Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Nonniin.

    Pari viikkoa sitten kävin AJ:lla Vaasassa säädättämässä ruiskun sliparin kanssa. Teho 107hv ja 125Nm takapyörältä eli saman verran kuin vakiosta kampiakselilta. Laskennallisesti kampiakseliteho on n.122hv ja vääntö +140Nm. Ja vääntökäyrä on aivan mahtava koneen normaalilla käyttökierrosalueella 2500-5000rpm. Ei paha lisäys vakioon vähällä työllä.

    Teho ja ennenkaikkea vääntö tuntuu ajossa ihan eri lailla kuin vakiona. 7200rpm:n jälkeen alkaa jo tehot tippua eli kun pitää kierrokset maksimivääntöalueella 5000-7000 niin maisema vaihtuu aika liukkaasti, oli vaihde mikä tahansa.

    Nyt täytynee vielä tilata Yoshimuran Stage1 nokat ja nillä pitäisi keski-yläkierrosalueen riemua tulla vielä paljon lisää! Remmiahdinsarjankin koneeseen löysin mutta yli 5000€ hinta puistattaa aika lailla...
  2. #2
    Lainaa (100cid @ Loka. 08 2005,23:56) kirjoitti
    Teho 107hv ja 125Nm takapyörältä eli saman verran kuin vakiosta kampiakselilta. Laskennallisesti kampiakseliteho on n.122hv ja vääntö +140Nm. Ja vääntökäyrä on aivan mahtava koneen normaalilla käyttökierrosalueella 2500-5000rpm. Ei paha lisäys vakioon vähällä työllä.
    No ei todellakaan paha lisäys
    Aika tukkoiset sliparit menit ostamaan, jos teho ei tuon enempää noussut
    Eikä toi ruiskun säätökään tainnut mennä oikein putkeen

    Omaani tuli potkua sliparit+ruiskun säätö takapyörältä 111,5 hv (5200r/min)ja vääntöä 127Nm (5300r/min)
  3. #3
    Lainaa (MotorArse @ Loka. 09 2005,20:01) kirjoitti
    Lainaa (100cid @ Loka. 08 2005,23:56) kirjoitti
    Teho 107hv ja 125Nm takapyörältä ...
    Aika tukkoiset sliparit menit ostamaan, jos teho ei tuon enempää noussut
    Eikä toi ruiskun säätökään tainnut mennä oikein putkeen

    Omaani tuli potkua sliparit+ruiskun säätö takapyörältä 111,5 hv (5200r/min)ja vääntöä 127Nm (5300r/min)
    Noh, nuo penkkitulokset ei ole mitään absoluuttisia arvoja eikä tuloksia välttämättä voi/kannata suoraan vertailla eri penkkien välillä. Paras olisi aina testata mopo vakiona ja säätöjen jälkeen.
    Huono tie, parempi mieli
  4. #4
    125.8hv ja 133.8nm takikselta titaani putkistolla ja hiilikuitu pöntöllä + ivanin tre! Veto alue nousi 5600 kierroksesta - 7860 kierrokseen! 2300 kierroksella jo 112nm !
  5. #5
    Lainaa (1100r @ Loka. 10 2005,09:26) kirjoitti
    125.8hv ja 133.8nm takikselta titaani putkistolla ja hiilikuitu pöntöllä + ivanin tre! Veto alue nousi 5600 kierroksesta - 7860 kierrokseen! 2300 kierroksella jo 112nm !
    4-2-1 pukistossa vain on se vika, että se ei ole yhtä munakas kuin 4-2-2
    Siksi tyydyin pienempään potkuun ja kahteen slipariin
    Tolla tre´llä on lähinnä psykologinen merkitys

    Aika mietoja vielä noi sunkin lukemat ovat
    Jos max teho on ainoa tavoite, niin vaihda vielä nokat, saat vääntöä jopa 170 Nm
  6. #6
    Lainaa (1100r @ Loka. 10 2005,09:26) kirjoitti
    125.8hv ja 133.8nm takikselta titaani putkistolla ja hiilikuitu pöntöllä + ivanin tre! Veto alue nousi 5600 kierroksesta - 7860 kierrokseen! 2300 kierroksella jo 112nm !
    Minunkin pyörästä olisi saatu huipputehoja n. 3hv enemmän mujtta sitten vääntökäyrä ei ollut yhtä hyvä. Arvostan kuitenkin hyvää käyttövääntöä enemmän ja siksi tehtiin huipputehon suhteen kompromissi.
    Mun pyörässä on myös Ivanin kalikka mutta ei sen pitäisi yläkierroksille mitään ihmeitä tehdä. Siksi ihmettelenkin suuuuuresti ilmoitettua 125,8hv lukemaa takapyörältä. Ei perrkele, sehän tarkoittaa 145 hv kampiakselilta Ettei nyt vaan puhuttaisi kuitenkin 125,8 kohdalla kampiakselitehosta..Vakionokilla, jotka ovat todellakin lähes ympyrät vain ( nostoa n 6,5mm ) ja 36mm ruiskurungoilla 145hv on mielestäni aika paljon. TTS sai 135 takapyöräkaakkia nokilla ja Akran kokoputkistolla + säädöillä. Onko sulla myös Akran putkisto? Missä oot säädättänyt ja penkittänyt?
  7. #7
    Eipä ole akran putkisto vaan laaserin hot cam! Eikä todellakaan huipputehoa ole metsästetty vaan juuri vääntöä sinne alakierroksille! Eli niin kuin sanoin yli 2000 kierroksen vääntö lähtee nousemaan hyvin pystyyn ja nousee sinne yli 7000 kierrokseen! Ivani ei avita kuin alakierroksilla, siellähän se teho on ilman sitä rajoitettu, ei mitään tekemistä huippu tehon kanssa! Siilinjärvellä säädetty ja haettu juuri alas sitä vääntöä ei ylä kierroksille! Aina pitää muistaa kuitenkin erot eri penkkien ja myös pyörien välillä, ei ole kahta saman tehoista konetta, vaan jokainen on oma yksilönsä!Sanotaan vaikka niin että penkitetty vakio hayabusa (siellä etelä suomessa) , vakiossa 175hv tehtaan mukaan ja penkissä todellinen 183.8hv! (hyvä yksilö)



  8. #8
    Sellaisia lukemia, että olisi kovin mielenkiintoista nähdä käyriä, ennen ja jälkeen säädön?
  9. #9
    Lainaa (1100r @ Loka. 12 2005,15:07) kirjoitti
    Eipä ole akran putkisto vaan laaserin hot cam! Eikä todellakaan huipputehoa ole metsästetty vaan juuri vääntöä sinne alakierroksille! Eli niin kuin sanoin yli 2000 kierroksen vääntö lähtee nousemaan hyvin pystyyn ja nousee sinne yli 7000 kierrokseen! Ivani ei avita kuin alakierroksilla, siellähän se teho on ilman sitä rajoitettu, ei mitään tekemistä huippu tehon kanssa! Siilinjärvellä säädetty ja haettu juuri alas sitä vääntöä ei ylä kierroksille! Aina pitää muistaa kuitenkin erot eri penkkien ja myös pyörien välillä, ei ole kahta saman tehoista konetta, vaan jokainen on oma yksilönsä!Sanotaan vaikka niin että penkitetty vakio hayabusa (siellä etelä suomessa) , vakiossa 175hv tehtaan mukaan ja penkissä todellinen 183.8hv! (hyvä yksilö)
    Tre mod (Ivan yms) ei anna tehoa tai vääntöä millekään kierroksille lisää. Se parantaa osakaasuherkkyyttä puoleen kaasuun asti 1-4 vaihteilla.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #10
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 12 2005,15:49) kirjoitti
    Tre mod (Ivan yms) ei anna tehoa tai vääntöä millekään kierroksille lisää. Se parantaa osakaasuherkkyyttä puoleen kaasuun asti 1-4 vaihteilla.
    Näinhän se on, tosin "osakaasuherkkyyttä" ei normaalissa ajossa huomaa.
    Edelleen väitän, että tre mod´illa on lähinnä psykologinen vaikutus
  11. #11
    Lainaa (MotorArse @ Loka. 16 2005,12:17) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 12 2005,15:49) kirjoitti
    Tre mod (Ivan yms) ei anna tehoa tai vääntöä millekään kierroksille lisää. Se parantaa osakaasuherkkyyttä puoleen kaasuun asti 1-4 vaihteilla.
    Näinhän se on, tosin "osakaasuherkkyyttä" ei normaalissa ajossa huomaa.
    Edelleen väitän, että tre mod´illa on lähinnä psykologinen vaikutus
    Kyl sen huomaa.. Osakaasullahan sitä yleensä ajetaan.

    Mulla on tässä nykyisessä Gixxerissäni sellanen, missä on kytkin. Eli voin pistää ajossa päälle/pois.

    1-4 vaihteilla todellakin on jonkin verran herkempi osakaasulla.

    Tässä "testitulos"

    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 20 2005,14:59) kirjoitti
    Laitoin tuon kytkimellisen TRE:n (JSD-2) kiinni ja kävin kokeilemassa. Ruiskua siis ei ole säädetty, ja pyörässä on Yoshin lyhyt slipari.

    Kun on tuo kytkin, niin pystyy testaamaan ajossa miten se vaikuttaa ihan eri tavalla, kuin vain omiin mielikuviin nojautuen.

    Se toimii juuri siten kuin Ivansin sivuilla on sanottu, osakaasulla 1-4 vaihteilla on osakaasulla terävämpi. 5. ja 6. vaihteilla en huomannut mitään eroa, kuten ei pitänytkään. Ainoastaan huippunopeusrajoitin 6. vaihteella poistuu.

    Kokeilin silleen, että 80-100km/h vauhdissa pistin osakaasulla (tasakaasulla) eri vaihteita sisään (1-6), ja kytkin TRE:n päälle/pois monta kertaa. 1-4 vaihteilla kun pistin TRE:n päälle, niin kiekat nousi, ja pyöräs nykäs vähän eteenpäin. Eli sytkäennakko on parempi. Ja sama toisinpäin; kiekat/vauhti tippui hiukan, kun kytkin TRE:n pois päältä. Efekti oli sitä selvempi mitä pienempi vaihde. Menee täysin yksiin Ivanin sivujen selityksen kanssa. Tuohan vielä paranee kunhan säädän ruiskun rikkaammalle osakaasulla.

    Onhan tuossa on negatiivinenkin puoli, lähinnä rata/kovaa mutka-ajoa ajatellen. Eli ruisku vastaa 1-4 vaihteilla ehkä jo liian terävästä kaasun sen jälkeen, kun taas jarrutuksen ja mutkaan sisääntulon jälkeen avaa kaasua ulostulossa. Sitä varten Suzuki on varmaan tuollaisen kikkailun tehnytkin sytkäkarttaan.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #12
    Kyllä mun tapauksessa Ivanin vaikutuksen huomasi. Pienille vaihteille tuli lisää räväkkyyttä ja herkkyyttä. Myöskin hitaassa ajossa kakkos- ja kolmosvaihteella "soutaminen" väheni. En nyt sitä poiskaan ottaisi.

    Onko kukaan löytänyt Yoshimuran Stage1-nokkien speksejä GSX1400:een. Olisi aika moinen hinku tilata ne mutta täytynee odottaa vielä ensi kesän ylitse. Jos jotain hajoaa, niin takuun kanssa on heti ongelmia.

    Paljonkohan kaasuilla saisi lisää iloa irti padasta?
  13. #13
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 16 2005,13:01) kirjoitti
    Se toimii juuri siten kuin Ivansin sivuilla on sanottu, osakaasulla 1-4 vaihteilla on osakaasulla terävämpi. 5. ja 6. vaihteilla en huomannut mitään eroa, kuten ei pitänytkään. Ainoastaan huippunopeusrajoitin 6. vaihteella poistuu.
    Mulla Busa syö TRE päällä matka-ajossa melkein litran vähemmän bensaa 100 kilometrillä mitä TRE pois päältä. Hassua mutta totta.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  14. #14
    Vehicle GSX1400 Description ST-1 Camshaft Part Number 211-114-0100 Max Lift (mm):
    IN: 8.80
    EX: 7.20

