1-mukiseen tarvisi säädettävän sytkän, noitahan löytyy vaikka mitä, mutta ei jaksaisi tollasesta osasta alkaa mitään 500egee maksaa kun ohjaa ainoastaan sytkää!!
eli 1pytty, 2 puolaa/2tulppaa. Mikäs se megasquirt jutska on, onko siitä olemassa pelkkää sytkäversiota?
niin ja se ohjain ei saisi olla paljoa stidiaskia isompi kun sitä tilaa on
sikavähän tuolla katteen alla!
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Suomenkieliset Megasquirt sivut, englaninkieliset Megasquirt sivut ja valmistajan sivut.
MegaSquirthan on tehty ensisijaisesti ruiskunohjaukseen ja sytytysen säätö on myöhemmin tehty laajennus.
Toivottavasti noista linkeistä on sinulle apua.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Uskoisin, että toimii pelkästään sytkänäkin, mutta tuolla Finsquirtin sivuilla tietävät varmasti paremmin..
Tilan säästämiseksi kannattaa ajatella tota mini-megasquirttia. Ei sikään ihan tikkuaskin kokoinen ole, mutta pienempi kumminkin..
users.evtek.fi/~k0301393 kuvia löytyy tuolta jostain..
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Miul on ens talven pimeinä tunteina tarkoitus toteuttaa sytytyksen ohjaus Megasquirilla Vmaxiin. Seuraavassa vaiheessa (seuraavana talvena?) vois jatkaa projektia ruuttaamalla mopovanhuksen saman boxin avulla.
Sain käsiini erään viriviri-syttyboxeja valmistavan laitteen syttykartan, josta on "helppo?" lähtee toteuttaa Megalla sytytyksen ohjausta. Valitettavasti kartta on ns. "kaksiulotteinen", jossa ei ole otettu huomioon imusarjan painetta. Se voip aiheuttaa pikkasen päänvaivaa säätövaiheessa, ettei saa konetta nakuttamaan... *![]()
Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!
-Timo Rautiainen-
Nostetaas tätä vähän ylös..alkaa nimittäin olemaan ajankohtaista..
Eli ton megasquirtin unohdan.. en jaksa alkaa säätämään ja pitäisi skulata hyvin. Tollaseen MAGNEETTO vehkeeseen kun ei pal viittis alkaa mitään omia antureita ruuvaamaan.
Jää siis jäljelle kaupasta ostettavat.. eli ahdettuun 1-mukiseen 2puolaa/2tulppaa. Pitäisi olla jonkunnäköselle paineanturille sisääntulo..
mistähän tollasen MSD MC-4 löytää? Kerralla kunnon tsydeemit noi omat viritykset tulee kuitenkin maksaamaan loppupeleissä yhtäpaljon ja sitten on kädessä se oma viritys
En tilaa jenkeistä.. Euroopan sisältä pitäisi löytyä jotain järkevää
kiitoksia..
Sit edelleen kaivataan kokemuksia, mutua, teoriaa, yms. miten suoravedot toimii ahtokäytössä.. mua on jo peloteltu, että ei skulais! Ruiskua en laita, noi suoravedot on ihanan hätäset reagoinnissaan..
DUCATI is just the Italian word for Harley.
senkun viilaa anturin reiät soikeaksi, siinä sitä säätöä löytyy..
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
no.. tota, mites sitten kun paine nousee, niin pitäisi varmaan päästä muokkaamaan sytkäkarttaa jonkun paineanturin avustuksella?? ettei ala nakuttamaan.(jaket @ Marras. 20 2005,14:18) kirjoitti
oon vielä opiskelu tasolla näissä sytkä jutuissa, mutta en mä sitä itse oo säätämässäkään!
Lähinnä pitäisi olla noi systeemit valmiina sitten kun vien säädettäväksi keväällä, ettei joudu sitten keväällä alkaa muokkaamaan takahäkkiä uudelle sytkäboksille.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Odotellaan tarjousta MSD MC-4stäveikkaan jotain 600egeä.. mutta
sillä välin tulin sellanen idis mieleen noista suoravetosista turbokäytössä. Jos ohjaa paineletkut sinne slaidien yläpuolelle, sitten kun tulee painetta, niin se painaa samalla paineella alespäin slaideja ja eivät siis "hirttäisi" kattoon.
Tosin paineet tulee olemaan 0.5-0.8barin väliltä, en tiedä hirttääkö vielä noilla paineilla, mutta kuulemma tekevät sitä vaparinakin..
DUCATI is just the Italian word for Harley.
laita suoraveto ennen turboa, niin ei mene slide kattoon.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
(jaket @ Marraskuu) kirjoitti
njoo sekin on käynnyt mielessä, olisi monia etuja..
esim. helppo säätää, painekotelon saisi melkein suoraan kanteen kiinni (tilaa enemmän), lyhyempi paineputkisto ym.
Mutta niitä kaasareita on 2kpl!![]()
eli 2x 36mm, joutuisi duunaamaan "imusarjan" siihen turbon päähän, noh eiköhän sellanenkin onnistu aika helpolla.
Tulipa vähän luettua tosta draw throughista, ongelmana on kuulemma, että gaso pisaroituu paineputkiston seinille. Mikä tuntuu vähän omituiselta, luulisi että just tollasessa systeemissä se ei pisaroidu.
Sitten kompurapuolen tiiviste saattaa olla mulla vääränlainen, pitäisi olla joku "positive", Ahdin on schwitzer100g
DUCATI is just the Italian word for Harley.
ite kyllä laittaisin puhaltimen jälkeen kaasarit, ja turbon kanssa tunnetusti kannattaa käyttää sellasia kaasareita jossa on kaks vaijeria, eli ns. palautusvaijeri, niin ei jää luistit ylös...
Äärimmäisen räjähdys_herkkä_toteutus. Eli rikkoontuu helposti laitteet. Ennempi palautusvaijerilla olevat kaasarit. Alipaine mallit toimisivat kanssa ihan hyvin tuossa. Sinne luisteille vaan paineen tasaus painekotelosta...(kwak750 @ Marras. 30 2005,10:19) kirjoitti
Tollanen Draw through olisi "unelma" säätöjen kannalta..
Tollanen Dellorton suoraveto on todella nopea säätää muutenkin, niin tossa systeemissä saisin kaasarin vielä tosi helposti käsien ulottuville.
Pystyykö tossa ym. systeemissä käyttämään ICtä vai pisaroituuko se gaso sinne icn seinille?
Saahan noihin jäykempiä jousia, mutta luulen, että tota hirttoa ei esiinny jos ohjaa sinne slaidin päälle painetta. Varsinkaan draw throughissa.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Noniin nyt loppuu pelleily vittu! MSDssä olis menny IKUISUUS ja maksanu jotain 1000egen luokkaa saatana.
megasquirt 2 ohjaamaan sytkää + RUISKUA..
eli heivaan noi suoravedot pois.
Kävi muuten mielessä sellanen perverssi idea.. jos tukin noista suoravedoista kanavat ja lisään suuttimille paikat..
suoravetoruisku? jossain kisavehkeissä oon nähny FCR ruiskuja
Mutta myytävänä 2X Dellorto PHF 36, uudet! Mukaan kiihdytystorvet + vaijerit. hinta 250egee uudet +400egee
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Sulta ei tuota luovuutta puutu!(kwak750 @ Joulu. 01 2005,13:42) kirjoitti
Kun sitten joskus keväämmällä lyöt sen tulille, muista informoida niin poliisia, pelastuslaitosta, rajavartiostoa kuin puolustusvoimiakin, että mahdollisesti aiheutuva poksahdus ei ole vieraan vallan lähettämän risteilyohjuksen aiheuttama...![]()
mitkäs ruiskurungot meinaat laittaa, TL suzukissa olisi napakat, 52mm x2, joten niitä voi käyttää esim 1kpl semmoisia.
tiedän yhten purkaamonkin jossa semmoiset vois olla myynnissä.
Ne on muistaakseni mikunin ja keihinin ruiskurungot.
mutta ei se ruisku sitä helpota. säätöä riittää
Ja Ei voi käyttää draw through systeemissa IC:tä. se bensa jää sinne.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
http://www.xt600.de/xt_galerie/spezi...urbo/index.htm
siinä draw through
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ajattelin käyttää orggis alipainekaasareiden runkoja, TPS voi vaan olla vähän vittumaisempi saada sopimaan.. täytyy tsiigailla.(jaket @ Joulu. 01 2005,15:28) kirjoitti
Meqasquirt2 ostin jo valmiina.. ei riitä hermot alkaa sitä enään kolvailemaan
Toisaalta tollasessa tellun rungossa olis suuttimen paikka valmiina.. mutta mihin asti se 1 suutin sitten riittää.
tänne saa tarjota jos jollain sattuu olemaan..
Edit: Ei tarvi tarjota enään... tuli hommattua 750 gixun täydelliset läppärungot piuhoineen.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Ootko huomannut, että sulla on lähtenyt mopo käsistä, ja aika reippaasti sen darran kanssa.![]()
Sinänsä hyvä, että omat mp sekoilut ja hankinnat tuntuu ihan seesteisiltä sun rinnalla...
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
tuossa 52mm rungossa ainakin virtauspinta-ala on suurempi kuin 2x36mm kaasareissa, notta kait sen puolesta voisi olla fiksumpi se 1x52mm ruiskurunko?
Hattua täytyy nostaa jaluovuudelle ja pelottomalle asenteelle, ei tule tuolla sisulla ihan heti seinä vastaan! Tsemppiä vaan, kun ei oikein ole tuota rahaakaan antaa...
Jos toimisin "oikeana" maahantuojana niin saattaisin jopa jonkun euron sponsoroidakin.
![]()
Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
mä oon kans ihan "kisällinä" seurannut mikä Sputnik06 tästä vielä kasautuu
Teehän kunnon raportti nettiin kun saat vekottimen sitten kukkumaan.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Onko?(jaket @ Joulu. 01 2005,21:02) kirjoitti
täytyy vissiin vähän rauhottua..
Vielä puuttuu kamaa.. IC pitäis teettää, WB-lambda, mutta ei tohon enään niin kauheesti mene.
Toi lambda on jo periaatteessa tilattu mikäli ehdin messiin tohon kimppatilaukseen.
Mitäs näitä jäähdytin putkia oli? pro-turbo on pois suljettu (SIKAhinnat)
Toi mun tarvitsema ic on niin pieni, että tuskin siitä nyt 300egee köyhtyy..
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Minkä kokosta Cooleria oot tarvimassa?(kwak750 @ Joulu. 03 2005,18:13) kirjoitti
Mulla ois ylimääräsenä suuruusluokkaa 25x20cm oleva kenno. Tarkkoja mittoja en jaksa muistaa, mutta voin käydä mittaamassa jos kiinnostaa. Se on peräisin Nissan 200SX:stä mihin se on alimittainen, mutta sun dr:ssä tehoa on suuruusluokkaa puolet nissanin tehoista joten tuo saattaisi hyvinkin riittää.
Hommasin jo ICn..(vkoivu @ Joulu. 09 2005,15:24) kirjoitti
alumiininen "bypass" venttiili, 40mm alumiinimutkia ja putkea tarvis seuraavaks.Mistä antureita & AMP liittimiä voi ostaa.. eli lähinnä imuilmanlämpötila & moottorin.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Kyseles Partco(kwak750 @ Joulu. 09 2005,15:29) kirjoitti
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Anturit vaikka Motonetista.
Cossun / Lancian antureita käyttävät jonkun verran autojen mega-asennuksiin. Vesi: 37-3320, Ilma: 37-3322.
Liittimet Vaasan Elektroniikka Keskus Oy. Sieltä löytyy AMP Junior Timer liittimet antureille ja SuperSeal-liittimet johdotukseen (jos tarvii jatkoksia).
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
njaahas toi partco näyttääkin hyvältä mestalta! Stadissakin vielä!
Onneks jäi yhdestä autoprojektista tollasen aika uuden vehkeen täydellinen johtopakka! Löytyy vaikka mitä liitintä, ei joudu sentään ihan kaikkia ostaa.
Täytyy käydä hakemassa motonetistä noi anturit, jos niitä käytetään kerta pal, niin luulisi löytyvän helposti kalibrointi tiedot!
DUCATI is just the Italian word for Harley.