pyörää varten.

    Pyörä ss900ff Ducati, 1998, paikkakunta Espoo.

    Vanha systeemi:
    -alkubonukset 20/60
    -5kk ajossa
    -7% keskittämisalennus

    liikenne 565,23€
    kasko 266,05€
    yhteensä 831,28€

    Eli 5kk ajoa alkubonuksilla 831,28€/vuosi + seisonta-ajan osakasko.

    Uusi systeemi:
    -alkubonukset 20/60
    -12kk ajoa, halutessaan

    liikenne 505,37€
    kasko 267,59€
    yhteensä 772,96€

    Eli 12kk halutessaan ajoaikaa, hintaan 772,96€, ei seisonta-aika maksuja, kun pyörä ajossa koko ajan. Tästä saa vielä luultavasti 7% keskittämisalennuksen, joka ei ole laskelmassa mukana.

    Yhteenveto:

    Ss900ff Ducati ei ole tehohirmu, joten teho/paino suhteeseen perustuva vakuutus kuulostaa huokuttelevalta. Jos arvioi ajoajaksi 5kk vuodessa säästää 50€ (+mahdollinen keskittämis alennus) + seisonta-ajan kustannukset. Tämän säästön lisäksi saa ajaa aina halutessaan. Meillä on kaksi kuskia ja yksi pyörä, joten ajeltua tulee varmasti ainakin tuo 5kk. Seisonta-aikojen poistuminen myös mahdollistaa aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä iltapäiväajelut poikkeuksellisen hyvällä säällä. Eli voin käydä iltapäivälenkillä huhtikuussa, kun tiet on hetkellisen helteen takia sulia, odottaa viikon käydä taas parilla lenkillä ja odottaa taas häviämättä mitään.

    Minulla ainakin menee uuden pyörän vakuutukset Pohjolaan. Ennenkin oli siellä ja tulee pysymään. Valitsen vielä tuon uuden tavan mukaisen vakuutuksen, koska se on halvempi ja sillä saa ajaa halutessaan. Tänäänkin olisi voinut käydä ajelemassa, jos olisi pyörä ajossa.

    P.S. nämä on vielä sellaisia noin hintoja, kun eivät ole vahvistaneet sitä uutta systeemiä vielä. Tarkka hinta selviää, kun tekee vakuutuksen. Ei antanut varsinaista kirjallista tarjousta uuden systeemin mukaan, mutta hinnan kirjoitti paperille.
  12. #42
    Tuo seisonta-ajan poistuminen on ihan oikeasti helvetin järkevä juttu. Vuonna 2007 seisonta-aikojen ilmoittaminen vakuutusyhtiöön poistuu ja sen sijaan jatkossa ilmoitukset tehdään akeen. Ja silloin kyseessä on ns. kevytrekisteröinti tai rekisteristä poisto joka kustantaa 9e per kerta. Vekslaapa siinä nyt sitten pariin otteseen että otanko liikenteeseen vai en.

    Helpompaa on kun on yksi vuosihinta ja ajat kun ajat.

    On asiassa toinenkin puoli. Tämä seisonta-aikashow on nimittäin aika käsittämättömän suuri työllistävä tekijä vakuutusalalla. Työllistävällä tekijällä tarkoitan tässä kohtaa turhaa vaivaa. Karkeasti heitän että joka viides palvelutapahtuma vakuutusasioissa koskettaa seisonta-aikaa tai käyttöönottoa. Luku on noin-mutu, mutta suuntaa-antavaa arviota.

    Eiköhän jokainen yhtiö osaltaan mieti näitä ihan samoja juttuja teho-painosuhteista yms. Pohjola nyt vaan kerkesi pioneerina ekana framille.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  13. #43
    Andy on todella oikeassa -etenkin AKEn suhteen. Ny oon vaan pulma kakkosfillarin kanssa, joka normaalisti seisoo. Se ei istu, tarjottuun sortimenttiin...
    ... jotain piti muistaa
  14. #44
    Lainaa (AnDy @ Marras. 03 2005,19:09) kirjoitti
    Tuo seisonta-ajan poistuminen on ihan oikeasti helvetin järkevä juttu. Vuonna 2007 seisonta-aikojen ilmoittaminen vakuutusyhtiöön poistuu ja sen sijaan jatkossa ilmoitukset tehdään akeen.
    Mistä tämä tieto aikataulusta on tullut? Viimeksi kun tätä penättiin AKE:sta sieltä ei kerrottu aikataulua...
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  15. #45
    Lainaa (Santtu @ Marras. 03 2005,22:42) kirjoitti
    Lainaa (AnDy @ Marras. 03 2005,19:09) kirjoitti
    Tuo seisonta-ajan poistuminen on ihan oikeasti helvetin järkevä juttu. Vuonna 2007 seisonta-aikojen ilmoittaminen vakuutusyhtiöön poistuu ja sen sijaan jatkossa ilmoitukset tehdään akeen.
    Mistä tämä tieto aikataulusta on tullut? Viimeksi kun tätä penättiin AKE:sta sieltä ei kerrottu aikataulua...
    Sisäpiiritietoa, mutta toki kyseessä sen verran iso uudistus, että viiveet on aina mahdollisia. Jos ei tule vielä 07 niin sitten myöhemmin, mutta tulee joka tapauksessa.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  16. #46
    Täs on yks vanha juttu, varmaan tuttu jo kaikille. Laitetaan nyt kuitenkin linkki jos joku ei ole vielä lukenut. Huomatkaa myös julkaisupäivä 10.2.05, eli asia on ollut ajankohtainen jo kauan.

    -Kliks-
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  17. #47
    Onhan se hienoa kun ei ole seisonta-aikoja kun on yksi pyörä.
    Mitenkähän mun pitäs sitten jatkossa homma hoitaa kun on kolme pyörää? On pirun kallista maksaa kaikista koko vuoden vakuutukset kun seisontavakuutusta ei ole!
    BMW R nineT -17
  18. #48
    Lainaa (duke @ Marras. 04 2005,12:31) kirjoitti
    Onhan se hienoa kun ei ole seisonta-aikoja kun on yksi pyörä.
    Mitenkähän mun pitäs sitten jatkossa homma hoitaa kun on kolme pyörää? On pirun kallista maksaa kaikista koko vuoden vakuutukset kun seisontavakuutusta ei ole!
    Eikö tämä nykyinen systeemi seisontoineen pysy jatkossakin vaihtoehtona?
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  19. #49
    Lainaa (duke @ Marras. 04 2005,12:31) kirjoitti
    Onhan se hienoa kun ei ole seisonta-aikoja kun on yksi pyörä.
    Mitenkähän mun pitäs sitten jatkossa homma hoitaa kun on kolme pyörää? On pirun kallista maksaa kaikista koko vuoden vakuutukset kun seisontavakuutusta ei ole!
    Ymmärrän pointtisi. Toistaiseksihan saat Pohjolassakin valita otatko vuosimaksun vai vanhan systeemin mukaisen maksun. Kolmen pyörän kanssa ei kannata varmaankaan ottaa tuota vuosimaksua. Tai ottaa sn korkeintaan yhteen, jos joku näistä on ns. käyttöpyörä.

    Meillä on yksi pyörä ja kaksi kuskia, joten valinta on helppo, koska pyörällä ajetaan kesällä hallituksen puolesta arkipäivisin vähintään työmatkat, jos en minä ole sillä radalla ajelemassa.
  20. #50
    Vanhan tavan mukaanhan siinä tietysti pitää silloin toimia, mutta jos jatkossa ei saakkaan enää kun uuden systeemin mukaisia vakuutuksia, niin sitten voi tämä harrastaminen käydä niin kalliiksi ettei voi enää useampaa pyörää pitää, mikä sinällään on huono ratkaisu. Hyvä katupyörä kun on tosi paska kurapyörä ja päinvastoin...
    BMW R nineT -17
  21. #51
    kyllähän tuolle kakkospyörälle pitäisi saada seisonta-aika jatkossakin mahdolliseksi. saattaa muuten tulla halpoja kakkospyöriä myyntiin.
    tapasin kesällä yhden skotin itävallassa. hän kertoi omistavansa 6 pyörää ja maksavansa vain yhden vakuutuksen. siellä maksetaan vakuutus vain suurimman pyörän mukaan - tässä 1150 GS adv.
  22. #52
    Pyysinpä itsekin tarjouksen pohjolasta ja tällaisen sain:
    Pyörä: Honda cbr 900rr fireblade -95
    Paikkakunta: Tampere
    Vanha systeemi:
    Bonus: 25%
    Seisonta-aika: 5 kk (eli 7kk ajoa)
    Liikennevakuutus:690,81€
    Kasko (bonus 60%):453€
    Osakasko:96,86€

    Uusi systeemi,jossa ajoaika 12kk ilman seisotuksia,bonus 25%+keskittämisalennus 7%:
    Liikennevakuutus: 495 € (vuosi)
    Kasko: 335€
    Osakasko:89€

    Eli tosiaan vanhan 5kk:n ajon hinnalla ajaakin jos vaan haluaa 12kk ja kasko on myös reilu satkun halvempi
    kukapa olisi uskonut että suomessa joku asia halpenisi
    tähän saakka olen ajanut aina huhtikuusta syyskuun loppuun (6kk),mutta uuden systeemin myötä kausi taitaa alkaa ensi keväästä lähtien maaliskuussa ja loppua mikäli vaan mahdollista joulukuussa ja tod.näk toi vanhempi/halvempi mopo tulee jäämään kotipihaan kokovuodeksi,joten jos tammikuussa on plussaa niin voi käydä heittämässä pienen lenkin ilman sen suurempia seisoo ei seiso ilmoituksia




    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  23. #53
    Tarjous omalle tonnikeijulle.

    Fillari: * * * * * * Cb1300
    Vm: 2005
    Paikkakunta: Tampere

    Seisonta-aika: 5kk
    Liikennevakuutus: 642,45E, 25% bonukset
    Isokasko: 451,53E, 60% bonukset

    Seisonta-aika: 6kk
    Liikennevakuutus: 550,67E, 25%
    Isokasko: 399,13E, 60%

    Uusisysteemi
    Liikennevakuutus: 466,22E, 25%
    Isokasko: * 281,86E, 70%
    Keskeytysvakuutus: 212,26E

    Eli, jos seisonta-aika olisi 5kk, säästöä tulisi mukavat 345 euroa vuodessa ja 6kk:n mukaan reilut pari saturaista. Keskeytysvakuutuksen kanssa erosta tuleekin sitten 6kk:n seisottamisella plusmiinus nolla.

    Täytyy myöntää, että kuulostaa kohtuullisen hyvältä

    Edittiä pyynnöstä: omavastuu nykyisellä systeemillä on 150€ ja uuden järjestelmän omavastuuhintaa en valitettavasti huomannut kysäistä.



  24. #54
    Kylläpäs kuulostaa hyvältä uudet maksut, uskomatonta että asiassa käykin niinpäin että hinnat laskevat vaikka tässä on jo monta kertaa maalattu piruja seinille

    Nyt on pyydetty tarjous Hayabusan vakuutuksista, saas nähdä mihin suuntaan mennään...
    ZX-10R
  25. #55
    Tämä uusi järjestelmä suosii niitä, jotka ajavat pitkään. Pitää ehkä jossakin vaiheessa tulevaisuudessa ostaa jokin vanha Enduro leluksi, kun sillä saisi sitten ajaa 12kk vuodessa 5kk hinnalla.

    Aika monessa laskelmassa on ollut seisonta aikana 5kk ja ajoaikana 7kk. Omassa esimerkissäni oli toisinpäin, mutta silti hieman halvempi tuo uusi systeemi. Ja tulisihan sitä aikaisemmin/myöhemmminkin ajettua, mutta ei viitsi pitää pyörää nyky-systeemillä vakuutuksissa.

    Kaikin puolin hyvä uudistus, kun ainakin toistaiseksi vielä vanhakin systeemi jää rinnalle.

    Parin viikon sisällä tulee sitten tarkat luvut, kun saa pyörän ostettua.
  26. #56
    Eli Pohjolasta kysyttyä:

    Pyörä Honda CBF 600s -05

    Vakuutus "vanhalla" systeemillä, seisonta-aika 6 kk

    Liikenne 588€ 30 %
    Kasko 491€ 60 %
    * * * * * * * * * * * * *= 1079€

    Ja uudella teho/painosuhteella ilman seisonta-aikaa

    Liikenne 362,90€ 30 %
    Kasko 242,80€ 70 %
    * * * * * * * * * * * * *= 605,70€

    1079€ - 605,70€ = 473,30 € *

    Vakuutusmaksuissa ei ole huomioitu mahdollisia keskittämis tai muita alennuksia. Hintatiedot perustuvat puhelinkeskusteluun, näistä hinnoista ei ole siis mustaa valkoisella.



    Eli säästöä tulee uudella systeemillä aika hyvin. Taidanpa vaihtaa vakuutusyhtiötä.
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  27. #57
    Käsittämätöntä, että kaikilla vakuutusmaksut putoavat. Tämä yhtälö haisee...
    Mikä on se sudenkuoppa, vai onko mp-vakuutusten suuri määrä alkanut tuottamaan niin hyvin?
  28. #58
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (arikorho @ Marras. 08 2005,10:33) kirjoitti
    Käsittämätöntä, että kaikilla vakuutusmaksut putoavat. Tämä yhtälö haisee...
    Mikä on se sudenkuoppa, vai onko mp-vakuutusten suuri määrä alkanut tuottamaan niin hyvin?
    Kyllä mullakin alkoi hälykellot soimaan viimeistään kun joku tokaisi että R1:lläkin tipahti vakuutukset tuon kanssa

    Tossa sydeemissä on pakko olla jotain mätää. Justhan yhtiöt on vuosia itkeny että mp-vakuutukset on kannattamattomia ja nyt yhtäkkiä _kaikkien_ mallien maksut tippuisivat.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  29. #59
    Lainaa (KnightOfNi @ Marras. 08 2005,09:53) kirjoitti
    Nyt on pyydetty tarjous Hayabusan vakuutuksista, saas nähdä mihin suuntaan mennään...
    Ja tarjous jo tulikin Pohjolalta:

    UUSI MALLI:

    Liikennevakuutus vuodessa 20% bonuksilla on 372,23e ja
    Isokasko vuodessa 60% bonuksilla ja 150 omavastuulla on 428,03e.

    VANHA MALLI:

    Nykyisellä vakuutuksella liikennevak.maksu jossa huomioitu seisonta-aika (6kk) on 510e. Isokaskon hinta 504e.

    Säätöä siis syntyy aika pirusti ja kaikenlisäksi saa ajalla aina kun kelit sen sallivat. Hyvä Pohjola
    ZX-10R
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Jassu @ Marras. 08 2005,10:37) kirjoitti
    Lainaa (arikorho @ Marras. 08 2005,10:33) kirjoitti
    Käsittämätöntä, että kaikilla vakuutusmaksut putoavat. Tämä yhtälö haisee...
    Mikä on se sudenkuoppa, vai onko mp-vakuutusten suuri määrä alkanut tuottamaan niin hyvin?
    Kyllä mullakin alkoi hälykellot soimaan viimeistään kun joku tokaisi että R1:lläkin tipahti vakuutukset tuon kanssa

    Tossa sydeemissä on pakko olla jotain mätää. Justhan yhtiöt on vuosia itkeny että mp-vakuutukset on kannattamattomia ja nyt yhtäkkiä _kaikkien_ mallien maksut tippuisivat.
    Jep, jos Rykkösenkin vakuutukset laskevat, niin tehopainosuhteesta on varmaan enää turha puhua. Haiskahtaa todellakin.

    Okei, pyöriä on tietenkin niin paljon nykyään liikenteessä, että seisontahässäkkä varmasti rasittaa koneistoa. Tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, että monen fillarin kohdalla ajokausi on lähempänä 5 kk, kuin 7kk. Ja kuten sanottu keskeyttämisvakuutus kustii sen pari sataa joka tapauksessa. Kuka sen sitten ottaakaan. Varmaan aika moni on myös pistänyt pyöränsä seisomaan, jos paja-aika venähtää? Eli jos ajat esim touko-syyskuun, jopa -elokuun ja eiköhän näitä kuitenkin ole ehkäpä jopa valta-osa, niin vanha systeemi alkaa nostaa päätään.

    Virtuaalituoppi sille kuka keksii minne se koira on haudattu

    Edittiä. Pieni laskutoimitus. Jos ko. Rykkösellä ajettaisiin 5kk, niin vakuutuksen hinta olisi noin 1 kiloeuroa, jos 6kk, hinta olisi noin 1200. *7 kuukauden kaudella menee noin samoihin ja vasta 8 kuukauden kaudella tulee säästöä. Kannattaa ottaa huomioon, että tapauksessa rykkönen 10% ero esimerkkihintojen kaskon bonareissa on aika monta kymppiä. Alkaa hahmottua



Sivu: 2 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen