Se on varma,että joka yhtiö joutuu tarkistamaan vakuutusmaksunsa uudelleen...Eli ei kannata hötkyillä asian kanssa.![]()
Honda CBR600F silver/black
(Super Blackbird @ Maalis. 16 2006,22:38) kirjoitti
mitäs näissä asioissa tosiaan hötkyilemään odotetaan
ensi vuoteen ihan rauhassa,siis anneteen olla vaan seisonassa
sekä järki että mopo,hojaaaaaaa.
Kyllä se on niin, että jos ei tahdo maksaa liikaa, niin kyllä se hötkyilyn aika on nyt tullut. Minä ainakin hötkyn niin maan p****leesti!
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ja kyl mun mielestä Tapiola on vähä myöhässä kun antaa hintoja vasta 1.4.... Itsestä olisi ainakin mieltä rauhoittavaa jos siinä vaiheessa olisi jo asiat selvänä..
Mut ei auta ku koittaa malttaa mielensä ja odottaa mitäs niillä on tarjota..
Suzuki RF600 -96
(Suzuki GS500EZ -82)
Yamaha PW50
PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
Tapiolasta saa puhelimitse uudella systeemillä hinnoittelun kun vaan pyytää! Ei tosiaankaan pahalta vaikuttanut (ottanen sieltä vakuutuksen)...
Se on ainakin joustavampi mitä Pohjolan vastaava. Esitteitä tuosta uudesta vakuutuksesta saa Tapiolan konttoreista (ei mainos, kävin itse hakemassa)...
Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Mikäs kiire ihmisillä tässä. Viikonloppuna tulossa taas monta kymmentä senttiä lunta lisää. Minä en ole koskaan ottanut pyörää ennen vappua käyttöön. Tällä hetkellä ainoa varma asia on näissä vakuutusasioissa, että jos nyt alkaa hötkyilemään, niin takkiin tulee varmasti.
Tapiolan vakuutus tuntuu tällä hetkellä mielenkiintoisimmalta, mutta pitää vielä odottaa myös Nordean ja Fennian vastaukset.
Mitenkä niin? Ei Pölhölänkään vakuutus ole elinikäinen sitoumus vaan sen voi halutessaan vaihtaa muualle.(mammoth @ Maalis. 17 2006,08:48) kirjoitti
Minä ajattelin ajaakin tänä kesänä enkä odottaa juhannukseen asti muiden yhtiöiden uuden hinnoittelun valmistumista. Ihan oma moka kun eivät hoitaneet hommaa ajoissa.
No maksaahan se jos joutuu muutaman kerran hakea uuden rekisteriotteen toimistolta + muu yleinen säätäminen. Meinasit siis ajella kesällä, mutta et voi odottaa vielä muutamaa viikkoa?! Edelleen kysyn, että mikä kiire sulla sitten on?(Wasserschwein @ Maalis. 17 2006,08:57) kirjoitti
Kyllä se tollon kuluttajan vika on jos kapsahtaa ensimmäiseen tarjoukseen, joka on saatavilla. Varmasti niiltä yhtiöiltä jotka meinaavat maksuperustetta muuttaa, tekevät sen ennen ajokauden alkua.
...kysyin tarjouksen Pohjolasta XX:lle,
bonukset 35+keskittämisalennus.
liikennevakuutus 4 erässä alle 360e/vuosi...
menee aikas tarkasti tasoihin ,jos ejelee tammikuusta syyskuun loppuun ! mutta eipä tarvitse funtsata koska ottaa ajoon ja koska laittaa seisontaan
En ole vielä tällaisena tollona, kristallipalloa omistamattomana kuluttajana tehnyt päätöksiä prätkävakuutuksen osalta. Itse en ole minkään vakuutuusyhtiön tai sellaisen omistavan pankin palveluksessa, mutta tuli tuossa tekstiäsi lukiessa jotenkin mieleen kysymys, minkä vakuutusyhtiön palveluksessa olet kun tiedät niin varmasti, että takkiin tulee, jos alkaa hötkyilemään?(mammoth @ Maalis. 17 2006,11:27) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Maksaa alunperin 10:50 € ja posti tuopi kotiin, ettei sen vuoksi minnekkään tarvitse ...(mammoth @ Maalis. 17 2006,11:27) kirjoitti
Riittää, kun piipahtaa vakuutusyhtiössä ... ennen piti homma hoidella katsastuskonttorilla ...
Säätämisestä en sitten tiedä ...
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
En ole minäkään minkään yhtiön palveluksessa. En edes palvelualalla. En tiedä mistä postista olet sellaisen kuvan saanut. Tuolla takkiin tulemissa tarkoitin vain ylimääräisiä kustannuksia ja vaivaa, mitä vakuutusten vaihtelemista tulee.(Bomber @ Maalis. 17 2006,12:04) kirjoitti
Eli olet samaa mieltä, että kustannuksia ja vaivaa syntyy ihan turhan takia.(MattiR @ Maalis. 17 2006,11:27) kirjoitti
Vieläkään en ymmärrä miksi joku ottaa vakuutuksen tähän aikaan. Odottaminen ei maksa vaivaa eikä rahaa. Silti varmasti se oikea vakuutus löytyy ennen ajokauden alkua.
Sain juuri eilen puhelimitse Tapiolan tarjouksen ja verrattuna Pohjolaan oli kalliimpi Busaan. Vakuutus ilma seisonta-aikaa. Pohjantähdelläkin on vastaava muttei pystynyt ainakaan minun kohdallani kilpailemaan hinnalla. Tosin heilläkin normaali seisonta-ajallinen vakuutus tulisi halvemmaksi jos ajaisi vain neljä kuukautta.
Tuossa seisonta-ajattomassahan on juuri se etu että voi ajaa myös huhtikuussa ja loka-marraskuussa jos sattuu olemaan sopivia kelejä vaikka vain muutama päivä. Ei tarvitse miettiä olikohan pyörä jo kuukauden seisomassa että se otetaan maksuissa huomioon.
Ja tosimiehillähän. jotka ajavat kuitenkin vähintään huhtikuusta marraskuuhun, heillä se tullee halvemmaksi kuin perinteinen vakuutus
haemis
Riippuu siitä milloin kautensa aloittaa. Jotkut hurjat ovat jo kautensa aloittaneet ja todella monet meistä aloittavat kautensa 1.4. mennessä, jolloin muut yhtiöt tämän hetkisten tietojen mukaan vasta julkistavat hinnoittelunsa. Ja siinähän sitten odottelet jos ja kun lupaukset uuden vakuutustyypin julkistamisen ajankohdasta eivät pidäkään paikkaansa.(mammoth @ Maalis. 17 2006,12:21) kirjoitti
Jos alat pyytää tarjouksia vasta 1.4, joka on muuten lauauntai, niin huhtikuu onkin jo loppupuolella kun olet saanut kaikki tarjoukset ja lukenut kunkin yhtiön pienellä präntätyt tekstit ja tehnyt selvityksiesi pohjalta valinnan.
Pohjolan laskuri antoi aika samanlaisen vastauksen, kuin Jyrillekin. Ei tässä silti vielä mikään kiire ole, vaan voin odottaa tuonne huhtikuulle oikein hyvin, kun olen sitä ennen vähän reissussa. Yksi asia on kuitenkin jäänyt vaivaamaan mieltä ja se on se, että mitä se keskittäminen tarkoittaa? Siis riittääkö siihen se, että siirrän auton vakuutukset myös siihen kyseiseen yhtiöön, vai mitä sillä tarkoitetaan? Satanen lähtisi kumminkin pohjolan vakuutuksesta pois jos keskittäisi.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Pohjolan keskittäminen tarkottaa että sulla on siellä 2 "eri" vakuutusta. Autovakuutuksen siirtäminen ei kuulema käy, vaan vakuutuksen pitää olla muu kuin ajoneuvovakuutus. Itsellä ajatuksena ottaa joku 20-30 euron matkavakuutus, ja päästä sillä sitten etu-asiakkaaksi. Tosta matkavakuutuksesta kun voi oikeasti olla hyötyä, jos käy huonosti pitemmillä reissuilla.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-
Ite siirsin mopon ja kotivakuutuksen(sisältää ton matkavakuutuksen) pohjolaan, se riittää ylentämään minut keskittämis asiakkaaksi(Desmosedici @ Maalis. 17 2006,14:36) kirjoitti
Ja heti kättelyssä tuli viestiä että se kotivakuutus onkin vuoden verran ilmainen, koska olen myös osuuspankin omistajajäsenhienoa
![]()
Suzuki Gsx-r 750 -08
Honda Cbr 600 RR -04
Honda Cbr 600 F - 94
Ainakin viime vuonna keskittämiseen tarvitsi "3" eri vakuutusta. Omalla kohdallani ne ovat mp:n liikenne- ja täyskaskovakuutukset ja kotivakuutus. Kotivakuutuksen sai periaatteessa ilmaiseksi koska keskittämisen jälkeen mp:n vakuutukset tippuivat enemmän kuin kotivakuutus maksaa vuodelta.(Patteri @ Maalis. 17 2006,14:40) kirjoitti
![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Joo kyllä minulta matkavakuutus löytyy. Senhän minä sitten siirrän ja homma on selvä.(Patteri @ Maalis. 17 2006,14:40) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Juuri näin. Eli 3 eri vakuutusta pitää olla. Mp:n liikenne, kasko ja vaikka tuo kotivakuutus.(ValeRossi @ Maalis. 17 2006,14:51) kirjoitti
Mp:n liikenne+kasko+auton joku vakuutus, ei täytä kriteereitä.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Pitääkin vetää vähän takas.
Pohjolan laskuri tarjoo Ducati 749 S 2005:
Liikennevakuutus
Liikennevakuutuksen maksu: 390,60 e
Bonus liikennevakuutuksessa: 20 %
Autovakuutus
Autovakuutuslaji: Isokasko
Kaskovakuutuksen maksu: 503,85 e
Kaskovakuutuksen omavastuu: 150 e
Bonusoikeus autovakuutuksessa: Kyllä
Bonus kaskovakuutuksessa: 60 %
Jälkiasennettu hälytin: Ei
Lisäturva Keskeytysturva: Ei
Lisäturva Rahoitusvakuutus: Ei
Vuosimaksu yhteensä: 894,45 e
Vuosimaksu keskittämisasiakkaalle: 794,34 e
------------------------------------------------------
Ihan kiva tarjous ja taidan tarttua, kun alle 800 eurolla saa täyskaskon.
Älkää nyt hyvät ihmiset laskeko tuota isokaskoa kokovuoden ajalta, tuskin kukaan ajaa ympärivuoden. Talveksi isokaskon saa edelleen osakaskolle. Trust me. Tämä fakta koskee siis ainakin pohjolaa. Liikennevakuutus maksetaa koko vuodelta.
Minua vieläkin kiinnostaa tämä sinun fakta, koska olen vaihtamassa yhtiötä...(jarrarit @ Maalis. 18 2006,06:52) kirjoitti
1. Kerrotko miten se isokasko pitää laskea?
2. Onko Pohjolan kasko vuodenaikahinnoiteltu niinkuin liikennevakuutuskin?
- Jos ei, olet oikeassa, se kannattaa vaihtaa osakaskoon, kun ei aja talvisaikaan
- Jos on, kuukauden maksu EI ole sama esimerkiksi kesäkuussa kuin tammikuussa
---> siitä tulee ainakin hemmetin hankala laskea
Edit: lisätty talvisaikaan
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
Öö, miksi ihmeessä pitää laskea jotain kuukausimaksuja? Eiväthän vakuutusyhtiöt edes laskuta kuukauden välein. Eikä tämä uusien vakuutusten kesäkuukausille painottuva laskutus edes kovin paljoa poikkea entisistä vakuutuskäytännöistä, ainahan laskut ovat kesällä olleet suurempia, koska pyörä on talvisin ollut seisonnassa. Eiköhän vuotuiset kokonaiskulut ole kuitenkin se ratkaiseva asia, eikä se, mitä maksut ovat jyvitettynä eri kuukausille. Kas kun ette laske päiväkohtaisia hintoja.(asakki @ Maalis. 18 2006,08:04) kirjoitti
Se, mikä tulevaisuudessa tökkii, on seisonta-aikojen ilmoittelu AKE:lle joka kynii ilmeisesti 10 euroa/ilmoitus. Tästähän oli jo viime talvena juttua Moottorituristi-lehdessä. Sekin ajaa ihmisiä näiden kokoaika vakuutusten piiriin. Tämä rahastus on, kumma kyllä, jäänyt lähes kokonaan keskustelujen ulkopuolelle.
Kun jarrari lyö faktaa tiskiin, että älkää laskeko vuotuisia kokonaiskuluja noin,(Turdus merula @ Maalis. 18 2006,09:08) kirjoitti
niin haluaisin tietää, että miten ne sitten pitäisi laskea?
Jos pohjolan kasko on joka kk saman hintainen, tai talvikuukausilta huomattavasti kalliimpi kuin osakasko,
silloin tuolla iso/osakasko-vaihdolla voi säästää jotain ja jos voi säästää, niin olisi kiva tietää kuin paljon.
OT: Sitten tuo sadepäivinä osakaskolle vaihto, justjoo
Edit: typot
-1000RR-
Mulle väännettiin asia henkilökohtaisesti pohjolan konttorilla. Asian esitteli Pekka Brandt. Eli jos ajaa esim. 6kk niinkuin minun tapauksessani laskettiin niin liikennevakuutus maksetaan kokovuodelta...ilman seisontaoikeutta ja isokasko( vuosimaksu jaettuna kahdella)...saadaan 6kk:n maksu....siihen lisätään 6kk:n osakasko(talvella) saadaan koko vuoden hinta...get it? Ei mulla siitä sen kummempaa faktaa ole.
Mopo on gsxr-1000 k4.
Liikennevakuutus 500 euroa/koko vuosi
Isokasko 400 euroa/koko vuosi
Osakasko 100 euro/koko vuosi
500+(400/2)+(100/2)= 750e koko vuosi...6kk:n ajolla
Kyllä mulla ainakin myös kaskossa lukee: Vakuutuksessa noudatetaan vuodenaikahinnoittelua.
Tämä tarkoittaa sitä että keskitalven kuukausina täyskasko on osakaskon hintainen, keväällä ja syksyllä hieman kalliimpi ja kesällä täysihintainen.
Toki siinä hieman keväällä ja syksyllä voi säästää, kun kaskoa vaihtelee edestakaisin, mutta -50% kaskon hinnasta ei pitäisi tippua, jos talven pitää osakaskolla.
jarrarit, näyttäisi siltä, että Pekka Brandt esitteli sulle vanhan systeemin vakuutusta...
Ellei sulla ole kyseistä laskutoimitusta tarjouksena Pohjolasta.
Edit: oho, jarrari olikin monikossa
-1000RR-
Kyllä se nimenomaan oli tämä uusi systeemi. Vakuutuskirjan päiväys 7.3 eli ei kauheen vanha. Se esitteli mulle uutta vakuutus systeemiä niin tohkeissaan, että se kesti tunnin! Eli kyllä asia tuli käytyä perinpohjaisesti läpi. Tietystihän on mahdollista, että se höpötteli pehmoisia...mutta epäilen. Yhtiön kuitenkin vaihdoin...edullisempi jokatapauksessa kuin edellinen.