Tuli sitten hankittua se hetken jo kiikarissa ollut moottoripyörä; haaviin tarttui tänä vuonna käyttöön otettu ZX-6R.
Pyörällä on vasta kurvailtu n. 3500 km. Jotenkin tuntuu siltä, että pyörä kävisi tyhjäkäynnillä hieman epätasaisesti, eli "hakee" koko ajan sitä sopivaa kierrosaluetta, eikä esim. kierroslukumittarin palkki pysy samassa kohdassa. Sama juttu ajossa pienimmillä kierroksilla kone jotenkin tuntuisi "pörisevän liikaa" ja jotenkin sellainen epätasainen käyntifiilis on tullut. Olen kuitenkin saanut pääkoppaani jonkinlaisen tatuoinnin, missä kerrotaan siitä, kuinka tasaisesti ruiskuvehkeen kuuluisi käydä.![]()
Aivan alussa tietenkin kaikki oli uutta ja opettelin ensinnäkin ajamaan moottoripyörällä, joten tuommoisiin sivuseikkoihin en kiinnittänyt mitään huomiota, mutta nyt sitä on alkanut huomaamaan tuon suuntaista.
Tuntuuko tyypilliseltä? Ajattelin vaan, että kun kone on kuitenkin hyvin korkeaviritteinen, niin onko normaalia tuollainen levottomussa alhaisilla kierroksilla? Vai voisiko kieliä jostain viasta? Joku ruiskun anturi simahtanut tms.? Pyörän vien vasta 6000 km huoltoon keväällä, ja toki mainitsen asiasta. Onhan pyörässä takuu. Mutta jos nyt joku viitsisi rauhoitella ja kertoilla, niin kiva olisi. *
Korkeilla kierroksilla kone kiertää mahtavasti.
Kokemusta on aikasemmin vain kaksitahtisista, joten en voi verrata kohdettani yhtään mihinkään. *
On muuten kyllä mahtava pyörä tämä uusi Kawasaki. *
Kyllä mun Kawa aika epätasaisesti pörisi ja mölisi 24tkm ajan..ja mitää vikaa ei ollu! täytyy muistaa et se ei oo mikään honda josta tosiaan pitää kattoa kiekkamittaria onko kone edes elossa..Tyhjäkäynti saattoi vaihdella yhden "palkin" verran..Ja ainakin omalla kohdallani suorastaan rakastin sitä epätasaista pörinää joka esiintyy jo vakiputkella..
pyörä siis 03 636
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Jep, sama homma täällä. Vakioputkella vaeltaa vähän vähempi, sliparilla vähän enempi. Tyhjäkäyntiä säätämällä ehkä vähän asettuu toisinaan mutta eipä jaksa stressaa enää.
Jokaisesta viasta tulee jossain vaiheessa ominaisuus. Ja ominaisuuksiahan kawassa riittää![]()
Nothing happens unless first a dream.
-Carl Sandburg
Samaa tekee meikäläisenkin uudenkarhea 6r. Taitaa tosiaan olla ominaisuus eikä vika. Se on vaan luonnetta![]()
Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.
BMW K1300S Black Edition -14
BMW K1200S -06 ex
Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
Kawasaki ZX-6R -05 ex
Honda CBR 600F Sport -03 ex
Jaahas, että muillakin havaittavissa samaa asiaa.
Välillä oikeen tyhjäkäynnillä tuntuu, kun kawa jyskyttäis kuin juna!Eli oikeen jyskyttää menemään. Onko tätä havaittavissa myös muilla ko. vekottimen omistajilla?
Oletteko muuten havainneet jonkin tietyn kierrosalueen kaikkein toimivammaksi? Ohjekirjahan suosittelee, oliko se nyt n. 1250-1350 kierrosta.
Kierroksien valetaminen on aika normaalia viritetyissä koneissa,kiree nokka-akseli(suuret ja jyrkät nostot) nokka-akseli tekee tommosta.![]()
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
12r ainakin vaeltelee kivasti niinkuin pitääkin tyhjäkäynnillä. siinä kiekat tarvii olla n. 1200 rpm, mutta viisari heiluu 900 - 1400 välillä eri lämpötiloissa, siis kylmänä joudun usein ruuvaamaan isommalle ja kuumana pienemmälle sitä tyhyjää käymistä. on se komiaa. ja uudesta asti ihan samaa rouskutusta. se on voiman ääni. se on siis kawan ääni. pöriö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
tuota,,voitko vähän tarkentaa...nyt alkaa mennä turhan kuvainnolliseksi..(Cold_ @ Syys. 26 2005,17:44) kirjoitti
"jyskyttää menemään...."..
