vähän veikkaan, että tossa turbo xr on kuulalaakeriturbo?(mkoo @ Loka. 10 2005,20:11) kirjoitti
ei vaadi painetta kuin just sen verran mitä tosta masiinasta ehkä irtoaa.
Itse sijoitan ton turbon noin 5cm päähän pakoaukosta, eli se on melkein kannessa kiinni
Avasin ton darran oman pumpun nyt.. miten ton paineen / tuoton pystyy laskemaan? Se on sellanen ihmepumppu, eli ei ratas, vaan sellanen planeetta tyylinen hässäkkä. Sitten tossa pääöljykanavassa on PAINEENRAJOITIN wenttiili. Jos heitän koko venttiilin menemään, niin saisikohan sillä koko koneen paineet ylös. Eikös toi olis helppo mitata, että kuinka paljon vaatii painetta, ennenkuin päästää pihalle?
Sitten se pahin / viimenen vaihtoehto on se, että vanhan pumpun tilalle tukilaakeri ja siitä akseli sivukopasta pihalle jonka perään auton järeäteräspumppu, tulee ainakin vitusti painetta sen jälkeen. Ainut vaan, että vaatii HC modaamista lohkoon.
Nää jutut tosiaan täytyy kyllä miettiä tarkkaan, joku palanut magneetto on aika kallis homma..
Täytyy melkein luopua tosta sähköpumppu idiksestä.. liikaa miinuspuolia. Ainut vaan saatana, että tuli turhaan ostettua toi pumppu
DUCATI is just the Italian word for Harley.
haa-on siellä alimmaisessa kuvassa joku pumpun näkönen kalikka eturattaan yläpuolella?!
Siitä kipsikäsi-häiskän kuvasta näkyy menevän letku johonkin säätimeen?
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Tuohan se ois "hyvä" ratkasu, että ottais mopon kyytiin isomman akun. Parilla rekka-auton akulla ajelisi jo muutaman päivän ihan kummasti.
Tietty jos siitä sähkösestä pumpusta ei halua luopua ja haluaa hirmusesti lisää lataustehoa mopoon niin tekee jonkinlaisen voiman ulostulon kampiakselin päähän ja virittelee siitä samanlaisen laturin kuin autoissa. Ei ehkä mikään helppo projekti, mutta eipä tuossa koko projektissa mitään muutakaan helppoa tai kovin fiksua ole.
vai niin.
Jos on olemassa useita turbo-honda mankeja niin, kyllä se tämäkin on tehtävissä. Ja mankissa ei varmasti ole sähköä tahi öljynpainetta senkään vertaa mitä dr:ssä on.
DR:n koneen rakenne tekee vaan sen hankalas. Sen tiedän 350:n kokemuksella että jos tuossa isossa on yhtään samaa sähköissä, niin tuollasta 10A:n virtaa en kuvittelis saavan irti jatkuvaan käyttööön.
Muuten jos se pumppu huutaa jo tyhjäkäynnillä täysillä niin mitäs se tekee isolla kaasulla...
Miksi ei voisi laittaa paluu öljylle jäähdytintä, nappaa vaikka jostakin katupyörästä pienen ja sievän.
Poistun taka-vasemmalle viisastumaan *![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>
voi saatana nyt alkaa ahdistaa. uuh..
jos virittelisi TÄLLÄISEN öljypumpun tohon darraan.
Alkaa vituttaa!
Onkohan jollakin 750 darran huoltomanuaalia, vai mikä olikaan. Kerrotaanko siinä jotakin speksejä tosta vakio pumpusta?? huh?
Nimittäin tossa erillisen pumpun duunaamisessa on vitunmoinen homma! mut tää homma viedään läpi vaikka ilman öljypumppua
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Tossa volkkarisivujen pumpussa ei tainnu olla näytillä mitää speksejä tai muutakaan tietoa pumpusta?
Jostain keskustelupalstalta joskus lueskelini enempikin juttua BIGin öljypumpusta. Kaverilla kun oli sen pumpun kanssa joskus ongelmia kun ei meinannut paineita nostaa. Kaipa niitä jotain arvoja sille pumpulle siin korjaamokäsikirjassa ja ehkä jossain haynesissäkin on, mutta vähän epäilyttää ettei sen vakiopumpun paineet riitä.
Kysäsin tuosta postilla ja tekee kuulemma 8-10barin paineen ja tuottoa riittää. VW toi pumppu ottaa voimansa suoraan nokka-akselista, joten se pyörii esim. 2000rpm, 1000rpm.(vkoivu @ Loka. 11 2005,11:34) kirjoitti
Tossa darrassahan on toi pumppu ottaa voimansa monen rattaan kautta, täytyy laskea niiden välitys
perhana piti saada tällä viikolla alakerta nippuun, mutta nyt tää saatanan öljypumppu ongelma viivyttää sitä. Olis päässy sovittelee jo ahdinta![]()
Hitto alko himottaa taas kuplat! Mulla on muutama ollukin..
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Susnan korjaamokäsikirjan mukaan öljynpaineet on kohillaan jos ne on jotain väliltä 80kPa-200kPa silloin kun koneessa on kierroksia 3000rpm.
Mitään maksimituottoja tai paineita tuosta pumpusta ei kerrota aivan kuten olettaa saattaa. Eikä korjaamokäsikirjassa kerrota sitäkään kuinka paljon öljynpaineet muuttuvat kierrosten mukana. Jonkinverran ne taitaa seilata sillä tuskin ne muuten olisivat ilmoittaneet tuota kierroslukua millä mittaus on suoritettava.
Ahaa.. eli pumpun pitää tehdä 0.8bar @ 3000rpm minimissään. ja 2bar max. eli jos mä nyt oikein hiffaan tän niin pumpussa pitäisi riittää potkua?(vkoivu @ Loka. 11 2005,12:10) kirjoitti
Täytyykin ottaa asiasta selvää..Sittenhän tää on helppo homma, kireempi jousi paineen säätöventtiiliin tai kokonaan mäkeen se. Aika löysä toi paineensäätö venttiilin jousi, eli päästää aika pienellä paineella jo pihalle kamaa.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Jos siinä pumpun ulostulossa on joku hässäkkä kuristamassa sitä ulosmenevää virtausta niin sitä virittelemällä sä et öljykiertoon lisää painetta saa.
Ei siinä mitään kuristinta ole.. vaan siitä lähtee sellanen T-haara, jonka päässä on se paineenrajoitin. Eli ei vaikuta ulosvirtaukseen mitenkään. Päästää ainoastaan paineet pihalle, siis öljypohjaan takaisin.(vkoivu @ Loka. 11 2005,13:00) kirjoitti
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Itse olisin alunperin katsonut tollaseen puimuriin Rotrex ahdinta.
Ei tarvii pelleillä öljynkierron kanssa. Ainoa ongelma on mistä sä otat vedon sille, laturi on yks vaihtoehto? Kuinka järee laturi XRssä on.
Rotrex ahtimet
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
njooh remmikin kävi mielessä, mutta aion kasata ton koneen nyt orggis öljypumpulla ja poistaa paineenrajoitin venttiilin kokonaan.
Just näissä jutuissa olisi apua jos joku olis tehnyt aikasemmin! Noh sittenhän se näkee paljon ne paineet on..![]()
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Bensapumppuhan se ja menee paineensäätimeen.Kuuluu asiaan.(mkoo @ Loka. 10 2005,21:22) kirjoitti
Minkälainen kaasutin tossa darrassa on?Miten paineistus onnistuu?
jos tätä mun darraa tarkotit, niin siinä on 2x dellorton 36 suoravedot.(Kawamasa @ Loka. 15 2005,12:40) kirjoitti
DUCATI is just the Italian word for Harley.