Sivu: 18 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81617181920 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 692:sta
  1. #511
    Olihan munkin pakko sinne sitte soittaa. Ajokki Suzuki GSXR 750 -05 kuski 40v.

    Isokasko bonus 70% =560,90/v
    Liikenne bonus 60%= 223,50/v <= toi jäi kyllä kaivelemaan?

    Keskittämisestä lisä ale 8%
    Fun is not a straight line
  2. #512
    Soitin Nordeaan ja pyysivät käymään 1.4. jälkeen. Jostain syystä tarjousta ei voi tehdä puhelimessa/s-postilla... Sielläkin kuulema hinnoitteluperusteet on muuttumassa. Pitäis kuulemma olla markkinoiden halvimpia vakuutuksia. Niin aina. No, käyminen ei maksa mitään.
  3. #513
    Kyseessä nyt tämä seisontavakuutukseton pohjolan malli:

    Eli onko nyt näin että pohjolan isonkaskon pystyy talveksi vaihtamaan osakaskoon ja tällä tapaa säästämään. Sehän on vapaaehtoinen vakuutus, joten voisi kuvitella että onnistuu. Vai tippuuko isonkaskon boonukset jos alkaa venkslaamaan?

    Liikennevakuutuksellehan ei mitään pysty tekemään, se on selvä.

    Onko joku tähän asiaan saanut varmuuden? Jos ei, niin soitan huomenna ja tivaan asian laidan. Tänään ei kerennyt kuin kerran ifille soittaa. Aika rumpaksi menee *
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  4. #514
    Jos nyt omaa pohjolan jatkuvan vakuutuksen ja ostaa kakkospyörän, niin molemmista menee koko kauden maksu. Ajaa voi vaan toisella kerrallaan. Pohjola ei tee enää normaaleja seisonta-ajallisia vakuutuksia. Ja kai tämä kesäkaudelle painotettu vakuutusmaksu tarkoitanee sitä, että kun pyörän myy elokuun lopussa niin saa siltä loppuvuodelta ehkä 20 € hyvitystä...
    ST 4 S
    M 900
    MS 1100 S
  5. #515
    Täällä kun hihkutaan että ajetaan vaikka joulukuussa, jos kelit sallii. Tottakai, mutta ilmeisesti silloin täytyy olla talvirenkaat alla. Eli M+S merkintä (mud ja snow muistaakseni) renkaissa. Vai onkohan kyseinen merkintä kaikissa mp-renkaissa? Nastojahan talvirenkaissa ei tarvitse olla.

    Vai koskeeko autojen talvirengas pakko (joulu, tammi, helmi) edes moottoripyöriä?



    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  6. #516
    Lainaa (cartman @ Maalis. 14 2006,08:47) kirjoitti
    Lainaa (Holtsu @ Maalis. 12 2006,21:04) kirjoitti
    Lainaa (mammoth @ Maalis. 11 2006,14:19) kirjoitti
    Ei kannata vielä alkaa vakuutuksia vaihtamaan Pohjolaan eikä mihinkään muuallekaan kun yhtiöiden hinnoittelu on on pahasti auki. Henkilökohtaisesti en pidä tuosta Pohjolan systeemistä, jossa joutuu maksaa talvikuukausista, joilloin pyörää ei käytetä.

    Tapiolalta on tulossa mieleenkiintoinen konsepti, johon kannattaa varmasti tutustua:

    *klik*

    Lisäksi Nordealla on ollut perinteisesti halvemmat vakuutukset kuin Pohjolalla, joten kannattaa katsoa mitä sieltä suunnalta on tulossa.
    Tapiolan mainoksesta lainattua:
    "jatkossa Tapiolan moottoripyörävakuutuksen hinnoitteluun vaikuttavat pyörän ominaisuudet, kuten teho/paino -suhde, kuutiotilavuus sekä merkki ja malli.


    Vielä kun noi vakuutusyhtiöt ottaisivat huomioon hinnottelussaan myös pyörän ajo-ominaisuudet, kun nyt noiden ominaisuuksien vaikutusta hintaan niin rummuttavat....
    Ja sitten vielä kaikki vakuutuksen hakijat psykologiseen testiin. Oma pää on se, mikä vaikuttaa eniten onnettomuusalttiuteen.
    No sehän on vaan ajan kysymys. Mehän ollaan Suomessa!
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  7. #517
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 15 2006,22:41) kirjoitti
    Täällä kun hihkutaan että ajetaan vaikka joulukuussa, jos kelit sallii. Tottakai, mutta ilmeisesti silloin täytyy olla talvirenkaat alla. Eli M+S merkintä (mud ja snow muistaakseni) renkaissa. Vai onkohan kyseinen merkintä kaikissa mp-renkaissa? Nastojahan talvirenkaissa ei tarvitse olla.

    Vai koskeeko autojen talvirengas pakko (joulu, tammi, helmi) edes moottoripyöriä?
    Talvirengaspakko koskee vain henkilö- ja pakettiautoja.
    Varadero -01
  8. #518
    Kaikkien ystävä vakuutusyhtiö IF tarjoaa tällähetkellä minulle aivan uskomattoman edullisen vakuutuksen.

    R6 '00 ja kuskilla ikää 20v.
    Pelkkä liikenne, perusmaksu ~1800e/vuosi *
    siitä 20noppaa bonusta pois ja jonkilainen vanhempien IF-sopimus ottaa toiset 6noppaa pois
    Eli ~1350e/v

    En uskalla edes muistella mitä on siihen vielä täyskasko päälle! *

    Nyt taitaa tämä jantteri lähteä kierrokselle eri vakuutusyhtiöihin, eihän tuommoisia summia maksa kukaan! Ainakaan kun on vakoillut muita vaihtoehtoja.
    Ärh, älä ikinä luota vanhempiisi jotka hehkuttavat IF-sopimusten loisteliaisuutta. * Olisi ehkä syytä heillekin mainita tarkistavansa käsityksiään, vaikkeivät mopolla ajelekaan.



  9. #519
    Lainaa (Lunkku @ Maalis. 16 2006,11:55) kirjoitti
    Kaikkien ystävä vakuutusyhtiö IF tarjoaa tällähetkellä minulle aivan uskomattoman edullisen vakuutuksen.

    R6 '00 ja kuskilla ikää 20v.
    Pelkkä liikenne, perusmaksu ~1350e/vuosi *
    siitä 20noppaa bonusta pois ja jonkilainen vanhempien IF-sopimus ottaa toiset 6noppaa pois

    En uskalla edes muistella mitä on siihen vielä täyskasko päälle! *

    Nyt taitaa tämä jantteri lähteä kierrokselle eri vakuutusyhtiöihin, eihän tuommoisia summia maksa kukaan! Ainakaan kun on vakoillut muita vaihtoehtoja.
    Ärh, älä ikinä luota vanhempiisi jotka hehkuttavat IF-sopimusten loisteliaisuutta. * Olisi ehkä syytä heillekin mainita tarkistavansa käsityksiään, vaikkeivät mopolla ajelekaan.
    no, ööh, onko tuo nyt sitte semmonen, niinkuin Pohjolallakin, ilman seisonta-aikaa? Jos tuohon on saatavissa seisonta, niin eihän tuo nyt niiin hirveältä kuulosta. Aikalailla samaa mitä muissakin tähän asti..

    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  10. #520
    Lainaa (Moppe01 @ Maalis. 16 2006,07:15) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 15 2006,22:41) kirjoitti
    Täällä kun hihkutaan että ajetaan vaikka joulukuussa, jos kelit sallii. Tottakai, mutta ilmeisesti silloin täytyy olla talvirenkaat alla. Eli M+S merkintä (mud ja snow muistaakseni) renkaissa. Vai onkohan kyseinen merkintä kaikissa mp-renkaissa? Nastojahan talvirenkaissa ei tarvitse olla.

    Vai koskeeko autojen talvirengas pakko (joulu, tammi, helmi) edes moottoripyöriä?
    Talvirengaspakko koskee vain henkilö- ja pakettiautoja.
    ja jarrullisia peräkärryjä .
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  11. #521
    Kyseessä siis vakuutus, jossa mahdollisuus seisonta-aikaan.

    Ja muistin lukematkin väärin, se oli 1800eypoa, josta otettiin tuo 26noppaa pois. Eli loppusumma 1350 oli se, mistä äsken lähdettiin liikkeelle.
  12. #522
    Tässä lohduttaa tietty se, että kun on nyt vaihtamassa sporttipyörään, niin kuutiotilavuudella ei ole niin väliksi. Kalleimpaan luokkaan menee pohjolassa anyway oli alla sitten kuussatku tai tonni. Laskuri antaa 20/60% poonuksilla järestään 1200ekiä/v. Outo tilanne.

    Tehopainosuhde ratkasee.
  13. #523
    Lainaa (Lunkku @ Maalis. 16 2006,12:09) kirjoitti
    Kyseessä siis vakuutus, jossa mahdollisuus seisonta-aikaan.

    Ja muistin lukematkin väärin, se oli 1800eypoa, josta otettiin tuo 26noppaa pois. Eli loppusumma 1350 oli se, mistä äsken lähdettiin liikkeelle.
    Tässä aiheessa menee sekaisin kun ihmiset puhuu eri asioista. Joku puhuu seisonta-ajallisen vakuutuksen vuosihinnasta johon on yhdistetty täyskasko ja joku pohjolan seisonta-ajattomasta liikennevakuutuksesta.

    -----------------------------------------------------------

    Iffi tarjoaa Ducatiini (Ducati 749 H5 käyttöönotto v. 2005) seuraavat vakuutukset (tämä ei siis ole vielä uuden teho/paino systeemin mukainen vakuutus):

    Liikenne * * 1684 € / vuosi
    Täyskasko *2373 € / vuosi (Kaskossa pienin omavastuu)

    Total: * * * *4057 € / vuosi

    Ei kukaan maksa tuollaisia hintoja oikeasti.
    Lasketaan mukaan normaali alkubonus:

    Liikenne (20 %) * *1347,20 € / vuosi
    täyskasko (60 %) * 949,20 € / vuosi

    Total: * * * * * * * * *2296,4 € / vuosi

    Ei kukaan aja (no, ehkä tosi harva) talvella Ducatilla. Ajoaikaa siis normaali 6 kk, joten edellinen hinta muuttuu.

    Liikenne (20 %) + täyskasko (60 %)
    Subtotal: ( 2296,4 € / 12 kk ) * 6 kk

    Total 1148,20 € 6kk ajoaikaa

    eli siis tuon summan joutuu maksamaan vuositasolla noilla bonuksilla (20 % / 60 %). Reippaat 1150 € menee siis ajokaudessa rahaa vakuuttamiseen... seuraava kausi on ehkä edullisempi kun bonukset kasvavat. Tietenkin mikäli ei satu vahinkoja.

    -----------------------------------------------------------

    Pohjolan laskurilla sain karkeasti vastaaville vakuutuksille:

    Liikenne * *(20 %) * 524,51 € (487,79 €) / vuosi
    Täyskasko (60 %) * 444,42 € (380,24 €) / vuosi
    (saa ajaa aina, ei seisonta-aikaa)

    Total vuosimaksu: *968,93 € (868,03 €) saa ajaa aina
    (suluissa keskittämisasiakkaan hinta)



  14. #524
    Nyt tämä on selvitetty. Eli pohjolan seisontavakuutuksettomassa mallissa pystyy talveksi täyskaskon tiputtamaan osakaskoon ja näin säästämään. Boonukset ei tipu eikä muitakaan haittoja pitäisi olla. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa konttorille että vaihtaa osakaskoon.

    Näin sanoivat pohjolan konttorissa minulle.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  15. #525
    Lainaa (Wen74 @ Maalis. 16 2006,13:19) kirjoitti
    Tässä lohduttaa tietty se, että kun on nyt vaihtamassa sporttipyörään, niin kuutiotilavuudella ei ole niin väliksi. Kalleimpaan luokkaan menee pohjolassa anyway oli alla sitten kuussatku tai tonni. Laskuri antaa 20/60% poonuksilla järestään 1200ekiä/v. Outo tilanne.

    Tehopainosuhde ratkasee.
    Jos teho/paino suhde ratkaisee, miksi 600 ja tonninen menee samaan luokkaan?
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  16. #526
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 16 2006,13:47) kirjoitti
    Nyt tämä on selvitetty. Eli pohjolan seisontavakuutuksettomassa mallissa pystyy talveksi täyskaskon tiputtamaan osakaskoon ja näin säästämään. Boonukset ei tipu eikä muitakaan haittoja pitäisi olla. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa konttorille että vaihtaa osakaskoon.

    Näin sanoivat pohjolan konttorissa minulle.
    No jopas on... Onkohan niille sattunut jokin erheys tuossa? Tuolla laillahan sitten kaikki tekee.... Ja miksiköhän he eivät ole heti ottaneet sitä hinnoittelussaan huomioon?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  17. #527
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 16 2006,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 16 2006,13:47) kirjoitti
    Nyt tämä on selvitetty. Eli pohjolan seisontavakuutuksettomassa mallissa pystyy talveksi täyskaskon tiputtamaan osakaskoon ja näin säästämään. Boonukset ei tipu eikä muitakaan haittoja pitäisi olla. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa konttorille että vaihtaa osakaskoon.

    Näin sanoivat pohjolan konttorissa minulle.
    No jopas on... Onkohan niille sattunut jokin erheys tuossa? Tuolla laillahan sitten kaikki tekee.... Ja miksiköhän he eivät ole heti ottaneet sitä hinnoittelussaan huomioon?
    Vaivaltaan tää homma vastaa ihan samaa kun laittais pyörän seisontaan.. *


    Ihme touhua. On näköjään *pakka levällään joka yhtiössä *
    //CBF600SA -11
  18. #528
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 16 2006,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 16 2006,13:47) kirjoitti
    Nyt tämä on selvitetty. Eli pohjolan seisontavakuutuksettomassa mallissa pystyy talveksi täyskaskon tiputtamaan osakaskoon ja näin säästämään. Boonukset ei tipu eikä muitakaan haittoja pitäisi olla. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa konttorille että vaihtaa osakaskoon.

    Näin sanoivat pohjolan konttorissa minulle.
    No jopas on... Onkohan niille sattunut jokin erheys tuossa? Tuolla laillahan sitten kaikki tekee.... Ja miksiköhän he eivät ole heti ottaneet sitä hinnoittelussaan huomioon?
    Sehän tässä nyt on että kuinka paljon tuo auttaa loppujen lopuksi tiputtaa osakaskolle talvella. Se hinnoitteluhan painottuu sinne kesälle ja silloin suurinosa myös kaskonvakuutuksesta maksetaan. Toisaalta taas jos olet kunnon enskakuski ja ajat vain talvisin ja kesällä pyörä seisoo ja on osakaskolla, niin saako silloin isonkaskon niin helvetin halvalla, koska talvella maksetaan huomattavasti vähemmän kaskosta * *

    mielenkiintoiseksi menee.

    Mutta tosiaan näin sanoi virkailija.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  19. #529
    Olennaista olisi sitten selvittää se painotus, eli kuinka paljon kalliimpia kesäkuukaudet ovat verrattuna talvikuukausiin? Jos se suhteutetaan ajoaikaan (tai onnettomuusriskiin) suoraan, niin voisinpa sanoa, että suhdeluku esim. Heinäkuun ja tammikuun välillä on 100-0. Eipä silloin paljon ole hyötyä veivata niitä. Talvikuukausien osaltahan isokaskolla ja osakaskolla ei ole eroa, jos suurimmalle osalle katumotoristeista talvella on väliä vain varkaus- tai palovakuutuksella. Ja molemmat korvaa niin iso- kuin osakaskokin. Näin ollen voisin kuvitella että ne ovat tammikuussa myös saman hintaisia.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  20. #530
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 16 2006,13:50) kirjoitti
    Lainaa (Wen74 @ Maalis. 16 2006,13:19) kirjoitti
    Tässä lohduttaa tietty se, että kun on nyt vaihtamassa sporttipyörään, niin kuutiotilavuudella ei ole niin väliksi. Kalleimpaan luokkaan menee pohjolassa anyway oli alla sitten kuussatku tai tonni. Laskuri antaa 20/60% poonuksilla järestään 1200ekiä/v. Outo tilanne.

    Tehopainosuhde ratkasee.
    Jos teho/paino suhde ratkaisee, miksi 600 ja tonninen menee samaan luokkaan?
    Kun jos verrataan esmes kwaakkuja:

    2001-malleissa 20/60% boonukset
    6R: Liikenne 623€ kasko 665€
    9R: Liikenne 623€ kasko 665€

    2005-malleissa, samat poonukset
    6R: Liikenne 623€ kasko 734€
    10R: Liikenne 623€ kasko 734€
    12R: Liikenne 623€ kasko 734€

    Tehopainosuhde ratkaisee..
  21. #531
    Mitä enemmän miettii niin alkaa vaikuttaa siltä että tuo kaskovakuutus on hinnoittelultaan aika samanlainen kuin vanhassa seisonta-ajallisessakin. Eli kesällä maksetaan ja talvella ei. Niin ja samoin tuo liikennevakuutuskin. No eihän siinä mitään. Seisonta-ajat vain puuttuu.

    Hinnat nämä markkinat ratkaisee ja tietysti onnettomuustilanteessa vakuutusyhtiön korvaus innokkuus.

    Mut tosiaan jännä juttu: Eli jos ajat pyörällä pelkästään talvella ja kesällä pyörä pölyyntyy jossain ja on osakaskolla, jos silläkään, niin saakohan silloin sen 400 euron vuosimaksullisen isonkaskon "talvihintaan" n.50? Talvellahan on muutenkin turvallisempaa ajella, joten kasko voi olla hieman halvempi *
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  22. #532
    Kysymys:

    Paljonko maksaa moottoripyörän rekisteröinti, ja pitääkö rekisteröintikatsastus suorittaa jos ajoneuvo on ollut vaikka vain kuukauden pois rekisteristä? Entä minkä hintainen rekisteröintikatsastus on?
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  23. #533
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 16 2006,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 16 2006,13:47) kirjoitti
    Nyt tämä on selvitetty. Eli pohjolan seisontavakuutuksettomassa mallissa pystyy talveksi täyskaskon tiputtamaan osakaskoon ja näin säästämään. Boonukset ei tipu eikä muitakaan haittoja pitäisi olla. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa konttorille että vaihtaa osakaskoon.

    Näin sanoivat pohjolan konttorissa minulle.
    No jopas on... Onkohan niille sattunut jokin erheys tuossa? Tuolla laillahan sitten kaikki tekee.... Ja miksiköhän he eivät ole heti ottaneet sitä hinnoittelussaan huomioon?
    Sama homma on tulossa myös Tapiolalle, eli pohjaosa / osakasko on voimassa koko vuoden, ja ainoastaan törmäysturvasta eli täyskaskosta saa hyvitystä talvikuukausilta (5kk). Lisäksi Tapiola säilyttää myös erillisen seisonta-ajan mahdollisuuden, mutta sen vaikutus on siis sama kuin tuon peruskauden (7kk) ulkopuolisen alennuksen osuus, eli pohjaosa on aina voimassa ja maksussa.

    Pohjola tekee kaiketi siis samalla tavalla, eli ajella voi teoriassa ympäri vuoden, mutta tötöillä ei kannata, sillä vakuutusturvaa ei ole omille kolhuille, eikä ilmeisesti noin muutenkaan juuri paskan vertaa.

    Noin äkikseltään tuo Tapiolan systeemi tuntuu ihan toimivalta kompromissilta, mutta nyt ei kyllä yksikään yhtiö saada automaattisesti jatkokautta, vaan ratkaisevaa on se, mitä vakuutus korvaa (tosi vaikea määritellä ilman käytännön ennakkotapausta), ja ennenkaikkea se, mitä on viivan alla vuosimaksun osalta, kun bonukset ja käytännössä automaattiset seisonta-ajat on huomioitu.
  24. #534
    Lainaa (SPL @ Maalis. 16 2006,14:49) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 16 2006,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 16 2006,13:47) kirjoitti
    Nyt tämä on selvitetty. Eli pohjolan seisontavakuutuksettomassa mallissa pystyy talveksi täyskaskon tiputtamaan osakaskoon ja näin säästämään. Boonukset ei tipu eikä muitakaan haittoja pitäisi olla. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa konttorille että vaihtaa osakaskoon.

    Näin sanoivat pohjolan konttorissa minulle.
    No jopas on... Onkohan niille sattunut jokin erheys tuossa? Tuolla laillahan sitten kaikki tekee.... Ja miksiköhän he eivät ole heti ottaneet sitä hinnoittelussaan huomioon?
    Vaivaltaan tää homma vastaa ihan samaa kun laittais pyörän seisontaan..


    Ihme touhua. On näköjään pakka levällään joka yhtiössä
    Periaatteessa kyllä, mutta tässä pohjolan tapauksessa pyörällä saa aina ajaa(liikenne aina voimassa). Sitten kun keli näyttää suotuisalta niin käy pohjolan sivuilla heittämässä isonkaskon päälle. Ja jos esim. illalla tulee lunta maahan niin ei muuta kuin samalle sivulle ja osakaskolle. Tässä ei ole sitä kuukauden ns. karenssia niinkuin oli "vanhan ajan vakuutuksissa".
  25. #535
    Lainaa (jarrarit @ Maalis. 16 2006,16:46) kirjoitti
    Lainaa (SPL @ Maalis. 16 2006,14:49) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 16 2006,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Maalis. 16 2006,13:47) kirjoitti
    Nyt tämä on selvitetty. Eli pohjolan seisontavakuutuksettomassa mallissa pystyy talveksi täyskaskon tiputtamaan osakaskoon ja näin säästämään. Boonukset ei tipu eikä muitakaan haittoja pitäisi olla. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa konttorille että vaihtaa osakaskoon.

    Näin sanoivat pohjolan konttorissa minulle.
    No jopas on... Onkohan niille sattunut jokin erheys tuossa? Tuolla laillahan sitten kaikki tekee.... Ja miksiköhän he eivät ole heti ottaneet sitä hinnoittelussaan huomioon?
    Vaivaltaan tää homma vastaa ihan samaa kun laittais pyörän seisontaan.. *


    Ihme touhua. On näköjään *pakka levällään joka yhtiössä *
    Periaatteessa kyllä, mutta tässä pohjolan tapauksessa pyörällä saa aina ajaa(liikenne aina voimassa). Sitten kun keli näyttää suotuisalta niin käy pohjolan sivuilla heittämässä isonkaskon päälle. Ja jos esim. illalla tulee lunta maahan niin ei muuta kuin samalle sivulle ja osakaskolle. Tässä ei ole sitä kuukauden ns. karenssia niinkuin oli "vanhan ajan vakuutuksissa".
    *reps* *. Näin vakuutusyhtiökin on varmasti homman suunnitellut. Säästetään kustannuksissa, kun ei tarvitse enää seisontoja merkkailla. Kaskoa sahataan sitten sitäkin enemmän. Sateinen päivä kesällä, ei muuta kun osakaskolle *. Näinkö se pelaa
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  26. #536
    Lainaa (Säätömies @ Maalis. 16 2006,15:33) kirjoitti
    Kysymys:

    Paljonko maksaa moottoripyörän rekisteröinti, ja pitääkö rekisteröintikatsastus suorittaa jos ajoneuvo on ollut vaikka vain kuukauden pois rekisteristä? Entä minkä hintainen rekisteröintikatsastus on?
    Niin en noista hinnoista osaa kyllä sanoa, mutta saattaisihan siinä ideaa olla. Eli talveksi pyörä pois rekisteristä ja kesäksi takaisin. Jos näin pystyisi säästämään puolet esim 1000e vakuutuksen vuosimaksusta olisi se jo 500e. Jos rekisteröinti ja katsastus jäisi halvemmaksi, niin mikä ettei *

    Pohjolahan perii suuren osan maksusta kesällä, eli nyt sitä säästöä ei saisikaan niin paljon, koska on jo maksanut 800e kesällä. No mitä jos haastaisi oikeuteen vedoten pohjolan kanssa tehtyyn sopimukseen: vuosimaksu siis 1000e, mutta pyörä olikin vain 6 kuukautta rekisterissä. Pakko siis saada puolet takaisin. *

