Moi
750 F -07 3700 ajettuna. Huomasin kirjoituksista että touring pleksi ei tunnu olevan suosiossa , eikö pelaa ?
Solifer 4 Seed -73
Suzuki GT 550 -73
Suzuki GS 500 -78
Suzuki GS 1000 -80
BMW K 100 -84
Suzuki GS 500 -76
Suzuki GSX 750 ES -87 nyk.
Suzuki GSF 750 F -07
Solifer SM -75 nyk.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -07 nyk.
Mulla on puig:n touring pleksi ja minusta se toimii hyvin, eikä ole mammakaan takapenkillä valittanut. Tosin se oli pyörässä kiinni kun ostin sen eli ei ole vertailukohtaa alkuperäiseen.
Näillä mennään:
BMW R 1200 GS LC -16 Triple Black
Suzuki GSX 1300 R -99 Copper/Silver
Suzuki GSX 1300 BK -08 Black
www.motocaching.net
Ähvähän se täältäkin löytyy, -99 ja mittarissa kutakuinkin 27 tkm.
Itse noista kilometreistä olen kurvaillut kympin verran. Orkkisketjut ja takagummin jouduin vaihtamaan viime kesänä, muuten on pärjäilty muutamalla öljynvaihdolla ja mittaristosta palaneella lampulla jos huoltotoimia katsellaan.
...niin ja bensaahan tietty menee![]()
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Yksi äffä-kuski juuri vaihtoi leiriä. Nyt jatkossa ajelen bemulla.
Hyvä pyörä oli äffä. Tykkäsin kovasti, koska oli niin monipuolinen laitos. Kiva kadulla matka-ajossa, kaupungilla ja viihtyi sillä omaksi iloksi radallakin.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Täältäkin löytyy vanha uskollinen 600F vuosimallia -95. Ajettu reilut 50.000 km ja pelittää kuin uusi.
Sopii myös matkakäyttöön perälaukun ja tankkilaukun kanssa.
Keväällä ja syksyllä kylmemmillä keleillä ajelen Kappan spoileripleksin kanssa, joka suojaa kuskin erinomaisen hyvin. Haittapuolena on kypärämelu, mutta se hoituu kunnollisilla korvatulpilla. Kesällä ajelen vakiopleksillä, jolloin ajoviima keventää käsiä mukavasti. Vakiopleksillä kypärämelu on alhaisempi, mutta käytän kyllä silloinkin korvatulppia.
Suzuki GSX600F -95
Kawasaki VN 1600 Custom -04
Vm. -98 600F löytyy täältä. Matkaa mittariin on tullut hieman alle 47000km, joista itse olen työntänyt menemään n. 10000km. Viime kesänä meni takarengas, ketjut ja rattaat vaihtoon, muuten huoletonta menoa ollut.
Nyt keväällä pitäisi teettää 48000km:n huolto. Mitäköhän ko. huolto mahtaa pitää sisällään??Itsellä kun ei ole mitään mistä näkisin pyörän huolto-ohjelman.
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Itse ostin äsken nokkaketjun kiristäjän(luultavasti turhaan) ja ajettu on 66t. Ehdotin huoltomiehelle ketjun vaihtoa, mutta hän sanoi ettei alle 100t ole tosiaankaan tarvetta.(Artsi @ Loka. 18 2005,15:02) kirjoitti
Laaharit voivat olla kuluneet ja täytyykin tarkistella, kunhan saan kopan auki.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Mulla on kans tuollainen GSX750F -99. En ole vielä paljoa ajellut, ostin vasta syksyllä, mutta hyvältä peliltä tuntuu.
Helppo ajaa pitempää matkaa ja kaupungissakin kulkee mukavasti.
Pyörällä ajettu 66000, onko vinkkejä huoltoihin?
Ketjut ja rattaat menee vaihtoon nyt, pitäiskö tarkistella muuta, niinkuin vaikka jakopäätä?
Joo, täällä on kans ähvä alla. Tulisi vain kesä, niin pääsis koitteleenJiihaaa
Pitää uusia eturengas, ja perushuoltoo tehdä tietty..![]()
Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..
Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
Joo.. mulla on vuoden sun pärrää vanhempi. Mun ähvällä on ajettu 65tkm.. ja hyvässä kunnossa on. Kuten tossa aiemmin mainitsin, eturengas vaihtoon.. sit perushuollot (öljynvaihdot, jarrujen tsekkaus, takarenkaasta paineet jne..) *(sandman72 @ Helmi. 29 2008,16:13) kirjoitti
.
Jes.. tulis jo vaan se god damn summer *
edit:kirjotus-onkkelmia
Perhana tämmönenki viestiketju on ollu täälä jo vuosia enkä oo huomannu.
Mulla on 750F vm.98 ajettu 31 tkm, joita ite oon keränny reilu 10 tkm.
Just tänään käytin lohkon lämpimäksi tallissa.
Jep yksi löytyy -90 mallinen... Ongelmia ei ole ollut kuin että edellissyksynä kaatui mutkassa auton kylkeen, onkohan tyyppivika?No talvella parsittiin mopo kasaan ja nyt on entistä paremmassa kunnossa, yhtä katteen halkeamaa lukuunottamatta, eli paljon meni uusiksi... Todella hyvä peli ollut, ja luotettava, ei mitään ongelmia ollut 15tkm matkalla, nyt täytyy luopua kun ei ole varaa pitää kahta
ja vaimoke ei anna rakentaa siitä turboa![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Yamaha vaihtui sujuvasti Suzukiin, tallista löytyy -99 750f.
Alkaa Oulussakin näyttää ajokelien suhteen jo melkoisen hyvältä.![]()
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
Juu mullakin tollanen -91 600f. Ensimmäisen kesän harjottelupyöräks lähinnä hankin, tässä keväällä menis vaihtoon...
CBR600f -04
Moro,
Itse ekaa pyörää hankkimassa ja kovasti kallistumassa f:ään. Onkos muuten 600:lla ja 750:lla millaisia eroja vai onko nuo konetta lukuun ottamatta samanlaisia (koko, korkeus ja yms) ?
600 kävinkin jo koeistumassa *ja tuntui varsin mainiolta peliltä. Käyntiin moista ei vaan saanut, kun oli akku tyhjentynyt varastossa mutta täytyy mennä viel kattoo uudestaan.
Oisikos vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Millaiset mahtaa olla tuon pyörän huoltovälit?
Mulla 750 F isällä 600 F.
Kokoontumis(ajo) olis kyllä aika hauska ajatus ensi kesälle. Ideoita kehään
Hyvä pyörä on ollut vaikkei vielä kauaa ole ollutkaan. Hayabusaan vois vaihtaa sitten joskus kun olen iso ja rikas, sitä ennen tuskin.
Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
Mitä vuosimallia oot ajatellut ?(Juster @ Maalis. 15 2008,16:36) kirjoitti
Tuo mallistohan meni uusiks vuonna 1998. Sitä ennen pyörät oli tehokkaampia, ts. moottorien viritysaste oli kovempi. 600F:ssä oli huipputeho 86 hv ja 750F:ssä 106 hv. Nykyään vastaavat lukemat lienee 80 hv ja 93 hv.
Itellä tuo 93 hv peli ja hyvinhän tuokin kulkee. Ilmeisesti Suzukilla oli ihan hyvä syy pudottaa noita tehoja ja optimoida kone vääntävämmäksi matka-ajoa ajatellen. En ainakaan usko että ne niistä olisivat huonompia halunneet tehdä. Bike -lehdessä ainakin viime keväänä kehuttiin tuota 750F:ää sanoin "aliarvostettu moottoripyörä", GSX-R 750 on vienyt kaiken huomion, vaikka F:ssä on sama kone, tosin ei ihan yhtä tehokkaana.
Ulkoisilta mitoiltaan noi on kaiketi hyvin (ellei täsmälleen) samanlaiset. Nykysissä 600F:ssä sama kone kuin Banditissa, sekin sukua GSX-R 750:lle.
Ajoasento on molemmissa sama, ei mikään pystyasento, mutta ei ihan kyykkykään, eli omasta mielestä sopiva.
