Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Kertokaas kokemuksianne Kawan ZZR 1200:sta. Kaikenlaista tietoa ja käsitystä.

Kiitos.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    ainakin muutaman satasen kokemuksella voin kyllä sanoo että ihan pelivekotin.
    eli oli hyvä ajaa.. voimaa riittää minusta ainakin tosi mukavasti 2 päällä ajoon. ajoasento ainakin 1.88 metriselle kaverille oiva.. ei liian pysty eikä liian kyykky, ilmavirta pitää sopivasti painoa pois käsiltä maantie nopeuksilla.

jos matkaa tykkää ajella niin ainakin minä voin suositella
    -94 super tennari
    Onkoskin silleen että Kawan ZZR 1200:n ajajia ei foorumissa juurikaan ole kun kokemuksia ei ole tullut. Tiedän että Raider ajeli ainakin semmoisella parisen vuotta sitten. Jos kokemuksia, kertokaatten.

Kiitos.
    Minulla oli ZZR1200 kuukauden käytössä viime kesänä kun oma pyörä oli takuuseen korjauksessa.

Voimaa siinä pyörässä on silleen riittävästi, ja moottori vääntää hyvin niin sillä on mukava ajella eikä tarvi turhaa konetta kierrättää. Ohitukset sujuu mukavasti ilman että tarvii laatikko turhaan pykältää
    Pyörä on yllättävän ketterä käsitellä kokoisekseen.
    Kerran olen kokeillut hayabusaa joka oli mielestä paljon kankeampi ja raskaamman oloinen käsitellä.
    Busa oli puolestaan raaemman tehokas, ZZR1200 on enemmän sivistynyt ja tarvittaessa ihan riittävän tehokas (makuasia tietenkin).

Olen 185 pitkä ja ZZR:n kate toimi minulle loistavasti, paljon paremmin kuin esim busan, tai edes oman V-strommin. Kate oli mallia tuplakupla eikä aiheuttanut mitään ylimääräisiä pyörteilyjä.
    Nopeutta saa olla n.130-140kmh että tulee ilman virrasta hartioihin nostetta tarpeeksi ettei kädet puudu pidemmällä taipaleella. Muutenkin tuntui että mitä nopeampaa pyörällä ajoi sen paremmalta se tuntui.

Minulla oli ZZR:ssä sivulaukku telineet ja jonkun verran ajeltiin avopuolisko takana kyydissä. Ja kuulemma ei ollut kovin mukava penkki takamatkustajalla. Mutta vertailu kohtana oli V-strom joka on mukavuudessa ihan eri luokassa.
    Mutta pyörä oli kyllä kiitettävän vakaa kuormattuna laukkujen ja matkustajan kanssa.
    Takamatkustajan jalkatapeista sellainen miinus että ne on liian kiinni pakoputkissa, lämpeää matkustajan kengän pohjat herkästi.

Semmoinen juttu vielä että pyörällä oli ajettu alle 3000km kun otin sen ajoon (-03 vuosimalli) ja kun olin ajellut 700km lisää niin se alkoi tiputtamaan öljyä. Tietenkään en nähnyt missä siellä katteiden takana se vuoto oli. Vein takaisin liikkeeseen ja korjasivat sen mutta en oikein saanut vastausta että mistä se oli vuotanut. Ja eipä kauheasti jaksanut kiinnostaakaan, kun odotti vain oman pyörän korjauksen valmistumista.
    Hesitation kills and the speed is cure.
    Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
    raider ajaa kyllä vieläkin isolla zetorilla ja on kerännyt mittariin jo 49 tonnia. Matkapyöränä tosi mukava ja toimiva ainakin mulle (188 cm ja 110 kg) yksin ajaessa ja myös tuo parempi puolisko ja 3 laukkua kyydissä. Suomessa voi yksin ajella perälaukun kanssa, eikä se aiheuta ongelmia, mutta jos vielä pääsen karkaamaan yksin Eurooppaan, ei ole taatusti perälaukkua mukana, vaan säkki takapenkillä. Perälaukulla yksin ajellessa Saksan motareilla alkaa etupää olla melkoisen kevyt kun lähestytään +230 nopeuksia. Niitähän ei ole pakko ajaa, mutta mä tykkään niistä. Kaksin kolmella laukulla kovaa ajettaessa ei ole minkäänlaisia ongelmia vaan zetori kulkee vakaasti kun juna. Silloin ei ilmavirta pääse kuskin takaa alas ja tekemään spoileri efektiä takalaukkuun. Mulla on 02 malli ja niissähän oli joissain yksilöissä ongelmia nokka-akseleiden pinnoituksen kanssa ja mullekin ne vaihdettiin takuuseen. Muuten zetori on pelannut hyvin ja olen siihen tyytyväinen. Mullahan oli ennen 1100 kuutioinen D-mallin zetori ja siihen verrattuna tämä nykyinen on huomattavasti notkeampi mutkapätkillä ja radalla.

Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Lainaa (raider @ Loka. 11 2005,12:18) kirjoitti
    raider ajaa kyllä vieläkin isolla zetorilla ja on kerännyt mittariin jo 49 tonnia. Matkapyöränä tosi mukava ja toimiva ainakin mulle (188 cm ja 110 kg) yksin ajaessa ja myös tuo parempi puolisko ja 3 laukkua kyydissä. Suomessa voi yksin ajella perälaukun kanssa, eikä se aiheuta ongelmia, mutta jos vielä pääsen karkaamaan yksin Eurooppaan, ei ole taatusti perälaukkua mukana, vaan säkki takapenkillä. Perälaukulla yksin ajellessa Saksan motareilla alkaa etupää olla melkoisen kevyt kun lähestytään +230 nopeuksia. Niitähän ei ole pakko ajaa, mutta mä tykkään niistä. Kaksin kolmella laukulla kovaa ajettaessa ei ole minkäänlaisia ongelmia vaan zetori kulkee vakaasti kun juna. Silloin ei ilmavirta pääse kuskin takaa alas ja tekemään spoileri efektiä takalaukkuun. Mulla on 02 malli ja niissähän oli joissain yksilöissä ongelmia nokka-akseleiden pinnoituksen kanssa ja mullekin ne vaihdettiin takuuseen. Muuten zetori on pelannut hyvin ja olen siihen tyytyväinen. Mullahan oli ennen 1100 kuutioinen D-mallin zetori ja siihen verrattuna tämä nykyinen on huomattavasti notkeampi mutkapätkillä ja radalla.
    Kuules pappa.
    Miten se nokan vaihtotarve eli kuluminen oireili.
    Mun kokemukset löytyy tästä:
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
    Mulla on ollu iso zetori keväästä lähtien. Edellinen pyörä oli 650 NT Honda. Eli tähän Kawaan vaihto johtui lähinnä Hondan tehonpuutteesta. Kawassa ei ole ollut mitään vikaa vielä vaikka huhu puheita näistä nokkien kulumisesta olen kuullut ja lueskellut mm teknarista? Itsellä oli aatoksissa Blackbird tai ZZR. Minulle ainakin zetorin ajoasento istuu paremmin kuin bläkkärin. Ja kun noita blackbirdejä on pilvin pimein niin aattelin sitten vaihtaa merkkiä ja olla erilainen "nuori". Ja minusta kawan muotoilu on aika onnistunut.. Hommasin vielä sitten kolmen laukun satsinkin niin voi lähteä ehkä ens kesänä taas Eurooppa turneelle. Ehkä jos ois vielä kardaanivetoinen niin sitten ois täydellinen, mut kaikkee ei aina saa...
    -Ensin mä luulin, sitten mä aattelin, ja olihan siellä muitakin-
    Lainaa (FJ20 @ Loka. 11 2005,13:53) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Loka. 11 2005,12:18) kirjoitti
    Kuules pappa.
    Miten se nokan vaihtotarve eli kuluminen oireili.
    Ei mitenkään. Isossa huollossa, johon kuuluu venttiilien säätö, asia huomattiin. Homma meni takuuseen.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Lainaa (skoge @ Loka. 11 2005,14:41) kirjoitti
    Mites satulan eli istumakorkeus sinulle. Olen suunnilleen sun pituusluokkaa eli hirmu pitkä. Yltyykö sulla muut kuin varpaan kärjet maahan?
    Lainaa (FJ20 @ Loka. 12 2005,15:24) kirjoitti
    Lainaa (skoge @ Loka. 11 2005,14:41) kirjoitti
    Mites satulan eli istumakorkeus sinulle. Olen suunnilleen sun pituusluokkaa eli hirmu pitkä. Yltyykö sulla muut kuin varpaan kärjet maahan?
    Ei ongelmaa, ei tarvii varpustella. Pienellä kallistuksella saa koko jalan maahan.
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
    Uusi mutta mukava tuttavuus, tuli eilen talliin 400:n km jälkeen. Aiempaan busaan verrattuna parempi ajoasento, tilavampi, kate suojaa paremmin. Moottori mukavan väännökäs ja riittävä kiihtyvyys. Vm. 03 ajettu 14500km.
  13.  
    Itselläni ollut parikin kappaletta - ensimmäisestäkin jouduin luopumaan vain ja ainoastaan koska vakuutustarkastaja oli erinäisten volttien jälkeen sitä mieltä notta siitä ei enää kalua saa. Siinä vaiheessa mittarissa oli pikkaasen vajaa 7000km. Otin tilalle toisen ja siinä on nyt kympin verran kilometrejä joten kokemusta kyseisestä mallista on kyllä.
    Pituutta kuskilla on pari metriä ja painoa vähän reilu 100 eikä pyörä ole missään vaiheessa tuntunut liian pieneltä, kömpelöltä tai tehottomalta. Välillä on ollut mammaa kyydissä joko takalaukun kanssa tai ilman mutta enimmäkseen kilometrit tulee yksikseen ajeltuna.
    Mitään ongelmia ei ole kummankaan pyörän kanssa ollut; tosin yhdellä tutulla oli jotain probseja nokan kanssa mutta se oli (kuulemma) helppo korjata.
    Itse en ole huomannut mitään moitittavaa kummastakaan pyörästä joten en voi kuin kehua!