Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Eli yksinkertaisuudessaan helppo kysymys. Mitä kaikkia toimenpiteitä porukkaa tekee ennen kuin talviseisonta alkaa?
    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
    Aiheesta on keskustelua ja hyviä vinkkejä mm. tuolla, oleppa hyvä --->

Mopo talvikuntoon, huolehdi kullastasi

Prätkän talvisäilytyksestä..., ...mitä pitää tietää?
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Eli viestiä muokattu..

Löysinkin hakutoiminnolla tietoa Bensiinin lisäaineesta/stabilisoijasta..

Eli Biltemaan suuntautuu matkani, löysin nettikuvastosta "kaasutinsuojan", joka poistaa kondenssiveden ja suojelee jäätymiseltä.

Toivottavasti tämä on nyt passeliainetta talvisäilytystä varten?

Lainaa (harmis @ Loka. 03 2005,14:49) kirjoitti
    Olen ensimmäistä kertaa laittamassa skootteriani talvisäilöön ja useissa ohjeissa on mainittu "bensiinin lisäaine", mutta mistään en löydä tarkkaa tietoa mitä tämä on??

Talvisäilytys paikkani isäntä myös tästä mainitsi, mutta ei sen enempää ja ajattelin selvittää tämän omatoimisesti.

Eli olisin tuhannesti kiitollinen jos joku voisi minulle muutamaa tuotemerkkiä vinkata ja saako näitä tavalliselta huoltikselta *

Paljonko sitä lorotetaan bensan joukkoon?
    Katopa tätä

Lainaa (harmis @ Loka. 03 2005,14:49) kirjoitti
    Olen ensimmäistä kertaa laittamassa skootteriani talvisäilöön ja useissa ohjeissa on mainittu "bensiinin lisäaine", mutta mistään en löydä tarkkaa tietoa mitä tämä on??

Talvisäilytys paikkani isäntä myös tästä mainitsi, mutta ei sen enempää ja ajattelin selvittää tämän omatoimisesti.

Eli olisin tuhannesti kiitollinen jos joku voisi minulle muutamaa tuotemerkkiä vinkata ja saako näitä tavalliselta huoltikselta *

Paljonko sitä lorotetaan bensan joukkoon?
    Ei taida löytyä nykyisin miltään huoltamoketjulta. Moottoripyöräliikkeet myyvät, mutta selvästi halvemmalla sitä saa pienkonekorjaamosta, jos sellainen paikkakunnaltasi löytyy. Samaa ainettä katsos käytetään esim. ruohonleikkureissa. Myös Rautia-ketju näkyy kaupaavan isoa bensakanisteria, johon stabilointiaine on sekoitettu valmiiksi.

Jutun juju on se, että Neste takaa jalostamansa bensan säilyvän vain muistaakseni kolme kuukautta, mikä on yleensä lyhyempi kuin seisonta-aika. Vanhentuneella bensalla starttaaminen voi aiheuttaa vaikkapa sen, että keväällä sahaat akkusi tyhjäksi.

Sellainen pieni pullo stabilointiainetta ei maksa kuin jotain 3-5€ ja se riittää moneksi talveksi. Enkä ole koskaan kuullut, että niillä merkeillä olisi laadullisia eroja. Tärkeämpää on, että jotain laitat. Itselläni näkyy nyt olevan kaapissa Briggs & Strattonia ja Motorexia. Samalla tavalla ovat auttaneet.

Ja nimenomaan auttaneet. Joskus jätin litkun laittamatta ja oli jumankauta juu nääs hikistä hommaa keväällä polkea käyntiin pyörä, jossa ei ollut sähköstarttia. *
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Lainaa (iama @ Loka. 03 2005,15:30) kirjoitti
    Sellainen pieni pullo stabilointiainetta ei maksa kuin jotain 3-5€ ja
    Kyllä sitä saa ihan samasta paikasta kuin nykyisin lähes kaikkea, eli tavarataloista. Sieltä itsekin ostin, maksoi muuten 11,60 € / 250 ml eli litrahinnaksi tulee 46,40 €! Tosin riittää 200 litraan bensiiniä eli aika moneksi vuodeksi moottoripyörään ja ruohonleikkureihin. Merkki Liqui Moly. Samasta hyllystä olisi löytynyt mm. saman valmistajan kausisäilytysainetta, mutta siihen käytän itse ihan WD-40:stä kun kuulemma käy yhtä hyvin.
    edit: Jep, ei ehkä olisi kannattanut ostaa tuolta, mutta kyseisessä kaupassa ovat yleensä kaikki kemikaalit ym. halvempia kuin muualla, joten oletin tuonkin olevan "edullista".

Toisaalta itse otan vain varman päälle, en ole ollenkaan varma onko näillä aineilla niin merkitystä. Viime viikonloppuna poljin käyntiin vanhan moponraadon, joka on seisonut ladossa 10 vuotta samalla bensatilkalla ja sille ei muutenkaan ole tehty yhtään mitään ennen seisomaanjättöä tai sen aikana. Samoin eräässä ruohonleikkurissamme on käytetty bensaa joka on seisonut yli 5 vuotta lumihangessa olevassa kanisterissa (puupinon välissä) ja heti lähtee käyntiin, kesällä kiskoin perämoottorin käyntiin 3-4 vuotta vanhalla bensalla ym ym. - joskus ihmetyttää tämä puhe "kolmesta kuukaudesta..."

Lainaa (Yömaha @ Loka. 03 2005,15:41) kirjoitti
    maksoi muuten 11,60 € / 250 ml eli litrahinnaksi tulee 46,40 €!
    Ehkä sitten ei kannata ostaa tavaratalosta. Omasta samankokoisesta pullosta maksoin pienkonekorjaamossa muistaakseni 3,50€. Ja mp-liikkeissä olen nähnyt niissä jopa 17€:n hintalappuja.

Mutta eipähän tuo siltikään paljon tunnu/ajokausi.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  8.  
    Mopon pesu, vahaus, ketjujen rasvaus ja lämpimään talliin. Akku irti. Sitten aina välillä talven aikana käytellään lämpimäksi. Keväällä mahdollisesti ladataan akkua, jos tuntuu tarvetta.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.