Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Omistan vm-73 z1 900 kawan,on kunnostettu vimpan päälle,mutta putket puuttuu.Tarviiko olla alkuperäiset putket,että saa museorekisteriin,vai riittääkö että on 4-1 putki jota myytiin silloin kun pyörätuli myyntiin.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  2. #2
    Jos pystyt todistamaan että 4-1 putki oli markkinoilla -73 (esim vanha mp-lehtimainos, tarvikeluettelo tms), niin pitäisi periaatteessa kelvata. Mutta koska museotarkastaja ratkaisee asian niin ota yhteyttä tarkastajaan asiassa ennen tarkastusta.

    Onneksi olkoon jokatapauksessa hienosta Kingistä, toivottavsti myös kerää kilometräjäkin.
    P.S. Tunnetko jo tämän Kawaclubin:
    http://www.kawazi.net/

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  3. #3
    Jimjak ehti ensin..
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  4. #4
    Lainaa (JIMJAK @ Syys. 17 2007,21:29) kirjoitti
    Jos pystyt todistamaan että 4-1 putki oli markkinoilla -73 (esim vanha mp-lehtimainos, tarvikeluettelo tms), niin pitäisi periaatteessa kelvata. Mutta koska museotarkastaja ratkaisee asian niin ota yhteyttä tarkastajaan asiassa ennen tarkastusta.

    Onneksi olkoon jokatapauksessa hienosta Kingistä, toivottavsti myös kerää kilometräjäkin.
    P.S. Tunnetko jo tämän Kawaclubin:
    http://www.kawazi.net/

    Kyllä tiedän.Pyörähän on ollut minulla vuodesta -86 kevät.1992 lopetin sillä ajamisen ja ostin uuden pyörän ja Ysi jäi eläkepäiviä viettämään.2001 aloin entisöimään,nyt puuttuu vain putket enään.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  5. #5
    www.ebay.com voi olla yksi paikka mistä metsästää. Se on osoittautunut ainakin vanhempien jammujen kohdalla hyväksi paikaksi osien hankintaan.

    Tässä linkki Ebay , Z1 osia
  6. #6
    Lainaa (xs2jammu @ Syys. 18 2007,19:36) kirjoitti
    www.ebay.com voi olla yksi paikka mistä metsästää. Se on osoittautunut ainakin vanhempien jammujen kohdalla hyväksi paikaksi osien hankintaan.

    Tässä linkki Ebay , Z1 osia
    Kiitos vinkistä,mutta kyllähän niitä saa monestakin paikasta,Klasmobike on ehkä suosituin,mutta se hinta on aika suolanen,kun se on 1/5 os koko pyörän arvosta.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  7. #7
    Epäilen läpimenoa tarvikeputkilla, kun alkuperäisiäkin on saatavana. Mistähän johtuu, että alkuperäisten hinta on noinkin suolainen n. 1700 euroa setti, kun tuuttiin putket saa alle puolella tuosta. Osta kuitenkin ne originaalit, kerran se vain kirpaisee ja muutoin hyvä pyörä ei näytä miltään ilman niitä oikeita putkia.
  8. #8
    Lainaa (tuutticb @ Syys. 22 2007,19:55) kirjoitti
    Epäilen läpimenoa tarvikeputkilla, kun alkuperäisiäkin on saatavana. Mistähän johtuu, että alkuperäisten hinta on noinkin suolainen n. 1700 euroa setti, kun tuuttiin putket saa alle puolella tuosta. Osta kuitenkin ne originaalit, kerran se vain kirpaisee ja muutoin hyvä pyörä ei näytä miltään ilman niitä oikeita putkia.
    Ei ne putket ole este museorekisteriin. Se museokatsastus touhu on niin kirjavaa että sieltä menee mikä tahansa läpi joiltakin tarkastajilta. Viime vuonna näin Vehoniemellä jytäjammun joka oli edellisellä viikolla Tampereella museokatsastettu vaikka siinä oli kaksi yhteen putki jollaista Yamaha ei ole edes itse toimittanut siihen koskaan. Muutenkin pyörä oli aikamoinen hybridi. Samoin oma TX 750 oli katsastettu Vaasassa ja oli tarvikeputket, satula paikattu ym.... Joten se siitä touhusta.

    Silti olen samaa mieltä että osta alkuperäiset jos siihen vielä on saatavissa. Tiedän kokemuksesta että silloin on parhaat fiilikset kun tietää että on kunnon tavaraa ja kaikki niin kuin pitää.
  9. #9
    Lainaa (xs2jammu @ Syys. 22 2007,21:25) kirjoitti
    Lainaa (tuutticb @ Syys. 22 2007,19:55) kirjoitti
    Epäilen läpimenoa tarvikeputkilla, kun alkuperäisiäkin on saatavana. Mistähän johtuu, että alkuperäisten hinta on noinkin suolainen n. 1700 euroa setti, kun tuuttiin putket saa alle puolella tuosta. Osta kuitenkin ne originaalit, kerran se vain kirpaisee ja muutoin hyvä pyörä ei näytä miltään ilman niitä oikeita putkia.
    Ei ne putket ole este museorekisteriin. Se museokatsastus touhu on niin kirjavaa että sieltä menee mikä tahansa läpi joiltakin tarkastajilta. Viime vuonna näin Vehoniemellä jytäjammun joka oli edellisellä viikolla Tampereella museokatsastettu vaikka siinä oli kaksi yhteen putki jollaista Yamaha ei ole edes itse toimittanut siihen koskaan. Muutenkin pyörä oli aikamoinen hybridi. Samoin oma TX 750 oli katsastettu Vaasassa ja oli tarvikeputket, satula paikattu ym.... Joten se siitä touhusta.

    Silti olen samaa mieltä että osta alkuperäiset jos siihen vielä on saatavissa. Tiedän kokemuksesta että silloin on parhaat fiilikset kun tietää että on kunnon tavaraa ja kaikki niin kuin pitää.
    Mulla itsellänikin oli TX Yamaha joskus,olikohan 1981,tein siihen konepokan ja lisä öljyn lauduttimen,starttia en saanut koskaan kuntoon,polkuhommia joka kerta,kaasarien kalvot paikkasin jollain kumi liimalla,ym,ym viritystä.Oi niitä aikoja!
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  10. #10
    Olikohan -73 900 z1 alkuperäisenä 4/1 putki , ei minun muistini mukaan . Oli 4 putkella samoin kuin tuutitkin ja Alfan tarvike putkia laittoivat aikanaan tilalle. ( voinhan olla väärässä mutta epäilen )
    nappe
  11. #11
    Lainaa (nappe @ Tammi. 24 2008,19:26) kirjoitti
    Olikohan -73 900 z1 alkuperäisenä 4/1 putki , ei minun muistini mukaan . Oli 4 putkella samoin kuin tuutitkin ja Alfan tarvike putkia laittoivat aikanaan tilalle. ( voinhan olla väärässä mutta epäilen )
    No eihän toki 4/1 putki ollut alkuperainen Z kawassa.Neljä putkea siinä oli,mutta kysymyshan onkin että,kävisikö se museo rekisteriin sillä putkella.Meinaan kun on aikaa kaivaa vanhoja tietoja esiin ja yrittää löytää jokin dokumentti/artikkeli,jossa sitä putkea on saanut
    vuonna-73!
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  12. #12
    Jos sulla on Marsdenin Kawasaki Z-malliston biblia, niin siellä on sivulla 103 kopioita vanhoista jenkkilehdissä olleista tarvikeilmoituksista. Kuvassa on mainos Kerkerin 4-1 putkistosta Kawasakiin. Kuvassa on kyllä Z1A tai Z1B vm -74-75, mutta kai sekin putkisto jo tarpeeksi vanha on ?
    Tai jos löydät alkuperäisiä lehtiä jostain esim. rompepäiviltä.

    Periaatteessa näiden pitäisi mennä museotarkastuksesta siis läpi.
    "Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)
  13. #13
    Epäilen vähän tuota 4/1 -putkella museorekisteriin saantia kun saatavilla on alkuperäisen mallisia uustuotantoputkia ,tosin kalliita.
    Itsellä cb 750 k-1 vm -70 ja siihen olemassa giulianin satula alkujaan 70 -luvulta niin empä usko senkään menevän museokatsastuksesta läpi. Paras tapa on ottaa yhteyttä museokatsastajiin ja kysyä niin ei tule pettymystä ja sellaisen yhteystiedot löydät vmpk -linkistä jonka liitän tähän
    http://www.vmpk.fi/museotarkastus.html



    http://kartelli.suntuubi.com/?cat=6



    nappe
  14. #14
    Kyllä ysin Kawaan saa uusia putkia ja sen pyörän niitä hienoja hommia on nimenomaan se neliputkisuus. Näin uudessa pyörässä se entisöiminen on niin helppoa, ajattelet vaan millainen se on ollut uutena ja toteutat sen.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  15. #15
    joku metallityötaitoinen osaisi vääntää alkuperäisenmalliset varmasti itsekin ja vielpä ruostumattomammasta teräksestä kuin ne orkkikset, jotka pakkaavat lahoamaan muutamassa vuodessa enemmän tai vähemmän.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  16.  
  17. #16
    Eilen ajelemassa(ke),on se hauskapeli.Vaikea kuvitella että sillä on aikoinaan ajettu ihan tosissaan,esim Ahvenistoa ympäri,(pelottaa se muistokin),enkä ollut edes porukan hitain!
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18