Toistakymmentä sivua selasin - ei näkynyt Deauvillestä mitään. Olisko kokeneemmilla kerrottavaa tuosta "mini-pannarista". Jotenkin houkuttelisi...ekaksi matkapyöräksi
Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta tapasin kesällä Etelä-Italiasta olevan pariskunnan Lapissa, ja he olivat Deauvillella matkassa. Oli tosi tyytyväinen pyöräänsä matkakäytössä, pienoista voimanpuutetta valitteli, mutta totesi että Suomen nopeusrajoituksiin verraten teho riittää hyvin.Pyörällä oli ajettu reilu 60000 km, ja oli vain säännöllisesti huollettu,ei mitään muutta remppaa ollut tehty.
Kyllähän tuosta nyt juttua luulisi löytyvän
Kyseessä on "lempinimeltään" Dulle, joka jo varmaan kertoo aika paljon pyörän "munattomuudesta" (dull = tylsä)Se on NT(V)-sarjan viimeisin edustaja ja historia taitaa alkaa jo 80-luvulta. Tuon suora edeltäjä oli Revere, johon nähden ehkä näkyvimpinä Honda on lisännyt katteet, laukut ja 2x etulevyt sekä luopunut single-side takahaarukasta. Sama 650cc V2 on kenties kautta aikain löytynyt sekä tästä katu- että enduromallisesta fillarista (Transalp), eli tässä mielessä paitsi moottorin luotettavuus, mutta myös moottoripuolen varaosatarjonta on aika hyvin hanskassa
Luotettavuusmielessä jo Reverellä ajelee helposti 100tkm (=mittari ympäri) ilman että koneelle pitää normaalia huolto-ohjelmaa kummosempia huoltoja tehdä. Takanen kestää helposti 15tkm ja keppi kaipaa huomiota 36tkm välien. Liikenteessä fillari tekee nöyrästi just tasan sen mitä kuljettaja käskee, riuhtomatta tai repimättä (=ns. luonteeton, eli tylsä). Pyörä käynnistyy mukisemati ja kantaa kuormansakin moitteettomasti, kiitos pitkähkön iskun ja TwinSpark -tuplatulppien
Itsellä nyt Reiskalla 3 kautta takana ja varsinaista valittamista en vieläkään ole löytänyt. Bensaa palaa seka-ajossa aika tasaset 4.3 ja matkalla pääseekin helposti alle 4.0. Eli 19l tankki kestää ... pidempään kuin kuskin rakkoYrittämälläkään en ole 5.0 kulutuksen päälle päässyt. Tietty rauhallinen nöyryys siis pyörällä(kin) on näin vanhemmalla miehellä vain pelkkä hyve
Nythän Deauvillestäkin on tulossa ensikaudeksi pieni piristys NT700
kirjoitti
- Pyörä myyty jo pois -
Joo, kyllä revere on kiva vekotin. Ajelin kaks ja puoli kautta sellasella ja kyyti oli ihan riittävää meikäläisenkin makuun, mutta innostuin katselemaan sora- ja metsäteitä, joten tuli pyörän vaihto eteen. Olen kyllä joskus haaveillut deauvillestä, mutta ehkä sitten joskus, kun sorainnostus laantuu. Tosi nätti pyörä se kyllä on.![]()
Mulla oli Revere ekana pyöränä.Ei ollu tosiaan kulkupuolessa kehumista,mutta eipä ollu mitään teknisiä huoliakaan.Jos pystyy elämään pyörän tehottomuuden ja tylsyyden kanssa voi varmasti olla tyytyväinen,mutta jos yhtään huvittaa "kiihdyttää ja itseä viihdyttää",niin unohda koko vekotin.![]()
Don`t argue with idiots,they drag you down to their level and beat you with experience.
Mulla oli myös Revere kaksi kautta, helppoo ajoo ja kulutus pieni.
Kaikki toimi just niinkun pitikin, ei keuli, ei polta kummii...
Erinomainen valinta oli kun 02 kausi päättyi kiveen...
Työkaveri jolle myin ei ole myöskään valittanut.
![]()
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Eiköhän kannata samantien unohtaa "Dullsville", jolla jää jo autojenkin jalkoihin, ja katsoa edes vähän tehokkaampaa matkapeliä eli VFR 750 tai 800, jossa sentään potkua ja kulkua riittää olennaisesti paremmin.(Break @ Loka. 24 2005,00:48) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Kyllä kulkua riittää sitä en kiistä, mutta niin riittää sitten tankillakäyntejä ja ketjujen kanssa pulaamistakin, takanakin lisääntyneestä kulumisesta vielä puhumattakaan(Bomber @ Loka. 25 2005,13:26) kirjoitti
Tosin jos sitten käytettyä niin kuitenkin sieltä uudemmasta päästä etenkin VFR:ää. Näin vältät kenties parhaiten lataussäätimen tyyppipalamisen
Ja myös nimenomaan matkakäytössä on erilaisiakin mielipiteitä tuosta VFR 800 venttiilisysteemistä - alle 7000rpm = 8v pata ja sen yli 16v. Vaihtohetki saattaa paitsi yllättää, myös ärsyttää jos sattuu just usein käytetylle kiekoille
Lähtöjen suhteen sille normiautolle nyt riittää jo piikkikin, mutta pitää myöntää että olen suosiolla jättänyt aina kisat väliin hiukkaakaan timmimmän auton kanssa - ja prätkien kanssa en ole ottanut viivaa kertaakaan. Eli se on kuten tuolla jo sanoin "Tietty rauhallinen nöyryys siis pyörällä(kin) on näin vanhemmalla miehellä vain pelkkä hyve."![]()
- Pyörä myyty jo pois -
revere, ntv,ntv havk,ntv gt, deauville, on kaikki samoja pyöriä
vain eri määrä katteita 5000 ensinmäistä oli revereitä sitten nimi muutettiin ntveeksi ylivoimaisesti harvinaisin on ntv gt ja viellä oikea voimamäärä on 44kw yleensä pyörät on ulkomailla kuristettuja
eli katsokaa että kaikki voima on otettu esiin terveisin:revere-89
Omassa otteessani lukee jotta 37kW niin omasta mielestäni 7kW ei nyt ole edes nyykertämisen arvoinen(kissi @ Loka. 30 2005,16:16) kirjoitti
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Nonononono.(HiTec @ Loka. 25 2005,13:57) kirjoitti
Täytyy nyt kuitenki sen verran puolustaa vifferiä, vaikkei pyörä olekaan kaikkien mieleen, et on kyllä huomattavasti parempi matkalla ku dulle.
Tankilla käynnit on tasan ittestä kiinni, rauhallinen matka-ajo=
pidempi tankkausväli. Käytännössä 5l/100km.
Takanakki+ ketjut sama homma.
V-tecissä ei ärsytä "tehohyppy" ku siihen tottuu, oikeestaan kivaa ku ohituksessa heittää pari vaihette pienempää sisään ja nauttii "murinasta"
Käytetyt kiekot yllättää aina oli pyörä mikä hyvänsä.
Dulle on ihan kiva pyörä niille jotka haluaa nauttia matkan teosta rauhallisesti, ilman yllätyksiä ja ennakoiden tilanteet.
Kaveri teki pitkän Norjan reissun *mamman ja kolmen takalaukun kanssa. Ei mitään ongelmia missään vaiheessa.
Pyörä on tosi luotettava, mutta teho ei päätä huimaa. Varsinki edellisesä tapauksessa. Vaihtoi takaisin tultuaan tuplaxx:än.
Life is hard, then you die...
Kokeilin kuluneena kesänä ensimmäistä kertaa elämässäni Deauvilleä yksin ja kaksin. Mainio laite, hyvin meni autoista ohi, ketterä, kuin mikä ja vähintään erittäin mukava. Erikoisena huomiona koeajolla optio maisemien katseluun. Omalla mopolla ei oikein ole koskaan tullut ihailleeksi ympäristöä samalla tavoin, Deauvillestä näkee...
Myös mopon ketteryys yllätti. Satulassa pyörä tuntui itseään isommalta, mutta kääntyy hitaassa ajossa, kuin Kuru-laiva - kevyesti ja nopeasti. Mainio matkajuhta ja kuulemma aika idiootti varma. Riittäisi minulle.
