EI muutaku vanteen kanssa takaisin kauppaan mars! Tiedän tapauksen jossa kävi vähän vastaavaa, oli vissiin paino "unohtunut" paikalleen ja konetta vähän pyöräytettiin.. taisipa korvauksena tulla uusi takarengas
Voithan koittaa vaatia uutta vannetta, tai vähintään tuon maalauksen jne..
Yrityksellä on varmaan vastuuvakuutus joten ei se maksa heille muuta kuin ilmoituksen.......... mene takasin vanteen kanssa
Reissut mielessä........
Varmaan heillä on vastuuvakuutus, mutta yleensä varsinkin pienillä firmoilla tuppaa olla valittuna aika korkea omavastuu osuus. Silloin se vakuutusmaksu on pienempi.(kccot @ Heinä. 29 2005,07:28) kirjoitti
Ilman muuta menet ja vaadit joka tapauksessa korvauksen jossain muodossa asiasta.
Kävin tänään kyseisessä liikkeessä reklamoimassa asiasta,ja lupasivat toimittaa mulle uuden vanteen.![]()
Kerranhan täällä vain ollaan
omassani on hk-vanteet, en edes uskalla viedä rengastettavaksi liikkeeseen, tein rengastyöt itse.
liikkeiden kanssa tapellessa menee aika. pitää tehdä valituksia ja kuunnella kaikkea asiatonta räkä (kelta) nokkien suusta.![]()
Toi on aivan totta.. ja juoksuttavat asiakasta..
Kyllä rengaskoneessa melkein aina pieniä naarmuja tulee.. eikai sille mitään voi..
On tullu..jopa aika pahojakin jälkiä..en ole vaan jaksanu valittaa..![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Ei kai, mutta en kyllä ihmettelisi lainkaan.
Desmo Jugend
Kylllä on tullu. takavanteessa näkyy muutamia naarmujapyörä oli uusi ko mulle tuli. no olen vaihtanu samassa liikkeessä nyt pari rengasta. vanne on ollu aina jonkuverran paskanen joten ei oo heti huomannu, mutta nyt puunasin sen vimpan päälle ja tuli nuita kirottua. no ens kerralla sitte pitää pojille hieman reklamoida...
Tämä naarmuttaminen tapahtuu muuten monessa puljussa !
Asiallinen esilleotto.
Meidän pitää porukassa olla tarkempia ja vaatia parempaa työn jälkeä, mielestäni !
![]()
Hk-vanne?? mikä Hk blån kyllä ymmärrän, mutta mikä on Hk-vanne.(macci @ Loka. 01 2005,21:50) kirjoitti
Vai onko vertauskuva vanteesta, pehmeä kuin hk:n lenkkimakkara?
Mutta ennen kuin avaudutte huoltofirmalle, niin olkaa 100% varmoja, että vaurio on tullut rengastuksessa.
Meinaan usein naarmut vanteeseen tulevat jarrusatuloista pyörän irroituksen yhteydessä. Tämä siis koskee alustasta itse irroitettua pyörää.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Hiilikuitu...(Heksa @ Loka. 02 2005,01:18) kirjoitti
Tuossa on pointti, mutta nämä naarmut eivät tasan tule jarrusatulasta, sillä näiden sijainti on vanteen reunan uloimmassa pisteessä (J:n kaaressa, ulkosyrjällä), samoin jäljen syvyys/tekemiseen tarvittava voima on hieman eri luokkaa...kirjoitti
-A.Miller
Tietyissä pyörissä saadaan tosiaan helposti naarmuja aikaiseksi (m. CBR600F) kun takavanne irroitetaan. Etuvanteeseen joskus saattaa kolista irralliset jarrusatulat, mikäli niitä ei ole tuettu asianmukaisesti ja silloin naarmuja syntyy...
Hyvällä rengaskoneella, missä on riittävän vahva "kärki", eli se palikka joka on lähinnä rengasta ja jota vasten väännetään kumi irti, ei todellakaan tule naarmuja jos vaihtaja malttaa olla vähänkin huolellinen. Halpa kone sitten taas niistää helposti vanteen reunan...
Itse vaihdan itselleni nykyään renkaat - kokemusta on kyllä kesätöistä ihan oikein kaupallisesta renkaiden vaihdosta. Harmittaa vietävästi jos tulee naarmuja, mutta ei ne nyt niin paljoa sitten kuitenkaan haittaa... kunhan pitää mopon muuten teknisesti iskussa, iskarit huollettuna ja linkut rasvattuna niin on kiva ajaa.
Aina tulee vaihdettaessa naarmuja, mutta niitä on aika mahdoton välttääkään. Oletteko koskaan käyttäneet rengaskonetta? Ei ole aina kovin helppoa. Yleensä naarmut on olleet pieniä, joten niistä ei ole tarvinnut narista.
Toinen juttu on se, että usein rengas halutaan vaihtaa mahdollisimman halvalla ja työn pitäisi olla huippulaatua? Eikö tässä ole ristiriita? Kai tuosta hommasta pitää jotain vaihtotyön suorittajan pussiinkin jäädä? Jos hinta on vaikka 15€/irtovanne niin ei siinä tuntia ole aikaa hieroa sitä yhtä vannetta. Ei se hintakaan tosin takaa laatua näissä asioissa.![]()