    No joo, alkaa lähteä käsistä..
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  27. #537
    Lainaa (jarrarit @ Maalis. 16 2006,16:46) kirjoitti
    Sitten kun keli näyttää suotuisalta niin käy pohjolan sivuilla heittämässä isonkaskon päälle. Ja jos esim. illalla tulee lunta maahan niin ei muuta kuin samalle sivulle ja osakaskolle.
    Voin vaan kuvitella, millainen laskuhelvetti tuostakin seuraisi...ei tulisi varmaan ikinä oikeaa laskua.

    nimim. viisi väärää laskua peräkkäin Pohjolasta ja nyt ne ei pysty lähettämään laskua lainkaan, koska "tuotannossa" on häikkää. Sitä häikkää on ollut jo viimeiset kolme viikkoa...
    Honda VTR 1000F
  28. #538
    Kannatti vertailla!

    Annetaas ihmisille yksi esimerkki lisää:
    Yamaha R6 2000, kuski 20v ja Turku. Bonukset liikenne/kasko 25/70 jos haluaa minun maksamisiani laskeskella.

    Kaikki allaolevat perusvuosihinnat olen itseni laskenut saamieni tarjousten perusteella. Toisinsanoen seuraavat hinnat ovat hintoja ilman bonuksia. Tämä siksi, että jos haluaa omien bonusten kanssa laskea niin on helpompaa.

    IF
    -Liikenne perusvuosimaksu *1791,47€
    -Kaskon kanssa oli siellä ongelmia (ei voinut täti tiskillä sanoa suoraan mitään hintoja, mikä kummastutti kovasti. Lupasi postissa laitella)

    IF Liikennevakuutus siis vertailun vuoksi koko vuoden ajalta. Huomioitavaa tottakai oman ajokauden mukaan säätyvät kuukaudet joilta maksetaan.

    Tapiola
    -Liikenne perusvuosimaksu (1.4-30.10) *996,9€
    -Kasko * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *1017,24€

    Tapiolassa yo. tiedot koko vuoden käsittävälle kaudelle, mutta mahdollisuus laittaa pyörä seisontaan. Vielä eivät konttorilla tienneet miten korvaus tapahtuu, jos seisonta ajoittuu 1.4 - 30.10 väliselle ajalle. Selviää kuulemma 1.4 alkaen.


    Pohjola
    -Liikenne perusvuosimaksu * 688,8€
    -Kasko * * * * * * * * * * * * * *1366,5€

    Pohjolassa siis ympärivuoden voimassaolevat vakuutukset ilman mahdollisuutta seisontaan.

    Rataharjoittelun IF sanoi korvaavansa kolminkertaisella omavastuulla. Tapiola sanoi korvaavansa puolet vahingosta, eli koko vahingon rahallisesta määrästä 50% on omavastuuta. Pohjolasta unohdin kysyä, mutta ilmeisesti he eivät korvaa rataharjoittelussa tapahtunutta vahinkoa ollenkaan?
  29. #539
    viime perjantaina tein vakuutuksen pohjolaan
    ylivoimaisesti EDULLISIN RATKAISU!

    pyörä suzuki gsx 1100 g

    liikennevakuutus 458,- eur
    kasko 188,- eur

    ei seisonta-aikoja, voin ajaa aina kun haluan!
    <br />
  30.  
  31. #540
    Oli velipoika soitellut tänään Tapiolaan ja siellä sanottiin jotta tulee uusi vakuutus mikä on voimassa 7kk eli 1.4-31.10 ja siinä ei oo seisonta aikoja ollenkaan, mutta tän kuun loppuun mennessä saa vasta hinta tietoja. Mutta oli kehunu Tapiolan täti jotta on kuulemma kilpailukykyinen vakuutus...

    Pitänee vielä malttaa muutama viikko odotella että kaikki ehtivät mukaan kisaamaan meitin maharottoman suurista vakuutusrahoista *
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
Sivu: 18 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81617181920 ... ViimeinenViimeinen