Desmo Jugend
Omassa otteessani lukee jotta 37kW niin omasta mielestäni 7kW ei nyt ole edes nyykertämisen arvoinen(HiTec @ Loka. 30 2005,17:20) kirjoitti
eiköhän 10 hv pienissä tehoissa tunnu kuitenkin itse en ole joutunu sitä tekemään mutta tehneet ovat sanoneet että pyörä muuttuu oleellisesti esim: vääntöä tulee lisääkaasarien kurkuista kuristuslaipat pois ja säädöt kohdalleen ja baanalle. kevättä odotellessa t:revere-89
Toki 7kW tuosta 37kW on prosentuaalisesti aika paljon = muutos tuntuu, mutta henk.koht. ei wanha vain jaksa. "Nääh. Siitä on niin paljon vaivaa." vai kuis ne siinä yhdessä mainoksessakin sano(kissi @ Loka. 30 2005,20:30) kirjoitti
Samaten tuolla jo mainitsemani fillarini kulutuslukemat ovat olleet sen verran kiwaa katseltavaa ettei tosiaan wanha wiitsi
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Eka kesä takana "Villellä". Ei pahaa sanottavaa pyörästä, kulkee ja kiihtyy aivan riittävästi. Isot pojat, jotka ovat käyneet Saksan baanoilla kokeilemassa, kertovat nopeutta kertyneen mittariin >180km/h. Kilowateista puheen ollen, minulla lukee rekisteriotteessa 41kw. Kaiken kaikkiaan loistavan hyvä ja helppo matkantekijä.![]()
Nautiskeleva m-pyöräilijä
Deauville on varmaan hyvä matkapyörä, jos tyytyy autojen kanssa samoihin nopeuksiin eikä yritä tehokkaamista autoista ohi. Ällistyttävän pienet ovat kyllä Deauvillen huiput, jos lukema >180 km/h pitää paikkansa.(kontio @ Loka. 31 2005,12:52) kirjoitti
Esim. Bladessa 2. vaihteella kiskoo nopeasti mittariin 190 km/h ennen kuin ruiskutus katkeaa.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Reiskalla mittariin saa nippa-nappa 200, leuka tankissa(Bomber @ Loka. 31 2005,13:50) kirjoitti
Vaikka tuolla lukemalla ei nyt todellisen nopeuden kanssa juurikaan liene merkitystä, riittää se kuitenkin ihan hyvin Suomen olosuhteisiin
Muutenkin ainakin itsellä ajo aina enämpi naatiskelun puolella => mieluummin kiertää 80km/h pikkutietä kuin paahtaa saman välin 120km/h luotisuoraa motaria
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
joo, ei ton reveren huiput kyllä mitään hirmusia ole. Omalla reverellä kävi nolosti, kun moottoritiellä jäi toiselle sijalle jollekin gti almerallemutta tulipa palautettua pikatiellä almerakuski maanpinnalle kun oli jumettunut kolmen rekan ja muutaman henkilöauton letkaan *
eli autobaanalle kannattaa lähteä hiukan ruudikkaammalla mopedilla, mutta pikkusilla mutkateillä ja kaupungissa on aivan riittävä peli. Deauville saattaa kyllä antaa mukavammat kyydit katteensa ansiosta kuin nakureiska. *
![]()
"Nakureiskaa" saa aika hyvin Saksasta ihan katettunakin(kale @ Loka. 31 2005,18:16) kirjoitti
Nimim. Kokemusta omaava![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Sanan sanon minäkin.Meillä oli 2vuotta "Ville" ajettiin 40000 kilometriä pääasiassa matkaa ympäri Suomea.Eipä täällä koto maassa tullut tarvetta enemmälle "potkulle" ainakaan meikäläiselle.Niin ja pyörässä 3laukkua ja touring pleksi.Huipuista sen verran,että kävin sillä radalla jossa oli tutka mittaus ja nopeutta se näytti 184km/h.Mutta niinhän usein käy eli nälkä kasvaa syödessä.(katso allekirjoitus)PS. pyörä täysin idioottivarma kun muistaa vaihdella öljyjä sopivin väli ajoin ja tehdä muuta pikku huoltoa.
BMW 1200 LT