Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Kävi vähän ikävästi öljyn vaihdossa. Öljytulppa oli juminut / väännetty kunnolla kiinni ja lähti irti sitten kierteineen. Kävin yhdessä liikkeessä joka korjaa kierteitä, mutta ei alkanu laittaan kierteitä suoraan pyörään, joten nyt pitää repiä öljypohja irti. Onkohan kuinka hankalaa? Ainakin vaikuttaisi aika helpolta ottaa se irti. Ilmeisesti uuden tiivisteen joutuu laittamaan?

    -ville
  2. #2
    pitäisi olla aika suoraviivainen juttu. uuden tiivisteen tarvitset asennuksessa, tiivisteenpoistosprayta tai vastaavaa jolla kaavit tiivistepinnat täysin puhtaiksi ja koottaessa muista oikea kiristysmomentti joka tuossa kohdassa on melko pieni > n 10nm (pikkuräikkä, nyrkkiote, heti kun jarruttaa on valmis)=), tai saat mennä samalle pajalle korjauttamaan lohkon kierteitä.
    ö-pohja paikallaan tuota kierteen korjausta ei ole syytä tehdä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  3. #3
    Muista putsata samalla myös se öljysihti!
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  4. #4
    Lainaa (Cterror1 @ Loka. 10 2005,19:36) kirjoitti
    ö-pohja paikallaan tuota kierteen korjausta ei ole syytä tehdä.
    Itse tein aikoinaan helicoilit öljypohjaan sitä irroittamatta, pata kun oli halkaistavaa mallia, eli olisi pitänyt pistää atomeiksi koko mylly. Tämän jälkeen käytin konetta vain pari minuuttia ja vaihdoin öljyt ja putsarin, eikä tullut ongelmia.
  5.  
  6. #5
    Yks vaihtoehto on puhaltaa vaikka paineilmaa öljyntäyttö reiästä samalla kun sitä kierrettä korjaa, tulee paska pois sieltä.
    Ja hyvä konsti on laittaa poraan ja kierretappiin vaikka vaseliinia johon lastut jää kiinni.
    Lopuks voi vaikka huuhdella öljyllä rojut pois.

    Ja muista: Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!