En itse oo mikään expertti, mutta suosittelisin vilaismaan tuota BajaHill MC:n käytettyjen pyörien osto-opasta. Siellä oli tosi hyvät ohjeet, mitä kannattaa katsoa:
Osto-opas.
Huoltovälit tuossa on aika normaalit, öljyn vaihto joka 6000 km, venttiilien välyksien tarkistus (mahdollisesti säätö) ja kaasuttimien synkronointi joka 12000 km. Mitä nyt oon ymmärtänyt niin noita venttiilejä tuskin ihan joka 12 tkm tarvii ees säätää, tarkistaa varmaan kannattaa.
Kawasaki ER-5 -97 -> Suzuki GSX 750 F -99 -> Honda CBR 929 RR -01 -> Kawasaki ZZR 1400 -10
98 mallista ylöspäin olen katsellut.
Kiitokset tuosta BajaHill MC:n ohjeesta, täytyy lueskella läpi ja mennä uudemman kerran katsomaan.
GSX-F malleissa on kyllä GSX-R malleihin pohjautuva kone, mutta sillä ei ole mitään tekemistä uusien GSX-R pyörien kanssa. 750 ja 600 GSX-F -06 malliin asti oli ilma-öljyjäähdytteisellä konella, joka pohjautuu käsittääkseni 80-luvun gigserin koneseen, nykyisten huippu tehokkaiden ja huippukireiden nestejäähdytteisten koneiden kanssa F:n koneella ei ole mitään tekemistä. Uudesta 650 GSXF:stä en tiedä tarkemmin mitään, mutta oletus on että lienee pitkälti sama kuin pikku banditin kone.(cafe_racer @ Maalis. 15 2008,17:11) kirjoitti
Huoltoväli ei ole nykyaikaiselle pyörälle normaali, vaan tosiaankin lyhyt, 6000km öljynvaihto ja 12000km venttiilinsäätöväli, mutta sinänsä se ei ole ihme, koska kone on käytännössä 80-luvun tekniikkaa.
Nämä eivät nyt sitten olleet mitenkään haukkuja tuolle koneelle, ainoastaan toteamuksia. Sinänsä kone on erittäin hyvä luolettava "pommin kestävä"Lastentaudit ovat ainakin karisseet pois aikoja sitten :P Ainakin 750 on tasaisesti vääntävä, ilman ihmeempiä tehopiikkejä, jos malttaa pudottaa ohituksiin pari (tai kolme) pykälää pienemmälle niin ei sillä jalkoihin jää! 750:ssä -98 malliuudistuksessa koneeseen tuli pidempi isku ja muuttunut nokka-akselin ajoitus (Bike 6/98), Biken testin mukaan 0-100 3,44s, 0-400m 11,71s/181km/h. Kannattaa kaivella kirjastosta tuo Bike 6/98 jos kiinnostaa lukasta enemmän (tai laittaa mulle privaa).
Itse ajelin -01 mallisella 750F:llä 2 kesää ja 20000 km, muuta pahaa sanottavaa ei ole kuin liian pitkä sivujalka, jonka takia pitää olla todella tarkkana mihin pyörän jättää, mieluiten aavistus alamäen puolelle jalka, tämä muuttui joko 02 tai 03 malliin paremmaksi. Toinen huono ominaisuus on surkeasti suunniteltu keskijalan vipumekanismi, jonka ansiosta tuo pyörä on todella raskas nostaa keskijalalle, vaati oikean (voima taaksepäin) tekniikan että pyörän saa itsestään keskijalalle. Noin parin kilon tarkkudella saman painoinen Honda VFR nousee tuohon verrattuna todella herkästi ylös..
Lisäksi kate ohjaa ilmavirtaa hieman liikaa käsille, mutta etenkin kun ottaa huomioon pyörän edullisen hinnan, niin pidän sitä kyllä oikein hyvänä Sport-touring pyöränä, ja todellakin aivan aliarvostettu pyörä - vaikkakin pieniä puutteita löytyy.
