Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Tuon aiemman TM:n pyörätestipostauksen vastapainoksi, vähän asiaa sivuten: luin juuri tänne Suomeen lentäessäni ranskalaisen Motomag lehden, jossa oli Sport Touring pyörien vertailu. Mukana BMW R1200ST, Ducati ST3, Honda VFR800VTEC ja Triumph 1050 Sprint ST. Eri pyöriä siis tyystin kuin TM:ssä, mutta silti sanon, että näkemys ja lähestyminen asiaan on täysin erilainen. Motomagin pojat olivat viettäneet ilmeisesti nelisen päivää matkalla noilla pyörillä, ajaneet nopeita siirtymiä motareilla ja sotkeneet syheröä vuoristossa ja laaksoissa, välillä helteessä ja välillä sateessa, kaikkiaan 1500 km. Tässä hupaisimpia paloja...

    Trumpalle pisteet moottorista ja voimansiirrosta: selkeästi paras. Vääntöä koko alueella ja elävä moottori. Ducati hyvä kakkonen tunteen ja luonteen takia, mutta kärsii huonosta laatikosta välivapaineen (WTF?).
    Honda jää tässä viimeiseksi, kun alle 7000 rpm ei tapahdu niin sitten mitään. BMW vääntää, mutta laatikko on vapaalla käännöksellä "nykivä, klong, tervetuloa BMW aikakauteen".

    Ajossa Bemari kärsii vibroista, peltipenkistä ja huonosta ajoasennosta, ja on lisäksi pikkutiellä "katastrofaalinen", *kuorma-automainen, eikä sillä pysty pysymään näiden muiden perässä. Sitävastoin Trumppa taas muuttuu muna-pakaragrilliksi lämpimällä ja vaatii matkustajalle asbestihanskat ja ajajelle bombermaisen jalat levällään ajoasennon.

    Matkustajatytön terveiset oli jotenkin näin: "Sanokaa kuskillenne että tilaa sen Ducatin, se on matkapeli. Triumph vaatii jo vähän enemmän asennetta matkustajalta. BMW:kin voisi sopia, kunhan ei tehdä pitkää matkaa. Jos taas kuski valitsee Hondan, niin kyytiläiselle toivotan rohkeutta matkaan!"


    Net ei paljoa ujostele tuossa lehdessä.

    Loppuarvostelu/-järjestys:
    1. Ducati
    2. Triumph
    3. Honda
    4. BMW

    Olivat ihan teknarimaisesti mitanneet tuon Triumphin asbestihanskatarpeen: matkustajan kahva lämpeni ajossa helteellä 58 asteeseen, kun muilla jäätiin 34 asteeseen. *
    Life's pretty straight without motorcycling
  2. #2
    Lainaa (Agentti @ Syys. 20 2005,22:40) kirjoitti
    tervetuloa BMW aikakauteen".

    Ajossa Bemari kärsii vibroista, peltipenkistä ja huonosta ajoasennosta, ja on lisäksi pikkutiellä "katastrofaalinen", *kuorma-automainen, eikä sillä pysty pysymään näiden muiden perässä.
    Juu keskittyköön vain autoihin. Ne kyllä on upeita.
    Sukisukimies
  3. #3
    Ai pahus... meni sitten väärään osastoon tämä posti... saa siirtää sinne jauhannan puolelle...
    Life's pretty straight without motorcycling
  4. #4
    Erilainen lähestymistapa, eri maa, eri olosuhteet, eri tarpeet(?) ja eri pyörät niin voiko se lopuutuloskaan olla muuta kuin erilainen. Taas jää paljon lukijan vastuulle ettei tulis luettua kuin piru sitä pyhää kirjaa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  5.  
  6. #5
    Voi paska... nyt sitten meni Bemari myyntiin... Mä oon ihan maassa!



    <p>2002-2014</p>