Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
  1. #1
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kuten jotkut tietävät olen tässä suunnitellut pyöränvaihtoa ja katsannossa ovat olleet yli kiloiset "matkakyykyt" jotka istuvat tuonne sportimpaan luokkaan, mopo kun on meidän taloudessamme ainoa kulkuväline kesäisin ja matkaakin pitäisi pystyä taittamaan mutta silti tietty urheilullisuuskin on vaatimuslistalla. Tänään sain kaverilta sitten koeajoon Busan ja sillä tulikin cruisailtua noin 150 km.

    Hukkapätkänä (170cm/65kg) on ollut hieman pelkoja miten tuollainen iso kyykky käsittelyssä taipuu - kuitenkin jo painoa on reilu 50 kg enemmän kuin nykyisessä 600cc Yamahan Thundercatissa ja tehoakin about 70 kaakkia enemmän, väännöstä puhumattakaan. Koeajopelinä oli vuoden 2003 Busa, jossa vakiosta poiketen on kiinni Yoshimuran kokoputkisto ja Power Commander.

    Ensi-istahdus pyörän päälle tuntui oudolta, mutta positiivisella tavalla. Istuinkorkeus on matalampi kuin mun yamahassa ja siirtely paikoillaan olikin todella paljon helpompaa - osittain johtuen istuinkorkeudesta mutta myös busan todella matalasta painopisteestä. Pieni heiluttelu puolelta toiselle tuntuman saamiseksi ja sitten valmistautumaan padan tulille laittoon.

    Yamahasta poiketen Busa ei käynnistynyt ilman että kytkin on pohjassa, toinen yllätys oli että koneelle piti antaa aika reilusti kaasua että se heräsi henkiin. Ilman kaasua olisi starttia saanut pyörittää vaikka tuomiopäivään eikä mitään olisi tapahtunut - Yamahankun voi käynnistää pelkästään nappia painamalla.

    Liikkeellelähtö tapahtui ensiksi varovasti, eihän minulla ollut mitään tietoa kuinka hanakkaasti peli pyrkii liikkeelle jos sitä käskee niin kytkintä tuli luistatettua ehkä hieman liikaakin. Kytkyttimen liike oli todella lyhyt ja se otti ihan "pinnasta" kiinni. Hetki meni totutellessa mutta en sano tuota todellakaan huonosti.

    Ajoasento on paljon kyykympi kuin omassa yammussa, itseasiassa sen huomasi ekan 30 km jälkeen kun alaselkään alkoi sattumaan ja ranteet väsyivät - noh, toki aina ajoasennon muuttuessa ensimmäiset päivät paikat kipeytyy joten ei tämä mikään ylläri ollut.

    Bussin vaihdelaatikko oli hieman pettymys, välivapaita löytyi ylemmistäkin väliköistä ja aski oli Yammun "tiukkaan" laatikkoon tottuneelle todella tunnoton. Vaihteet kuitenkin löytyivät mutta siltikin olisin kaivannut enemmän tuntumaan "supersportti" kun oli kyseessä.

    Hetken ajeltua uskalsin jo hieman lähettää valoista, ykkönen tuntui aika turhalta vermeeltä ja meno alkoi maistuia suizalle vasta kun saatiin kakkonen silmään ja hana kaakkoon. Tuntui ihan kuin ykkösellä lähdettäessä ja liikkeellepääsyn jälkeen hanan kaakkoon laittaminen olisi alkanut luistattaa kytkintä - tiedä sitten kun ei ole vertailukohtaa tuolle. Saman huomasin moneen otteeseen, niin valoista lähtiessä kuin motarin levähdyspaikalta kiihdytellessä. Ykkösen toiminta oli tosiaan kyllä hieman pettymys mutta tehon tuntu kakkosesta ylöspäin oli ihan uskomatonta kusiaiseen tottuneelle - väännöstä tosiaan puhumattakaan, busa nimittäin vääntää todella alhaalta kauniisti.

    Jarrut olivat todella pehmeät, liekö syynä kuluneet palat tai pehmeämmät "säädöt" sitten mihin olen tottunut. Myöskin jarraillessa pyörä "nypytti" ihmeellisesti, samanlainen efekti tulee esim kierosta jarrulevystä - voisikohan olla koeajossa olleen pyörän ominaisuus vai bussin yleinen "vika" - tätä vaikea sanoa. Kuitenkin kikotin pysähtyi pyydettäessä joten ei siitä sen enempiä arvailuita

    Busan vakaus ihmetytti, se kulki kuin juna oli alla minkälaista asfalttia tahansa. Jopa jyrsityllä asfaltilla ja mukulakivillä pyörä kulki kuin raiteilla, toisinkuin oma yamaha joka "ui" suuntaan jos toiseenkin ja sen ajaminen mukulalla tai paskalla asfaltilla ei ole niitä miellyttävimpiä asioita mitä tiedän.

    Ensimmäiset sata kilsaa vääntelin yksinäni ja koppasin sitten eukon kyytiin, kaksipäällä ajokin kun on meille aika tärkeää. Ensi kesäksi olisi jokunen matka nimittäin suunnitteilla. Pelkääjän penkki on busassa todella mukavan kokoinen, eikä matkaaja (165cm/55kg) paljoa valitellut - itseasiassa jakkaran mukavuudesta tuli kehuja. Myöskin plussaa oli takana oleva kahva, jota ei monessa pyörässä enää löydy. Emäntä tykkäsi olla bussin kyydissä ja ei minullakaan ollut valittamista kun koeajon alkamispaikalle siirryin bussin takajakkaralla.

    Hallintalaitteet olivat aika perinteiset, mitään ihmeellistä niissä ei ollut. Mittaristossa tosin jengakello ja nopeusmittari olivat ristissä yamahaan nähden joten alussa tuli ihmeteltyä kiireessä väärää mitskua. Lisäksi Busan mittaristo on kuin suoraan 80-90 -luvun halpisautosta - ei säväyttänyt todellakaan. En pidä digitaalisista mitskuista mutta en kyllä tuollaisistakaan neulamitskuista mitä busassa oli. Miksei suiza ole ottanut esim kilogixeristä mittareita bussiinkin - olisivat hieman tyylikkäämmät. Mittaristosta tuli mieleen että "Näitähän saanee varmaan biltemasta ostettua"...

    Yksi ainoita asioita joka minua jarruttaa busan hankinnassa on sen ulkonäkö, pyörän ulkonäkö ei jotenkin vaan osu omaan silmään - varsinkin keula on mielestäni aika ruma. Noh, toisaalta kaikkeenhan tottuu ja nämä ovat näyitä makuasioita joista ei sovi kiistellä.

    Bussi on koeajettu ja vielä pitäisi käydä tyyppäämässä ainakin kawan zx-12r sekä uusi Bemarin k1200s - saapi nähdä miten nuo istuvat hukkapätkälle. Jotain kuitenkin sain tänään vahvistukseksi suunnitelmilleni, se oli varmuus siitä että oikeilla jäljillä ollaan pyörän etsinnässä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  2. #2


    Hyvä koeajoraportti. Ehdotus: nyt kun tuntumaa bussiin on saatu, hae vielä kaupasta ihkauusi '05 koeajoon. Saat selvyyden noihin käynnistymis-, jarrunypytys- ja laatikon välivapaakysymyksiisi, oliko kyseessä yksilön vai mallin ominaisuudet.
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
  3. #3
    Vaikutti jotenkin maanantaikappaleelta.
    Jaba vaan!
  4. #4
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (-Artsi- @ Huhti. 29 2005,01:01) kirjoitti
    Hyvä koeajoraportti. Ehdotus: nyt kun tuntumaa bussiin on saatu, hae vielä kaupasta ihkauusi '05 koeajoon. Saat selvyyden noihin käynnistymis-, jarrunypytys- ja laatikon välivapaakysymyksiisi, oliko kyseessä yksilön vai mallin ominaisuudet.
    Hyvästä raportista en tiedä, omia mietteitä koitin keräillä hieman ylös sen jälkeen kun pyörä oli palautettu oikealle omistajalleen

    Moni asia voi olla noista ihmettelyistäni tottuneelle suzuki-kuskille mallia "no toihan on ihan perusjuttuja" mutta tosiaan tuo oli meikäläisen ensikosketus yli 600 kuutioiseen fillariin ja siltä pohjalta toki juttuja katselin

    Kirjoitus on koitettu tehty osaltaan auttamaan niitä "pienikokoisia" jotka funtsivat juurikin tuota samaa meikäläisen kanssa, eli millaista on hallita busan kaltaista mötkälettä kun pituutta ja painoa ei ole kertynyt ylimääräisiksi asti Toivottavasti tuosta arviosta on edes jollekin apuja...

    Näin ajon jälkeisenä päivänä arvioituna en ollenkaan pidä mahdottomana että jos jostain sopiva bussi löytyisi, etteikö se voisi ajelehtia tänne meikäläisen kotitalliin... Pyörän suosiosta tosin taitaa kertoa sekin että niitä ei ihan hirveästi näytä käytettyjen puolella olevan.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  5. #5
    Lainaa (Jassu @ Huhti. 28 2005,22:05) kirjoitti

    Bussi on koeajettu ja vielä pitäisi käydä tyyppäämässä ainakin kawan zx-12r sekä uusi Bemarin k1200s - saapi nähdä miten nuo istuvat hukkapätkälle. Jotain kuitenkin sain tänään vahvistukseksi suunnitelmilleni, se oli varmuus siitä että oikeilla jäljillä ollaan pyörän etsinnässä.
    Jos et ole vielä käynyt koeajamassa Hondan Blackbirdiä, niin se kyllä kannattaa vielä noiden vaihtoehtojen lisäksi käydä testaamassa.
    Alla punainen -04 tupla-X
  6. #6
    Mä meinasin kanssa juuri lisätä koeajolistaan kaksi mallia, Hondan Blackbird sekä Triumphin Sprint, -Hape- jo ehtikin Hondan mainitsemaan...
  7. #7
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 29 2005,08:28) kirjoitti
    Mä meinasin kanssa juuri lisätä koeajolistaan kaksi mallia, Hondan Blackbird sekä Triumphin Sprint, -Hape- jo ehtikin Hondan mainitsemaan...
    nojoo, hondan saatan koeajaakin mutta trumpan jätän väliin. Messuilla katselin malleja millä voisin kuvitella ajavani, niin ulkonäön kuin tehojenkin puolesta. Trumppa ei osu kummankaan kohdalla haettuun kategoriaan

    Edelleenkin kiroilen että yamaha ei ole tehnyt ThunderCatille/acelle seuraajaa. Ace hieman päivitettynä olisi saattanut olla varteenotettava vaihtoehto...



    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  8. #8
    Olipa hyvin kirjoitettu! Saisit heti paikan moottoripyörätoimittajana jos multa kysyttäisiin...työkaverit voisivat sitten kyllä siellä lehdessä olla kateellisia hyvästä testiraporttitasosta.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  9. #9
    Joo, myös minulta.
    Tuon tyylisiä testikertomuksia luen mielelläni vaikkapa Biken käännöstekstien asemasta. Hayabusassa on erityisen matala pleksi. Miten tuuli tuiversi sinun naamallesi ja miten kyytiläisen.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  10. #10
    Hyvä raportti, tästä on varmaan hyötyä monelle.
    nahkurin orsilla tavataan....
  11. #11
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (FJ20 @ Huhti. 29 2005,09:11) kirjoitti
    Hayabusassa on erityisen matala pleksi. Miten tuuli tuiversi sinun naamallesi ja miten kyytiläisen.
    Hyvä kun mainitsit, tuosta piti minunkin kirjoittaa mutta pääsi kiireessä unohtumaan.

    Eli pleksi on todella matala, itselläni ilmavirtaohjautui kaulan kohdille, ehkä ihan himpun alle. Kyytiläinen oli takanani sen verran tehokkaasti että häneen kuulemma tuo ei vaikuttanut, joten tilanne ei siltä osin eronnut "normaalista".

    Jos busa omaan hankintaan tulee niin ainakin tuplakuplan tuohon hommaisin. Vähän ylemmäs saisi nimittäin ilmavirta heitellä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  12. #12
    Se ykkönen muuttuu turhaksi vasta kun on yli 145kmh vauhtia ... kakkonen muuttuu 195 km/h paikkeilla ihan turhaks...
    Käynnistyvyys on huippuluokkaa kunnossa olevalla busalla, tosin pieni ryyppy kylmään koneeseen on paikallaan...Busa rupee pikkuhiljaa olemaan ehtoopuolella...onhan se jo noin 7 vuatta vanha konstruktio

    Nyt myynnissä mun Busa
    Pieni mainostaminen kai sallitaan tuo peli on juuri saanut uudet ketjut, ja takapyörän, kuva Micronin hiilikuituovaaliputkilla, alkuperäiset löytyy paketista ja tarjouksia kannattaa tehdä...hyvin pidetty TAKUUN lalainen pyörä vielä tän kesän ja kahvänlämmittimet löytyy myös...



    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  13. #13
    (poistettu tili)
    Tällaiset hyvinkirjoitetut "omatekoiset" koeajoraportit ovat todella kivoja luettavia. Ei tarvita lehtien objektiivisuutta koska ilmoitustulojen menetystä ei kirjoittajan tarvitse pelätä.

    Vielä kun joku 190cm pitkä tekis samanlaista testiä...
  14. #14
    Lainaa (lanat @ Huhti. 29 2005,09:17) kirjoitti
    Se ykkönen muuttuu turhaksi vasta kun on yli 145kmh vauhtia ... * kakkonen muuttuu 195 km/h paikkeilla ihan turhaks... *
    ... ja kolmonen 240 km/h * *
  15. #15
    Yleensä kun lukee näitä Bussijuttuja niin kukaan ei koskaan löydä tästä maailman nopeimmasta sarjavalmisteisesta moottoripyörästä mitään haukuttavaa. Usein tuntuu siltä, että Bussi on pyhä lehmä josta kenenkään ei tule lausua pahaa sanaa jos haluaa hampaansa säilyttää.

    Tuntui todella hienolta lukea kerrankin puolueeton mielipide, jossa lueteltiin myös Bussin heikkouksia.
  16. #16
    Lainaa (Wasserschwein @ Huhti. 30 2005,22:07) kirjoitti
    Yleensä kun lukee näitä Bussijuttuja niin kukaan ei koskaan löydä tästä maailman nopeimmasta sarjavalmisteisesta moottoripyörästä mitään haukuttavaa. Usein tuntuu siltä, että Bussi on pyhä lehmä josta kenenkään ei tule lausua pahaa sanaa jos haluaa hampaansa säilyttää.

    Tuntui todella hienolta lukea kerrankin puolueeton mielipide, jossa lueteltiin myös Bussin heikkouksia.
    No eipäs liioitella. Kyllä on moneen kertaan todettu, että se on h****tin ruma!

    Ja mä sanon ainakin suoraan, että ulkonäkö on tärkein asia moottoripyörässä. Nimittäin siinä mielessä, että missään tapauksessa ei tulis rumaa pyörää ostettua, vaikka se muuten olisi ominaisuuksiltaan miten täydellinen!
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  17. #17
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 30 2005,22:30) kirjoitti
    No eipäs liioitella. Kyllä on moneen kertaan todettu, että se on h****tin ruma!

    Ja mä sanon ainakin suoraan, että ulkonäkö on tärkein asia moottoripyörässä. Nimittäin siinä mielessä, että missään tapauksessa ei tulis rumaa pyörää ostettua, vaikka se muuten olisi ominaisuuksiltaan miten täydellinen!
    Niin, kauneushan on katsojan silmässä. Syvempi ymmärrys Busan ulkonäköön tulee kun tietää miksi se on sen näköinen. Btw, mun mielestä tuo sun kawas on aivan helvetin ruma.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  18. #18
    Hyvän raportin annoit jassu.
    Mul on vähän sama tilanne että olen vaihtamassa yli kiloseen kyykkyyn ja kävin edellispäivänä koeajamassa Busaa. Pakko myöntää et kyl jännitti ku tämän hetkinen pyörä on kawan KLE (enduro) ja busassa oli yli kolme kertaa enemmän tehoja.
    Busaa oli ehkä jopa helpompi ajaa, kuhan muisti käytössä olevat tehoreservit. Voin kertoo et oma pyörä tuntu sen jälkeen aika lelumopolta. Sil Busal mitä koe ajoin oli yli 70000km ajettu, muuten olisin kyl tehny jo kaupat, mut vähän hirvittää ne kilsat. Vaik ei niit kyl huomannu millään taval ajos! Taitaa toi kone olla aika vahvaa tekoa.
    Ihme homma on myös et viimevuodenmallia mut muuten uutta Busaa saa 15400 euroon.
    vuoden 1999 Busast saa silti maksaa melkee 11000!!
    Et taitaa pyörä pitää arvonsa aika hyvin.

    Kehui tuli ehkä liikaaki, mut olen vieläkin n.30h jälkeen ihan täpinöis. Nii ja ehkä se Busan ulkomuoto mielipide muuttuu kahenjapuolensadan jälkeen.

    *täpinäätäpinää*



    Busa -03
  19. #19
    Hyvin kirjoitettu! Ykkösestä sen verran, että kyllä siinä ilmeisesti on jokin luistava järjestelmä sisäänrakennettuna.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  20. #20
    Hieno ja aika puolueettomalta vaikuttava koeajoraportti

    Itsekin olen (taas ) busaa hippuillut ja katsellut, mutta koeajolle en ole uskaltautunut. Huonosti siinä kumminkin kävisi...
    Busanisteilta sain hyviä neuvoja tällaisen tukevamman kuskin murheisiin:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Lainaa (MagnaMan @ Huhti 19 2005,19:15)
    Mut ehkä liian kyykky tällaiselle tukevan pötsin omaavalle. Tai sit ei...

    Pikkumurheita tuommoiset enään, ja lääkkeet on niihinkin jo keksitty:
    omassa busassa on Helibarsin tangot, nostaa ja siirtää puoli tuumaa kahvoja taaksepäin:
    Helibars tangot
    Muutama sentti ei näytä tai kuulosta paljolta mutta vaikutus on melkoinen! Myös edellisessä pyörässäni (RF 900) oli saman valmistajan stongat.

    Buellin jalkatapit taas pudottaa tappeja alemmas, eli loiventaa polvikulmaa. Tästä RoadDogilla on kuvakin:
    Puu-Ellin tapit busassa

    Omastani olen lisäksi korottanut kymmenkunta milliä satulan etureunaa, parantaa istumamukavuutta huomattavasti. Helppo homma lisäämällä esim. prikat satulan kiinnitysraudan alle.
  21. #21
    Lainaa (Wasserschwein @ Huhti. 30 2005,22:07) kirjoitti
    Yleensä kun lukee näitä Bussijuttuja niin kukaan ei koskaan löydä tästä maailman nopeimmasta sarjavalmisteisesta moottoripyörästä mitään haukuttavaa. Usein tuntuu siltä, että Bussi on pyhä lehmä josta kenenkään ei tule lausua pahaa sanaa jos haluaa hampaansa säilyttää.

    Tuntui todella hienolta lukea kerrankin puolueeton mielipide, jossa lueteltiin myös Bussin heikkouksia.
    Onhan siinä puutteita ja vikojakin, vaihdenäyttö olis tärkee musta, sitten vikoja vois luetella vaikka kolahteleva etupää, nykivä hidasajokäynti, painavahko käänneltävä ripeessä rata-ajossa, ryyppy sais olla automaattinen, kierteet menee helposti taka-akselilta (mutterista) kytkin saattaa olla sellanen laukasulaite vanhemmissa jos kiihdyttelee kovasti vaikka valoista...kytkin neste myös alttiina ketjuista tulevalle mustalle rasvalle (värjää nesteen) kallistusvarat kakspäällä loppuu aika nopeesti jos tyttö ollut ruoka-aikaan kotosalla jne...
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  22. #22
    Jonkin verran tuplaäksää ja busaa harkinneena olen seurannut aika tiiviisti keskusteluja ko. mopottimista. Mielikuva xx:n luotettavuudesta on vahvistunut ja ainakin busaan verrattuna luotettavuus on huomattavasti parempi. Mutta kun kaikki ei ole vain siitä kiinni, jokin tuossa busassa(kin) vaan kiehtoisi

    Käytännössä mietteeni tarkoittavat sitä, että busan uskaltaisin ostaa vain vähän ajettuna tai uutena. XX:n uskaltaisin ostaa paljonkin ajettuna.

    Mut nää nyt on vaan näitä persaukisen jorinoita ja haaveita
  23. #23
    Lainaa (Jassu @ Huhti. 29 2005,08:42) kirjoitti
    Edelleenkin kiroilen että yamaha ei ole tehnyt ThunderCatille/acelle seuraajaa. Ace hieman päivitettynä olisi saattanut olla varteenotettava vaihtoehto...
    onhan se FJR...
  24. #24
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (bussi @ Touko. 03 2005,20:10) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Huhti. 29 2005,08:42) kirjoitti
    Edelleenkin kiroilen että yamaha ei ole tehnyt ThunderCatille/acelle seuraajaa. Ace hieman päivitettynä olisi saattanut olla varteenotettava vaihtoehto...
    onhan se FJR...
    No sinähän vitsin murjaisit
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  25. #25
    Lainaa (Jassu @ Huhti. 28 2005,22:05) kirjoitti
    Tuntui ihan kuin ykkösellä lähdettäessä ja liikkeellepääsyn jälkeen hanan kaakkoon laittaminen olisi alkanut luistattaa kytkintä - tiedä sitten kun ei ole vertailukohtaa tuolle.
    Luulen etta loi sutia
  26. #26
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (bussi @ Touko. 03 2005,20:15) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Huhti. 28 2005,22:05) kirjoitti
    Tuntui ihan kuin ykkösellä lähdettäessä ja liikkeellepääsyn jälkeen hanan kaakkoon laittaminen olisi alkanut luistattaa kytkintä - tiedä sitten kun ei ole vertailukohtaa tuolle.
    Luulen etta loi sutia
    Sitä se ei kyllä ollu. Yhdelle takanakille sen verran tänä keväänä antanut omalla mopolla powerslidea että tiedän kyllä miltä tuo tuntuu
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  27. #27
    Lainaa (jarim @ Touko. 01 2005,03:10) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 30 2005,22:30) kirjoitti
    No eipäs liioitella. Kyllä on moneen kertaan todettu, että se on h****tin ruma!

    Ja mä sanon ainakin suoraan, että ulkonäkö on tärkein asia moottoripyörässä. Nimittäin siinä mielessä, että missään tapauksessa ei tulis rumaa pyörää ostettua, vaikka se muuten olisi ominaisuuksiltaan miten täydellinen!
    Niin, kauneushan on katsojan silmässä. Syvempi ymmärrys Busan ulkonäköön tulee kun tietää miksi se on sen näköinen. Btw, mun mielestä tuo sun kawas on aivan helvetin ruma. *
    Hehee... jos muuten on mopo täydellinen, niin ulkonäön voi aina haukkua. Se kun on makuasia.

    Se kumpaa täydellisellä mopolla tarkoitan jääköön arvailtavaksi...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  28. #28
    Kyllä se busa on kulttipyörän maineen ansainnut, mutta xx on ihan tavanomainen sport-touting. Sen näkee jo ihan pienellä ajolenkillä kun jokatoinen mopo on xx, niin voi todeta että se on inflaation kärsinyt malli ja ajatelkaapas muutaman vuoden päästä xx:ää on myynnissä 100kpl pörssissä, eli hinnat tulee lujaa alas. Ei oo saksassakaan halpoja busia, eli hinnan voi olettaa aika hyvin pysyvän.
    Vielä siitä kestävyydestä: Keskimäärin busat saa varmaan sikaa hieman enemmän kuin xx:ät joita on niin paljon.
  29. #29
    Lainaa (gsxr1100w94 @ Touko. 03 2005,20:42) kirjoitti
    Kyllä se busa on kulttipyörän maineen ansainnut, mutta xx on ihan tavanomainen sport-touting. Sen näkee jo ihan pienellä ajolenkillä kun jokatoinen mopo on xx, niin voi todeta että se on inflaation kärsinyt malli ja ajatelkaapas muutaman vuoden päästä xx:ää on myynnissä 100kpl pörssissä, eli hinnat tulee lujaa alas.
    On jo vähän turhan tavallinen. Montako "Jipii, ostin uuden pyörän - Honda CBR 1100 XX!!!" juttua tälläkin palstalla on ollut tämän vuoden puolella?

    Tupla X:ien omistajien pitänee opetella oma rekkarinsa ulkoa, että löytää pyöränsä parkkipaikalta. No, jokainen tyylillään...



    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  30.  
  31. #30
    Mulla oli myös Thundercat ennen kuin vaihdoin sen Busaan muutama viikko sitten. Busalla reilut 1000km ajaneena voin sanoa, että ei se ainakaan itselleni huono vaihtoehto ollut Yammun jälkeen.

    Eniten ihmettelyä omalla kohdallani aiheutti istuinkorkeus, joka tosiaan on jonkun verran matalampi kuin Thundercatissa. Ajoin tankillisen yhdellä istumalla, mutta en saanut itseäni kipeäksi(tämän enempää). Nopeudenrajoitinkin istui takana tyytyväisenä.

    Käynnistyksessä, eikä missään muussakaan Busaan liittyvässä ole ollut valittamista. Päinvastoin *

    No niin, eiköhän tässä nyt taas ole Busaa ylistetty ihan tarpeeksi *
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen