Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Rupesi pyörän vaihto himottamaan näin syksyllä ja tuon otsikon näköistä pyörää olisi tarkoitus lähteä katsomaan. Nyt tarttisinkin vähän tietoutta kyseisestä mallista kun ei itselle nuo Suzukit kauhean tuttuja ole. Joten pistäkääs kokemuksia tai jos on tuon mallin tekniikasta jotain kertomista niin kertokaa ihmeessä!

Ja lopuksi kun se pyörä on liikkeessä myytävänä niin kuinka saan selville sen edellisen omistajan ja hänen puhelinnumeron niin vois kysellä vähän kyseisestä pyörästä. Tai tietenkin jos joku tunnistaa tämän pyörän entiseksi tai on jotain muuta tietoa kyseisestä pyörästä niin olisi kiva jos kertoisit.
    Red Meat
    Itsekin olen hommaamassa ensi talven aikana joko GSX-R600:n tai juurikin tuon vuoden R750:n. Mutta tässä joitakin löytämiäni linkkejä:

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-se...X-R750_c.shtml
    http://www.theautochannel.com/news/d...ews018686.html
    http://www.motorcycle.com/mo/mcsuz/96gsxr750.html
    http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/ultimate98.html
    Suzuki GSX-R750 -99
    On vissiin toi ? Oli ihan perus siisti noin yhtäkkiä katottuna.(paikan päällä, ei pelkästään kuvasta * ) Mulla oli vielä viime kesänä tommonen ja tykkäsin kyllä.
    Ezekiel 25:17

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

- GSX-R 1000 K7-
    - MUSTANG HT-65-
    Itellä -98 mallin vastaava ja täytyy sanoa, että erittäin tyytyväinen olen ollut. Tekniikka ja ominaisuudet pärjäävät mielestäni mennen tullen uudenkarheisiin mopoihin verrattuna ja kun vielä tuollainen vanhemman koulukunnan pyöreämpi muotoilu miellyttää silmää, niin mihinkäs sitä vaihtamaan....

Pyörähän on hyvin racing-henkinen, mikä on mulle ihan pelkkää plussaa. Mutta kauhean pitkiä siirtymiä maantiellä sillä ei hirveän mielellään tee, matkat Espoosta Alastaron radalle tekee kuitenkin mielellään. Gixu onkin elementissään radalla, laita hyvät pitävät renkaat alle (itsellä diablo corsat) ja lähde kokeilemaan pyörän ominaisuuksia radalle. Viihdyt varmasti. Ja toimiihan se toki erinomaisesti myös mutkaisella maantiellä.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    AnDy, ihan näin nopeasti ohimennen kenenkään tätä viestiä huomaamatta onko sun pyörä ruisku vai kaasari?

e:nikki väärin.

Mulla on -99 Gixu (Ruisku) ja tyytyväinen olen ollut. Mutkiin taipuu kivasti eikä jalkoihinkaan jää. Matka pyöräksi siitä ei ole. Vantaa - Turku yhdeltä isutumalta on liian pitkä matka. Mutta työmatkat ja muu ruisailu on POP. Mitään vikaa en oikeastaan keksi.
    dazuissi.kuvat.fi
    GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
    Samoin olen etsimässä ratapyörää, ja kiikarissa olisi 97/98 GSX-R 750, joka pitäisi olla ruisku. Ilmeisesti ruisku tuli vuosimalliin 98?

Pomminvarmaksi koneeksi väittävät, joten kyllähän tuon uskaltaisi ottaa, vaikka mittarissa jo 45tkm?

Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Kuulikselle tiedoksi että ruiskuhan tuo minun peli on. Ruisku tuli käsittääkseni ekan kerran tuotantoon juuri tuolloin -98.

Mulla mittarissa 41tkm eikä mitään kummempia vikoja ole vielä ilmennyt. Nyt talven/kevään aikana on tarkoitus tsekata ainakin nokkaketjun kiristäjä, joka on pitänyt pientä ääntä oikeastaan koko ajan kun pyörä on mulla ollut (nokkaketju siis on sen äänen lähde, ei se kiristäjä..). Joten jos kone ei ole siihen vielä lauennut viimeisen 12tkm aikana, niin en hirveästi stressaa. Joku tuossa taannoin kehoitti huolestumaan vasta kun ääni loppuu....Joten eiköhän nuo ihan normaalihuolloilla kestä aikasta lailla paljon kilometrejä.

Off topic, minkäslaista tsekkausta kuuluisi tehdä 40tkm ajetulle gixulle? jos nyt samantien talvihuollossa sitten tekis muutakin jos tarpeen tai suositeltavaa..
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Eikös se ole sääntö että toimivaan pakettiin ei saa ikinä koskea Mä vaihdon nokkaketjun ja kiristäjän tossa keväällä omasta -98 gixusta, pitää silti ihan samanlaista ääntä kun aikaisemminki, ehkä vähän enemmänkin Joten ei kannata liikaa huolestua siitä äänestä.

Samalla tsekkaa välykset ku käyttää koppaa auki, eipä itellä tule mieleen mitä sen enemmän tarttis tehdä.

Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
    Joo, näin se taitaa olla, mutta katsotaan nyt että jos nyt jotain jo ihan talviterapiamielessä tekisi....=)

Kunhan nyt sen tallipaikan saisi järjestettyä....
    ota toi halvemmalla ja voin kertoa yhtä ja toista historiasta
    Onkos tuo 750 kaasari peli kuinka huono 98-99 ruiskuun verrattuna? Olen saanu ymmärtää että tuossa kaasari mallissa on tuo Alipainebensahana heikkokohta.? Saako tuota korjattua mitenkään?
    Lainaa (KaLe_ @ Marras. 25 2005,04:01) kirjoitti
    Onkos tuo 750 kaasari peli kuinka huono 98-99 ruiskuun verrattuna? Olen saanu ymmärtää että tuossa kaasari mallissa on tuo Alipainebensahana heikkokohta.? Saako tuota korjattua mitenkään?
    Saa kuntoon melko helposti. Hanasta menee tukkoon sellainen muutaman kympin halkaisijaltaan oleva reikä, joka vapauttaa alipaineen. Mikäli reikä on tukossa, hana jää auki ja uittaa kaasarit ja pahimmassa tapauksessa koneen. Pikkuvika. Jos epäilyttää niin kannattaa laittaa manuaalinen hana.

Tuo kaasariversio on toimiva ja luotettava laite ja kestää kokonaissuorituskyvyltään vertailun melko tuoresiinkin pyöriin.

EDIT: Tuossa puolentoista vuoden takaista taisteluani alipainehanan kanssa. Voitin lopulta.

Lainaa (AnDy @ Syys. 27 2005,16:40) kirjoitti
    Off topic, minkäslaista tsekkausta kuuluisi tehdä 40tkm ajetulle gixulle? jos nyt samantien talvihuollossa sitten tekis muutakin jos tarpeen tai suositeltavaa..
    Mulla oli aikaisemmin ko. fillari kanssa, ja kun myin sen pois, taisi olla juuri karvan verran alle 40tkm ajettu.

Nokkaketju piti jo melko pahaa ääntä, eli se oli kyllä vaihtokunnossa. Samaten siitä oli pari tonnia aikaisemmin levinnyt takapään laakerit, jotka vaihdoin. Ne nyt on kulutuskamaa, ja hajoo sitten kun on hajotakseen.

Ontopic:

Ihan hauska fillari, ainakin ruiskupeli meni ihan hyvin. Ja onhan tossa fillarissa aika lailla "uutta tekniikkaa", ud-keulu hyvillä säädöillä, samaten takapamppu taisi olla täysin säädettävä. Kohtuu kevyt kuitenkin, vaikka ei kaikki ookkaan vimppa päälle titaaniosaa. Loistava kaahailufillari.
    Lainaa (Johu @ Marras. 25 2005,13:58) kirjoitti
    Nokkaketju piti jo melko pahaa ääntä, eli se oli kyllä vaihtokunnossa. Samaten siitä oli pari tonnia aikaisemmin levinnyt takapään laakerit, jotka vaihdoin. Ne nyt on kulutuskamaa, ja hajoo sitten kun on hajotakseen.
    Joo, tosiaan mullakin taitaa olla pyörän- tai vetarin laakerit kohtapuoliin vaihtoa vailla. Tai sitten ketjut/rattaat pitää omaa ulinaansa ajaessa. Ne tosiaan menevät tässä talven aikana vaihtoon.

Vaihdoitko Johu nuo takafillarin? laakerit itse vai teetitkö työn jossain? Mitä kustansi?
  16.  
    Lainaa (AnDy @ Marras. 27 2005,14:02) kirjoitti
    Lainaa (Johu @ Marras. 25 2005,13:58) kirjoitti
    Joo, tosiaan mullakin taitaa olla pyörän- tai vetarin laakerit kohtapuoliin vaihtoa vailla. Tai sitten ketjut/rattaat pitää omaa ulinaansa ajaessa. Ne tosiaan menevät tässä talven aikana vaihtoon.

Vaihdoitko Johu nuo takafillarin? laakerit itse vai teetitkö työn jossain? Mitä kustansi?
    Mulla siis meni takapyörän laakeri paskaksi, oikean puolen laakeri tarkemmin ottaen. Laakeri sitten mureni tonne takapyörin sisään kokonaan.

Laakerit saa naputeltua irtonaisesta takapyörästä sopivan pituisella pistepuikolla irti, hakkaa vastakkaiselta puolelta varovasti laakerin sisäkehään pyörän akselin reiän läpi, niin irtoaa nätisti. Tai pitäisi irrota, itselle tämä tuotti vähän ongelmaa, kun toinen laakeri oli ihan paskana. Siitä irtosi sisäkehä, ja ulkokehä jäi vanteen sisään. Sen joutui sitten poistamaan ihan ammattimiehen toimesta. Eli vaihda ennen kuin ne leviää sinne sisälle.. Yhdellä pajalla äijä vetäsi hitsisauman laakerin ulkokehä sisäpintaan, jäähdytti nopeasti että sai sen vähän supistumaan, ja sitten saatiin se hakattua irti

Laakerit sain tutun kautta halvalla, en muista tarkkaan paljonko maksoi, mutta ei ne nyt mitään mielettömiä. Niitä oli vain hieman hankala löytää, ei ollu mitään standardikokoja. Ota takafillari irti, niin se koko näkyy siitä laakerin kyljestä.

Uudet laakerit saa paikalleen kun varovasti taas pistepuikolla naputtelee. Kylmäsprayta aluksi, niin putoilee vähän helpommin.