Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Olen hankkimassa pikkubudjetilla 80-luvun alun nakupyörää ensimmäiseksi oikeaksi mopokseni. Kävin Kuopiossa koeajamassa hiukan rupsahdellutta Suzukin GSX 1100 mallia vuodelta 1980 ja ihastuin siihen ikihyviksi.

    Tuo ruma möhkäle oli yllättävän mukava pyöriteltävä kaupungissakin ja lähit käyntiin ensi yrittämällä niin kylmänä kuin kuumanakin (kunhan ensin paikannettiin ryyppyvipu). Voimaa oli kuin pienessä kylässä ja kone kävi kauniisti (pelkkä vaimea nokkaketjun surina kuului). Renkaat ja ketjutkin olivat aika hyvässä kuosissa (niillä ajaisi ensi kesänkin).

    Ainoa ongelma oli että se perkele valui öljyä melkoisesti siitä edestä keskeltä kannen ja sylinterin välistä. Kannattaako unohtaa koko pyörä vai olisiko pelkkä kannentiivistevika. Voiko olla jotain vakavampaa? Käsittääkseni siinä keskellä menee nokkaketju joka roiskimalla voitelee yläkertaa vieden öljyä mukanaan venttiileille (ja tässä tapauksessa pellolle).

    Onkos tuommonen kannen irrottaminen iso homma - olen rassaillut aika lailla kaikkien rakkineiden kanssa mutta tuommoista 16 -venttiilikonetta en ole eläissäni aukaissut. Saako sen itse auki (+ ehjänä kasaan). Tässähän olisi koko talvi aikaa rassautua - tänä kesänä ei ole enää meininkiä ajella. korjausopasta apuun?

    Tekisi mieli ostaa pyörä samantien mutta kun ei sillä ainakaan tuossa kunnossa ajele kovin pitkiä reissuja - vähän tympii ostaa pyörä joka vuotaa valmiiksi ja vaatii remonttia. Hinta on kyllä mukava 2100 euroa... mitäs olette mieltä ja mitä kannattaa ottaa huomioon noin vanhassa 1100 -kuutioisessa GSX:ssä? Muita huomoitavia vikoja?

    Onkos kokemuksia/vinkkejä - olisin kovin kiitollinen mielipiteestä? Sukat pyörivät jo jaloissa kun ajattelee ensi kevättä...
    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  2. #2
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Mulla on vastaava GS500E, suska..

    Siinä ketjutunnelissa on O-rengas kannen välissä, mulla vuotaa kans siitä välistä ja tiedän että se tiiviste on siellä huonosti...

    Tykkään kans sen ajettavuudesta, iso suskahan ei ole juurikaan painavampi mut tehoja on yli tuplasti, tuollakin kerkii ni uskon kyl että ei sillä jalkoihin jää...

    -s-
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  3. #3
    tuntuihan tuo kulkevan mitä uskalsi kahvasta kääntää - vieläkin tuntuu palleissa...

    Niin, unohtui sano että pyörällä on ajettu yli 90 tkm eikä huoltotaustasta ole mitään aavistusta. Onko noin iso kone tuossa vaiheessa jo väljä - minkälaista remonttia olisi tiedossa jos on vielä ihan alkuperäisessä kuosissaan (poraus & uudet männät renkaineen/venaremontti)?
    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  4. #4
    no on sillä kyllä hintaa..mutta toi on pikkuvika..saattaa olla keskimmäiset kannenkiristys pultit korkannu(kopan alla) ketju tuskin syöny keskeltä puhki..arvailuja vaan, en ole koskaan just tota naukassu..tod näk tiiviste vuotaa vaan

    pitsikanneksihan tuota aikoinaan on sanottu..päättele siitä



    Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
  5. #5
    jes!
    ite oon herättäny kauhua 3kesää samanlaisella helvetinkoneella ja se on ns."mother of all engines" eli ajamalla ei saa paskaksi kuhan muistaa öljyä lisätä
    Eka sarjavalmisteinen alle 4s 0-100km/h!
    Vikoja, jännitteensäädin kyrvähtää toisinaan ja mulla ainakin hana fuskasi jonka takia vissiin kampuranlaakerit meni ja vaihdoin tehokkaamman efen kikkaran heittämällä tilalle (130hv) ja hyvin potkii
    Siis kolina ja kilinä on normaalia tossa ja kytkiin kalkattaa mutta pitäs alakerta kestää yli200t kevyesti.
    90t jälkee vaatis varmaa porauksen,(tarkista puristukset) varmaa pikkasen pöläyttä?
    Helppo virittää, mutta jarrut paskat ja helposti alkaa woblaa kovissa vauhdeissa (200).
    rumahan se on ku mikä mutta olishan sulla talvi aikaa... osta pois jos uskallat kansi helppo avata, samalla porttaus ja uusi stefa ja nokkaketju ni... tos mun pommittaja kuvassa http://oldskoolsuzuki.info/album_ima...3_0374_doc.JPG
    mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
    (sopii aika moneen juttuun
  6. #6
    Kaverini on tuunaillut tolllasta. Tykkää pirusti, mutta aina rikki. En silti syytä vehettä. Ajaa aina kaasu pohjassa ja totesikin, että pitää olla toinen kone hyllyssä, ettei jää ajokausi kesken. Saa muuten siistin fighterin, jos tykkää...
  7. #7
    mulla on tuolla tallissa projektina tuollainen gsx750 -81, ärrän keula, koko tekniikka (750), vanteet, takahaarukka yms sälää. nuo alkaa olla vähän sen ikäisiä laitteita että perusmekaaniikan taitoja tarvitaan.
    bensahanat on poikkeuksetta ihan susia joten tee sille jotain ennekuin kaasarit uittaa bensat kammioon ja laakeriliuskat pyörähtää kampuran mukana... hhehe... niin on tuolle minunkin alkup. koneelle käynyt.
    hyvää on iso voima + suht pomminvarma tekniikka sekä se että bomberifoorumilta saa osia melko kätevästi. halvalla.
    kaasarit ovat tuossa vaiheessa ylensä jo melko fiaskoja mutta jos se on ropeltamaton yksilö niin voi toimia vielä pitkäänkin.
    kannen avaus ei ole avaruustekniikkaa vaan ihan perinteistä ilmajäähdytteisen korjausta. oikeat momentit + kiristysjärjestys olisi hyvä selvitää joten haynes käteen niin ei voi mennä pieleen.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  8. #8
    Jeppejä kommentteja & vinkkejä; kiitoksia -alkaapa kiinnostamaan tuo mopo nyt jo liikaakin.

    Missäs hinnoissa nuo sitten pyörivät kun tuolla ylempänä siunaillaan tuon hinnakkuutta - eihän nettimotosta taikka motopalstalta saati täältä Joensuusta saa mitään tonnikeijua tuohon hintaan vaikka nyt vähä öljyä valuisikin. Kawan 750Z:ä ensiksi haaveilin samalta aikakaudelta mutta nekin helposti 1500-2000 € ja ovat aika pikkuisia. Onkos tuo 2100 € nyt niin kova hinta tuommosesta vanhasta tonnarista - mitäs tuumaatte!?!

    Sehän nyt on tuuripeliä saako tuonikäisessä pyörässä minkälaiset sisukalut mukana - kohtuulliseen yläkertaremppaan (hoonaus/poraus, männänrenkaat, venakumit etc.)tässä nyt olenkin jo varautunut ja yläkerta tullaankin aukaisemaan talven aikana. Eihän tuo edes pöläytellyt ja kone kävi niin nätisti. Öljyä siellä koneessa ei tainnut ainakaan liikoja olla.

    Ovathan nämä suomen hinnat aivan järkyttävät tuonkin ikäisille mopoille mutta minkäs voit. Nyt kun vielä saisin tuollekin korotonta maksuaikaa puoli vuotta, köyhä paskiainen kun olen. Maksavathan moposkootteritkin helposti tuon pari tonnia..?

    Vai maksanko tuosta liikaa?

    PS: mitäs öljyä tuonne kannttaa laittaa. Löysin jonkun muinaisen suosituksen 10W/40 -öljyistä. Eikös tuo ole sitä halvinta mineraalilitkua mitä saa Anttilastakin kympillä 4 litraa. Vai pitääkö mopoissa käyttää jotain erikoisliejuja?
    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  9. #9
    delvac 15-40w
    Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
  10. #10
    kahdessa sisimmäisessä kansipultissa etupuolella on tosiaankin o-renkaat. ne kun vaihtaa uusiin niin loppuu öljyntulo vähäksi aikaa.

    puolen tunnin homma, jos rauhassa tekee...



  11. #11
    Tosta moposta kannattaa tarkistaa laturin toiminta eli se että laturin käämitys ei ole öljyssä uidessaan palanut. Laturi on helppo uusia, mutta on melko arvokas. Toinen mitä kannattaa varmistaa on nokkaketju ja sen kiristimen toiminta.
    R1250RT, R1200GS, G650X
  12. #12
    Jotain muuta kuin autoon tarkoitettua öljyä, muuten saattaa alkaa jytkin luistamaan.
    Tasasuuntaaja saattaapi kärvähtää, ja laturin käämit, eritoten jos öljyt pääsee vähäksi.
    Alkuperäistä tasasuuntaajaa ei kannata laittaa, paremman tekee Electrex. Katso ohjeet: latauksen korjaus.
    Muuten toimivia kamppeita ovat.
    Haynesilta löytyy hyvä korjausopas. Kun pyörällä on ikää yli 20 vuotta, alkaa väkisinkin tulla pikkuvikaa.
    Jos jarruletkut on alkuperäiset, vaihda tilalla teräspunosletkut.
    Itselläni on vm -82 GS1100G, 8 venttiilinen versio tuosta härvelistä. Toimii kuin junan vessat ennen muinoin.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  13. #13
    Ukkonen puhuu asiaa.Itse ajoin -83 mallisella reilu 100 tkm ja ainoa suurempi vika,joka muistuu mieleen oli palanut laturi,sekin tuli käämittyä itse,sain halvalla kipeät kädet .Koneen avasin n. 100 tkm kohdalla,5 vaihteen rataspari oli kulunut piti uusia,hioin venttiilit,pistin koneen nippuun ja taas lujaa ajoa ja huonoa huoltoa .Osta pois lujatekonen mopotin,ajamalla et sitä saa rikki.Vielä yks juttu,jos siinä on antidive letkut paikoillaan niin ota ne pois,jarrut paranee huomattavasti.
    If you can't fix it,fuck it.
    I know art when I see it,fart when I smell it.
  14. #14
    mineraaliöljyä ei synteettistä ja 20-50 pitää pikkasen vähempää mekkalaa oman mielanrauhan takia ps. vähän uudemmat(-85) ef mallit liikkuu about samoissa hinnoissa ja niissä on kaikki vähän paranneltua...
    mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
    (sopii aika moneen juttuun
  15. #15
    Huhhuh, nyt on pyörä varauksessa ja ensi viikolla todennäköisesti tehdään kaupat ja ajan pyörän kotia Kuopiosta. Perkele kun on perhosia vatsassa - toivottavasti öljyt pysyvät sisällä tuon 130 km matkan mikä sillä pitää ajaa.

