Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Ois renkaiden osto XJR 1300:een! Alla on tähän asti ollut Michelin Macadamit eli alkuasennusrenkaat! Kannattaako laittaa samanlaiset, vai onko kokemuksia ajettavuuden kannalta paremmista? Eli mitkä olisi kokonaisuuten parhaat renkaat ko. pyörään?
    Triumph America
    Kai se on mahdoton sanoa, mielipiteitä ja kokemuksia on jokaisella niin ristiin rastiin että...

Mutta sanovat että Bridgestone BT020 ois hyvä, kuten Metzeler Metz 4:kin, mutta jos ajaa kovaa radalla, niin sitten varmaan eri juttu. Usein XJR:llä ei niin äärelleen kaahata, että ehkä ne huippupitoiset renkaat ei ole niin tarpeen, pikemminkin tuota kulutuskestävyyttä arvostetaan. Emännän pyörästä Macadam 90 eturengas oli aika epätasaisesti kulunut, sanovat että Metzeler kuluisi tasaisemmin.

Ei XJR näköjään ole kovin herkkä renkaistaan, kuten olen kuullut huhua että jokin vaikkapa V-Max olisi, mutta ehkä olen vain huono havaitsemaan...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Itsellä oli Dunlop Sportmax ensiasennuksena, toisena renkaana ajoin Continental Roadattackin ja nyt on alla Bridgestone BT020.
    Tämä nykyinen näyttäisi olevan kestävin (ehkä jopa 6000km).
    Ajettavuudessa en ole huomannut suuria eroja, Conti tuntui alussa olevan aika liukas mutta muutaman sadan kilometrin jälkeen sekin korjaantui.
    Seuraavaksi ajattelin kokeilla Metzelerin Z6:n
    <br /><br type="_moz" />
    Renkaan valinta riippuu siitä, ajatko matkaa vai tykkäätkö mutkateista yli kaiken ?

Maantie ja katuajoon Pirellin Diablo

Mutkatie ja satunnaiseen rata-ajoon Pirellin SuperCorsa tai Mezeler Rennsport

Reiska_SB
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -
    Kuis se mahtas olla, ajaaks joku XJR:llä suoraa tietä? Mä vaan sitä että itte jos joutuu ajeleen parikymmentä kilsaa suoraa tietä, niin aika tarkkaan suunnittelee seuraavan reisun, jossa ei semmoisia pätkiä ole...tossa kyllä joskus näin risteyksesä, parikin kertaa, kun joku ajeli isolla ja suoralla tiellä...

Se on XJR niin hauska ajella syheröissä. Mun mielestä ei yhdenkään rengasmerkin rajat tule tavallisilla mutkatielenkeillä vastaan. Tai sitten en oo huomannut mitään, ja oon kyllä käyttänny mielestäni sen verran nopeuksiakin, että luulis jo huomanneen. Sitä vaan että aika hyviä renkaita tekevät yleensäkin moottoripyöriin. Sadekeleillä en oo paljon ajellut, niistä en tiijä sanoa.
    Pärjäsin kyllä XJR:llä mutkatietouringissa (Norja) ja hyvin satunnaisessa rata-ajossa BT020:lla. Kestivät jotain alle 10 tkm. Viimeiset renkaat oli touringin vähennyttyä BT014:t, hyvin toimi nekin, ja rata-ajossa varmasti luotettavammat kuin 020, joka meinaa sulaa alle, mutta veikkaisin kestoiän olevan lähempänä 5 kuin 10 tkm. Yleisesti on XJR:ssä harrastettu myös eteen pehmeämpää (esim. BT010 tai 014) ja taakse touring (BT020) -tyyppisiä ratkaisuja. Pyörä on aika painava ja vääntävä, joten takarengas kuluu kyllä helposti kulmikkaaksi jos ei mutkia harrasta ja availee ahkerasti. Takana kannattaa silloin pitää 2.9 paineita jatkuvasti kuormasta riippumatta.

Jos mutkatieajelussa kokee tarvitsevansa Rennsporteja tai SuperCorsia, niin luulen että marginaalit on sen verran lähellä että pian paukkuu. Uskottavammaltahan ne tietysti näyttää. Todella paljon rata-ajoa ajavalle varmasti oikea valinta, mutta tuskinpa kukaan XJR:llä pääsääntöisesti rataa ajaa.
    Itse meinasin alle Metzelerin Z4:set laittaa.

Mutta rengaskoot askarruttaa.
    Itselläni on -97 XJR1200.

Haynesin manuaali ilmoittaa rengaskoot seuraavasti:
    Xjr1200 130/70ZR17 ja 170/60ZR17
    Xjr1300 120/70ZR17 ja 180/55ZR17

1. Notta onko tuo 1200:sessa tuo 130 eteen tosiaan oikea koko? Oon kuvitellu, että olis 120??
    2. Onko kukaan kokeillu 1200 alle taakse tuota 180/55, että toimiiko miten? Tuohan kiinnostaa aivan täysin ulkonäkösyistä. Mutta aattelin, että josko pyörä ei olis niin paljon muuttunut mallien välillä, että ohjausgeometria vallan äärilaitaan muuttuisi.
    3. Mitä kokoyhdistelmiä olette 1200-mallin alla käyttäneet?
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
    Se oli alkuun 130:nen edessä, mutta kun kaikki käyttäjät piti sitä kömpelömpänä tai muuten huonompana kuin 120:sellä, tehdas vissiin vaihtoi sitten...

Samaten alkuun (-95-97...) oli takapäässä 170:nen mutta aika yleinen on ollut laittaa siihen 180:nen, ite laitoin mainoksen uhrina 190:senkin, mutta ei se oo niin kiva muuten kuin kattellessa.
    Mulla on metzelerin z6 etu/taka ei tullu hirveesti viimekesänä ajettua mut tykkäsin kyllä ajettavuuesta...
    Yamaha XJR 1300 sp
    Lainaa (ssi @ Huhti. 01 2006,21:34) kirjoitti
    Mulla on metzelerin z6 etu/taka ei tullu hirveesti viimekesänä ajettua mut tykkäsin kyllä ajettavuuesta...
    Noita ajattelin kans seuraavaksi koittaa tai sitten Z4-B kun näistä fiiateista (pirelli) pääsen eroon...

Power is nothing without mojo!
    Lainaa (makemich @ Huhti. 02 2006,16:03) kirjoitti
    Noita ajattelin kans seuraavaksi koittaa tai sitten Z4-B kun näistä fiiateista (pirelli) pääsen eroon...
    Kerro tyhmälle, mikä tuo "z4-B" on? Siis tuo "b" siinä?
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  12.  
    Lainaa (Foto @ Huhti. 13 2006,15:21) kirjoitti
    Lainaa (makemich @ Huhti. 02 2006,16:03) kirjoitti
    Kerro tyhmälle, mikä tuo "z4-B" on? Siis tuo "b" siinä?
    Se meinaa vaan ns. heavy-duty versiota raskaampikeulaisiin pyöriin. Jos ei pieni voblaaminen omassa pyörässä kadonnut jäykempien keulaöljyjen ja kiristetyn ohjauslaakerin myötä täytyy koittaa tuota sitten seuraavaksi...
    Power is nothing without mojo!