![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Vähän vaikea selittää, mutta välillä tyhjäkäynnillä pakoputken vieressä seisoessa aistii sellaisen sykähdyksittäin tulevan pakoäänen. Ja sitten taas se muuttuu sellaiseksi "normaaliksi" ja "tasaisemmaksi" käynniksi. Tämä lähinnä on alkanut hämäämään. Siis pakoääni menee silloin kun se jyskyttää ikään kuin tahtiin "ti, ti, ti, ti, ti" (matalalla äänellä toki) ja sitten taas alkaa pörisemään sillain tasaisemmin.(Kawa600 @ Syys. 26 2005,22:20) kirjoitti
![]()
Enpä tiedä sitten..![]()
Tyhjäkäynnin vaeltaminen on normaalia. Se kertoo Voimasta, kuten todettu. Ruuvaa tyhjäkäynniksi 4000 rpm niin ei vaella.
Kylmänä kwaakku käy vähän rohisten, mutta lämmettyään kuin enkeli.![]()
![]()
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
kuulostaa ihan normaalilta!! *(Cold_ @ Syys. 26 2005,22:37) kirjoitti
Hanaa vaan.. *
![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
kuulostaa sille mitä ääntä itsekkin pelkäsin mopon ostettuani 98 6r ja syy paljastui huollossa että oli säädetty seokset rikkaalle vähän niin vastaa kuulemma kaasuun paremmin mutta tyhjäkynnille tulee semmoinen twini tuputus -->> ei varmaan ole vaarallista![]()
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
(Make80 @ Syys. 27 2005,01:47) kirjoitti
![]()
![]()
Jeps yhen pykälän hyppimistä, saa kyllä säädettyä aina hetkeks toimimaan mutta sit kawa taas vie miestä.![]()
ainahan ne vähän osuu
Laitetaan tähän samaan ketjuun lisää kysymyksiä samasta pyörästä.
Mitä öljyä suosittelisitte tuohon 05:seen 6r:ään? Vaihdan joka tapauksessa öljyt ennen talviteloille laittoa, vaikka kerkiänkin uusilla öljyillä ajaa ensi keväänä n. 1500 ennen seuraavaa huoltoa.
Ajattelin ettei tuota öljynsuodatinta tarvitse nyt välttämättä vaihtaa, vai?
Mikä olisi siis sopivaa öljyä? Ei varmaan ihan sitä Castrolin 66 e / 4l öljyä sinne välttämättä tarvitse iskeä reilun 1000 km:n ajaksi.. ?
Kiitoksia vaan, jos joku viitsi auttaa näin amatöörikysymyksissä.![]()
Pistä Silikoline:a..(Cold_ @ Loka. 11 2005,20:56) kirjoitti
..oma pyörä kävi todella tasaisesti ja vaihteet löytyivät täsmällisesti vaihdettuani noihin litkuihin..samaa ei voinut sanoa Castrolista. Vaihda samalla vaan se suodatin (n. 14€) jos kerta aiot niillä öljyillä ajella,eikä niitä kannata antaa sen huollon tehtäväksi. turhaa vain veloittavat helposta työstä,jonka voi yhtä hyvin tehdä itse.
jos taas noilla "talviöljyillä" et aio ajella niin ei kai sitä suodatinta sitten..mutta miksi ne siitä pitäis heti keväällä vaihtaa jos on hyvät öljyt sisällä?
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
1) Mistäköhän liikkeestä tuota Silikoline:a voisi löytyä? Onko mitään tietoa esim. Tampereen tarjonnasta?(Kawa600 @ Loka. 11 2005,23:56) kirjoitti
2) Jos nyt päätyisiin kokeilemaan noita Castroleja, niin käykö tuo GPS (39e/4l) vai tarvisko olla sitä kaikkein kalleinta eli R4 Superbike:ia (66e/4l)?
3) Olen ymmärtänyt, että takuu velvoittaa huollot tekemään "täydellisinä". Eli ts. öljyt on vaihdettava huollossa, jotta takuu säilyy. Eikös se näin ole?![]()
1) en tiedä. Asustelen täällä Espoossa joten Snellman racingistä olen nuo litkut ostanu..eiköhän sielläkin joku paikka...(Cold_ @ Loka. 12 2005,07:37) kirjoitti
3)Ei velvoita enää.
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Kawa600,
Mitä näistä olet käyttänyt?
1) Comp 4 Electrosyntec 10W/40, API-SF, SG
2) Super 4 Electrosyntec, 10W/40 semisynt. API-SF,SG
3) Pro-4 Plus Electrosyntec, 10W/50, täyssynt. SF,SG
4) Pro-4 Electrosyntec, synt. 10W/50 kork.viritteisiin
Kopioin nuo Snellman Racing:n sivuilta.