    Tosiaankin, tuoreempia gsxiä olisi enemmän tarjolla mutta kun en tahdo tuollaista "kyykkymallia" vaan ihan tuollaisen perusmopon mitä voisi jatkossa rakennella jopa custmoksi/kopteriksi. Saas nähdä...

    tuo öljysuositus nyt vähän hämää - sain käsiini tuon pyörän korjausoppaan ja siinä sanotaan vaan että 10W/40 on passeli. Kannattaako ostaa nyt ensi hätään jotain kallista öljyä jos se kerran valuu tuolta kannen välistä pellolle, eikäs tuommonen halpisliru riitä kuljetukseen jos vaikka keväällä vaihtais sitten remotin päälle kunnolliset.

    Muutenkin aika pätevä tuo häynesin opas... heti älyää koneen toiminnasta jotain ja nokkien ajoituskin kasattaessa tuntuu suht järkevältä.

    Mistäs muuten kannattaa kysellä sitä o-renkgasta siihen lohkon ja kannen väliin ketjutunnelin ympärille?
    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  16. #16
    Sama se mitä sinne tielle kylvät. Mineraali voisi luontoystävällisempää ?. Ja *halpaa. Konehan ei tuossa ajassa muuksi muutu, kunhan et kuivana aja .. Bon Voyage !
  17. #17
    öljyistä, se on ihan sama onko 10-40 vai 20-50. mut 20-50 ei piidä nii kovaa mekkalaa ja kestää enempi lämpöä ku ilmakonekin on ja varmaa et kauheesti pakkasilla ajele ni kylmäkäynnistysominaisuudet ei nii must.
    Kytkin ja KUULALAAKERIT ei vissiin tykkää synteettisistä ja mulla oli kanssa öljyhävikkiongelma ja heitin sit lisää ihan autonlitkui ja hyvin pelas... nyt on uudet weiscon männät tullu ku hakis vaa.
    MUtku hain kakkospyöräksi banditin ni ei nyt ni hoppu
    Tosin pakko myöntää et gsx:ssä on rutosti enempi munaa ku näis uusissa, koskaan ei tiiä mitä tapahtuu ku kahvaa vääntää... ja tuntee sen kasseissa asti ku alkaa repimään!!!
    Tosimiesten pyörä!!!
    mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
    (sopii aika moneen juttuun
  18. #18
    Terve!
    Yli 50tkm -81 mallisella (vähän viritetyllä) muutama vuosi sitten ajelleena:
    Toimiva peli kaikkeen, paitsi rata-ajoon; Kaks'päällä reissaamiseen jopa hyvä. Tosin jarrut ja runko asettaa vauhdille rajansa, kone ei!

    Anyways: Se öljyvuoto johtuu keskimmäisten etummaisten kannen pinnapulttien O-renkaiden kovettumisesta -> halkeamisesta. Omaani tulivat jostain teollisuustukkuliikkeestä. Koko on ihan luettelotavaraa, varmista että ovat kuumiin olosuhteisiin tarkoitettua tyyppiä! Puolen tunnin työllä toimii taas dekadin tai pari.
  19. #19
    Jesh, elikkäs heitämpäs nyt ainakin siirtoa varten koneeseen Lidlin 15w/40 liejua (hinta 7,99€/4l) niin pitäisi pysyä sisällä. Tattikset öljynikseistä.

    Tyhmä kysymys: Eikös tuommosiin vanhempiin mopoihin passaa pensaksi ysivitonen vai pitääkö olla ysikasia???

    Ja sitten vielä - miten noiden kannenpulttien o-renkaiden vaihto onnistuu puolessa tunnissa... eikös siinä pidä nostaa koko kansi pois tieltä vai onnistuuko jotenkin kikkailemalla. Entäs jos vuotaa siitä ketjutunnelin pitkulaisesta o-renkaasta; sitähän ei saa vissiin ainakaan kikkailtua paikalleen ilman nokkien irroitusta & kannen nostoa?
    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  20. #20
    Lainaa (Pulukka @ Elo. 29 2005,21:07) kirjoitti
    Eikös tuommosiin vanhempiin mopoihin passaa pensaksi ysivitonen vai pitääkö olla ysikasia???
    ...
    Ja sitten vielä - miten noiden kannenpulttien o-renkaiden vaihto onnistuu puolessa tunnissa... eikös siinä pidä nostaa koko kansi pois tieltä vai onnistuuko jotenkin kikkailemalla.
    ...
    Entäs jos vuotaa siitä ketjutunnelin pitkulaisesta o-renkaasta; sitähän ei saa vissiin ainakaan kikkailtua paikalleen ilman nokkien irroitusta & kannen nostoa?
    ysivitonen käy mainiosti...

    tankki pois ja venttiilikansi irti (varo tiivistettä). 14mm pultit näkyvät jo...

    ketjutunnelin o-rengas harvemmin pettää. ja silloin öljyvuoto olisi alempana...
  21. #21
    Penkin pohja voi kyllä olla jo laho. Jos tyhjänkäynti pelaa nii hieno homma. Lataushommathan jo tuliki . Se vuotava öljy sotkee vasemman saappaan ja liukastaa vaihdepolkimen (ainaski mulla). Mulla kytkin ei taasen meinaa irrottaa, kulunut mekanismi?...
    Käytin kerran öljypohjan irti ja huomasin, että pumpulle menevän putken siivilä oli melkein tukossa vuosien saatossa kerääntyneestä roinasta.
    Mielestäni taasen raskas pikkunopeuksissa, mutta vauhdissa vakaa.
    Kaks päällä ja laukkujen kans voblaa jo yli satasen vauhdissa.
  22. #22
    katos pulukkaa... vai pyörän ostit?! Olihan tuo jo aikakin

    minä oottelen vielä niitä isoja rahoja että saan sen FatBoyn.. vaikka sitten 50-v lahjaksi itelleni

    -LiveToRide-
    (jaa että kuka?? )
    If I have to explain, you wouldn't understand
  23. #23
    Doddii, nyt onpi pyörä mökillä navetan ylisillä ja parisataa kilsaa ajettu vkl aikana. Kulki ihan omin voimin Kuopiosta tänne pohjois-karjalan korpeen vaikkain sähkövikoja löytyi vaikka muille jakaa. Perkele että kulkee tuommonen vanhakin machomöykky tarvittaessa kovaa!!!

    kohta 1: Etujarrukahvasta väännettäessä ei syty jarruvalo; sain säkällä vanhasta 125TS:stäni varaosat jotka kävivät rassiin lähes heittämällä (pienin rautalankapatentein). Saako niitä lyijymönttejä & likukiskoilla varustettuja piirilevyjä sinne mekanismin sisällä jostain varaosina, mistä?

    kohta 2: Tästä valitin jo tuolla tallin puolella: Akku paska tai huono lataus. Jännite akun napojen välillä kierroksillakin alle 13 vee. Onko paska homma kun väittävät että pitäisi olla lähempänä 15 veetä. Omassa autossanikaan ei ole niin korkealla!?! Pyörä ei lähde omin avuin käyntiin ellei laskettele mäkeä... Korjaantuuko akun vaihdolla vai mitä luulette???

    kohta 3: omatekoinen putki (lähinnä alkukaaret) osuvat kaksi päällä ajettaessa maahan esim. hidasteissa. Mistä saa uudet alkukaaret ja maksaako aivan helevetisti..?

    kohta 4: etupää tuntuu pompottavan lähes jatkuvasti, Stefoista tihkuu öljyä. Riittääkö korjaukseen pelkät uudet tiivisteet Stormilta ja hirvittävä urakka haarukoiden kanssa + uudet nesteet.

    kohta 5: satulan alla on outo valkoinen boksi jonka sisälle menee johtoa. Sisällä johdot on yhdistetty toisiinsa sokeripaloilla ja näyttää aika paskalta patentilta. Onko siellä alunperin koko laatikkoa ja pitäisikö siellä olla esim. sulakkeita. sivukotelon takana on ainakin sulakkeita. Sähköt toimivat muuten ihan hyvin paitsi polttimoita on palanut ja mittariston kaikki varoitusvalot eivät toimi.

    Kohta 6: Kytkin luistaa kylmänä isommilla kierroksilla, onkos tavallista -koneen lämmettuä pitää suht hyvin? Toisaalta kun Lämpimänä kiihdyttelin melko rankasti pysähdyin ylämäkeen pitäen kytkintä pohjassa ja kaasuttelin, otti kytkin kiinni yhtäkkia kiinni ja kone sammui. En saanut vapaalle (kytkinkahvalla ei mitään virkaa) ja käänsin pyörän alamäkeen ja tein mäkistartin. Kytkin ei irrottanut ajossa kunnolla ja sammutin pyörän kilometrin päästä. Haisi pahalle ja kytkimestä kuului laahaava ääni - yritti ryömiä. Kone jäähtyi ja starttasin pyörän mäkistartilla: Kytkin oli jäähtynyt ja toimi ihan hyvin. Onkos normaali ilmiö; luulen että tuohon ylämäkeen pysähtyessäni kytkin ei saanut tarpeeksi öljyä ja vissiin leikkasi hieman kiinni. Olenko oikeassa ja onko normaalia??? jokos pitää tilata uudet levy & jouset kytkimeen???

    Kohta 7: Ryyppyvaijeria ei ole olemassakaan. Mitä kautta vaijeri on vedetty ryypylle ja miten se toimii. Kaasuttimien etupuolella näkyy koukku mihin saisi vaijerin kiinni? Onko jossain kuvaa?

    Kohta 8: Pensahana on rytö; mitään vipua ei ole joten pitää yrittää säätää ruuvarilla. Käykö tuohon jonkun muun pyörän (tai yleismallinen) hana vai voiko korjata jotenkin. Ei herätä luottamusta kun pensan tuloa ei saa katkaistua. Täälläkin pelottelitte koneen tulvimisella; voiko näin käydä tässä tapuksessa ja hajottaako siis koko koneen? Voisinko tehdä patentin ja laittaa hanan ja kaasuttimen väliin toisen "hanan"

    Kohta 8: Öljyä tosiaan tursuaa edestä, pysähdyttäessä putkille valuva öljy savuaa & käryää ja näyttää aika härskille. Ei kuitenkaan tarvinnut lisätä esim. tuolla kuopion ja juuan välillä (kaikkian lähes 150 km) joten ei liene syytä huoleen?

    Joopa, siinäpä olikin laitettavaa ensi hätään - saa kertoilla niksejä & neuvoja noihin em. "oireisiin" - pitkä talvi edessä aikaa laitella pyörää hieman luotettavampaan kuntoon...

    Lykyt LiveToRidelle Läskipojan hankintaan ja pitkän pennin tienaamiseen, ei tarvinnut pitkään salapolisoida lähettäjän alkuperää

    Törmäilläämpäs kylillä ja terveiset tutuille
    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  24. #24
    Ei muuta kuin lykkyä uudelle Suitzan omistajalle!

    Pistän pari omakohtaista kokemusta, lisätkää muut omianne/parempia neuvoja...

    Kohta 1. Kaksi Suzukia tallissa, molemmissa sama vika. Alunperin mekanismi susi. Toiseen laitoin pesukoneen rajakatkaisijan, pieni ja helppo asentaa ja toimii 101% varmuudella paremmin kuin alkuperäinen muovikikkare...

    Kohta 2. Kannattaa tutustua huolella Ukkosen teksteihin, linkki tuossa ylempänä. Voihan sitä uutta akkua kokeilla, voi auttaa jonkun aikaa, mutta jos lataus pelaa niin se ei kauaa auta...

    Kohta 3. Maksaa. Jos haluat alkuperäiset, voi toki löytyä käytettynäkin. Halvemmalla selviää kun ostaa tarvikeputkiston, esim. All Rightiltä Laserin Marshall 4-1 täydellinen putkisto 344€.

