No nyt mulla on ikioma Fazu!Ei oikein sanat riitä kuvaamaan eroa vanhaan Bandiittiin, alusta on ihan eri vuosisadalta! 300 kilsaa ehdin ajaa ja nyt pitää laittaa peli talvipesään. Mitä olette tehneet talvihuolloksi? Ohjekirja neuvoo laskemaan kaasarit kuiviksi, onko OK?
Noh! Se on kahden eri koulukunnan näkemysero. Itse laskin aikanaan, vaan ny pistän stabilaattoria ja Masinolia tankkiin -ja piripintaan bensaa. En silti väitä, että tulille ja kuivaks olis väärin. Mulla se ei vaan futannu...
Mikä fasu sulla on?
... jotain piti muistaa
Kolma talvee mun fasu ollu kylmässä säilössä. Ihan vaan stabilaattorit tankissa ja käytettynä niin että ko. ainetta on siellä kaasareissa asti. Hyvin on lähteny tulille aina keväällä... Jos haluaa vielä hifistellä niin lurauttaa pikkasen öljyä pyttyihin ja pyöräyttää ilman tulppia takarenkaasta niin et leviääpi sinne mukavasti. Sit tulpat takas paikalleen. Akun olen ottanu aina sisään talveksi ja kerran ladannut tammikuussa.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Jos käytät muutaman kerran talven aika kunnolla lämpimäksi, muuta ei tarvitse tehdä. Kaasuttele jonkin verran, että laturilta tulee vähän enemmän virtaa akulle. Siinä latautuu akku ja kaasareihin tulee uutta bensaa. Eli ei edes bensahanaa tartte sulkea, eikä ottaa akkua irti.(hukkavaara @ Syys. 26 2005,19:29) kirjoitti
Noin olen toiminut monta vuotta, ja hyvin on toiminu kaikilla pyörillä! Akutkin on kestänyt todella pitkään.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Mä olen vaihtanut öljyt. Ja pessyt ja putsannut pyörän, öljynnyt ketjut. Akkua en viitsinyt ladata viime talvena, käynnistelin muutaman kerran talven aikana, aina hyvin lähti käyntiin ja akku kesti koko kesän. Enkä lataa tulevana talvena ellei ole pakko.
Viime vuonna vaihdoin myös öljynsuotimen, nyt en taida viitsiä tehdä. Akun kengän vois ottaa irti. Ehkä voisi vahata pyörän.
Kaasarin tyhjentäminen on helppoa, tein sen viime syksynä, mutta sitte kun käynnistelin, en viitsinyt enää tehdä uudestaan, enkä tee enää tänä vuonna. Vaijereita voisi ehkä voidella. Stabilaattoria tankkiin.
Niin just, tietenki öljyt ja suodatin kandee vaihtaa jos niillä on lähelle 5000km ajettu.. Vähän ajettuja ei tartte edes vaihtaa.(R2-D2 @ Syys. 26 2005,20:20) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
Mitä helvetin bensahanaa?? Museopyöriä(Tylyttäjä @ Syys. 26 2005,19:51) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa
Onhan sellanen vielä yllättävän monessa uudemmassakin pyörässä... Ei välttämättä esillä, mutta löytyy kuitenkin.(seku @ Syys. 26 2005,21:13) kirjoitti
kyllähän joka pyörästä benzuunihana löytyy, joko magneettihana tai norm.mallinen.esim.vm01 italialaisessani oli tuo magneettihana...ja fasussahan on normihana tankin alla.
luulis meinaan olevan melko hankalaa tehrä esim.kaasarihuolto jos ei olis mink.laist hanikkaa jolla estää bensan tulo!!
04 Buell xb12s
OK, kiitti vinkeistä. Taidan luottaa stabilisaattorin ihmeitä tekevään voimaan... Ja jos sakkaa niin saahan sen tyhjäksi keväälläkin. Öljyt varmaan lorautan tulpanreiistä sisään, samallahan näkee seosten laadun.
Keskimmäiset tulpat on aika haastavan näköiset, riittääkö tulppa-avain, asennuskalja ja muutama perkele?
Ai, niin, pyörä on tonnifazu.
Eihän kevääseen ole enää pitkä aika, eihän?
Juu, käytät vaan sitä sitten stabilisaattorin jälkeen niin että sitä tosiaan on siellä kaasareissakin. Toiset täälläkin foorumilla tuntuu olevan sitä mieltä ettei ilman tankin nostoa tai irrotusta niitä keskimmäisiä tulppia sais pois, minä kiistän tämän...(hukkavaara @ Syys. 27 2005,14:59) kirjoitti
Muutama perkele tosiaan ja ihan ne kaupassa tulevat avaimet kyllä ajaa asian ku vaan vähän malttaa pujotella niiden tulpanjohtojen ja avaimien kanssa. Hyvänä lisänä pikkuräikkä johon semmonen sopiva hylsy ja se vaan siihen tulpanavaimen päähän kiinni. Muutta, talvellahan on aikaa ottaa se tankkikin veks jos ei hermot riitä muuten... Hienon pyörän olet hankkinut, onnea siis myös sen johdosta!!!
![]()
jos pyörä on lämpimässä niin kannataako laittaa tota stabilaatoria tankkiin?(Yamaha1 @ Syys. 26 2005,19:47) kirjoitti
ERRARE HUMANUM EST
Kai sitä kannattaa silti, sehän on juurikin kai sitä varten kehitetty (kai?) ettei se bensa ala "kuoleentuun"... Minä laittasin, Teboililta esim. pullo stabilaattoria muutamalla eurolla ja siitä riittää 2 talveen. Eli ei kauhee investointi ole vaikka vaan varmuuden vuoksi tekisikin...(kyosho @ Syys. 27 2005,19:24) kirjoitti
Toisaalta taas en usko että nykybensat menee tasasissa lämpötiloissa miksikään muutamassa kuukaudessa...![]()
Juu, lämpimät olosuhteet vaan kiihdyttävät kemiallisia reaktioita eli bensa menettää ominaisuuksia. Samoin on akun purkautumisen kanssa.(kyosho @ Syys. 27 2005,19:24) kirjoitti
Huono tie, parempi mieli