Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Eli tuli kiire siirtää mopo toiseen paikkaan.. ajamaan sillä ei nyt pysty joten peräkärryllä kuljetus näyttää olevan ainoa vaihtoehto. Miten on, onnistuuko tavallisella peräkärryllä? Painopiste kuitenkin tulee aika korkealle ja hankala sitoa liinoilla kiinni.
  2. #2
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No itse tuossa pari vuotta sitten raahasin mopoa ihan tavallisessa peräkärryssä 200 km... Sidontaan pitää kiinnittää vaan huomiota.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  3. #3
    Ei se sen kummempi ole sitoa kärryyn kuin pakuunkaan.Voin ihan rinta rottinkilla tässä kehua että kokemusta on.Ihan vaan levottomuutta lisätäkseni.Lensi kerran yks prätkä kärrystä ja kaiken lisäksi ei ollut edes oma.Arvatkaa vaan oliko käyrä korkealla ja päätinkö olla kuskaamatta enää koskaan jonkun muun omaa.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  4. #4
    Kyllä onnistuu. Etupyörä kiinni etulautaan, mopo sivutuelle ja tanko lukkoon. Sitten varsinainen kiinnitys. Nippusiteellä etujarru kiinni, sitten kiinnitysliinat poikki pyörän satulan kohdalta. Pane jotain väliin, ettei jää isompia jälkiä satulaan. Ja niin, että pyörän päällä istutaan ja sitten vedetään liinat kireälle ja noustaan pois pyörän selästä -> pyörä on varmasti ja tukevasti kiinni ja kanittaa omilla jousillaan kiinni liinoissa. Sitten etupyörä kiinnitetään liinoilla peräkärryn etuosaan, jotta mopo ei liiku kulkusuunnassa. Ja eikun menoksi. Suositan rauhallista menoa ja äkkinäisten liikkujen tekoa.
  5. #5
    Paljon on tullut kärrättyä, onnistuu, mutta vaikeus riippuu pyörämallista. Avopyörä on helppo sitoa. varsinkin jos lavan sisäpuolella on koukut, etuputkista hihnat alemman kolmiopalan päältä lattiakoukkuihin. toinen hihna pitämään takapäätä esim matkustajan jalkatapeista läpi. Kannattaa kiertää, että ei liu-u sivuttain.

    Suurin vaara on yleensä se, että pyörä joustaa, hihnat löystyy ja renkaat lipsahtaa märässä kärryn pohjassa ja pyörä kaatuu.

    Laudasta rakennettu tuki eturenkaalle auttaa paljon, se estää sivuttaisen siirtymisen. Voihan sen sivuttainsiirtymän sitoa hihnallakin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Mulla on kärry moottoripyörän kuljetusta varten. Siinä on ajoluiska, kiinnityslenkit neljälle liinalle.
    Jos asustelet vaikka lounaisrannikolla, saat sen kyllä lainaksi.

    Terv. ULoop
  7.  
  8. #7
    Kiitos neuvoista, kuljetus sujui ilman ongelmia ja pyörä pääsi ehjänä perille . Kolmella liinalla sidoin ja hyvin pysyi. Välillä tosin täytyi pysähtyä liinat tarkistamaan ja ajella suurimmat pomput varovasti.