Motoristi menehtyi kolarissa Turussa
Moottoripyörää ajanut mies menehtyi yhteentörmäyksessä kuorma-auton kanssa aamulla Turussa. Onnettomuus tapahtui Möörönkujan ja
Kärsämäentien risteyksessä klo 7.45. Motoristi oli tulossa Kärsämäentietä keskustan suuntaan, kun kuorma-auto tuli tielle
kärkikolmion takaa. Motoristi törmäsi kuorma-auton takapyörään. Poliisi ohjaa liikennettä onnettomuuspaikalla.
Turun Sanomat
Edit: päivitetty
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Jep. Olin paikalla, kevytmoottoripyörän kuljettaja oli ilmeisesti juuri ohittanut henkilöauton .. jonka takaa kohtalokkain seurauksin kuorma-auton takarenkaaseen..
sadetta hämärää..jne.
Fiilikset aika down... paikalle oli pysähtynyt ohikulkeva pariskunta hälyttämään apua.. itse taisin olla kolmantena? uhrin luona.. pian jälkeeni tuli vielä yksi auttaja joka aloitti hätäensiavun.Heti(korkeintaan 3 minuuttia ?) hänen jälkeensä pelastushenkilöstö.
Kaiken keskellä vihastutti muu liikenne.. paikalla 4 kaistaa. melko vauhdilla ja varomattomasti muuliikenne ohi mp:n osia lensi autojen renkaista ilmaan..jne...
Autosta mukaan ottamani ensiapulaukku ?? noh..nyt päätin lähteä päivittämään ensiapu taitoni ..ja tutustua huolella laukun sisältöön jos joskus sitä tarvitsen niin toivottavasti siitä olisi hyötyä..kerroin nyt tähän hieman fiiliksiäni.. aikas ontto olo..ja sekava selostus.
Ajetaan sievästi.
Edit: Myös toiselle osapuolelle voimia...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Vetää mielen matalaksi. Pistää tämmöiset aina ajattelemaan omaa liikennekäyttäytymistä. Voisinko itse joutua samanlaiseen tilanteeseen? Kyllä. Tänä vuonna olen pari kertaa joutunutkin tekemään äkkinäisiä väistöjä ja jarrutuksia eteen tulevien autoilijoiden vuoksi.
- Engine MC -
Tiedän tunteen... Olen itse tullut ensimmäisten joukossa onnettomuuspaikalle, jossa auton takaripustus oli pettänyt ja auto lentänyt parin voltin kautta ainoaan helvetin isoon kiveen katolleen. Pysähdyin paikalle ja kävin katsomassa tilanteen. Tulin takaisin autolle ja sanoin vaimolle että sun ei tartte tulla tonne. Otin ensiapulaukun autosta ja menin auttamaan. Auto oli niin huonossa kunnossa, etten edes tunnistanut mikä se oli. Aikuiset etupenkiltä olivat jo ulkona ja siinä aluksi yritin rauhoittaa heitä. Isä hoki kokoajan "se on kuollut, se on kuollut"... Porukkaa alkoi lapata paikalle pällistelemään ja määräsin sitten pari tyyppiä vahtimaan näitä vanhempia, ettei lähde seikkailemaan yksinään minnekkään shokissa... No auto oli katollan, valui bensaa ja virrat päällä, niitä ei saanut avaimesta pois... Lapset vielä takapenkillä joten oli pakko nostaa ne pois, jos auto syttyy palamaan... Vanhempi lapsi (~10v) saatiin ulos nätisti, muutaman jampan kanssa nostettiin se ulos autosta ja itse tuin lapsen niskaa koko noston ajan. Käskin pari jamppaa pysymään lapsen vierellä ja juttelemaan hänelle, myös niskaa oli tuettava kokoajan.. Siiryimme nostamaan pienempää (~5v) lasta ulos autosta ja itse taas tuin niskaa. No kun nostimme lasta huomasin, että hän oli ihan eloton. Samalla kun tuin niskaa tunsin kuin lapsen kallo oli ihan palasina. Laskimme lapsen maahan ja näin lapsen lasittuneen katseen. Katsoin suuhun ja yritin ottaa suusta "mömmöä" pois joka tukki hengitystiet. Totesin, että hänelle emme voi tehdä mitään. Samalla paikalle tuli pelastushenkilökunta ja totesi saman. Vanhempi lapsi lennätettiin sairaalaan ja hänellä oli vakavia sisäisiä verenvuotoja yms. Tästä onnettomuudesta on jo muutama vuosi, mutta edelleen asia vaivaa minua. Tippa lississä tätäkin kirjoitan... Asia olisi ollut ehkä toinen, jos onnettomuudessa menehtynyt olisi ollut aikuinen. Vpk:ssakin on kaikkea tullut nähtyä, mutta asia on ihan eri kun joutuu paikalle yllättäen, ei pysty ollenkaan valmistautua henkisesti. Kauan meni ennenkuin sain nukuttua kunnolla. Sitten kun sain nukuttua näin painajaisia. Pitkään näin tuon katseen ja tunsin murskautuneen kallon käsissäni, ne tuntui niin todellisilta, jopa kuukausia onnettomuuden jälkeen.(samu69 @ Syys. 29 2005,16:48) kirjoitti
No ei ehkä liittynyt mitenkään Turun caseen, mutta tuli vaan sellanen fiilis, että piti kirjottaa toi... Joten Samu69, puhu ihmeessä jonkun kanssa asiasta. Ei kannata jäädä kelaamaan sitä sen kummemmin. Itse mietin pitkään mitä olisin voinut tehdä toisin, olisinko voinut pelastaa sen pienen lapsen...
Ja voimia Turun onnettomuuden osapuolille ja omaisille...
Huh, mikä juttu
Toivottavasti en joudu samanlaiseen, en tiedä miten pääsis kunnolla yli tuosta. Toivottavasti olet itse tarpeeksi päässyt, hienoa toimintaa CBF600S!
Jep, ei tuollaiseen voi valmistautua. Pitää vaan yrittää muistaa kaikki mitä ensiavusta on joskus kuullut ja olla avuksi. Jo pelkkä läsnäolo auttaa kummasti.
Voimia jätkät, nuo ajatukset pyörivät päässä pitkään ...
Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
Ikäviä tapahtumia, pistää ulkopuolisetkin ajattelemaan...
Voimia omaisille!
R1-2011
EX-R1 2008
EX-R1 2005
EX-YZF 600R
Seuraa uniin kauan.Ikäviä juttuja, sattua paikalle.
Kuitenkin joku lohtu asianomaisille siinä, että paikalla on ihmisiä jotka osaavat auttaa, jos vain jotain on tehtävissä.
Ajatellen, et jos itse olis siinä tilassa ojanpohjalla.
Loukkantuneen olo on turvallinen, jos voi luottaa pelastajiin.