Sattuipa näin: Bensa-asemalle hakemaan bensaa, hmm.. rengaspaineet voisi tarkastaa -> letku kiinni, ilmaa renkaaseen, letku pois. Suhinaa.. Mitä kettua?!? Siis venttiili alkoi vuotamaan ilmanlaiton jälkeen. Renkaat tubeless -mallia, ja mitä nyt kattelin, niin pitää ottaa rengas irti jotta pääsen tarkkailemaan/vaihtamaan venttiiliä... Armoton vitutus / työ...
Mietteitä, kiitos.
Happy with what you have to be happy with.
jos vähän räpläisit sitä venttiiliä, notta jos olisi vain jäänyt jumiin ja sillä helpottasi...
Miks ihmeessä tarvii rengas irrottaa? Siitä venttiilistähän pitäis irrota 'sielu' ilman koko venttiilin vaihtoa. Huoltoasemilta tai rengas liikkeistä löytyy sellasia venttiilinhattuja missä on venttiiliavain. Hanki sellanen ja vaihda nyt ensin se pelkkä 'sielu' siihen. On ihan normaali kierteellä kiinni.
Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
Mulla on muutamina kertoina auttanut kun avaa hieman sitä vanhaa sielua ja ruuvaa takasin kiinni. Niillä on tapana jumittaa toisinaan.
TL1000R
Kannattaa pitää ne hatut paikallaan, muuten ne venttiilit on paskaa täynnä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kyllähän ne hatut on paikallaan ollu. Eikä räpläämisestäkään ollut hyötyä (vaikka siitä itse saankin nautintoa). Kun en itse ehtinyt venttiiliä ihmetellyt, niin vein viereiseen rengasliikkeeseen ja vahtoivat mokoman siellä. hintaa 5e. Kysyivät, että onko paikattu joskus paikkausvaahdolla, ja että se tukkisi venttiilin helposti. Problem solved.
Happy with what you have to be happy with.
Varokaa halpoja kopioita. Tuon kun pitää matkassa niin ei ala sielut silmille hyppimään keskellä metsää *![]()
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Mitä?
Onko olemassa muitakin venttilinhattuja, kuin tuo yllä esitty?![]()
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.