Nyt siis allani on Honda VFR -01 ja kohtalaisen samantyylinen pyörä on, karkeasti ottaen ero on siinä, että GSX-F:ssä kaikki on ikäänkuin karvalakkia, niin VFR:ssä enemmänkin high techiäMoottorissa ero on aivan nimellinen, ei sillä että Hondassa olisi huono kone, vaan että Suzukissa vaan on varsin hyvä moottori. Itse jopa hieman yllätyin tästä, kun Hondassa on kuitenkin n. 10hp enemmän, mutta juurikin tuosta mainitun Bike lehden testin mittauksista huomaa, että 5000rpm asti Suzukin ja Honda vääntökäyrät menevät aivan päällekkäin, siitä eteenpäin Honda sitten vie voiton.
DrJones
Jeps täältäkin löytyy -93 750 gsx-f aj. n.45 tkm ?? on joku saksan tulianen 12 vuoden takaa kilometrien paikkaansa pitävyydestä ei tietoo mut kattila tunnuu olevan vielä tikissä. kiva peli muuten.
BMW R1200GS & RF 900 R projekti
1100-äffä, vuosimalli -91. Viime keväänä hankittu ja järjestyksessä parinkymmenen vuoden aikana 7. pyörä.
Kyseessä on yksilö, joka on sataheppaisena tuotu Saksasta ja täällä sitten "aukaistu" täyteen tehoon.
Tekniikka tällaisessa pyörässä on vanhahkoa ja toimivaksi todettua. Nuorempana 83-vuosimallin 750ES vakuutti toimivuudellaan, joten valinta oli aika helppo.
Kokemusta nykyisestä pyörästä on 11500 km:n verran ja eipä siitä juurikaan huonoa sanottavaa löydy.
Itseltä löytyy GSX 750F vm 2006, ajettu 18tkm.
Huolettomia kilometrejä, kuten aiemmin todettu niin hyvä perus pyörä, tekniikaltaan jo ikääntyneitä mutta varmoja.
Suzuki V-Strom 1050XT
Pari kommenttia tuohon uudemman 66 tonnin+30tonnin vanhemman mallin kokemuksella.(DrJones @ Maalis. 15 2008,18:07) kirjoitti
Venttiilit ei yleensä vaadi juuri säätöä tuon 12t jälkeen ja se on nyt muutenkin sopiva väli, kun harvempi kuitenkaan ajelee kesässä paljoa enenpää ja ne on varsin helppo itse säätää sitten talvella. Öljynvaihto väli on tuo 6000km, mutta kannattaako sitä pidentää muillakaan merkeillä
Tuo pointti vaihtamistarpeesta on mielenkiintoinen, sillä en itse ole oikeastaan kuin parissa tiukassa tilanteessa joutunut vaihtamaan alaspäin, vaikka välillä on kyydisssä vaimo+kuski(+100kg) ja kolme ylipakattua laukkua.Ohituksia tulee kyllä sitten tehtyä paljon, mutta ilmeisesti toisella tekniikalla![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Jee Jee !!
Tänään se sitte ostettiin GSX 750 f -99 aj. 55tkm, musta.
Eka pyörä nyt hankittuna, toivottavasti ei ollu huono ostos![]()
Tähän topickiin lienee sopiva kysymys:
Eikös ensimmäinen malli tästä 750 F:stä tullut -89? Onkos siitä sen jälkeen korjatu mitään lastentauteja? Olen menossa tuollasta pärrää kattomaan ja olisi kiva saada arvioita onko siinä yhtä luotettavaksi kehuttu tekniikka kuin yleensä näissä äfföissä on, vai onko sitä tuon ekojen mallien jälkeen jotenkin paranneltu.
Pois voidaan tietty lukea uudistus uuteen malliin 90-luvun loppupuolella...![]()
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
tekniikka pysyi samana -97 malliin asti. -98 on sitten uudempaa mallia.(Samzon @ Huhti. 07 2008,10:29) kirjoitti
meillä on tollanen -89 malli vaimon käytössä ja se on ollu luotettava peli.
nokat vaihdettiin 130tkm kohdalla, kun alkoi imunokassa olla pientä kulumaa.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ties vaikka joskus törmättäis kadulla.. ei ihan kirjaimellisesti kuitenkaan. Itse ajelen vuoden vanhemmalla myöskin mustalla äffällä(Jii Tee @ Huhti. 06 2008,01:55) kirjoitti
![]()