Mikä on xx:ssä suurpiirteinen kytkinlevyjen kestoikä? Tai moottoripyörissä yleensä. Oon lueskellu noita juttuja ja niiden perusteella saattaa xx:ssä kytkimen luistamiseen olla syynä esim. ilma kytkinnesteen seassa. Itellä ku kakspäällä kiihyttää reilusti niin tuntuu niinku se luistas, tehot tuntuu häviävän, voiko johtua kytkinlevyjen kulumisesta, kun nuo kytkinnesteet on vaihettu 12000km sitte? *
Pyörässä ei oo kyllä ku 32tkm mittarissa...
Blade -06
XX -98
Minun XX:ssä alko kytkin luistaa pari viikkoa sitten ja ajot loppu siihen paikkaan. Mopo on -04 ja ajettu 22000km. Ei varmaan kannata ajaa jos se kytkin luistaa koska se pilaa ne "välilevyt". Eikö muilla ole ollu ongelmia tuon kytkimen kans?
eipä omassa 04 tuplassa ollut kytkimen kans kyl ongelmia ja kerkesin ajaan vajaan 30 tonnia...tosin käytin sitä vaan liikkeelle lähdössä enemmäkseen...mut kyl sen pitäs kestää aika pitkälle..
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
Aikamoinen turo saa olla mikäli saa kytkimen loppumaan ennen 100tkm tuplax:llä. Kytkin kestää todella pitkään tuommoisessa vääntökoneessa. Kovaa kättä antaenkin menee helposti 70-80tkm.
Samaa mieltä, 77tkm ajettu kytkin ja empä oo kytkintä tarvinnu ajatella / sääliä....outoa on XX kytkinremppa....(saksanihme @ Loka. 06 2005,10:02) kirjoitti
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Vai että Turo? No senverran on tullu ajeltua mopottimilla että en luokittele itseäni AIVAN vasta-alkajaksi. Ja kovaa kättä
olen kyllä yrittänyt tuolle välillä näyttää, mutta mikä on kova niin siitähän Turo ei tiedä mitään... Turo ottaa kyllä kytkimen käytön neuvoja mielellään vastaan tosi motoristeilta **
*
![]()
Siis turo, ei Turo. Ja eipä tuo kokemus/taito kovin massiivista voi olla jos noilla kilometreillä on saanut kytkimen niin loppuun että se luistaa. Tai sitten niitä neuvoja todellakin tarvitaan ja paljon.(mustarastas @ Loka. 06 2005,12:15) kirjoitti
Neuvo kytkimen käyttöön niin että turokin ymmärtää: käytä sitä niin että se ei rupea luistamaan noilla kilsoilla. Oikein käytettynä se kestää ihan varmasti reilun satkun helpostikin.
No voi hitsi olinko laittanu väärään paikkaan ison kirjaimen?![]()
Just Tällasia ohjeita kaivataan... kytkimestä sen verran että se loppu kerta laakista eikä luistanu pikkuhiljaa enemmän ja enemmän.
Ei ollut kysymys kirjainkoosta, vaan jostain ihan muusta. Toisaalta, eihän sitä voi kaikkea hokata. Nyt ymmärrän miksi kytkin on kaputt. Kumma kun ei hajonnut jo aiemmin.(mustarastas @ Loka. 06 2005,13:10) kirjoitti
Nyt ymmärrän miksi kytkin on kaputt. Kumma kun ei hajonnut jo aiemmin.
miksi pidät hullua jännityksessä![]()
Höh, lue aiemmat. Kytkimen jos saa mojahtamaan noilla kilsoilla, täytyy olla se...aivan...turo!(mustarastas @ Loka. 06 2005,13:45) kirjoitti
Olet turo, et Turo. Ellei nimesi todella ole Turo.(mustarastas @ Loka. 06 2005,13:56) kirjoitti
saksanihme,
eli siis olet ajanut yli 100tkm XX:llä? ja tämän jälkeen vaihtanut kytkinlevyt ja antanut "kovaa kättä" 70tkm-80tkm todeten, että kyllä kytkin senkin kestää? Puhutko nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä vai sillä asenteella, että eihän Hondassa nyt voi olla noin p*skaa kytkintä?
Peace man.![]()
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
Hyvä kundit! Keskustelu nousee tälle tasolle yleensä tuossa tammi-, helmikuun aikana.
En ja en. Ja en ole niin väittänyt tehneenikään. Lukulasit boy.(ormi @ Loka. 06 2005,16:35) kirjoitti
Omallani ajoin kyllä lähes 70tkm ilman mitään ongelmia (rintaäänellä siis). Viimeisenä omistuspäivänäni pyörä penkitettiin ja kytkin ei luistanut ja toiminta oli muutenkin moitteetonta. Tiedän yksilöitä joissa on yli 130tkm orginaaleilla levyillä.
No niin, et perustanut väitteitäsi mihinkään faktoihin. Enemmänkin taisi olla mutu-perusteltu väitteet kestosta(saksanihme @ Loka. 06 2005,19:01) kirjoitti
. Niillä pohjilla ei kannattaisi alkaa provoilemaan.
Mutta asiaan, ihan vain mielenkiinnosta avasin googlen ja vähäisellä googletuksella löysin, että on ollut muillakin ongelmia tuon XX:n kytkimen kanssa. Joku oli laittanut mobil 1 öljyä ja kytkin oli kestänyt 1400 mailia![]()
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
Joo en kyllä ole auton öljyillä ajellu. *(ormi @ Loka. 06 2005,19:23) kirjoitti
Tuo mobil 1 toimii kyllä corillassa mutta en tuota mopoon kyllä laita. Luulin kyllä ettei auton öljyillä pääsis edes nuin pitkälle. Mutta täytyypä tukia itekki tuota *googlea...
*vink vink* en puhunut auton öljystä *![]()
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
Silmälasit sinullekin. Tai lukemisen ymmärtäminen todellakin heikkoa. Faktaan perustuu tietoni. Tai ainakin lasken faktaksi että lähes 70 ajoin xx:llä, penkitettiin, riivattiin ja ajettiin myös rauhassa. Kytkin ei kertaakaan oireillut. Kuten ei muukaan osa pyörää.(ormi @ Loka. 06 2005,19:23) kirjoitti
Eli silmälasit kuntoon tai ymmärrys edes normaalille tasolle.
Kun oma kokemuksesi asiasta näköjään tulee hakukoneen tuloksesta, en itse edes osallistuisi keskusteluun.
Whatever..Otin keskusteluun sen vuoksi kantaa, että omalta osaltasi aloitit keskustelun aikamoisella provoviestillä (tai trollilla). Et kertaakaan ole edes ottanut esille sellaista vaihtoehtoa, että vika voisi johtua jostakin muusta kuin pyörän käyttäjästä. Rivien välistä voi lukea, että kohdistit suoraan tuon ensimmäisen viestin kommentin kuljettajan ajotyyliin, vaikka et sitä suoraan kirjoittanutkaan.
Niin, omakohtaisia kokemuksia aiheesta ei ole. Otin vain hakukoneen tulokset sen vuoksi esille, että monilla muillakin on ollut ongelmia XX:n kytkimen kanssa. Laita pantaa pari pykälää löysemmälle.
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
Sen luokan vastauksia on tullut että varmasti on kohta kysyjän kytkin ongelma ratkaistu. V*tun Pöljät!!!
Ai niin, olihan mulla asiaakin.
Ei ilma kytkinnesteen seassa luistamista aiheuta. Ilma vaikuttaa siten että kahva on pehmeä ja kytkin ei irrota.
Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
Tämä oli mulle uutta(ormi @ Loka. 06 2005,20:23) kirjoitti
no olen kumminki kuullut kun isot pojat puhui, että joku oli pilannu kytkimen auton öljyillä...
Onhan se nyt selvääkin selvempää jos saksanihmeen saksanihmeessä ei kytkin luista vielä 70tkm kohdalla, niin ei muissakaan hondissa voi. Eihän se nyt rikki voi mennä.
KTM 690SM
Vihdoin joku on nähnyt valon. Kaiketi?(Calypso @ Loka. 07 2005,16:19) kirjoitti
Todellinen asiantuntemus näköjään oikein jyllää täällä!(saksanihme @ Loka. 06 2005,13:20) kirjoitti
Itse en ole asiantuntija, mutta lausunnon voin silti antaa.
Eli vähän ihmettelen että miten sitä kytkintä oikein voi käyttää väärin?
Ku yks pyöränvuokraus firman omistaja kiros kans ku kytkimii menee kokoajan.
Se jopa epäili et joku kilpailevan firman sabotööri käy tahallaan pilaamassa ne.
-Ekaks tulee mieleen jossain ylämäessä liikennevaloissa valonvaihtumista odottaessa jos pitää kytkintä kusettamalla pyörän paikoillaan.
Mutta niinhän ei kukaan pyörän kanssa tee.
-Toisena tulee mieleen varttimaili lähdöt.
Ne rasittaa myös aikalailla kytkintä, mutta pitäis silti kestää useamman kymmenen lähtöö, tietääkseni.
-Kolmantena tulee mieleen että on väärin asennettu.
Ilmeisesti aika helppo asentaa kytkinlevyt väärin.
En tiiä kyl, ei tuu muuta mieleen.
Oletko lainannu pyörää kenellekkään sabotöörille?
Kertokaa joku viisaampi miten sitä kytkintä oikein käytetään väärin?
Busa -03
Noissa ensimmäisissä XX:ssä 97-99 on ollut sellaista ongelmaa, että jo 30tkm kohdalla kytkinkruunu on kulunut kun kytkinlevyjen nokat ovat hakanneet ne lovelle.Tästä seuraa sellainen ongelma, että kytkinpakka ei pääse vapautuun kun levyn nokat jää niihin uriin "nakeliin".(mustabirdi @ Loka. 03 2005,20:17) kirjoitti
Uudemmissa ei toi ongelma ole ollut niin yleinen.
Tää on käsittääkseni ongelmana joissain muissakin pyörissä.(Hämeenheikki @ Loka. 10 2005,12:57) kirjoitti
Korjaaminen onnistuu varmaan halvimmalla kun hioo ne kruunun reunat taas tasaseks ja kasaa vanhoilla osilla, jos eivät oo menneet jo pilalle. Turha vaihtaa uusia levyjä ehjien tilalle.
Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!