Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
    Hankin juuri käytetyn GSX1400:n jossa etujarru nypyttää. Pyörä on uutena ostettu ee-speediltä ja tehdastakuu voimassa. Mahtaako jarrulevyt kuulua takuun piiriin vai onko ne rajattu kuluvina osina takuun ulkopuolelle?
    Suzuki GSX1400
    Lainaa (kalliari @ Loka. 16 2005,14:23) kirjoitti
    Hankin juuri käytetyn GSX1400:n jossa etujarru nypyttää. Pyörä on uutena ostettu ee-speediltä ja tehdastakuu voimassa. Mahtaako jarrulevyt kuulua takuun piiriin vai onko ne rajattu kuluvina osina takuun ulkopuolelle?
    Mun omassa "nypytys" alkoi 16000 km:n jälkeen.
    Pyörällä ajettu nyt 20000 km, "nypytys" esiintyy vain hitaassa ajossa, mistä päätellen "vika" ei ole levyissä.
    Oletteko kokeilleet putsata jarrulevyn niittejä?? Jostain lueskelin että ne saattaisivat aiheuttaa tommosia oireita...
    Pain is just weakness leaving the body
    Pyörä on jo seisomassa, nyt on talvi aikaa putsailla niitä niittejä. Mitenkähän se putsaus tehdään?
    Suzuki GSX1400
    Tässä Trumppa-ketjussa paljon asiaa "kieroutuneisuudesta"... *

edit: typo

GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
    Ainakin kaveri sai 1000 K5:een molemmat uudet levyt ilman kyselyitä, kun toinen levy oli 1 mm kiero. Tosin Pyörä oli virallisen maahantuoman tuoma ja huollettu normaalisti.
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
    Minulla oli aivan vastaava "nypytysongelma" gsx1400:ssa...syyksi epäiltiin ensin kieroja jarrulevyjä, mutta syyksi osoittautuikin jarrupalat, joiden pinta oli lasittunut ja tämä aiheutti "nypytystä". Uusien jarrupalojen vaihdon jälkeen ongelma katosi täysin.

Oireiden perusteella luulin että ongelma olisi ehdottomasti kierot jarrulevyt, mut näin ei ollut...

En tiedä miten EE-speed suhtautuu takuisiin, itse ostin kyseisen pyörän CW:stä ja sain tapella todella pitkään ennenkuin heitä kiinnosti tehdä asialle yhtään mitään...ja lopputuloksena sain jarrupalat käteen, mutta vaihtamaan eivät suostuneet...
    Kuulin myös että tuo palojen ikä/lasittuneisuus voi aiheuttaa tuollaista, voithan vaikka keväällä hioa paloja hiekkapaperilla esim.vaneripalan tai jonkin lasin päällä..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Mulla kans nypytteli (hitaista vauhdeista) koko kesän jarrut enemmän tai vähemmän V-Maxissa ja kokeilin irroitella niittejä ja ilmasin jarrut, muttei toiminu. Levyt ei heitäkään yhtään joten ihmettelin asiaa, mutten tehny noita mainittuja juttuja enempää sille mitään.

Nyt kun sain talviteloille, niin otin satulat irti ja huomasin että oli vasemman puolen jarrusta sisemmät jarrupalat kuluneet melko paljon enemmän kuin ulommat ja oikean puolen jarruista hiukan enemmän.

Herkistelin satulat puristaen mäntä kerrallaan sen verran ulos että alkoi näkymään puhdasta osaa ja putsasin sen uloimman osan jarrunesteellä kostutetulla rievulla. Näytti ihan ruostuneilta, mutta niin vaan lähti puhtaaksi kun hiukan hinkkasi eli varmaan jarrupölystä tullu semmosia kököjä sinne. Pyyhkäisin myös jarrupaloja hiukan hiomapaperilla ja levyjä vesihiomapaperilla ja jälkimmäiset vielä tinnerillä ettei jää mitään rasvaa näpeistä tms.

Sen verran piti käydä ruuviajolla, että totesin jarrujen toimivan niin täydellisesti kuin nyt V-Maxin jarrut voi toimia teräspunosletkuilla höystettynä. Jarrutusteho kaksinkertaistui ja nypytys täysin tipotiessään, vaikka yksi mäntä pullahti sen verran pihalle että lirvahti hiukan nestettä ulos (=ilmaa pakosti sisään). Vielä kun ilmaa ennen kevättä viimesen päälle, niin johan jarruttaa *
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

Bitit on pc:stä...
    Utelit myös toisesta ongelmasta toisaalla.

Kannattaa kysyä neuvoa/jelppiä laitteen maahantuojalta

0400-742472
    EE-Speed tekee hyvin.
    mulla on tullut sama ongelma mutta ruuvasin noita niittejä isolla vastakierre tapilla homma parani muttei loppunut nyt vaihdoin uudet etupalat ka homma pelittää,mitä nyt vähän sai koitettua
    mutta olen huommannut että osasyynnä olis,kun pesen pyörän
    vahapesuaineella niin kuluu muutama päivä niin taas alkaa
    täristämään pikku hiljaa ja mitä enemmän ajat (jarrutat) sitä
    pahemmaksi tärinä tulee.

oiskohan niin että,tuo pesuaine "palaa" kiinni niittejen kehälle
    ja toinen homma vaihtaessani jarrupaloja vanhat olivat lasittuneet
    eivät olleet lasittuneet kun katsoin viimeksi n. 4viikkoa sitten.

meinaan koittaa vielä ensikesänä tuota koesuainetta jos homma uusiutuu se on se aineen käyttö loppu minun osaltani.

palataan ensikesänä astialle kun ollaan taas viisampia.
    Kuinka iso heitto jarrulevyissä rupeaa vaikuttamaan jarrutuksissa niin että se täristää?
    dazuissi.kuvat.fi
    GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
    -03 1400 gsx, jarrut nypytti kunnolla ja levyt takuuseen suzukilta, nypytys loppui siihen! Heitto oli toisessa 0.2 ja toisessa 0.15!
    Lainaa (pakemppa @ Loka. 17 2005,12:34) kirjoitti
    Minulla oli aivan vastaava "nypytysongelma" gsx1400:ssa...syyksi epäiltiin ensin kieroja jarrulevyjä, mutta syyksi osoittautuikin jarrupalat, joiden pinta oli lasittunut ja tämä aiheutti "nypytystä". Uusien jarrupalojen vaihdon jälkeen ongelma katosi täysin.
    Sama juttu mulla Z750:ssä. Jarrut täristi ja olin melkein varma että levyt on menneet. Palat oli lasittuneet ja kulutuspinta oli erittäin epätasainen, palat oli murtuneet reunoilta ja kulutuspinnastakin oli lähtenyt ihan pieniä murusia irti.
    Palat oli alkuperäiset ja toisen kesän alussa pintaa oli vielä n. puolet jäljellä, kun tämä tuli esiin...
    Mulla on gixussa niin että kun jarruuttaa pehmeesti niin tuntee että jossain kohti nappaa kiinni enemmän kun toisessa ja jos kovemmassa vauhdissa jarruttaa kunnolla niin peilit ja kaikki tärisee oikeen kunnolla.
    Palat vaihdoin ei auttanut, eli taitaa olla levyjen vuoro.
    dazuissi.kuvat.fi
    Lainaa (-DaZuissi- @ Marras. 18 2005,10:34) kirjoitti
    Mulla on gixussa niin että kun jarruuttaa pehmeesti niin tuntee että jossain kohti nappaa kiinni enemmän kun toisessa ja jos kovemmassa vauhdissa jarruttaa kunnolla niin peilit ja kaikki tärisee oikeen kunnolla.
    Palat vaihdoin ei auttanut, eli taitaa olla levyjen vuoro.
    äläppä vielä hötkyile koetas "kelluuko"jarrulevyt kunnolla eli jos
    on ryytynyt niitit kiinni,ota vastakiettetappi ja porakoneeseen kiinni
    ja pyörittele varovasi kaikki niitit läpi,ainakin mulla auttoi toi konsti
    kirjoittelinkin ko:asiasta ja epäilin että osasyy olisi tuo vahapesuaine joka jää tuonne niitteihin ja kuumetessaan
    aiheuttaa tuo ko:vaivan.
    Mulla oli 3 millin heitto toisessa ja toinen oli 2 milliä kierossa. Tämä siis Euromasterin vaihdettua eturenkaan . Olivat kai hiukan kovakouraisesti irroittaneet eturengasta, uudet tuli onneksi ilman käsirysyä.
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
    Lainaa (suurii @ Joulu. 11 2005,14:08) kirjoitti
    Mulla oli 3 millin heitto toisessa ja toinen oli 2 milliä kierossa. Tämä siis Euromasterin vaihdettua eturenkaan * . Olivat kai hiukan kovakouraisesti irroittaneet eturengasta, uudet tuli onneksi ilman käsirysyä.
    Kaverilla vastaava tilanne Turun TR-pyörässä, liike ei myöntänyt virhettään ja maahantuojakaan ei suostunut takuulla laittamaan.....Outoa mutta totta. Tarviiko sitä takuuta sitten mihinkään kun mitään ei korvatakkaan ( tässä tapauksessa)!!!
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
    aina näissä jarrunypytyksissä kannattaa ihan ensimmäisenä tarkistaa heittokellolla ovatko ne levyt oikeasti kierot. 0.1mm heitto tuntuu jo niin että paikat lähtee hampaista. jos levyt ovat kierot niin katso paikka josta levy heittää. mikäli heittää niitin kohdalta niin pyörittely/puhdistus niitille (joskus myös hetken reippaampi jarruttelu auttaa ja niitti vapautuu). uusintatarkastus levylle.
    ellei levy heitä mutta silti jarru nypyttää, niin satulat irti, jarrupalat vaihtoon (ei ne niin hirveästi maksa) ja jarrupuristimien puhdistus. sieltä voi olla tiivisteet rikki, tai jarrupölyä välissä tai kyse on lasittuneista paloista. tämä kaikki on suht nopea homma, ehkä noin 1-2h kaikkineen.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Nyt on:
    Jarrupalat vaihdettu
    Nesteet vaihdettu
    Jarrut herkistetty (kaikki männät liikkuu helposti)
    Levyä mittailtu joka puolelta (vaikuttais suoralta)
    Niitit puhdistettu
    Mutta mitenkä paljon levy saa "kellua" niittien päällä?
    Molemmat etulevyt liikkuvat noin 5mm ja pyörimis suuntaan alle millin mutta liikkuu kuitenkin.
    Veljellä on ZX-7R ja isällä ST2, niissä vastaavat liikket ovat paljon pienempää.
    Keväällä vasta selviää täristääkö enää, mutta tuo liikkeen paljous mietityttää.
    dazuissi.kuvat.fi
    itse lähden kanssa tutkimaan jarrujen tärinää. niitit jumissa ---> nyt liikkuu herkästi ja aika paljonkin levyt! (kuinka paljon etu levy saa liikkua?? ) toimi kadulla ok ja radalla 2.5 settiä.. sen jälkeen lulma tärinä jarruttaessa... kokeilin jarrutella reippaamin mutta nypyttää kokoajan... 21000km ajettu k4 600 gixsu siis kyseessä
    Parisen vuotta sitten, kun oli vielä pelit ja rensselit alla (ja kustakin kai päässä enemmän), tuskailin jarrulevyjen "kieroontumissyndrooman" kanssa minäkin, vaikkakin autoista olikin silloin kyse.
    Mainio artikkeli asiasta (jenkkiä) täällä (Google: "warped break discs"). Pitkä sepustus, mutta kannattaa ehdottomasti lukea, jos vaan jaksaa ja asia kiinnostaa.

Edit / pari lainausta, jotka summaa asian ytimekkäästi:
    'In fact every case of "warped brake disc" that I have investigated, whether on a racing car or a street car, has turned out to be friction pad material transferred unevenly to the surface of the disc.'

'There is only one way to prevent this sort of thing - following proper break in procedures for both pad and disc and use the correct pad for your driving style and conditions.'

Ainakin mulla loppui levyjen vaihto, kun sisäänajo oli tehty noin suunnilleen tuon artikkelin ohjeilla. Autossa siis, mopopuolella en tiedä, kun ei ole kokemusta. Katuajossa mun tyylillä nuo Guzzin jarrut kun ei paljoa edes lämpene *

Life's pretty straight without motorcycling
    Lainaa (santtu-cbr @ Kesä. 13 2006,18:34) kirjoitti
    itse lähden kanssa tutkimaan jarrujen tärinää. niitit jumissa ---> nyt liikkuu herkästi ja aika paljonkin levyt! (kuinka paljon etu levy saa liikkua?? ) toimi kadulla ok ja radalla 2.5 settiä.. sen jälkeen lulma tärinä jarruttaessa... kokeilin jarrutella reippaamin mutta nypyttää kokoajan... 21000km ajettu k4 600 gixsu siis kyseessä
    Selvä tapaus, levyt kierot.
    Takuuhomma, onko voimassa ?
    Tosin virhevastuukin saattaa tulla kyseeseen.
    Pace and Flow
    eipä ole takuuta tossa pelissä. palat vaihdan kokeilu mielessä ja sitten levyt jos ei auta.. palat hiukan alta 100€ ja levyt 140€ kipale.. vai pitäskö laittaa oikein piparkakut?? 300€ kpl!!! palat näyttää kyllä kohtuu huonoilta ja epätasaisesti kuluneilta. niitit oli kyllä reilusti jumissa kun niitä alettiin herkistelemään. silloin nypytys loppui hetkeksi kunnes taas radalla tosisaan alkoi.. mites muuten noiden levyjen vaihto toimii? pajalle vanne työn alle ja osat kaupasta mukaan vai? ebc.n levyjä ja paloja olen katsellut. kenties hyvätkin?
    Lainaa (santtu-cbr @ Kesä. 13 2006,22:51) kirjoitti
    eipä ole takuuta tossa pelissä. palat vaihdan kokeilu mielessä ja sitten levyt jos ei auta.. palat hiukan alta 100€ ja levyt 140€ kipale.. * vai pitäskö laittaa oikein piparkakut?? 300€ kpl!!! palat näyttää kyllä kohtuu huonoilta ja epätasaisesti kuluneilta. niitit oli kyllä reilusti jumissa kun niitä alettiin herkistelemään. silloin nypytys loppui hetkeksi kunnes taas radalla tosisaan alkoi.. mites muuten noiden levyjen vaihto toimii? pajalle vanne työn alle ja osat kaupasta mukaan vai? ebc.n levyjä ja paloja olen katsellut. kenties hyvätkin?
    Saakohan levyjä noin halvalla ?

Sama oli itsellä noiden niittien kanssa, reilusti hiekkaa yms. välissä. Putsaus hiukan auttoi, ei poistanut ongelmaa.
    Levyjen vaihto korjasi vian.

Jos saat vanteen itse irti, osaat vaihtaa levytkin, uskoisin.
    Onkohan noissa jotain lukitetta ?
    No manuaalista katsoen...
    Pace and Flow
    jeps jeps kattelin takalevyjä hinnastosta.. eteen siis274€ kpl... NICE!!! ja rengas kyllä irtoaa helposti mutta.. katotaan nyt että mitä tehdään.
    Carpimotolta sais Brakingin Wavet 199e/kpl ja Discacciatin perinteiset levyt ~250e/kpl.
    Pain is just weakness leaving the body
  28.  
    paljonkohan caprilla toimitus aika/rahti kulut? voisi olla "hiukan" edukkaampi jos levyt on hyvät?