Katso äänestykset tulokset: Moottoritien nopeusrajoitus - Mikä sopisi mielestäsi Suomeen?

Äänestäjät
622. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 80 km/h

    8 1,29%
  • 100 km/h

    5 0,80%
  • 120 km/h

    52 8,36%
  • 130 km/h

    64 10,29%
  • 140 km/h

    252 40,51%
  • 150 km/h

    113 18,17%
  • 180 km/h

    25 4,02%
  • 200 km/h

    16 2,57%
  • ei rajoituksia (vapaa nopeus, vain kalusto rajana)

    81 13,02%
  • evvk (ihan sama siis)

    6 0,96%
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 107:sta
  1. #61
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 18 2005,20:52) kirjoitti
    140km/h olisi aika sopiva rajoitus motarille, sitä vauhtiahan siellä liikenne pääosin jo nytkin liikkuu, mutta lisää joustoa sakotuskäytäntöön, että tyhjällä tiellä uskaltas ajaa kovempaakin.

    Itse ajelen motaria yleensä 140-150km/h siihen tosin suurimpana syynä se että kulutus pomppaa aika paljon 150km/h jälkeen. Suurinpiirtein 4,7L->7,5L/100km.
    Tuolla nopeudella kun tulet ajelemaan tänne Kuopion motarille niin tuskinpa kauaa tarvitsee ajella kun saat pikavoiton.
    Ei sitä täällä päin ajella kuin kork. 10 km/h ylinopeuksia, itse meinaakin olla aina tien tukkona Lahden motarille tullessa ennenkuin oppii etelän tavoille.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  2. #62
    Vapaaksi vaan.. Ainakin tuo hyväkuntoinen Tre-Hki väli..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  3. #63
    140 ois hjyva
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  4. #64
    140 km/h kuulostaa melko hyvältä... Saisvat nostaa kyllä ihan rauhassa ainakin moottoritierajotuksia.
    "Kuulkaas nuori neiti! Nuoruudessani ympärilläni oli lihaksia ja luoteja!"
    -Jukka Emil Vanaja
    - CBR 1000 RR Fireblade -
  5. #65
    Kyllä se 140 ois munkin mieleen, tosin sitte ei pärjäis enää piikkisellä motarilla, mutta kyllä sitä parin vuoden päästä sitten pärjäis
    On tuo nykynen 120 paikoitellen aika hidasta tahtia, toki hieman riippuu tieosuudesta, mutta pahimmissa paikoissa selvästi liian hidas
  6. #66
    Laitoinpa ääneni 120 ;iin.

    mielestäni hyvä nopeus,ammatikseen ajavana oon niitä läheltä piti tilanteita ja sitte kun kolisee tilanteita nykyisilläkin nopeuksilla nähnyt,eikä ne ainakaan vähenisi nopeuksia nostamalla.

    KUN motarilla kumminkin hitaammat mukana,rekat,pakettiautot ym hitaammin ajavat tai esim moottoripyörät jotka ei kulje kuin esim,100-120/km/h,kuten endurot,piikit,ja jotkut kustomitkin,alkais jälki oleen pahaa kun nopeuserot liian suuria.

    Ne nopeus ennätys ajot vois sitte pitää suljetulla radalla.
    KEPPI-G
  7. #67
    Mun mielestä 140 on riittävä. Sehän on totta että nopeuden lisääntyessä lisääntyy myös onnettomuudet. Vaikkei itse tekiskään virhettä, niin siellä on myös kaiken maailman jästipäitä jotka ei ymmärrä vilkkujen ja peilien käytöstä mitään.
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
  8. #68
    Pitäisi mitata oman mopon huiput. Se on sitten se. Muut ei saa mennä ohi ja itse saa survoa kahvan auki.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  9. #69
    120 ihan jees. Paremmin asiat kuitenkin kun ruotsissa
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  10. #70
    EI MITÄÄN RAJOITUKSIA!!!! (ainakaan moottoripyörille) paitsi taajamissa.
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  11. #71
    Ruksasin 150km/h.. Se ois mun mielestä ihan kohtuullinen moottoriteillä.. Ja maantiellä se 100-120.. Toki oikein huonokuntoiset tiet on otettava erikseen..
    köhköh, putput, pampam..
  12. #72
    Lainaa (Jake82 @ Maalis. 12 2007,18:26) kirjoitti
    120 ihan jees. Paremmin asiat kuitenkin kun ruotsissa *
    Et ilmeisesti ajele paljoakaan Länsiväylää, joka on moottoritie ja suurimmaksi osaksi 80km/h. Joskus kun jono matelee max. 40km/h niin pudottavat nopeuden 60km/h.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  13. #73
    Lainaa (Xtreem @ Maalis. 12 2007,18:42) kirjoitti
    Lainaa (Jake82 @ Maalis. 12 2007,18:26) kirjoitti
    120 ihan jees. Paremmin asiat kuitenkin kun ruotsissa
    Et ilmeisesti ajele paljoakaan Länsiväylää, joka on moottoritie ja suurimmaksi osaksi 80km/h. Joskus kun jono matelee max. 40km/h niin pudottavat nopeuden 60km/h.
    Tosiaan, ei tullut mietittyä, kun noita pidempiä siirtymiä. Siihen tuon nopeuden nosto olisi paikallaan, tyhjällä tiellä siinä on jotenkin puuduttava ajaa 80km/h.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  14. #74
    juu 140km/h kuulostaa hyvälle siis ääni sille
  15. #75
    Lainaa (ya-ma-ha @ Maalis. 12 2007,19:20) kirjoitti
    oishan se voinut meteoriittikin pudota.
    myönnän.. tossa naurahdin..
    köhköh, putput, pampam..
  16. #76
    300 eikä piiruakaan enempää. Johan se ois liikenneturvallisuuden vaarantamista.
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
  17. #77
  18. #78
    Joo kovaa on kiva ajaa (jos osaa ja uskaltaa ), mutta pitäis noihin "moottoriteihin" saada lisää kaistoja.

    Kandee tsekata toi ja taas saadaan lisää vääntöä:


    http://www.liikenneturva.fi/fi....uus.php

    PS. Olikohan se vielä sillälailla, että vartti pois nopeudesta niin jarrutusmatka puolittuu?!!?
    Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
  19. #79
    USA:ssa tapahtuu 6,5 miljoonaa autokolaria vuodessa. Niistä 25% aiheutui siitä, kun kuljettaja ajon aikana


    sormeili radio- tai muita näppäimiä (29%),
    poimi lattialta pudonneita tavaroita (26 %) tai
    käytti puhelinta (19 %).
    Tutkijat löysivät myös seuraavia erikoisia onnettomuussyitä:

    kuljettaja soitti kitaraa,
    kuljettaja meikkasi,
    kuljettaja tappeli matkustajan kanssa tai
    kuljettaja joi kahvia puhuessaan puhelimeen.


    Nää oli aika hyviä *
    Kopsattu tuolta liikenneturvan sivuilta.



    ZZR 1100 Myyty!
    CBR 600 Myyty!

    watch it dude ! ! !
  20. #80
    Kattonopeudeksi voisi lätkäistä tuon 140, mutta tärkeintä olisi tosiaan saada tuohon sakotuskäytäntöön ensinnäkin joustoa, sitten joustoa ja lopuksi hieman joustoa. Ei se todellakaan ole lähellekään sama asia, ajaako siellä motarilla viittäsataa keskellä yötä ypöyksin vai autojen välissä kelloviiden ruuhkassa.
    Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
  21. #81
    Mulle riittää 120 ihan hyvin. Kunhan se olisi aina se. Mutta kun siellä välissä on hitaampia osuuksia millon milläkin "syyllä". Nopeusrajoituksia kaikenkaikkiaan hilataan koko ajan alaspäin. Uusin ilmiö 70:n rajoitukset maantieristeyksissä! Ne sapettaa!
    Jalkapohjat edellä, sillä pää on tärkeä.
  22. #82
    meni rasti 150kmh
    600rr
  23. #83
    Vahvasti kallistuisin tohon 140:een elikkäs siis sit vois ajella sen 160...
    But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
  24. #84
    140km/h. Vähintään..
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  25. #85
    Ruksi 140 kohtaan.
    GSX 1400 -06
  26. #86
    140km/h vois olla sellainen passeli... Mut ennemmin kiinnittäisin huomiota esim. 8-tien tapaisiin teihin ja niiden nopeusrajoituksiin talvisin... Muuttuvat nopeusrajoitukset teiden varsille ja 100km/h kyltteihin kun suurimman osan "talvesta" tiet sulia!!!
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  27. #87
    Aika rohkeaa porukkaa täällä. Ensin haukutaan autoilijat puusilmiksi ja motoristien tappajiksi, mutta kuitenkin ollaan valmiita vapaisiin nopeuksiin motareilla. Melko turvallista, kun kaikki tumpelot ajavat sen minkä kinnerit kulkevat.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  28. #88
    Uudella E18 motarilla 140 on aika turvallisen tuntuinen vauhti. Näkyvyyttä alamäessä parhaimmillaan peltojen yli jotain kilometri, eikä tie pahemmin mutkittele. E18 on uusinta uutta Suomessa moottoriteitten saralla. Turun väylä Helsingin päässä on taas niin kiemurainen, että 140 sillä tiellä ruuhka-aikana on ihan eri luokkaa.

    Täältä voi vähän tsekkailla millaista kaistaa on puolentoista vuoden päästä luvassa. http://e18.pp-viestinta.fi/kuvat.html
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  29. #89
    Laitetaas jotain toisenlaista josta itsekkin sain aikoinani tuta parikin kertaa ennenkuin ymmärsin yskän.Blokinpuolella oli aikoinaan 110 autoilla max mutta mp:t max 90km/h.Sama suomeenkin,autoilijat sais ajaa kovempaa kuin motukat,olis se hienoo.Monikohan tätä kannattais.
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
  30.  
  31. #90
    Lainaa (yammu1 @ Maalis. 18 2007,23:59) kirjoitti
    Laitetaas jotain toisenlaista josta itsekkin sain aikoinani tuta parikin kertaa ennenkuin ymmärsin yskän.Blokinpuolella oli aikoinaan 110 autoilla max mutta mp:t max 90km/h.Sama suomeenkin,autoilijat sais ajaa kovempaa kuin motukat,olis se hienoo.Monikohan tätä kannattais.
    Sinä?
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen