Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Onko jollain kokemusta moottoripyöräkäytössä? Mihin asti nopeusmittari näyttää?

    http://www.intersport.fi/channel....20.html

    On tarkoitettu polkupyöräkäyttöön.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  2. #2
    Jospa käyttäisit hakua -vaikka vuoden sisällä
    ... jotain piti muistaa
  3. #3
    Esimerkiksi NOISSA topiceissa asiaa Sigmasta, ole hyvä vaan
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  4. #4
    Tuo BC-1200 näyttää 199, mutta muistiin jää kaikki muutkin lukemat.
  5. #5
    Mun Sigmaan jäi 223,7, kun mittari oli tasan 300. Ja viime nykäisyssä viisari kiipesi 280 ja sigmaan 219. Taitaa olla liian leveä magneetti, kun sekoaa kovemmissa vauhdeissa.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  6. #6
    Mitäs ootte mieltä, etu- vai takapyörään anturi?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  7. #7
    Lainaa (Jalase @ Syys. 29 2005,07:55) kirjoitti
    Mitäs ootte mieltä, etu- vai takapyörään anturi?
    Etupyörään, selviää jatkamatta johtoa.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  8. #8
    Lainaa (Jalase @ Syys. 29 2005,07:55) kirjoitti
    Mitäs ootte mieltä, etu- vai takapyörään anturi?
    Jos ajaa paljon etupää ilmassa, niin sitten takapyörään. Muuten etupyörään lienee helpompi asentaa. Johtoa joutuu jatkamaan aika monessa tapauksessa.
    Honda VTR 1000F
  9. #9
    Kyllähän nuo kovasti niitä käyttävät.. Itelläkin olis tarkoitus tilata tuommonen, ku "uudessa" mopottimessa on mailimittari, niin olis kiva saada nuo etäisyydet kilsoiksi ilman päässälaskua..
    Tuolta on ajateltu pikku porukassa tilata tässä talvenmittaan: Linkki
    Ovat jonkinverran halvempia ja muistaakseni kymppi tulee postikuluja per tilaus.. Eikait noista Sigmoista kannata muita laittaa ku toi BC1600 (IMHO)..
    Mielenkiintoisia ovat myöskin nämä Topeakin Panorama ja Panorama Mini mallit, mutta niistä en ole kuullut käyttökokemuksia MP käytöstä.. Niissä näkyy vähän enemmän tietoa kerralla ruudusta..
    -

    Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
  10. #10
    Mitämitä ?!! Lukeeko tossa uudessa Sigmassa suurimman nopeuden muistissa enää vaan Max??

    Mulla ainakin lukee n. 5 vuotta vanhassa pelissä V-Max ja se tuottaa suuren suurta mielihyvää

    Ja jottei ihan ilman asiasisältöä, niin noista magneeteista: otin omaani magneetin nokialaisen vanhasta HF-kuulokkeesta; se on semmonen littana neodyymi-rinkula ja kestää pariin sataan asti jarrulevyssä paikallaan ilman mitään apuvälineitä, kliksauttaa vaan kiinni ja siinä pysyy...
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  11. #11
    "Mun Sigmaan jäi 223,7, kun mittari oli tasan 300. Ja viime nykäisyssä viisari kiipesi 280 ja sigmaan 219. Taitaa olla liian leveä magneetti, kun sekoaa kovemmissa vauhdeissa"

    Näyttääkö alemmissa nopeuksissa oikein?
    Onko renkaan vierintämatka oikein asetettu?
  12. #12
    Lainaa (domus @ Syys. 29 2005,08:55) kirjoitti
    Jos ajaa paljon etupää ilmassa, niin sitten takapyörään.
    jos taas suddaa paljon niin sitten etupyörään
  13. #13
    Lainaa (suiza @ Syys. 29 2005,11:39) kirjoitti
    "Mun Sigmaan jäi 223,7, kun mittari oli tasan 300. Ja viime nykäisyssä viisari kiipesi 280 ja sigmaan 219. Taitaa olla liian leveä magneetti, kun sekoaa kovemmissa vauhdeissa"

    Näyttääkö alemmissa nopeuksissa oikein?
    Onko renkaan vierintämatka oikein asetettu?
    Luulisin, että näyttää alemmissa nopeuksissa aika tarkkaan. Esim. 100kmh Sigmaan = 105kmh mittariin. Sigman kalibroin ohjekirjan mukaan. Mutta voisiko syy olla se, että en käyttänyt Sigman mukana tullutta kapeaa magneettia? Liimasin jarrulevyyn suuremman ja paljon voimakkaamman magneetin, joka on sahattu työkalusta, jolla voi onkia ruuveja ahtaista paikoista. Täytyy talvella asentaa Sigman mukana tullut mageneetti..
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  14. #14
    Lainaa (Seeber @ Loka. 02 2005,12:28) kirjoitti
    Luulisin, että näyttää alemmissa nopeuksissa aika tarkkaan. Esim. 100kmh Sigmaan = 105kmh mittariin. Sigman kalibroin ohjekirjan mukaan. Mutta voisiko syy olla se, että en käyttänyt Sigman mukana tullutta kapeaa magneettia? Liimasin jarrulevyyn suuremman ja paljon voimakkaamman magneetin, joka on sahattu työkalusta, jolla voi onkia ruuveja ahtaista paikoista. Täytyy talvella asentaa Sigman mukana tullut mageneetti..
    Se Sigman oma magneetti on aivan perseestä, älä ainakaan sitä laita. Joku pienikokoinen ja tehokas magneetti niin kyllä pelaa. Itsellä on semmoinen pieni pyöreä jarrulevyn niitin sisällä. Lentokenttäajoissa 287km/h tutkaan, 284km/h jäi Sigmaan. Kovissa nopeuksissa tuntuu päivittyvän hiukkasen viiveellä tuo lukema...
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  15. #15
    tutka 248 sigma 250...hyvin toimii...sigman oma magneetti käytössä....tosin kun kiihdyttää tosissaan noilla pikkuvaihteilla,ei mittari pysy mukana elikkä kun löysää kaasun mittari vielä nostaa lukemia...syykin on selvä...helvatan äkänen mopo * (..pikkuvaihteilla..) * *
  16. #16
    onkos kukaan onnistunut avaamaan sigman??
    koitan tässä tutkia modia tohon mittariin. infoan jos saan jotain aikaan. ideana laittaa sisälle pikkunen ledi palamaan. kun toi näyttö ei näy pimeessä. onko kellää jo kokemusta vastaavasta modista?


    Nonniin kuoret auki. palikka pöydällä. nyt vaan sitten pitäs löytää jostain se nasta mistä sais virtaa vasta sitten ,kun tulee anturilta pulssi. "pulssi" onko se lallanen että se vetää ne nastat oikariin aina kun pyörä pyörähtää?

    lisätääpä kuvat kiinostuneille.

    http://koti.mbnet.fi/oh5hrm/kuvat/sigma/sigma.JPG
    http://koti.mbnet.fi/oh5hrm/kuvat/sigma/kansi.JPG
    http://koti.mbnet.fi/oh5hrm/kuvat/sigma/osat.JPG
    http://koti.mbnet.fi/oh5hrm/kuvat/sigma/piiri.JPG



  17. #17
    Tuolla mun modisivulla on sigman ruuvaamisesta takarenkaaseen esimerkki.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  18. #18
    onnistuiko ledin laitto? vaikee homma?
    Miksi kompostissa ei ole valoja.
  19. #19
    Muakin kiinnostais toi ledimodaus. Näin syyspimeillä ajaessa on ilkävä yrittää tihrustaa sigmaa aina katuvalon sattuessa kohdalle. Ite asensin sigman mittariosan Cebariini samaan tapaan kuin maantiesika. Asennusraudan tein tosin alumiinilistasta käsin taivuttamalla. Magneettina toimii alkuperäinen jonka liimasin etuvanteen kehälle (kehän suuntaisesti). Anturi on letulokarin alla piilossa katseilta (vaan ei roiskeilta). Hyvin on toiminut viimeisen 2tkm ajan.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  20. #20
    projekti ollut muutaman päivän jäissä kiireiden vuoksi. nyt on ongelma toi virran löytäminen.

    Nyt tarvis jeesiä taas hiukan. olisko mitään havaintoa missä tuola on ohjaus jännite kytkennässä. http://koti.mbnet.fi/oh5hrm/kuvat/sigma/piiri.JPG Mittailin tota levyä ja ei löytynyt kun sellasia kohtia missä jännite on koko ajan.
    Mutta kuitenkin laite sammuu noin 15min päästä kun ei pulssia tule piirilevylle. näyttöön jää kello. taas yksi pulssi ja taas näytössä nopeus.
    Ei viittis katkasimella rakentaa valoa. yksi kännykkä olis palasina pöydällä että san pintaliitos ledejä.



  21. #21
    Aukesko sigma helpolla? ruuvaria kylkeen vaan?

    meinasitko laittaa sen kiinteästi pyörään vai ottaa aina mukaan kun et aja? jos laittais kiinteästi niin vois napata virrat pyörän mittarivaloista ja laittaa pienen polttimon sigman sisään. vai mahtuuko sisälle mitään?

    laita tänne tietoa kun homma etenee niin voisin yrittää sitten itsekkin samaa...

    Miksi kompostissa ei ole valoja.
  22. #22
    Lainaa (Axuli @ Loka. 10 2005,20:19) kirjoitti
    Aukesko sigma helpolla? ruuvaria kylkeen vaan?

    meinasitko laittaa sen kiinteästi pyörään vai ottaa aina mukaan kun et aja? jos laittais kiinteästi niin vois napata virrat pyörän mittarivaloista ja laittaa pienen polttimon sigman sisään. vai mahtuuko sisälle mitään?

    laita tänne tietoa kun homma etenee niin voisin yrittää sitten itsekkin samaa...

    rautasahaa tajosin ympäriinsä varovasti. sahattu
    Onse pirulainen valettu tai liimattu. helpolla lähtee sahalla. siihen kupeessa olevaan uraan. sisälle ei kyllä mahu mitään ylimäärästä työntää. ehkä toi pikkunen ledi. saahan sen takas kasattua liimaamalla
  23. #23
    Lainaa (oh5hrm @ Loka. 10 2005,15:54) kirjoitti
    projekti ollut muutaman päivän jäissä kiireiden vuoksi. nyt on ongelma toi virran löytäminen.

    Nyt tarvis jeesiä taas hiukan. olisko mitään havaintoa missä tuola on ohjaus jännite kytkennässä. http://koti.mbnet.fi/oh5hrm/kuvat/sigma/piiri.JPG Mittailin tota levyä ja ei löytynyt kun sellasia kohtia missä jännite on koko ajan.
    Mutta kuitenkin laite sammuu noin 15min päästä kun ei pulssia tule piirilevylle. näyttöön jää kello. taas yksi pulssi ja taas näytössä nopeus.
    Ei viittis katkasimella rakentaa valoa. yksi kännykkä olis palasina pöydällä että san pintaliitos ledejä.
    Ootko mitannut paljonko tuo mittari vie tehtaan jäljiltä ilman ledejä? Mietin vaan että mihin sen patterin kesto asettuisi valojen kanssa.

    Ite ratkaisin "ongelman" ottamalla sisähalkaisijaltaan nelimilistä alumiiniputkea pätkän, päästä sentin matkalta puolet pois, kokonaiseksi jääneeseen osaan kolmemillinen valkoinen ledi, kiilloitin sen putkenpuolikkaan ja väänsin siitä sopivan heijastimen. Ei kovin elegantti ratkaisu, mutta toimii riittävästi ja 12 volttia oli helposti saatavilla.
  24.  
  25. #24
    Minulla oli kesällä Sigman oma maneetti. Tuntui siltä että yli 130 kmh nopeuksissa oli jättämää. Ostin tiimarista pussillisen magneetteja, jotka eivät saneet Sigmaa reagoimaan ollenkaan.
    Lainasin pojalta Geomag magneettisauvan, joka tuntui ainakin toimivan etupyörää pyöriteltäessä. Helppo kiinnittää nippusiteellä etujarrulevyyn.
    Taidan laittaa Geomagin ensikesäksi.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.