Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    mikähän voisi olla ensimmäinen tarkastettava kohde kun kaasua annettaessa työntää mustaa savua, ja bensaa menee 7-9L / 100 km kun ajelee 90-110 km/h. tulpat on vaihdettu, ilmanputsarit puhtaat. vehje on edellisen omistajan mukaan käytetty huollossa (venttiilin välykset, öljyn suodin jne.) muutamia tuhansia sitten.

    vika on ilmennyt pikkuhiljaa kun joku sata km sitten ei savuttanut vielä. voisiko tulppa /tulpat olla (taas) hajalla?

    reissu kesken, joten jos jotain kommettia / ideaa niin kiitos !
  2. #2
    eikö kellään ole savuttanut suzukin v2? voisko vika olla venttiileissä?
  3. #3
    Tutulla oli jostain syystä kaasarin synkat/säädöt pielessä, oireili vastaavasti. Jokatapauksessa toinen pytty saa liikaa ainetta, jos savu on mustaa. Siniseen savuun tarvitaan öljyn palamista.

    Edit: Tsekkaa ettei toinen kaasari ole irronnut kumikurkusta.



  4. #4
    kiitos vinkistä!

    kaasarit tutkittiin päältäpäin, ja seosruuvit käännettiin ohjearvoihin (1 1/8 kierrosta?). tupruttelu jatkuu kylläkin. synkka pitäisi olla hiljan tarkistettu, ja vissiin jopa säädettykin..
  5. #5
    Jompi kumpi ilmanputsari tukossa, kaasarin koho vuotaa, ryyppy jumittaa päälle .Tarkasta kaasu- ja ryyppyvaijerit.
    Taivas saa odottaa
  6. #6
    Onko vetoja normaalisti? jos ei, olet ryntäyttänyt kylmää konetta ja tulppa on "sammunut". pikakoe pakoputken päästä onko pakokaasut molemmista putkista yhtä lämpimiä-> kylmemmässä vikaa.
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
  7. #7
    Jos tää on se yksilö joka minulta lähti täältä keskisuomesta reipas vuosi sitten kohti oulua niin kuulostaa varsin tutulta. Kaasuttimet vaatii puhdistusta taas ja sakat pois neulaventtiilien välistä ja kohokammiosta. Samalla uudet tulpat ja taas menee. Talven jäljiltä tuo oma entine vx ainaki teki iha samaa enne putsailua.
  8. #8
    Lainaa (zemial @ Heinä. 23 2007,13:54) kirjoitti
    Jos tää on se yksilö joka minulta lähti täältä keskisuomesta reipas vuosi sitten kohti oulua niin kuulostaa varsin tutulta. Kaasuttimet vaatii puhdistusta taas ja sakat pois neulaventtiilien välistä ja kohokammiosta. Samalla uudet tulpat ja taas menee. Talven jäljiltä tuo oma entine vx ainaki teki iha samaa enne putsailua.
    Jos ongelmat ovat jatkuvia kuulostaa siltä että tankki on ruosteessa kuten omassani joka oli seula

    Mutta kyllähän tuo kuullostaa siltä jotta saisi liikaa soppaa
    And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him.
  9. #9
    kiitoksia kaikille vinkeistä!

    pyörässä vedot kunnossa (lentokenttäsuoralla ainakin 160+ kulki)., tuo kaasarien tutkiminen on vielä kesken, kun tuo vika tuntui oikein korostuvan viikonloppureissulla. noh, 1200km ajettiin ja perille päästiin jokatapauksessa. laitampas tietoja tänne jos/kun syy selviää savutukseen.
  10.  
  11. #10
    noniin, pyörä alkaa olla "ok".

    eli kaasarit ja tankki olivat puhtaat, mitään näkyvää vikaa tms ei näkynyt, ei irrallisia alipaineletkui ym.

    kaarin neulat oli säädetty toiseksi laihimmalle, nyt ne laitettiin laihimalle ja kyllä, kulutus pieneni 1-2 l satasella eikä mustaa savua enää tule juurikaan (ehkä ihan vähän kun kaasupohjassa kiihdyttää). eli ilmeisesti oisko kuluneet neulat tms??

    noh joka tapauksessa tuntus toimivan, toivottvasti ei oo liian laihalla (tulpat kyllä oli ihan hyvän väriset, ei karstaset enää).

    kiitoksia kaikille jotka neuvoa koittivat