onko mitenkään mahdollista vaihtaa ko pyörän startin ketjua ilman että joutuu purkamaan koko padan???
kysyy nimim jari "peukalokeskelläkämmentä" L.
Näillä mennään mitä on saatu !
Toi startin ketju kiertää kampiakselin, eli aikas pahalta näyttää..
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Eikö tuon uuden voisi kiinnitellä vanhan jatkoksi ja koittaa ohjastella paikalleenvaikka kaverin pyöritellessä konetta ilman tulppia takapyörästä. Miks vaihdat?
No niin, no
Raplattaa täälläkin ja suunnittelin vaihtoa. Haynes vaan ilmoitti että 1. Remove motor 2. Take off the camshaft....
ja masennuin siinä määrin, että olkoon, ainakin toistaiseksi.
![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Kuvittelisin, että tossa ketjussa ei ole mitään lukkopalaa, vaan se myydään lenkkimuotoisena, eli akselia irti vaan...(Mopo @ Syys. 28 2005,12:38) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
niinhän tuo raplattaa .... mutta korvatulpat korviin niin ei haittaa.....(JanMac @ Syys. 28 2005,13:00) kirjoitti
Näillä mennään mitä on saatu !
Kuinka helkkaristi niillä teidän pyörillä on oikein ajettu, en kuule vielä omasta moposta mitään sen tyyppistä rallatusta mikä voisi tulla niistä sisäketjuista, kaikenlaista muuta rahinaa sieltä kyllä kuuluu..Kun ei mennyt kaupaksikaan tuo raato niin kaipa vielä ensi kesäkin kuunnellaan niitä ihme ääniä.
FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone
minun menopelillä ajettu 130 000 km..... ja vm-90 ja RAPINA ääni on oletus kun ei ole oikein mahdollisuutta aukasta konetta (tai taitoa)?(AnteroP @ Syys. 30 2005,19:48) kirjoitti
![]()
Näillä mennään mitä on saatu !
noh kestipä taas laittaa kuva tonne (piti, yritin ja meinasin jo monta kertaa)
http://users.evtek.fi/~k0301393/mottiauki
Eli toi iso kettinki keskellä kuvaa on se tarttiremmi ja sen alla (muistaakseni) tai siis päällä jos motti on luonnollisessa asennossa, on muovinen ohjuri/suoja. Ketju oli mulla aika löysällä(ei siis venynyt vaan alunperin) ja ohjuri kulunut, joten kai se saattaa vähän rallatta, mutta en usko, että pääsee hivelemään mitään tärkeempää)(Mun mielipide!!)
Mut sen kai jo tiesittekin..
Korjailen taas selvinpäin, jos on reikiä päässä, eikä kukaan viisaampi ehdi ensin..
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
(FunJam @ Marras. 24 2005,23:33) kirjoitti
Kiitokset kuvasta ..... olen myöskin kuullut että se ei tuhoa mitään jos rapisee.... mene ja tiedä..... Hintaa kyseisellä ketjulla on karvan alle 100ekua , tuli samalla kyseltyä kun muuten keräsin tietoa mitä maksaisi jos tekisi täyden laakeri rempan ..... esim nuo sisemmät laatikon laakerit on oli noin 100ekua kpl ja ulommat noin 180ekua..... laakeri liuskat oli noin 10ekua kpl .... jne.
terv:Jari
ps Hinnat oli kx-centeristä
Näillä mennään mitä on saatu !
Mulle sanoivat että niitä ei juurikaan vaihdeta muutoin kuin moottorirempan yhteydessä, eikä esim. tuossa FunJamin kuvassakaan näyttänyt moottori suuremmin remontin tarpeessa olevalta, vai? Näytti yhtäkkiä ihan ok olevan.
Tietty ainahan ne rempan tarpeessa on, meinaan lisävoimaremppaa on aina tarvis...![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Aattelin kyllä uuden kannentiivisteen laittaa..
Ja ehkä vähän muuta..
Hyvältä toi ketju vielä näytti ja jos menee poikki, niin tarvii varmaan työntää käymään.
Kun saa pyörähtämään, niin ruikkaa vielä vähän naurukaarua sekaan, niin johan tarttaa...![]()
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Tere(FunJam @ Marras. 28 2005,17:56) kirjoitti
Paljonko sulla kilometrejä pyörässä .......
t:Jari
Näillä mennään mitä on saatu !
Jotain 30000 oli mittarissa kun heitin mittarin tallin nurkkaan.
Tiedä sitten monettako kierrosta..
Mut tokkopa ton niin väliä, uusitaan sitä mukaa kun laukee tai ehkä jopa aiemmin. Se noissa vanhoissa romuissa on positiivista, että kun jotain modifioi, niin siitä jää aina kasa vanhoja, kuluneita osia tallin nurkkaan. Suomessa vaan kurjaa kun joutuu kyttäilemään noita prosentteja..
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
On erittäin vaikea kuvitella tilannetta jossa katastus-setä käppäilee suoraan talliin ja alkaa puhella, että "... minusta alkoi jotenkin tuntua että täällä olisi liikaa saku prosentteja..."
Ja miten ihmeessä niistä osista voi nähdä mistä ne on kotoisin? 90% ei varmaan ole mitään sarja yms numeroita.
Offtopic : Projekti FJ.ssä väännetään rosteripelliä putkien niskaan ja tankki on vesihionta vaiheessa...![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Ei mutta liikenteessä, jos vempain näyttää ruohon leikkurin ja polkupyörän risteytysseltä. Viime kesänä moni ihmetteli, ettei setä sininen pysäyttänyt kertaakaan, vaikka ei tossa vielä prosentit menekkään yli. Sitten kun (jos) tohon aletaan vääntämään USD-keulaa ja 17" vanteita ja sattuu vielä motti räjähtämään niin liikutaan jo ..
Vaikka tuskinpa ne niin tarkkaan noita vanhoja romuja kyttäillä, mut mun tuurilla kohdalle osuu kumminkin joku K-päisempi versio...
http://users.evtek.fi/~k0301393/runko
http://users.evtek.fi/~k0301393/tyosto2
http://users.evtek.fi/~k0301393/reikatankki
Tossa pari rojektikuvaa
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Mitä sinä tankkiin laitat?(FunJam @ Marras. 30 2005,14:42) kirjoitti
?
![]()
Näillä mennään mitä on saatu !
Tarkoitus olis saada siihen kotelo, johon seosmittari (omavalmiste) ja muutama katkaisija. Toi peltihöskä tossa yhdessä kuvassa tankin vieressa on peltimalli, jonka mukaan tehtiin rosterista kotelo (tarttis kai olla vesi/bensa tiivis), johon ne olis tarkoitus upottaa. Päälle joku alumiininen suoja ja toi alapuolella oleva reikä päästää mahdolliset sadevedet valumaan mäjelle..
Ja sit päästään siihen hinkkaa, hiero ja kiroile vaiheeseen ja maalaamaan.
Kynäruiskun ostin jo, kun oppis vielä maalaamaan..
Ai niin ja tarkoitus olis viel asentaa loiskutuslevyt ja jonkinlainen kaivosysteemi tohon tankkiin, että sopii paremmin ruiskulle, siitähän toi homma lähti, mutkun vähän karkas (taas)...
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Ei voi muuta sanoa kuin että toivottavasti nään jossain pyöräs ens kesänä.... jos vaan saat nippuun siihen mennessä....(FunJam @ Joulu. 01 2005,21:35) kirjoitti
t:Jari
Näillä mennään mitä on saatu !
Ressu Meettinki tai PomperiWeekendi voi olla aika vahvoja bongauspaikkoja..
Tunnistat varmaan, kun näet...![]()
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
(FunJam @ Joulu. 02 2005,09:26) kirjoitti
aivan varmaan tunnistaa
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Ja jos tulee sokeaksi, niin äänestä kuulee...(FunJam @ Joulu. 02 2005,09:26) kirjoitti
Tuossa kesällä, kun olin katsomassa televisiota (oma pyörä rikki...), niin äkkiä tv:n kuva meni rakeiseksi, sitten alkoi kuulumaan FunJamin pyörän ääni ja kun oli jamppi mennyt ohi ja ääni lakannut kuulumasta, palautui tölsyn kuvakin normaaliksi...![]()
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
Ei voi pitää paikkaansa..
Olet varmasti sekoittanut minut johon kuhun toiseen...
![]()
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Eikös niissä Dynan harmaissa tulpanjohdoissa ollutkaan paras mahdollinen häiriösuojaus???
Vai alkoikohan kumisetällä olemaan jo niin poltteleva tarve päästä ajelemaan, että silmissä sumenee, kun vaan kuuleekin moottoripyörän äänen...
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Noh funjam kuinka projektit edistyy .......
kyselen vaan ihan uteliaana kun sama pyörä!!!
t:Jari
Näillä mennään mitä on saatu !
Hassua, että juuri nyt kysyitkin, kun oon pitkästä aikaa vaipanvaihtokiireiltä ehtinyt jotain tekemään (passitettiin muksu mummolaan..)
Eli seosmittareille sain piirilevyt lähes valmiiksi( 1/ putki), tankista tiivistin sen rosteripurkin saumat 2k epoksiliimalla, ja sen sisään tulevan katkaisija/seosmittarin näytön telineen osat leikkasin pleksistä. Kampiakseli menee ensiviikolla tasapainotukseen ja kantta aletaan kairaamaan kai hiihtolomaviikolla. Lisäksi ehdin elaksoimaan koekappaleen alumiinia, mutta sen värjäys meni v...ksi, oli ilmeisesti väärän laista väriä ja harjoittelin kynäruiskulla yhden mainoskyltin verran. Yhden kypärän ruiskisin mustaan pohjamaaliin niin saa siihen alkaa sitten suunnittelemaan hävyttömyyksiä
Ehdinpä vielä vähän *parina iltana, että hyvin sitä viikonlopussa ehtii, kun vaan tekee. Ehdittiinpä vielä tänne kaupunkiin äänestämäänkin..
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..