    Kohta 4. Jos stefat vuotaa öljyä, kannattaa vaihtaa. Ei homma ole niin kauhia. Tsekkaa samalla eturengas, nottei ole syy pomppoiluun. Jos on vanha, voi olla kova ja kulunut kuopille. Ja jos keulaputkissa anti-divet, voipi joku muukin suositella niiden tukkimista, etteivät "toimisi"...

    Kohta 5. Tuo viritys pitäisi nähdä ihan omin silmin; mistä johdot sinne tulevat ja minne menevät...?

    Kohta 6. Voi olla suurempaa tai pienempää. Voi olla että kytkinjouset vain kuoleentuneet, se olisi ehkä helpoin ja nopein. Stormin jäykemmät kytkinjouset on auttanut ainakin omissa Suznissa.

    Kohta 7. Olikos tässä mallissa ryyppyvipu siinä emäputken keskellä vai jo vilkkukatkaisimen yhteydessä? Eipä siinä mitään, tankin altahan se sinne luikertelee, mahdollisimman vähillä mutkilla.

    Kohta 8. Patentinhan voi virittää, tehdäänhän noita pääkatkaisimia jälkeenpäin esim. akkukaapeleillekin. Alunperinhän tankissa on alipainehana, eli periaatteessa sitä ei kiinni saakaan. "Auki ilman alipainetta", auki ja varatankki, eli periaatteessa jos varatankin puolella aina ajelet ja hana toimii, niin muuta huolta ei ole kuin että pidät kilometreistä lukua...

    Kohta 9. Vähäinenkin öljymäärä käryää ja näyttää pahalta. Tosin kannattaa se öljyvuoto tutkia ja fiksata niin pääsee siitäkin. Varmaan se kone syö muutenkin tarpeeksi öljyä...

    Joensuussa kun ajelet, Heikkisen Jarmolla jos käyt Suikkaa näyttämässä ohi ajellessasi ja kysymässä jos jotain huolta on. Sieltä apu löytyy isompaankin ongelmaan. Ja osiakin saa tilattua sitä kautta.

    Kattellaan jos törmäilään - silloin tällöin Joensuun toriparkkiin tulee täältä Kitteeltä lähettyä...

    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  25. #25
    Jaahaps, kiitokset neuvoloista

    1: Pitää yrittää keksi joku katkaisinpatentti

    2: Pitänee tehdä tuo tallipalstan lautaustesti ja mittailla kaikki arvot ja ostaa jokatapauksessa Oulun reissulla uusi akku biltemasta... Olisihan se mukavaa jos pyörä starttaisi omin voimin ilman kaapeleita/mäkistartteja...

    3: Kelvatkoon vanhat röörit

    4: Stefat vaihtoon talven aikana ja kori kaljaa seuraksi...

    5: Pitää laittaa kuva jonnekin ja koittaa pähkäillä kun kerkeän - onhan tässä kiireisempääkin korjattavaa

    6: Onneks eivät oo kalliit nuo jouset stormilla - pitää vaihtaa nuo uudet vieterit ja katsastaa samalla kytkinlevyjen kunto.

    7: Vissiin pitäisi tulla siitä emäputkesta joku letku ulos. Minkälainen vipu siinä päässä on - eikös sen pitäisi pysyä "itsestään päällä" ettei tarvitse vetää vaijerista samalla kun starttaa..?

    8: Jääköön sikseen...

    9: Pitää aukaista kansi talvella ja paikata vuotokohdat...

    PS: minkäs tahon edustaja tuo Heikkisen Jarmo on ja mistä saapi kiinni?

    Jees, saa antaa lisää niksejä



    -H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
    -Suzuki GSX 1100 -80
    -Suzuki TS125ER -80
  26. #26

    Ei voinut olla nauramattatta ääneen kun luin tuota vikalistaasi. Kiva kun on kohtalotovereita.
    1. Ostin alkuperäisen uuden
    2. Ostin Oulun Akusta valmiiksi hapotetun akun. (tuli halvemmaksi kuin Bilteman akku + hapot)
    Tilasin jännitteensäätimen
    3. Ostin romikselta alkuperäiset käyrät ja niihin tarvike vaimentimet
    4. Uudet stefat ja öljyt
    5. ?
    7. Hirvoselta löyty orggis kohtuuhintaan. (emäputken päähän)
    8. Löytyskö romikselta toimiva (Mp-purkaamon kans oon tullu hyvin juttuun)
    9. Juu, hävettää se savu ja haju julkisella paikalla
  27. #27
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (Pulukka @ Syys. 05 2005,18:10) kirjoitti
    3: Kelvatkoon vanhat röörit

    4: Stefat vaihtoon talven aikana ja kori kaljaa seuraksi...
    Voi muuten olla että etupään kun huollat niin on sen verran jämäkämpi ettei ihan joka kanttariin enää käyrät kolise. Tuskin tossa mitään säätöjä on, vaihda astetta jäykemmät keulaöljyt vanhojen tilalle (voi olla että melkein mikä vaan vettä paksumpi on jäykempi jos niitä ei pahemmin oo vaihdettu.. ), niin ja sekin tietty auttaa että pumpuissa on oikea määrä öljyä, tuskin siellä nyt on jos stefat vuotaa ja keula on huollettu viimeks Kekkosen aikaan.. Ai niin ja korjausmanuaali on kiva olla olemassa.
  28. #28
    4. Tuopa on totta mitä karmolis heittää - voipi maavara kasvaa kun pumput on kondiksessa. Jäykemmät öljyt voi olla asiaa, niille jousille kun on jo ikää karttunut...

    7. Pitäs olla semmonen nostettava nuppi, kiinni vaijerissa kun sen ostat. Pitäisi pysyä "itsestään päällä" startatessa, mutta mekanismi voi olla jo kulunut... en ole varma mimmonen se ryyppymekanismi tuossa vuosimallissa on, mutta kannattaa putsata mekanismi sieltä kaasarien puolelta. Jos siellä on kuula, joka mekanismin päällä pitää, voi olla töhnässä tai muuten kulunut tai jopa hukassa.

    Jarmo on Guru.

    Yritystelestä kopsattua:

    <span style='font-size:13pt;line-height:100%'>MP-Mesta Heikkinen Tmi</span>

    Lylykoskentie 7, 80100 JOENSUU
    Puhelin: 050-3500431
    Telefax: 013-220092

    "Toiminnan kuvaus:
    Teemme moottoripyörähuolto, muutostyöt ja - korjaukset ammattitaidolla. Mm. Kawasaki, Suzuki. Soita ja tilaa aika huoltoon."
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  29. #29
    Sitten kun sitä keulaa huollat,niin tarkasta liukuputkien alapäässä olevat liukurenkaat.Mun pärrässä aikanaan toisen teleskoopin liukurengas kului liian ohueksi => rengas luiskahti ajaessa ulomman ja sisemmän putken väliin ja sit keula oli ku rautakanki.Pari päivää joutu voimaileen,että sai putket erotettuks
    If you can't fix it,fuck it.
    I know art when I see it,fart when I smell it.
  30.  
  31. #30
    juu kyl tuli oma mieleen...
    Mulla ainaski laski jännitteet alle 15v (13,5)aina ku jännitteentasaaja poksahti eikä ladannu tarpeeksi vaikka näytti laturista tuleva tarpeeksi (90v=5000rpm).
    Hanan jälkee heitin simppelin putkiliikkestä saatavan "sulkijan" johon sai ruuvattua letkukarat kiinni , just mahtuu sopivasti hanan ja sivukopan välii.
    Ei mun pelissä ainakaan ollu penkin alla mitää sähköjä, katanassa taitaa olla muuten oomia virityksiä.
    Tsemppiä. minulle myös
    mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
    (sopii aika moneen juttuun
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen