Virhe | .ORG!

Virhe

Virheviesti

PDOException: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '2147483647' for key 'PRIMARY': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:6:"Notice";s:8:"!message";s:77:"Use of undefined constant MENU_PREFERRED_LINK - assumed 'MENU_PREFERRED_LINK'";s:9:"%function";s:44:"MenutrailbypathActivetrail->setActivetrail()";s:5:"%file";s:93:"/var/www/html/sites/all/modules/contrib/menu_trail_by_path/src/MenutrailbypathActivetrail.inc";s:5:"%line";i:43;s:14:"severity_level";i:5;} [:db_insert_placeholder_4] => 5 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://www.moottoripyora.org/drupal-header?destination=keskustelu/showthread.php/213721-Mit-tarkoittaa-punakilpi-ja-valkokilpi?goto=nextnewest [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 217.30.184.81 [:db_insert_placeholder_9] => 1759585097 ) funktiossa dblog_watchdog() (rivi 157 tiedostossa /var/www/html/modules/dblog/dblog.module).
Sivustolla tapahtui odottamaton virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Välillä tekee mieli jonkunäköistä kilvetöntä rassia, jolla voisi käydä talvisin jäällä ajelemassa ja miksei kesälläkin jossain montulla maata kääntämässä. Nyt asiasta tietäville nippu tyhmiä kysymyksiä:

    Jaksaako piikki viedä tällaista 90 kiloista ruhoa vai loppuuko vääntö kesken? Kuinka valtava on huollon tarve harrastelija-ajelussa, eli montako tuntia keskimäärin esim männällä ja kytkimellä ajelee? Onko paljon merkkikohtaisia kestävyys ja varaosien saatavuus eroja? Paljonko noin maksaa piikkirengas sarja?

    Vastailkaahan joku noihin, niin kysellään lisää
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  2. #2
    Kyllä piikki jaksaa viedä, mutta suosittelisin silti 250 kuutioista kakstahtia. Niissä on hinta/runtu suhde kohdillaan. Piikki on kevyempi viedä, mutta ikävämpi ajaa kun pitää olla niin tarkkana vaihteen kanssa. Alakierroksilla piikki nimittäien ei vie minkäänlaista ruhoa. Kakspuolikasta on kuitenkin paljon helpompi ajaa ja kyllä siellä sitä runtuakin on huomattavasti enemmän. Vastaavasti taas männänvaihtoväli tulee käytännössä aika paljon pidemmäksi kun ajellaan vaan rauhaksiin harrastuspohjalta. Männänvaihtoväli piikissä lienee 30 ja 40 tunnin välillä. Ja piikin mäntää kun ei oikein voi edes säästellä kun mopo ei yksinkertaisesti liiku, ellei olla tehoalueella.

    Kytkimen kestosta en tiedä, kuten en oikeestaan muustakaan, tää on vaan tällasta mutua... Mut veikkaisin, että kytkin kestää ainakin sen männän verran... piikissä siis. Eikä ne nyt rasittavan usein vaihdettavia ole kai missään. Varaosien saatavuudesta semmoinen haisu olisi, että Suzukin osat ovat tilauskamaa useammin kuin vaikkapa hondan ja jammun. Näistä yleisimmistä.

    Piikkirenkaat maksaa jokusen sata euroa. Oisko neljä sataa sopiva arvio. Ite maksoin viissataa ku oli vähän erikoisempi nastoitus...

    Kysele enemmän, niin arvailen lisää
  3. #3
    Noita piikkirenkaita kannattaa kysellä kisakuskeilta. Toimivat harraste käytössä ihan hyvin. Itse ostin viime syksynä vanhat kisakumit ja paikailtiin muutamat (n.100kpl) nasta puuteet ja olivat kuin uudet. Hintaa tuli muistaakseni 200€/sarja.

    Riippuu vhän missä toi ajelu pääasiassa on. Jos paljon jäätä niin sit vähintään 250/400 4-t jos taas paljon mettäpolkuja niin 125/250 4-t. On meinaan aikas raskas alottelijalle toi 450 viedä metsässä.

    Mut osta nelari.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  4. #4
    nelari on hyvä jos aloittelee harrastusta. Mulla oli 2t piikki mutta liian vaikea opetella rauhassa ajamaan. Alhaalla ja keskialueella ei mennä mutta odotas kun ottaa yläkierroksille niin sitten joutuukin pitämään kiinni, tosin mulla oli joku vanha kisäpyörä johon oli tehty kaikki mitä koneelle voi tehdä, eli tehoa löytykin sitten jo tarpeeksi.

    Nyt 4t 250 alla ja ai että kun on kiva ajaa. Jäälle joutuu kyllä vaihtamaan pidemmän välit mutta mitä sitten.

    Noissa puolikkaissa nelareissa kuulemma Yamahat on niitä "kestävimpiä", osien vaihtovälit on pidemmät kuin muilla. Pitää vaan olla tarkkana että esim ilmanputsari on aina kuiva ( vedestä, ei öljystä ) ja puhdas, sekä venttiilien tarkistus aika-ajoin.

    2t vessoissa taas on paljon huolettomampaa kun ei tarvi kuin oikeastaan ajaa. Ja halvemmat männät sun muut.
    ...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
  5. #5
    Kyllä mäkin suosittelisin 250 kaksaria.Riittävästi potkua eikä tarvi jatkuvasti mäntää vaihdella.60-100 tuntia metsä/monttuajoa menee hyvin.Jäällä jos enemmän vinguttaa oikein tosissaan niin sit vähän useammin.
    Ei se nelitahtisuus mikään autuaaks tekevä asia ole.
    Ne on menossa jo pois muodistakin

    Uusista enskapiikkirenkaista saa pulittaa 400-500 mut se jo mainittukin kisakuskeilta ostaminen on hyvä vaihtoehto.
    Kannattaa sit muistaa että jos ostat ne käytetyt joltain enskamieheltä niin ne on mitätodennäköisemmin 18 tuumaiset.
    Kun taas crossimopoissa on 19 tuuman renkaat.
    Kyllä sen kytkimen pitäis 100 tuntia kestää aivan helposti jos ei aivan nolosti sitä käytä tai pilaa väärillä öljyillä.



    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
  6. #6
    Joo, nelari/kakstahtivertailu jäi multa kokonaan tekemättä... Kakstahtia suosittelen pienemmällä budjetillla pelaavalle ja sellaselle joka haluu helppoa ajamista vähällä vaivalla. Nelareissa kuitenkin niitä venttiileitä pitää vähän tarkkailla, eikä kovin huonoissa säädöissä olevilla koneilla viiti ajaa ku ne kilahtaa kai aika herkästi. Kakstahtiset voi olla aika pommissaki kunnossa ja silti ne vaan toimii. Koneita tietty räjähtelee niistäkin, eikä se silloin halpaa ole, mut edelleen halvempaa ku nelarikoneen hajottaminen.

    Ja on tossa nelari/kakstahtihommassa seki puoli, että tollasen about -97 mallisen kakstahtisen 250cc mopon saa alle kolmella tonnilla kun taas nelareissa valikoimaa alkaa löytyä vasta vähän tuoreemmissa vehkeissä, jolloin hintakin kipuaa...

    Jos rahaa riittää ja arvostaa tasaista vääntökäyrää, niin 250 tai 450 nelari, jos haluaa halvalla kestävän ja menevän pelin niin 250 2-t.

    Ja edelleen pelkkää mutua, mulla ei ees oo krossipyörää
  7. #7
    Lainaa (MadMan @ Loka. 12 2005,12:30) kirjoitti
    Kakstahtia suosittelen pienemmällä budjetillla pelaavalle ja sellaselle joka haluu helppoa ajamista vähällä vaivalla. Nelareissa kuitenkin niitä venttiileitä pitää vähän tarkkailla, eikä kovin huonoissa säädöissä olevilla koneilla viiti ajaa ku ne kilahtaa kai aika herkästi. Kakstahtiset voi olla aika pommissaki kunnossa ja silti ne vaan toimii. Koneita tietty räjähtelee niistäkin, eikä se silloin halpaa ole, mut edelleen halvempaa ku nelarikoneen hajottaminen.
    Kyllä ne 2-tahtiset on paljon tarkempia säädöistä... Talvella jos ajelee vääränkokoisilla suuttimilla niin sanoo aika nopeasti kling! Varsinkin jäällä jos huudattaa niin pitää olla tosi tarkkana, että laite on säädöissä. Pitäähän ne säädöt nelarissakin olla suurinpiirtein kohdillaan, mutta ei ne kuitenkaan niin herkästi kilahda kuin 2t.

    Mutta 2t-peliä kuitenkin suosittelisin minäkin. 125cc enska tai crossi tai sitten 250cc enska. 250cc crossi on jo vähän liian äkänen laite ainakin enduroon.
    Niin ja onhan noita 200cc pelejäkin. Sellanen voisi olla harrastajalle aika hyvä.
  8. #8
    Lainaa (Hermanni Hiiri @ Loka. 12 2005,13:31) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Loka. 12 2005,12:30) kirjoitti
    Kakstahtia suosittelen pienemmällä budjetillla pelaavalle ja sellaselle joka haluu helppoa ajamista vähällä vaivalla. Nelareissa kuitenkin niitä venttiileitä pitää vähän tarkkailla, eikä kovin huonoissa säädöissä olevilla koneilla viiti ajaa ku ne kilahtaa kai aika herkästi. Kakstahtiset voi olla aika pommissaki kunnossa ja silti ne vaan toimii. Koneita tietty räjähtelee niistäkin, eikä se silloin halpaa ole, mut edelleen halvempaa ku nelarikoneen hajottaminen.
    Kyllä ne 2-tahtiset on paljon tarkempia säädöistä... Talvella jos ajelee vääränkokoisilla suuttimilla niin sanoo aika nopeasti kling! Varsinkin jäällä jos huudattaa niin pitää olla tosi tarkkana, että laite on säädöissä. Pitäähän ne säädöt nelarissakin olla suurinpiirtein kohdillaan, mutta ei ne kuitenkaan niin herkästi kilahda kuin 2t.

    Mutta 2t-peliä kuitenkin suosittelisin minäkin. 125cc enska tai crossi tai sitten 250cc enska. 250cc crossi on jo vähän liian äkänen laite ainakin enduroon.
    Niin ja onhan noita 200cc pelejäkin. Sellanen voisi olla harrastajalle aika hyvä.
    Öö, joo. Tarkotin venttiilien säätöä nelareissa. Mut tajusin jo kirjottaessa, että ton varmaan ymmärtää väärin. Kakstahtinen on toisaalta helppo säätää, jos mopoajoilta muistaa jotain... röpöttää -> rikkaalla, mooaa ja kiertää pirusti -> laihalla

    Ja käsittääkseni 250 krossistakin saa vähän miedomman (enemmän runtua alas, vähemmän ylös) kun vaihtaa putken enduromalliseen... Mut eipä niissä kuitenkaan kai mitään ihan älytöntä eroa ole noissa enska ja krossimalleissa... Ite en ainakaan ole huomannu mitään suunnatonta. En tosin ole samanmerkin krossia ja enskaa ajanut.
  9. #9
    Kuinka iso ero on jääpiikeillä ja enduropiikeillä pidossa? Minkälaisella sekoitussuhteella noihin laitetaan talvikäytössä öljyä tankkiin?

    Joo kyllä se 2-t olisi mun käyttöön ainoa vaihtoehto pelkästään jo hintojensa takia. Tarkoitus olisi ostaa vain mahdollisimman halpa lelu. Sellainen ettei vituta yhtään, vaikka kippaiskin sen jonnekin ja vähän muoveja halkeilis. *

    Saapa nyt nähdä jääkö haaveiluksi vai toteutuuko ostos jossain vaiheessa. Japanilaista 250cc 2-t:tä siis rupean sillä silmällä katseleen!! *

    Kiitoksia kaikille vastanneille!

    ------
    Asiasta kolmanteen; *Onko kellään kokemuksia 500cc 2-tahti vehkeistä? Ne kullemma vasta hauskoja ranteen venyttäjiä onkin, mutta aloittelijalle vaan turhan raskaita juuri tuon julman tehonsa takia. Sen verran itsesuojeluvaistoa löytyy, että tuollaista en kuitenkaan ole ostamassa



    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  10. #10
    Jääpiikeillä ei voi ajaa kuin jäällä. En ole koskaan kokeillut moisia, mutta en usko, että enduropiikkejä enempää pitoa tarvitset.

    Jääpiikithän on kokonaan terästä ja niistä tulee "ongenkoukkuja" heti kun ajat soralla tai kiveen. Eli ne on tosiaankin vaan puhtaasti jäällä ajamiseen tarkotettuja. Halvempi hinta houkuttaisi, mutta jätin itse ne ostamatta ja ostin tiheällä nastoituksella olevan endurorenkaan, jossa oli muistaakseni sivuvaunun piikit, joissa kovametallia näkyy piikin päästä enemmän kuin vakiossa enduronastassa. Näin piikki on hieman pidempi ja pitää paremmin kuin tavallinen.

    Ostin renkaat kaksi vuotta sitten ja ne on vieläkin ihan loistokunnossa. Molempina talvina olen ajanut sekä jäällä, että kelkkaspoorissa, joten aika helpolla ovat päässeet. Muutamia kilsoja asfalttiakin on ajettu, mut olen pyrkinyt välttämään moista hupia vaikka ne kipinät onkin hienoja

    En ole viissatasta kakstahtistakaan päässy testaamaan. Se ois kyll ähienoa, niistä on niin paljo kuullu sitä essonbaarihehkutusta ja muitakin legendoja Kerran 14-vuotiaana oisin päässy testaamaan, mut en todellakaan uskaltanu. Nyt oisin riemusta kiljuen sarvissa kiinni ku joku vaan vihjais

    Saattaa ihan tavan harrastajakäyttöön olla turhan raju peli

    Onnea pyörän hankintaan. Kyllä se mullaki on vielä edessä
  11. #11
    Ainii! Sellanen näkökohta (nimenomaan näkö) tuli mieleen, että enskamallia puoltaa sekin, että siinä on ne valot jo valmiiks. Tuolla mettäpoluilla tai kelkkareiteillä ajellessa nimittäin aika usein pääsee pimeä yllättämään ja silloin pienestäkin tuikusta keulalla on suuri apu. Siinä on toki enemmän painoa ja hajoavia osia, mut kyllä se aika orpoa on olla keskellä metsää täysin pimeässä. Toisaalta tuonkin homman voi hoitaa vaikka tehokkaalla otsalampulla. Mut kannattaa ottaa huomioon.
  12. #12
    Täälläkin samoja pahoja mielessä. Vehkeen tulisi ilman muuta olla kilvissä, ettei tartte kärryllä tapahtumapaikalle viedä ja sais ajella kesällä sorapolkujakin. 2-t 250/200:n olen päätynyt hinta/teho/painosuhteen takia. Nyt vain täytyisi löytää sopivan halpa ja saada vanhoja romuja pois. Vaan se pääasia: tietääkö kukaan saako 80-luvun ilmajäähdytteisiin 250 KTM:iin enää mistään osia, jos jonkin raadon löytäisi?
    No niin, no
  13. #13
    Lainaa (Mopo @ Loka. 13 2005,13:44) kirjoitti
    Vaan se pääasia: tietääkö kukaan saako 80-luvun ilmajäähdytteisiin 250 KTM:iin enää mistään osia, jos jonkin raadon löytäisi?
    Kaverilla oli nestejäähdytteinen KTM piikki varmaan 80-90 lukujen taitteesta, ja siihen ei ainakaan kuulemma saanut oikein mitään osia... Tais olla syttypuolelta jotain sekä mäntä hakusessa. Varmaankin vanhempiin vielä vaikeampaa saada osia. Mutua mutua...
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  14. #14
    Crossi foorumeja seurailleena ja harrastuksen juri aloittaneena päätin ottaa mukaan keskuteluun..

    itse päädyin yamaha yz250lc 2003. Loistava peli täytyy sanoa ja tehoa on rutkasti ja se tulee raaemman tuntuisesti ulos kuin yamaha yz450f -04 maliin pyörästä. Tämän totesin kuin ajoin montulla ensiksi omalla ja sitten kaverin pyörällä. 4-t mies jopa kiinnostui silminnähden meikäläisen pyörän tehoista.

    Crossin ostin pitkän talven takia ja tarkoitus olisi muutella pyörää jääkäyttöön sopivaksi. hieman madaltaa ,suuttimet vaihtoon ja välityksiä sopivaksi.

    Rengas keskusteluun sen verran, että jos meinaat ajella jäällä niin ehdottomasti jääpiikit alle, sillä enska piikeillä ei tee mitään jäällä, vaan eroa on kuin yöllä ja päivällä. Jos taas meinaat ajella muula kuin jäällä, niin sitten enskapiikit alle.

    Crossit on siitä hyviä, että muovit niihin on halpoja. Täydellisen muovisarjan saa n.100 euroon ja halvemmallakin, eikä muutenkaan noiden varaosien hinnat päätä huimaa verrattuna kyykkyihin.

    Paljon tietoa saa seuraavista linkeistä: Täältä
    ja
    Täältä jäärataan

    Mukava harrastus ja todellakin vaatii sitä kuntoa!!
  15.  
  16. #15
    Alkjuperäiseen aiheeseen vastaten: Ei oo crossi yhtä hyvä ajaa metsässä kuin kisaenska. Sillä pärjää kyllä ja keyttä harrastusajoa tekee vaikka kuinka paljon. Tosiasia on vaan se että crossin alusta on aivan liian kova metsään. Sit jos nurkissa sattuu ajomaasto oleen harjuista hiekkametsää niin crossi on varmaan siellä elementissään ;) Juurakkoiset polut missä on nyrkin kokosia kiven mokkuloita ei oo crossin alustalle sitä omista maastoa. Ainakaan omalla CR250:llä ei myöskään istuen ajaminen meinaa onnistua kska pyörä vikuroi niin hemmetisti vaikeemmassa maastossa. Seisten kyllä menee ihan ok. Myös pinnat joutuu aika koville crossissa kun painetaan patikkoa menemään liian kovalla alustalla. Itselläni kirrattu jo pariin kertaan tänä kesänä. Shimmakusen jälkeen crossi menee siinä missä enskakin. 125cc malleissa voi olla alavääntöä vähän nihkeesti mut 250cc pyörässä ruutia riittää jo melkein liian kanssa tällaselle harrastelijalle.

    2T crossi vaan alle niin pääsee hauskaan harrastukseen kinni pienellä rahalla. Honda ainakin tuntuu olevan aika huokea peli varaosiltaan ja vieläpä kestäväksikin osoittautunut. 4T kisapelit kannattaa unohtaa niiden suhteettoman kalliiden varaosien takia. Ja jos sellasesta pamahtaa kone niin sit tulee konkurssi. Näihin perus 250cc crosseihin kun on purkaamot ja kaupat osia pullolaan.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke