Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Tässä vaihteeksi on kaasarit pöydällä.
    Huomasin tossa oudon reijän nelos, eli oikeimman kaasarin neulan käytävän päässä.
    Ei ole kameraa tähän hätään joten otin nettimanuaalista pari kuvaa ja ympyröin ongelma-alueen punaisella värillä.
    Kaasutin1
    Kaasutin2
    Eli tossa näyttäis olevan jonkinlainen käytävä johonka neulan pää osuu ollessaan ala asennossaan. Kaikikissa kolmessa kaasareissa tuo sama käytävä loppuu seinään mutta nelos kaasarissa seinän päässä on neulan kokoinen reikä josta nyt neula törröttää pari milliä ulos. Reikä ei ole täysin keskellä loppua vaan vähän sivummalla, epäsymmetrisesti ikäänkuin.
    Saman reijän olen tiedostanut jo aikaisemmin siihen kuitenkaan mitään erityistä huomiota kiinnittämättä. Eikä neula ole sieltä koskaan ennen ulos törröttänyt. Tai ainakaan en ole kiinnittänyt huomiota siihen.
    Joten. Kellään tietoa että noinko sen kuuluukin olla? Miksi vain nelos kaasarissa?

    ps. Jos ketään kiinnostaa niin pyörä on gsxr600 -97



  2. #2
    Rikki se on. Hyvä arvaus.
    ****************
    VT750C2 -2000
  3. #3
    Purkka päälle ja matka jatkuu?
  4. #4
    ??
    .ORGistahan tekstien perusteella löytyy universumin kaikkien alojen asiantuntijoita. Missäs nyt mättää?
  5. #5
    sul oli huonoa purkkaa ?
    ****************
    VT750C2 -2000
  6. #6
    Lainaa (Hellevi @ Syys. 13 2005,12:38) kirjoitti
    sul oli huonoa purkkaa ?
    Kyllä mä kokeilin mutta ei oikein toiminut.
  7. #7
    Miten toi pyörä sitten skulaa muuten? Tulviiko vai mitä?

    Jos MUTU kelpaa, niin näin nopeesti kelattuna reikä tossa kohtaa aiheuttaisi tulvimista.. Jos nyt hiffasin oikein noi kuvat.. eli reikä olisi just hikisesti bensapinnan alapuolella..



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  8. #8
    Kun noita kuvia tutkailee niin ihmetyttää (siis minua ihmetyttää kaikki) se että alipaineluistin neula tulisi noin alas... Sehän on säädettävä neula ja pitäisi olla jokaisessa kaasarissa samalla tasolla... No tiedä häntä...
  9. #9
    Lainaa (kwak750 @ Syys. 13 2005,12:48) kirjoitti
    Miten toi pyörä sitten skulaa muuten? Tulviiko vai mitä?
    Kyllä tulvii. Just äsken kävin hakemassa pyörän työntämällä tuolta sadan metrin päästä jonnekka se eilen jäi koeajosta. Alkoi eilen booooaamaan vähän ajan kuluttua kun ajoin, lisää kaasua -> booo ja sammui siihen. 5 sek odotin ja käynnistin uudestaan, kävi kahella ja vähän aikaa kun kaasuttelin niin sama juttu, booo ja sammui. Tätä toistin pari kolme kertaa ihmeissäni. Tyhjäkäyntiä kävi, kylläkin kahella mutta kaasua ei kestänyt. Pari kolme kertaa sai kierrätettyä konetta mutta sitten sammu. Tämä oli taas uus ongelma jota ennen ei ole tapahtunut.
    Niin, äsken kävin ja yritin käynnistää mutta sama juttu kuin tässä pari viikkoa on ollut pyörällä tapana tehdä että tulvii ensimmäisen sylinterin täyteen eikä jaksa startti enään pyörittää. Teoria mulla että eka sylinteri täynnä bensaa ja sitä se yrittää puristaa kasaan mutta ei jaksa joten startti jumittuu. Äsken kiukuspäissäni yritin väkisin pyörittää starttia vähän aikaa ja kyllä se siitä kierroksen tais tehdäkkin kunnes kuului ikävän kova pamaus koneesta. Ei ollut palotapahtuma.
    kyllä se aina ekan sylinterin tyhjennyksen jälkeen käyntiin lähtee mutta seuraavana päivänä on turha yrittää startata saatika liikkeelle päästä kun on taas sylinteri täynnä löpöä.
    Pää on ihan tyhjä ideoista mitä tolle voisi tehä. Kaasarit on avattu tälle kesälle ainakin 15 kertaa. Tässä menee jo laskuissa sekaisin. Niille tehnyt perusjutut eli kattonu neulaventtiilit, putsannut joka paikan ja kikkaillut bensapinnan kanssa kokeillen eri korkeuksia. Toi booaus on kyllä ihan uutta mulle ton pyörän kanssa. Tankin avasin tossa yks päivä ja putsasin bensafiltterin ja avasin alipainehanan sieltä mitään erikoista löytämättä. Näitten toiminpiteitten jälkeen lakkasi bensa vuotamasta tankista kun ottaa bensa letkun irti kuten ennen sillä oli tapana. Bensapumpun käynnistyessä kuitenkin bensaa tulee runsaasti. Itse asiassa bensatankin avauksen jälkeen ilmestyi tuo boooaus ilmiö.
    Huoltoon ei ole varaa viedä, ainakaan nyt eikä vähään aikaan.



  10. #10
    njoo vähän kelailin tässä, että jos tossa kohtaa on reikä, niin tyhjäkäyntiä käy, koska neula on alhaalla ja tukkii reiän. Sittenkun annat hanaa, reikä on taas ja soppaa tulee

    Tuki se 1 epäilyttävän kaasarin gason tulo ja tsiigaile käykö kolmella hyvin.

    Onko noissa joku bensapaineen säädin? Jos se on paskana ja pumppu pumppaa soppaa väkisin läpi neulaventtiileiden.

    Mullakin jäi eilen bandiitti 2 kertaa tien päälle, syy gason loppuminen! kyllä vitutti, en edes pottaa ottanut pois päästä, aika painava tollanen 220kg möhkö työntää loivaa ylämäkeä.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  11. #11
    Kiitos näistä muutamista vastauksista. Jotain funtsimis apua.
    Ei ollutkaan tälläkertaa ykkös-sylinteri täynnä bensaa vaan nelonen.
    Tyhjentäessä sain bensat silmille, olisittepa nähneet.
    Tänään kolvasin nätisti koemielessä sen neloskaasarin epämääräisen reijän umpeen.
    Kokeilin vielä kaasarit käännettynä niin päin että kaikki neulaventtiilit olivat suljettuina puhaltaa bensan tuloletkuun joka johtaa kaasareihin. Ei päässyt puhaltamaani ilmaa neulaventtiileitten ohi. Jatkoin puhallusta samalla kääntäen kaasarit niin että neulaventtiilit aukeaisivat ja sitten ilma pääsi läpi. Päättelin että toimivat.
    Nyt "toiveekkaana" kävin asentamassa kaasarit paikoilleen ja kokeilemaan. (Muuten, taas vuotaa tankista bensaa vaikka vaikka bensapumppu ei ole päällä. Eikö se olekkin alipaineventtiilin tehtävä että ei vuoda ellei bensapumppu ole päällä?)
    Käynnistyi ja kävi "hyvin" ja kaasuttelinkin siinä. Kaikki neljä pyttyä oli menossa mukana. Nopeasti kypärää päähän mutta ehti sammua ennen kuin ehdin hypätä puikkoihin. Yritin käynnistää uudelleen muutaman kerran mutta ei mitään apua -ei käynnistynyt.
    Jotenkin tuntuis siltä ettei saa tarpeeksi löpöä jos kerran viiden sekunnin jälkeen, kuten eilen, voi käynnistää uudestaan ja kaasutella vähän aikaa ennenkuin sammuu uudestaan. Kuullostaa ironiselta. Ei sais muka tarpeeks bensaa mutta vuotaa yön yli sylinterin täyteen.. hmm.
  12. #12
    mä nyt en ole mikään sillee ammattilainen mut mielessäni pari vaihtoehtoo..
    se neula on jossain vaihees vähä saanu kipeetä.. ja hangannu kanavan laidasta puhki tai sit siin on väärät(liian pitkät)neulat.
    ja siin alipainehanassa on varmaan vikaa (tiiviste/kalvo) siit en tiiä ku en oo koskaan avannu mut ei mielestäni kuuluis vuotaa
    tsemppiä korjaukseen siitä ei välttämättä tuu kovin helppoa
    zzr600-vm90
  13. #13
    Lainaa (tenhula @ Syys. 13 2005,21:54) kirjoitti
    se neula on jossain vaihees vähä saanu kipeetä.. ja hangannu kanavan laidasta puhki tai sit siin on väärät(liian pitkät)neulat.
    Ihan hyviltä nuo näyttää kaikki. En usko että ovat liian pitkiäkään. Vertasin alkuperäisiä(en tiedä ovatko alkuperäisiä, olivat pyörässä kiinni ostohetkellä ja nyt keväällä vaihoin factoryn satsin) neuloja ja yhtä pitkiltä näyttivät käikki kahdeksan niitä vertaillessa.
    Harmittaa kun ei ole aiemmin tullu huomattua että oliko tuo reikä nelos kaasarissa vai ei.

    Lainaa kirjoitti
    tai sit siin on väärät(liian pitkät)neulat.
    Lainaa kirjoitti
    Kun noita kuvia tutkailee niin ihmetyttää (siis minua ihmetyttää kaikki) se että alipaineluistin neula tulisi noin alas...
    Kaikki neulat muuten osuvat loppuun asti eli tuon käytävän päähän missä nelos kaasarissa on reikä. Tarkistin kaikki neljä kaasaria liikuttamalla alipaineluistin ylä asentoon ja laskemalla hiljaa alas katsoen mitä neulat tekevät.
    Pari milliä ennen luistimen alakohtaa kaikki neulat pysähtyvät, eli oletan niitten osuvan tuon kyseisen käytävän päähän. Luistimet jatkaa matkaa loppuun(se n.2mm) asti neulojen jousten antaessa periksi. Tästä siis päättelin että seinään osuvat. Tarkennan vielä että neulojen asennot on säädetty laihimmalle, liekö mitään merkitystä.
    Vähän tässä ajattelin että vaikka yksi kaasari kiukuttelisikin niin eihän siinä pitäis koko kone sammua viiden sekunnin välein?



  14. #14
    säädä nyt ainakin aluksi siihen lähelle puolta väliä ne neulat ei niiden mun mielestä pitäis ihan pohjaan mennä ...tai siis sillee et kuluttaa itsensä läpi... tuntuis hiukka oudolta.
    kestikö se kolvi paikka?



    zzr600-vm90
  15. #15
    Noniin! Pieni tauko korjauksesta oli paikallaan. Nyt palattiin itse asiaan.
    Lainaa kirjoitti
    säädä nyt ainakin aluksi siihen lähelle puolta väliä ne neulat ei niiden mun mielestä pitäis ihan pohjaan mennä ...tai siis sillee et kuluttaa itsensä läpi... tuntuis hiukka oudolta.
    kestikö se kolvi paikka?
    Vähän tossa funtsin itsekkin ettei kai niitten kuulukkaan ihan pohjaan asti upota joten säädin neuloja vähän korkeemmalle.
    Ja kolvi paikka on kestänyt kyllä vaikka onkin mun tekemä.

    Sain tänään pelin taas käyntiin ja silleen myös pysymäänkin. Kävin heittää lenkin eikä booannut taikka sammunut enään.
    Vika näytti olevan kaasarien bensa kanavoissa. Ykkös ja nelos neulaventtiilien vastakappaleissa, eli siinä reijässä jonka neulaventtiili sulkee kohokammion täytyttä oli paskaa joten irroitin ne kappaleet ja putsasin ne kunnolla.
    Ei tullut mieleen tarkistaa noita uumenia kunnes vahingossa tutkiessa kaasareita pisti roska reijässä silmään..
    Röpeltää kyllä tavallista pahemmin mutta ainakin liikkuu. Saattaa neulojen säätämisellä olla tekemistä asian kanssa.
    Eiköhän tässä kohta uusia ongelmia ilmene.



  16.  
  17. #16
    jos siinä on oikean pituiset neulat ei kuulu osua sinne putken päähän.
    Noissa gsxr:ssä on sitä vikaa, että ne neulaputket kuluu soikeaksi jo 20tkm:n paikkeilla, olisko nyt joku sitten yrittänyt/vaihtanut neulaputket ja lyönyt ne suojaputket liian syvälle??