Olis tarkoitus vaihtaa katurenkaat Suzuki v-strom 650:een.
Oisko kellään kokemusta ko. pyörän rengastamisesta ?. Mitkä renkaat ja miten toimineet ?
Myös muitten enskojen kokemukset kiinnostavat.
Puolesta kaverin![]()
Ei ole kokemusta V-strommin katurengastamisesta. Mutta tuohon kysymykseen että onko järkeä vai ei?
Voihan siinä järkeä ollakin jos ajelee vain kaduilla.
Ja noille vanteille näyttäisi sopivan kokoisia katurenkaitakin löytyvän ainakin reifenversandin haun mukaan.
Mutta toisaalta nuo allroad renkaat toimivat kyllä kadullakin niin hyvin että tuovatko nuo katurenkaat oikeasti jotain parannusta katuajoon, sitä en osaa sanoa.
Ainakin metzelerin Tourancet toimivat myös kadulla loistavasti. Ja eivät alkuperäisenä olleet Bridgestonetkaan huonot olleet, kävin niilläkin pari kertaa radallakin ajamassa kilks
Jos ajelisin pelkästään kadulla ja radalla niin voisin laittaakin katurenkaat. Mutta kun pakostakin välistä eksyy sorateille, vissiin huono suunnistus taito *
Mielenkiinnolla kyllä odotan kommenttia kokemusista jos katurenkaat weestrommiin laitat![]()
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
Tourancet tai michelin anakeet toimii pelkässä asfalttiajossa todella hyvin. Kuvio ei ujella asfaltilla ja pelkästään pikitiellä ajaessa voi pitää vähän kovempia rengaspaineita niin käyttökilometritkin lisääntyy. Mielestäni em. renkaat ei häviä missään ominaisuudessa puhtaalle katurenkaalle? No ehkä hivenen ajokilometreissä muttei muuten..
plussaa sensijaan renkaiden isopalainen kuviointi joka antaa aina pientä etua epäpuhtaalla pinnalla ajaessa verrattuna sileäposkiseen renkaaseen. Ei lähde niiiin varoittamatta lapasesta pölyisessa tai muuten liukkaassa asfalttimutkassa...
KTM
Metukka Enduro 3:set parhaat tähän asti..Misukan Siracit ujeltaa ja sulaa alle aikas pian pelkällä piellä ajellessa..oli ne soralla aikas hyvät...![]()
Ei ole vääriä kelejä , on vaan vääränlaisia varusteita ja ajopelejä..
Harkitsin samaa temppua koko talven kun Michelinin Pilot Roadit alkoivat syksyllä kiinnostamaan, mutta lopulta koko talven asiaa pohdittuani valitsin kuitenkin Tourancet. Syy tähän oli netistä luetut käyttökokemukset sekä Asteriksin jo mainitsema huono suunnistustaito, jonka myötä tulee kuitenkin eksyttyä sorateille.![]()
Tallissani seisoo kaverin 650 v-strom. Siihen laitettiin Michelinin Pilot Roadit ja hyvältä ne ainakin näyttävät. Ja jos ajelee pääasiassa tavan teitä pitkin, niin uskoisin niiden varmasti olevan paremmat kuin enskarenkaat. Käyttötarkoitushan sen valinnan ratkaisee. Käyttökokemuksiakin alkaa varmaan tulla jo heti huhtikuun alusta.
Itellä on tohtorissa Continental TKC 80:et ja ne toimii asvaltillakin paremmin kuin moni uskoisi, erityisen hyvä puoli on niiden pitokyky märällä asvaltilla, vähän ujeltaavat mutta siihen tottuu ja niillä pääsee tarvittaessa pahaankin paikkaan hankalissa oloissa..
Kestävyyskään ei ole ongelma, takarengas kesti noin 7900km josta noin 70% alfalttia ja loput sora-ajoa. Eturengas kestää noin 15000km.
Dl:ään ite pistäisin vaikka Dunlop trailmaxit tai K750:et jos jonkin verran soralla ajelisin.
Pelkästään asfaltille ajoon Misukan Anakeet...
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Täältä kans ääni TKC80lle. Tosi hyvä yleisrengas.
KTM950SE
Katupyörähän se v-strom mun mielestä on joten miksei siihen vois katurenkaitakin laittaa. Soralla se nyt sen jälkeen on hiukan liukkaampi.
Metzeler tourance kesti africa twinissä takana noin 12tkm ja edessä mennee noin 14tkm turvallisesti. tkc:tä olen itsekin harkinnut mutta aina on tullut tourancet viime hetkellä ostettuakirjoitti
![]()
KTM
Jos vähänkään ajelet soralla niin osta ihmeessä TKC:et...saa paljon enemmän hauskuutusta pyörästä irti..![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Nyt on ajettu michelin pilot roadilla vajaa satakilometriä ja tosi herkkä ajella.pitoa en ole vielä kokeillut mutta pitäisi olla hyvä pito ainakin asfaltilla oli kuiva tai märkä.edellinen rengas oli metzeler tourance kestää hyvin mutta tosi liukasrengas ja vähän uraherkkä.(mopojussi @ Helmi. 27 2006,20:41) kirjoitti
suzuki v-strom 650 -05
Metzeler enduro 4 on samanlainen, varsinkin vähän vanhana...tautisen liukas sadekelillä, vaarallinen suojatie maalauksen kohdalla jos ei osaa varoa, TKC 80:ssa ei samasta ongelmasta ole tietoakaan...kirjoitti
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Miten tällaiset pelittäis.. Michelin T63. Onkohan nuo miten kilometrejä kestävää mallia. Jotenkin kai nää käy kumminkin käsikädessä, eli mitä karkeampikuvioinen rengas, sitä vähemmän kestää kilometrejä.
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Olen kuullut että on erinomainen offroad rengas, mutta tosiaan kuluu hetkessä ja pitää kovaa ujellusta kestopäällysteisellä tiellä(korvatulpat auttaa). Itsellä enduro 4 alla, ja loistavat kuivalla kestopäällysteellä, mutta muuten ei kovin hyvät. Täytyy seuraavaks kokeilla TKC80 paria.(panu.. @ Loka. 24 2006,20:46) kirjoitti
![]()
XRV -97
Oon tykänny että Misukan T63 on paras katurengas, jos ajo on sora- tai maastopainotteista. Pitää kadulla jokseenkin kovaa melua, mutta pitää yllättävän hyvin myös kestopäällysteellä, paitsi sateella. Kulutusta kestää huomattavasti paremmin kuin krossirenkaat, mutta pitoa on maastossa ihan samalla tavalla. Suosittelen ehdottomasti, jos tykkää soralla tai maastossa ajella, hyvä rengas(panu.. @ Loka. 24 2006,20:46) kirjoitti
![]()