"ajetaanko piikillä kaupungissa kokoajan kierrokset puanaisella?"
Itse ainakin täystehokevarillakin kierroksen paukkui koko ajan punasella, ajoin kerran 300km matkan kahteen suuntaan, matkanopeus oli semmoinen, että pyörä kiersi koko ajan 9000rpm.
Se on pieni moottori ja joutuu koville.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
No mut eihän 2-t moottoris oo muita liikkuvii osia ku mäntä mikä hajoo.Kunha muistaa lisätä 2-t öljyä, minkä laadusta ei kannata tinkiä. Ja Näsäri saa suositukset tältäkin ääneltä!
![]()
Busa -03
Kyllä omalla NSR:llä kerkes vaikka oli ihan oikeesti 11Kw. Vuosimalli taisi olla -94?!?
huippuja otti 160km/h ja 0-100km/h varmasti alle kympin.
Mutta tottakai sillä aina piti mennä niin paljon kun se kulki.
Mutta satuin tossa lukemaan aika uutta Bike lehteä ja oikeen kauhistutti uusien 125cc katupyörien suoritusarvot. Aprilia tais olla 0-100km/h 28sja huiput alle 120km/h. Eihän tollasilla mopoilla kukaan kehtaa ajaa.
Ps. Jos kukaan on nähnyt kyseistä pyörää niin olis kiva tietää missä se nykyään liikkuu.
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
(jaket @ Syys. 29 2005,19:26) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
ei kyl 11kw tehoille mene 160km/h :P ja nuo nykysten piikkitestien piikit ovat nääs nuita kuristettuja, jotka tosiaan on laiskoja...(-DaZuissi- @ Syys. 29 2005,22:42) kirjoitti
Ihan varmasti oli "oikeesti" 11kw. Täysitehoisena kyllä kulkee noin, mutta ei todellakaan läheskään kuristettuna. Siis papereissa varmaan luki oikeesti 11kw, mutta ei kannata uskoa kaikkea mitä papereissa lukee... -94 vuonnahan tuota kuristusta ei vielä vaadittu. Muistaakseni noissa vanhemmissa malleissa oli kuitenkin tapauksia, että oli rekisteröity "kuristettuina" (joku rikka pakosarjassa tai jossain) joka sitten poistettiin ekassa huollossa, jotta sisäänajo tulisi liikaa konetta rääkkäämättä tehtyä.(-DaZuissi- @ Syys. 29 2005,22:42) kirjoitti
Onhan sitä tullut kaksikin kevaria omistettua, ensimmäinen oli kawan KRM enska, ihan hyvin pelitti vuoden ajan, myin sitten pois talven tullessa kun ei huvittanut nastoja ostaa... Kuulin sitten ostajalta seuraavana keväänä että oli kone 4 kertaa leikannut kiinni... Ajotyyli, ehkäpä?
Myöhemmin tuli sitten -98 NSR, ei ollut kyllä tosissaan mitään ongelmia sen kanssa vaikka ei koneeseen kajonnutkaan. Mitä nyt perus kulutusosien vaihtoa, mäntään en kuitenkaan kertaakaan kajonnut, silti toimi oikein kivasti vaikka mittarissa n.45tkm![]()
"huippuja otti 160km/h ja 0-100km/h varmasti alle kympin."
täystehoinen, mikään 11KW ei kulje noin. PISTE.
esim uuden jäykkä täystehoenska 24hp, ottaa alle kympin ja 130+ huippuja. Katukevarit, esim täysteho MITO yms pystyvät tuollaiseen huippunopeuteen ja ehkä vähän yli.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
pitää ottaa huomioon, että tuollaset '90 luvun alun 125 vehkeet on tehty 25-30 hepan tehoises. Eli pitäs kulkee katumallin 150-169 km/h kun tulee tehtaasta ulos. Vaikkapa RGf125 kulki jonkun lehden mukaan sen 169.
Eu toi tuon 11KW-pelleilyn. Cbr125 taitaa olla ripeimpiä suoraan 11kw:ksi tehtyjä malleja.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Ilmeisesti nämä rs:n Yllättävän huonot arvot ovat sen takia, koska siitä ei ole hyppylankaa katkaistu, dynolappukin oli aivan kauhean näköinen. Itse ajelen cbr:llä joka pärjäsi yllättävän hyvin testeissä, ja kiihtyvyys arvot sekä huippunopeuskin yllätti. Olen itsekin saanut cbr mittariin sen 140, ja 130 tulee suht helposti.(-DaZuissi- @ Syys. 29 2005,22:42) kirjoitti
En kuitenkaan usko, että olisit 160km/h ajanut sekä kiihdyttänyt pyörän sataseen ALLE kympin. Kävin kaverin ex-nsr:n kanssa viivoilla, ja oma pyöräni vei sen niin huipuissa, kuin kiihdytyksessäkin. Kaveri sanoi vielä ottaneensa nsr:n kaasarista kurit pois. Ja tämä nsr oli sitä uusinta mallia. Ikää en muista, mutta yli -00.
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Hää, meikän NSR kulki aikoinaan tasaisella 165kmh mittariin.(-DaZuissi- @ Syys. 29 2005,22:42) kirjoitti
Mutkateillä n. 130kmh vauhti oli mahdollista pitää yllä vaivatta. Pyörässä oli piikin pienempi eturatas, joten se vaikutti myös asiaan.
Kevyeesti viritetty sukisuki pv:kin kuljettaa nykyajan nelaripiikkiä kuin pientä sikaa narussa.
Kyllä asiat ovat paljon paremmin vanhempien piikkien omistajilla. He saavat jo jotain osviittaa moottoripyöräilystä.![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Itellä oli tollanen 02 mallinen täystehosena. Osiin kuuluu PA-säädin ja kuriton putki. Joilla onkin sitten asennettuna arvoa n. 1000€. 32hv mitattiin kampuralta. 0-100km/h 7-8s ja todellisia huippuja n. 155km/h. Kyllä sillä kohtuu hyvin ehti.(-DaZuissi- @ Syys. 29 2005,22:42) kirjoitti
B-King
Tämä tässä vähän ihmetyttääkin. Koska se kuristettiin ja siihen tuli kokonaan uusiputki. Ja se joka sen kuristi oli tosissaan ton kuristus asian puolella että se ei mitään "paperi kuristuksia" tehnyt. Itse en siitä mitään kuristuksia poistanut mutta kaikki muut kuristetut jäi kun tikku pa***an ja yleensä autotkin. Jotakin mystistä tässä koko asiassa on mutta en tiedä mitä. Eikä sillä enää niin ole väliäkään.(jaket @ Syys. 30 2005,09:47) kirjoitti
Ja pyörä ostettiin kuristamattomana. Ja se piti saada kuristettua kun ei silloisella kortilla saanut isompaa ajaa
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2