Intruder 1400cc -87
Marauder 800cc -99
Terppa kaikille. Kys pyörät olis vaihtoehtoina. Kuvat pyöristä: http://www.simpa-team.com/Ajankohtaista
Intikka vanha mutta iso. Kunnossa kylläkin. Ajettu on ja silleen.
Mara on uudempi huomattavasti. Arveluttaa vaan tuon moottorin koko? Painoa kun mulla on kuitenkin yli 100kg... Ajettu 26000km.
Hinta suurinpiirtein sama.
Onko Intikassa kytkinongelma niinkuin minulle on kerrottu?
Mara kuulemma ottaa helposti jalkatapit maahan kun ajaa mutkatiellä?
Kumpaa suosittelisit ja miksi?
Kiitos
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Todennäköisyys, että joku katselee minua,
on suoraan verrannollinen toimintani typeryyteen.
Jos noi on sun ainoat vaihtoehdot niin Marauder, mutta onhan oikeitakin moottoripyöriä olemassa, mikset myös niitä harkitse?
Marauderissa edes jonkin moiset ajo-ominaisuudet kun taas intruderissa ei.
Marauder noista vaihtoehdoista, mutta oletko perehtynyt myös Yamaha Drag Star 1100 olisi myös hyvä vaihtoehto.
![]()
Ilman muuta Marauder, luepa täältä ,kyseessä on kylläkin -97 malli, 99:iin on tehty parannuksia lisää.
No pain, no gain...
Tällaisella kysymyksellä saa takuuvarmasti noita Pena-tyylisiä vastauksiaCustomin ostaja tuskin odottaakaan mitään junamaista menoa, vai mitä tuolla tarkoittanetkin.
Itse olen varmaan jäävi sanomaan, mutta kehotan miettimään, kumpia on täällä liikenteessä enemmän, ja mistä se voisi johtua. Sekin vaikuttaa asiaan, kuinka paljon haluat pyörääsi rakennella (lisäpalikan saanti).
Ai niin, on totta, että isossa intikassa kytkin alkaa luistaa, varsinkin jos laittaa virisatsia. Eka luisteluista selviää laittamalla prikat jousien alle esikiristykseksi. Tai uusi kytkinpakka maksaa jotain 150-200 euroa eikä ole vaikea homma vaihtaa sanovatten kokeneet.(Kuminilkka @ Syys. 21 2005,22:39) kirjoitti
Marauderin omistajana sanottakoon nyt sitten seuraavaa.
1. Kyllä, jalkatapit tahtovat kolahtaa maahan vähän turhan herkästi. Oman tulkintani mukaan tämä tosin ei johdu kallistusvarojen puutteesta, vaan ajo-ominaisuuksien hyvyydestä. Sunnuntaiajelijalle tämä ei ole ongelma, mutta kun pyörää intoutuu käskyttämään kalisevat tapit maahan vähän väliä. Toisaalta tahdon korostaa sitä faktaa, että normaalissa ajossa tämä ei ole ongelma. Ainoastaa syherömmillä mutkapätkillä kunnolla käskytettäessä.
2. Tehot riittävät täällä meikäläisen ja mammelin + kamojen kyydittämiseen. tämän satsin yhteispaino kiikkuu tuolla 180kg:n tienoolla. Kertaakaan ei ole tehot loppuneet kesken. Joskin oma keskinopeuteni on aina alle 140km/h, joten muusta en tiedä. Mutta jos nyt pitäisi vertailla, niin harva normiauto tuolle pärjää 0-100 kiihdytyksissä, edes kakspäällä. Jos haluaa traktorin täytyy hankkia kuutioita, muussa tapauksessa riittää kun opettelee käyttämän vaihteita.
3. Marauderista kannattaa ehdottomasti hankkia tehoputkilla varustettu versio, joka on säädätetty kunnolla. Orkkisputket ahdistavat kovasti ja moottorin säätäminen todella timmiksi putkien vaihdon jälkeen vaatii säätäjältä aikaa ja taitoa, kiitos Suzukin insinöörien mielenkiintoisten ratkaisujen.
4. Kustomiksi alusta on erinomainen. Itseasiasa niin hyvä ettei sitä edes kannata verrata intruun. Jos toisaalta kuvittelee hankkivansa sprottipyörän kustomin olemuksella, törmää helposti siihen, että runko on löysähkö ja takaiskarit varsin tunnottomat. Toisaalta kustomiluokassa alusta on varmaankin parasta mitä luokalla on tarjota. kiitos kohtuullisen hyvän USD-keulan.
5. Marauder on sporttinen kustomi ja sitä hakee prätkältään se on melko oivallinen valinta. Vääntö on mukavasti pääosin alakierroksilla, mutta tarpeen vaatiessa yläkierroksilta löytyy vielä lisäpuhtia. Se on näppäräpyörä mutkapätkillä, mutta matka-ajossa paikat puutuvat melko nopeasti, eikä se muutenkaan mikään mukavuuden huipentuma ole.
Jos tykkäät enemmän easyrider-ajatuksesta, on valinta mielestäni intru. Jos taas odotat kädet syyhyten päästä pyörittelemään pyörää mutkapätkille, sanoisin että Marauder olisi luontevampi valinta.
Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
99- mallissa on pakoputket suunniteltu uudelleen (paremmat), toki vaimentajat kannattaa vaihtaa (poistaa) myös uudemmista. Ainakaan omassa 99- mallissa ei ollut mitään säätöprobleemia vaimentajien poiston jälkeen.(Sartre @ Syys. 22 2005,15:45) kirjoitti
Muuten samaa mieltä Sartren kanssa.
No pain, no gain...
Käy ajamassa ne pyörät!!! On kiva, että Marauderillakin on kannattajia![]()
... jotain piti muistaa
Joo nyt siis selvennettäköön sen verran tosiaan että olen menossa huomenna niitä ajamaan. Halusin kuulla omistajien mielipiteitä pyöristä. Tuhannet kiitokset Sartre ja Jepe loistavista kommenteista. Tuo oli juuri sitä omistajan propagandaa jota haluan kuulla, kuitenkin hyvin perusteltuna. Äänestyskin tuntuu menevän aika tasoissa...![]()
Sen verran omasta pyörähistoriastani (muutaman viime vuoden ajalta) että ajoin ensin 1000Cbr:llä ja sen jälkeen 600cc XJ Yammulla. Eli Touring-pyöriä enimmäkseen. Nyt haluan Customin. Mutta ei minkäänlaista kokemusta, muuta kuin olen kauheesti kuullut hyvää juuri Suizan customiesta. Honda olisi toinen vaihtoehto, mutta nuo nyt ovat tulleet eteen.
Laitan lisää aiheesta kun olen nuo ajanut...
Todennäköisyys, että joku katselee minua,
on suoraan verrannollinen toimintani typeryyteen.
En äänestä.
Koeajolle. Ei vaihtoehtoja.
Ajotuntuma pitää olla heti oman tuntuinen, pienillä, huom. pienillä säädöillä voi pikkuisen parantaa[U]
Nykymoponi on kuin lepotuolissa istuissa, mutta kolme flektiä puhaltaa päin näköä
Pysytään hengissä kesä kerrallaan
Taitaa olla vähän eri h.n.a.u.k.s.a.(Jutajammu @ Syys. 23 2005,01:06) kirjoitti
![]()
No pain, no gain...
Jos haluut ison kustomin hyvällä moottorilla ota se 1400 intikka. Ei käy pieneks heti ekan kesän jälkeen. Jos marauderi on ketjuvetoinen siitä piiiiitkä miinus. Muistakaa aina että kuutioita ei voita mikään![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Alleviivaan ylläolevasta joka sanan.(intikka @ Syys. 23 2005,17:36) kirjoitti
Itse ole juuri vaihtamassa 750-Intikkaa isoon. Tuo Marauder 800 jäisi ehkä nopeastikin pieneksi, siinä kun on aika vaatimaton vääntö. Ja ketjut...
Katselemasi VS1400 on kyllä aika vanha, toisaalta monet uittavat saman ikäisiä vieläkin tänne Keski-Euroopasta. Eipä paljon kuule juttuja, joiden mukaan Intikan kone olisi hajoitettu kilometrimäärällä. Tiedän pyöriä, joilla on menty ainakin yli 200 tkm, ja taivalta saattaa olla takana enemmänkin.
Kytkin Intikassa ei kestä kauan, siihen ei kannata tuijottaa. Kulutusosa mikä kulutusosa. Tarkastele mieluummin yleisvaikutelmaa. Kromien kunto kertoo paljon pyörän yleispidosta. En itse ostaisi mopotinta jossa posket ja vanteet hilseilevät.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Mitäpä luulisitte?
Tietysti Internationalia on enemmän, onhan niitä tehty toistkyt (?) vuotta pitempään, ei sano mitään. Onhan Mara vähän enemmän maantielle tehty kuin Natikka, kokemusta kummastakin on. Pari kesää on ollut ja pari ainakin aion vielä pitää, riittää myös emännän kyyditykseen. 1400-1500cc en aio ostaa vaikka ois Marakin.
Hyviä mopoja kumpikin Susu silti, pitää vaan jokaisen löytää se oma mikä snatsaa, kyykät ei ollu ainakaan mun laji...
![]()
Ninja Wikakasa
Mikäs niissä ketjuissa on vikana? Olen nähnyt kun edellä ajavalla kaverilla meni kardaani juntturaan, takafillari lukkoon, pyörä ja ukko nurin...Mulla ei tule ole ikinä olemaan keppivetoista mopoa(intikka @ Syys. 23 2005,17:36) kirjoitti
Ja tämä on kyllä totta:
Nothing beats cubic inches!
No pain, no gain...
Eiköhän niitä ketjuja/rattaita ole hajonnu paljon enemmän kuin kardaaneita. Ja se rasvaaminen, jos sulla ei oo pyörässä keskiseisontatukea niin saat mukavasti hyötyliikuntaa siinä kyykkiessä
Itellä oli 600 shadow ennen intikkaa, aina oli takavanne paskanen ja sai olla ketjurasvaa ostamassa.
Ei ikinä enää ketjuvetoista
Mikäs siinä kardaanissa on niin huonoa?![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Kardaanin kunto kannattaa tarkistaa aika ajoin. Itselläni petti keppi kesken reissun. 11 ketjuvetoista ennen tätä eikä yksikään jättänyt ketjujen tai rattaiden takia matkalle. Varmasti kardaani on yleensä hyvin luotettava, mutta liika huolettomuus käytössä kostautuu. Itselläni ei lukkiutunut pyörä mutta ajo oli kuin kuolinkorinaa ja meteli sai päät
Pieksämäellä kääntymään. Kiitos Pieksämäkeläiselle Kawa-miehelle avusta! Niin lähti Bemu kaupungista autolla ja minä junalla. Matkustaminen avartaa.
Heikki Pihlajamäki
There's no substitute for cubic inches!ota se isompi!
No kunnostakin on tiäteski paljo kii mutta kumminkin.
Do you have premonitions of déjà vu?
Kävin tänään katsomassa Intikkaa, jonka matkamittarissa lukee 63000 kilometriä ja rapiat päälle. Ja se mittari on kolmannella kierroksellaan. Koneremppaa ei pyörään kuulemma ole tehty. (Mutta varakone on ostettuna ja odottaa omistajan tallilla...) Kytkinremppoja kylläkin useita, joista osa tien päällä.(Intruder 1400 @ Loka. 03 2005,22:10) kirjoitti
Nyt tuli kyllä pyörään vähän isompi remppa, kun auto kääntyi eteen toissa lauantaina Aitoolla.
Kuski kävelee jo.
Mutta jos kestävistä pyöristä puhutaan, niin iso Intikka on sellainen.
ZZR 1200
kyll iso intikka rokkaaa![]()
Iso intikka on rautainen moottoripyörä ja marauderi on mielestäni pieni pirisevä paviaani jossa on muoviosia, ei vääntöä ei kulkua eikä tunnelmaa ja kustomiksi hävettävän vähän kuutioita.
No joo...Näkemys tuokin hoh hoijaa.(lepattaja @ Joulu. 31 2005,05:38) kirjoitti
Intikka on ainoa vanhempi japsikustomi josta löytyy kikkeliä! Mara on paremman?näköinen mutta omien kokemusten mukaan intikka on parempi ajaa mutkateillä! En tiedä olenko ainoa ihminen maailmassa, joka on tätä mieltä!!! Omien kokemusten mukaan Mara n jalkatapit on maassa heti kun eteen tulee kurvaa, intikalla olen menestyksekkäästi jättänyt kyykkäreitä mutkatiellä jälkeen. Kummassakin on loppumatoman kestävä pannu = ajamalla et saa rikki.
![]()
BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
Born to be wild! Later captured...
mulla on taas pettänyt kerran ketju kesken kovavauhtisen ajamisen, katkesi gsx1100eemelis-suizasta kun just olin päässyt ohitse turbo uuunosta, oma vauhti oli siinä 160kmh mittarin mukaan. veto loppui ja uuno meni taas ohi. onneksi ketju ei mennyt takarenkaalle juntturaan vaan kasautui vetoakselin lohkolle ja kaiken huipuksi ei rikkonut ihmeeksi lohkoakaan. sain sitten silloin 80-luvun puolivälissä(huom. ylinopeusrikos on jo vanhentunut) jämsän tb:ltä tai essolta tjn. huoltoasemalta ostettua ja vaihdettua uuden ketjun moottoripyörään, ei tosin olleet oooooo-renkaalliset ketjut, mutta matka saattoi jatkua.
menepä, no vaikka sinä, kysymään yhtäkkiä huoltoasemalta uutta ketjua moottoripyörään tänäpäivänä(tai yönä) miksei huomennakin, tarjoan vähintään pullan ja kahvin, jos semmonen huoltoasema vielä löytyy etelä-suomesta, tuskin muualtakaan. silloinkin se oli suuri harvinaisuus, että löytyi edes joku ketju ensimmäiseltä vastaan osuneelta huoltikselta.
sitten kerran zzr1100 kärpiöstä irtosivat ketjut ts. ketju ahvenistolla suolenkillä kun olin kurvaamassa. oli gyntheri "unohtanut" laittaa prikan vetorattaalle, joka siis putosi ja rikkoi kytkimentyösylinterin/vetoakselinkoppaa.
kyllä vahvasti olisin seuraavaa rätkää laittaessani erääksi kovimmista kriteereistä keppivetoisuuden. sen sitten aika näyttää mikä ja millainen.
palatakseni kysyjän aiheeseen, niin mielestäni 800 mara on jotenkin paremmannäköinen ja muistaakseni se on myös kardaanipeli? 1400 intikka taas on legenda sarjassaan ja kuten yllä jo on mainittukin, niin kestävä kytkintä lukuunottamatta, ajo-ominaisuudet taas tietääkseni kallistuvat maran puolelle. olen ajanut 800kustomeista vain kawan vastaavalla vn800 ja se on ainakin ketjuvetoinen, tosi nopeasti tapit ottivat maahan mutkissa ja täytyy sanoa, että pitkästä aikaa ajoin prätkällä, jonka ominaisuudet alittivat kuskin omituisuudet nopeasti. hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
ööö... Huomasitko, että ketjun aloittaja on kysellyt n. 2 vuotta sitten kommentteja ko. pyöristä?(kawabata @ Elo. 13 2007,23:30) kirjoitti
Voihan tosin olla, että harkinta-aika on edelleen käynnissä
![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Jos noista on pakko valita niin marauder.
Mutta kun on muitakin pyöriä tarjolla.
Nyt seuraa minun henkilökohtainen mielipiteeni. En siis väitä tämän olevan ainoa totuus ja 100% faktaa vaan minä vain satun olemaan tätä mieltä:
Jaappanilaiset customit ovat korvikkeita ja kopioita. Jos siis haluaa "freedom rider" ja "eagle spirit" -meininkiä ja haluaa ajaa jalat edellä niin H-D on ainoa vaihtoehto!
Custom on pyöränä kaksijakoinen. Se on bulevardi kruisailuun ihan OK ja siinä hommassa mukava. Ajoasento on rento eikä kädet väsy. Persaus ja ristiselkä väsyy sitäkin enemmän. Ja sitten kun lähtee maantielle mukavuus loppuu. Leveässä tangossa on raskas roikkua ja jos pleksin laittaa niin tuuli nousee pitkin jalkoja ja mahaa kypärään ja huljuttaa ja tuljuttaa niin että silmämunat tippuu kuopistaan. Siinä sitten toteat että onkin parempi ajaa rauhallisesti ja takana on 30 auton letka jossa kuskit raivon partaalla ja ohittavat sinut kiilaamalla jokainen vuorollaan. Todella rentouttavaa.
Jos siis ei pidä esim. matkapyöristä eikä mykkyrässä ajettavista muoviluodeista (ja kun customitkin on yäk! paitsi H-D) niin jäljelle jää ns. "tavalliset" moottoripyörät. Isot japsi-nakut ja miksei toki bemaritkin. Onhan niitä trumppiakin mutta menevät vähän retro-osastolle.
Minä seikkailin aikani erityyppisten mopojen kanssa ja nykyinen GSX1400 on paras pyörä millä olen milloinkaan ajanut. Toki jokainen meistä kypsyy omaa tahtiaan ja tekee omat virheensä...
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--