Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
    Lainaa (Simbad @ Loka. 12 2005,00:24) kirjoitti
    Loistavaa kun tällä lailla karkaa off topicciin ihan kaikki jutut tällä foorumilla. Aivan sama mistä joku kaipaa tietoa tai keskustelua, aina se karkaa ihan muille radoille. Pitäkää mielipiteenne per***
    Äläs nyt suotta jaksa nipottaa. Löysästi tulkiten kuitenkin vain puolet viesteistä on kohinaa ja tiukemmin jos otetaan, niin eihän tässä ole siitä scottoilerista puhuttu käytännössä mitään, itekin olet vaan jorissut tuosta loobmanista.

Ja jotta pysyttäisiin asiassa edes sen verran ettei hirveästi tartte länkyttää, niin mainittakoon että Louis näköjään trokaisi scottoiler universal kittiä tarjouksena 117 eurolla.
    Hommasin Scottoilerin Louisilta muiden kamojen mukana ja asensin 12r:ään satulan alle. Hyvin on pelannut, viimekesän helteillä piti tosin ruuvata säätöä pienemmälle kun öljyt meni liian notkeiksi (scottin oma sininen öljy, punanen enempi helteille). Ketjut ja rattaat on pysyneet puhtaina mutta takavanteelle roiskaa pakosta hieman öljyä. Lähtee tietysti satahelposti pois tavan pesussa ilman liuottimia verrattuna ketjuvahoihin. Asennuksessa meni joku 2h aikaa, vaikein oli taivutella syöttöputki oikeaan kohtaan ratasta * kunhan ensin oli kaivanut kohdan alipaineletkulle ruiskun kurkuista.
    Öljyämisen säätö oli hankalaa, koska ainakin mulla tuntui olevan on-off tyyppinen, eli säätöalue oli hyvin pieni jolla sai sopivan tiputuksen öljylle.

Toisaalta 117eemelillä jo vähänaikaa käsipelilläkin ketjuja rasvailee *
    Lainaa (Simbad @ Loka. 11 2005,21:13) kirjoitti
    Lainaa (Wasserschwein @ Loka. 11 2005,21:08) kirjoitti
    Jos meitä sen sijaan olisi neljä niin saisimme neljä kolmen hinnalla (-klik-) eli jokainen maksaisi Loobmanistaan n. 20,70 €.

Tätä ehditään kyllä pohtimaan vielä kaikessa rauhassa kun sivuilla sanotaan "please allow 28 days for delivery" eli tälle kaudelle ei enää ehdi millään.
    Pitää suorittaa käännytyshommaa että saadaan isompi kimppa.

Miten niin ei ehdi tälle kaudelle? Hyvin ehtii jo ennen joulua

Talven aikanahan sitä on hyvä vetää letkuja piiloon ja suunnitella putelille hyvä koti, eli ei hössötetä vielä.
    Jep! Mä oon kans kiinnostunut. Käyttö on sopivan yksinkertaista ja asennukseenkin varmaan yksi talvi riittää

jake
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
    Lainaa (ajf @ Loka. 12 2005,02:09) kirjoitti
    Äläs nyt suotta jaksa nipottaa. Löysästi tulkiten kuitenkin vain puolet viesteistä on kohinaa ja tiukemmin jos otetaan, niin eihän tässä ole siitä scottoilerista puhuttu käytännössä mitään, itekin olet vaan jorissut tuosta loobmanista.

Ja jotta pysyttäisiin asiassa edes sen verran ettei hirveästi tartte länkyttää, niin mainittakoon että Louis näköjään trokaisi scottoiler universal kittiä tarjouksena 117 eurolla.
    LOUIS tarjous, kliks

Seison siis oikaistuna.Uusi topicci, kliks kliks
    Scottoilerilla on myös loistava aftermarket-palvelu eli käytännössä osa kuin osa löytyy varaosana. Itselleni oli jäänyt laatikon nurkkiin ylimääräinen RMV-säiliöannostelija, ja jotta hynte saataisiin seuraavaan pyörään, tarvitsi vain tilata puuttuvat osaset Scottoilerilta.

Juu, off-topicciin meni tämäkin, kun ei kilokyykyistä sanaakaan...
    Tattis tiedoista kaikille vaivautuneille. Vahva harkinta on nyt päällä laitteen hankintaan.

.
    Mulla on ollut scottoilerit kahdessa pyörässä, eikä huonoja kokemuksia. Nykyinen maksoi dual injectorin kanssa eBay UK:sta noin 50€ postikuluineen.
    Asennus on helppoa, letkut saa hyvin piiloon. Vaikeinta taitaa olla löytää öljysäiliölle luonteva paikka, ja sehän taas riippuu pyörästä. Rosvosta paikka löytyi takakatteen sisältä satulan alta; säiliö on siitä helppo täyttää ja säätää. Alkuperäisasennuksessa säiliö on tarkoitus kiinnittää nipareilla, mutta korvasin ne letkuklemmareilla, joten nyt säiliö pysyy varmasti ja liikkumatta paikallaan.
    Vannetta kaikki ketjurasvarit sotkee vähän, mutta vähemmän kuin ketjuvahat ja sprayt. Lisäksi ketjuspray on sellaista tatinaa että siihen verrattuna automaattirasvarissa käytettävä vaihteistoöljy on helpompi pyykätä pois.
    Käyttää sitten scottoileria, cls:ää tai mitä vaan, niin alkuperäisöljyä ei kannata mennä kalliilla hankkimaan. Vaihteistoöljy 80w90 gl5 toimii aivan yhtä hyvin.
    Rasvarin myötä oon tietty tullut senverran laiskaksi, että harmittaa kun joutuu sitä säiliötä täytteleen 600 - 1000 mailin välein. Scottoilerilta löytyy tähän pulmaan ainakin rekisterikilven taakse asennettava lisäsäiliö, joka on ruma kuin mikä, ja sitten sellainen pienempi lisäsäiliö "lube tube", jota oon vakavasti harkinnut jos sellainen tulee jossain halvalla vastaan.
    Tulin, näin, koitin
    Mulla on ollut omassa 1,2-kiloisessa kyykyssäni (12R) scottoiler nyt noin 10000km ajan käytössä ja hyvin on toiminut. Parin ensimmäisen ajolenkin aikana säätelin öljynsyöttöä ja pysähdyin aina välillä tutkimaan tulosta. Nyt yhdellä täytöllä pystyy ajamaan lämpötilasta riippuen 1000-2000km. Ketjut ovat kokoajan hyvässä rasvassa, eikä niitä ole tarvinnut oilerin asennuksen jälkeen kiristellä yhtä kertaa enempää määräaikaishuoltojen välillä.

Ainoa huono puoli tuossa on ollut se, että rasva ei kunnolla leviä ketjujen toiselle reunalle, mutta tähän käy lääkkeeksi tuo jo aiemmin mainittu dual injector. Takavanne saa varsinkin lämpimällä säällä vähän roiskeita osakseen, mutta puhdistus on todella paljon helpompaa kuin ketjuvahojen tai muiden tahnojen liuotus.

Ostin oman Universal Kittini Louisin tarjouksesta reilu vuosi sitten ja asentaminen oli kohtuullisen helppoa. Säiliö lymyilee takakatteen suojissa ja siihen pääsee hyvin käsiksi kun irrottaa takapenkin.
  9.  
    Jonkin asteinen kyyky on alla, tuhat kuutiota ja scottoileri. Eli Thunderacessa toininut hyvin niin radalla kuin kadullakin. Ainoa mitä on niin pitäis varmaan sellainen "tuplatiputuspää" asentaa, niin voitelisi vielä paremmin. Öljynä olen käyttänyt ihan normaalia moottoriöljyä mitä on yli jäänyt öljynvaihdoista.
    Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12