    1mm Duration:
    IN: 234
    EX: 220

    Tappet Clearance:
    IN: 0.20
    EX: 0.25


    Mulle tuli noin 15 hv noilla lisää..
  15. #15
    Mistä tilasit noi nokat ja onko noi ne Yoshin 1:t? Aika miedot noikin on oikein villeihin verrattuna mutta eipä GSX:stä kierroskonetta ole tarkoitus tehdäkään. Ja eipä 9,5:n puristuksilla kovin rajuja nostoja voi laittaa.

    Paljonko tuli maksaan koko hoito asennuksen ja säätöjen kanssa? Aikaa nokkien vaihto ei ottane hirveän kauaa?

    Kyllä 15 hepoakin taas tuntuisi mukavalta
  16. #16
    Kuulin juttua että tuollaisella putkistolla saa 1400:seen hyvin potkua:







    Pitäneekö paikkansa..?
  17. #17
    SSsssss....... on se vaan niin ***** hieno
    Ei ole tainnut tulla Suomessa yhtään ahdettua ISO lohkoa vastaan
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  18. #18
    Menipä kuvanlaitolla koko ketju hankalalukuiseksi! * Voiskohan ton hoitaa kenties linkillä?



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  19. #19
    Lainaa (tumeetti @ Marras. 23 2005,01:32) kirjoitti
    Menipä kuvanlaitolla koko ketju hankalalukuiseksi! Voiskohan ton hoitaa kenties linkillä?
    Juu, todella ärsyttävä lukea ketjuja joissa on paljon varsinkin isoja kuvia.

    Esim. tilanne, jossa ketjussa on 20 viestiä täynnä kuvia ja sit siihen on loppuun joku kirjottanut pari viestiä, jotka haluasit lukea. Scrollaat ketjun loppuun ja yrität lukee viestejä mut ei onnistu kun sivu pomppii eteenpäin kuvien lataantuessa. Tää ongelma korostuu etenkin silloin ku kuvat on hitaiden yhteyksien päässä. Silloin ei omankaan yhteyden nopeus auta.
    TL1000R
  20. #20
    Lainaa (ZR-7herwood @ Marras. 23 2005,20:44) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Marras. 23 2005,01:32) kirjoitti
    Menipä kuvanlaitolla koko ketju hankalalukuiseksi! Voiskohan ton hoitaa kenties linkillä?
    Juu, todella ärsyttävä lukea ketjuja joissa on paljon varsinkin isoja kuvia.

    Esim. tilanne, jossa ketjussa on 20 viestiä täynnä kuvia ja sit siihen on loppuun joku kirjottanut pari viestiä, jotka haluasit lukea. Scrollaat ketjun loppuun ja yrität lukee viestejä mut ei onnistu kun sivu pomppii eteenpäin kuvien lataantuessa. Tää ongelma korostuu etenkin silloin ku kuvat on hitaiden yhteyksien päässä. Silloin ei omankaan yhteyden nopeus auta.
    Tuliketussa ainakin varsin kätevä toiminto on "lataa kuvat vain sivuston palvelimelta". Joissakin tilanteissa toki tuokin haittaa mutta useimmiten toimii ihan jees. Tietysti järkevämpi olisi se että käyttäjät eivät suoraan liittäisi viesteihin isoja kuvia vaan ainoastaan linkkaisivat. Nuo isot kvuat vielä vittumaisesti venyttävät sivua jolloin viestejä lukiessa joutuu kelaamaan sivua sivulle.
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
  21.  
  22. #21
    Lainaa (Sika-nauta @ Marras. 22 2005,21:36) kirjoitti
    SSsssss....... on se vaan niin ***** hieno
    Ei ole tainnut tulla Suomessa yhtään ahdettua ISO lohkoa vastaan
    ööö, tsekkaa signaturen linkki..sieltä niitä löytyypi..
    Äläkä vaan sano että nuo 100cm3 tekee siitä isolohkosta "isomman" *






    Nothing beats cubic inches. Except turbo.