Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Ilmeisesti liikaa painoa, nopeutta ja typerä laukkutelineen kiinnitys, kun Jammun XJR:sta (-04) murtui takaa rungon putket x4. Onko vastaavia murheita? Kokemuksia vakuutusyhtiöistä (ajoin kuoppaan *) tai tehdastakuusta (murtui heikkouttaan *)? Kokemuksia korjauksesta? Ajateltiin hitsata migilla vahvikeputket sisällä.
    Ja varoituksen sana muille (ainakin kahdelle kuopiossa) xjr:n omistajille, joilla isot takalaukut: Puolassa ei kannata ajaa 170km/h * Runko ei kestä!
    Kahta en vaihda - ja ne molemmat on jalkojeni välissä.
  2. #2
    Kieltääkö ohjekirja tuollaiset nopeudet laukun kanssa?
    Eikös tuon pitäisi mennä takuuseen? Ei kai runkon pitäisi katketa pelkällä ilmanvastuksella vaikka olis purje kyydissä?

    Vai tarkoittaako typerä laukkutelineen kiinnitys sitä, että vedit kellokakstoistaset 170km/h ja unohdit että laukku on perässä
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
  3. #3
    Kyllä kyseessä täytyy olla jonkinlainen valmistusvirhe, ei j#malauta runko saa mennä poikki jos ei painoa sitten ollut kyydissä aivan järjettömästi! * Takuuseen siis!

    Löytyykö kuvaa?
    Power is nothing without mojo!
  4. #4
    Takuuseen takuuseen. Ei He*****issä pitäisi pyörän runko mennä noin. (vielä vähemmän kyllä minulle tulisi mieleen itse alkaa hitsauskorjailemaan moista runkoa - ei hyvä ei)
    ~SV1000N~
  5. #5
    ObiVanKenobi
    Käsittääkseni ainakin sumekon ohje on, että runkoa ei saa hitsata yhtään. Ellei sitten vakuutusyhtiö anna erikoislupaa. Ainakin mulla sanoivat että riittää jos rungossa oleva katteen kiinnityslenkki on murtunut => pyörä lunariin..
  6. #6
    Pakko olla valmistevika. Takuuseen vaan.
  7. #7
    vanhemmissa vuosimalleissa ovat runkojen takahäkit katkeilleet, mutta arvelen sen korjaantuneen rungon jossain vaiheessa tehdyn vahvistuksen kautta, mutta ei sitten.

    Matkakäytössä samaa ilmennyt aika lailla yhtä paljon kai kaikilla merkeillä, joihin lastataan raskaasti.

    Aika hentoinen takahäkki on silti. Baitövei, Suzukilla tais olla vahvempaa tarjolla matkakäyttöön, oisko ollu Hayabusalle, miten lie Yamahan laita sitten.

    Kyllähän se takuuseen menee, uusi runko jos ei vanhaa voi korjata. Itte ei kannata koskea, takuuaikana ainakaan. Vaikka siitä sais helposti alkuperäistä vahvemmankin.

    Kyllä meidän käytössä -95:sessa kesti vaikka ollaan kumpikin isoja, alkuun itte kamat päällä jotain satakakskytkiloo, emäntä siinä satasen korvilla... Tolla -02:sella ei ookkaan ajeltu kakspäällä. No, laukkuja ei oo, takalaukkuhan se vipuvarren kautta eniten rassaa.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  8. #8
    Kun ostin givin takalaukkutelineen xjr:ään niin siinä tuli ylimääräiset raudat jotka menevät takajalkatapeista runkoon kiinni johonkin takanaolevan perseen alle.
    Ei tainnut olla sulla semmosia kiinni, ei ole kyllä mullakaan enkä ole koskaan semmoista xjr:ää nähnyt missä olisi.
    Täytyy varmaan laittaa kiinni ettei ittelle käy samalla lailla....

    Mutta paska homma kumminkin. *

    Tuolla kuva siitä raudasta.....
    http://www.givi.it/perlatuamoto/phot...mpo_foto_5.jpg



    Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!

    Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
  9. #9
    Ei ollut painoa paljon. Appiukko oli käynyt katsomassa pyörää ja oli huomannut että runkoon oli porattu reiät juuri kyseiselle kohdalle. Täytyy olla Jammun omat viritelmät, koska ei sinne muuten reikiä kukaan porailisi. Ja vastaavanlaiset raudat menee mullakin jalkatappeihin, eivät vaan taida kantaa painoa vaan enemmän tukea sivusuunnassa. En oikeastaa tiedä milloin ensimmäinen murtumalinja on syntynyt, mutta kerralla se ei ole hajonnut, koska ajelin ilman laukkuja ja sen jälkeen satulan ja takakatteen väliin oli tullut 3cm rako ja sitten vasta huomasin vauriot.
    Pyörä on tuotu saksasta eikä maahantuojan takuuta ole, mutta tehdastakuu kai silti pitäisi olla voimassa? Ilmeisesti pitää soitella kone-keskoon suoraan?
    Itsekin asiaa selviteltiin ja mikäli vakuutus korvaa, niin sitten menee runko vaihtoon tai pyörä lunastukseen juuri sen takia, että lain mukaan runkoa ei saa hitsata.
    Kuvia on, mutta en osaa liittää viestiin
    Kahta en vaihda - ja ne molemmat on jalkojeni välissä.
  10. #10
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Elo. 12 2005,12:31) kirjoitti
    Käsittääkseni ainakin sumekon ohje on, että runkoa ei saa hitsata yhtään. Ellei sitten vakuutusyhtiö anna erikoislupaa. Ainakin mulla sanoivat että riittää jos rungossa oleva katteen kiinnityslenkki on murtunut => pyörä lunariin..
    Ei se kyllä lunariin mene kun pelkkä runko vaihdetaan. 03 636:n uusi runko maksaa vajaa tuhat euroa....
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  11. #11
    Lainaa (Moribundus @ Elo. 12 2005,13:53) kirjoitti
    Kuvia on, mutta en osaa liittää viestiin
    Kokeileppa osaisitko liittää kuwat waikapa tuonne sivuilla olewaan Albumi osioon!
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  12. #12
    ObiVanKenobi
    Lainaa (Kawa600 @ Elo. 12 2005,14:03) kirjoitti
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Elo. 12 2005,12:31) kirjoitti
    Käsittääkseni ainakin sumekon ohje on, että runkoa ei saa hitsata yhtään. Ellei sitten vakuutusyhtiö anna erikoislupaa. Ainakin mulla sanoivat että riittää jos rungossa oleva katteen kiinnityslenkki on murtunut => pyörä lunariin..
    Ei se kyllä lunariin mene kun pelkkä runko vaihdetaan. 03 636:n uusi runko maksaa vajaa tuhat euroa.... *
    No en minä näistä tiedä, liikkeessä vain sanoivat noin kun kysyin.. (sinänsä ei yllätä yhtään jos ovat väärässä.. )
  13. #13
    Kahta en vaihda - ja ne molemmat on jalkojeni välissä.
  14. #14
    ObiVanKenobi
    No huhhuh! Eihän toi voi noin mennä... Luulis olevan kyllä joku valmistusvirhe..



  15. #15
    Ei ain ainakaan -02:sessa ja -95-mallisessa oo mitään reikiä siinä kohdassa, kävin oikeen kokeilemassa käsikopelolla. Mistä suunnasta reiät on porattu?

    Tuli mieleen heti, muistan että tutkailin -95:n runkoa yks talvi, olin niistä runkomurtumista silloin lukenut joltain saksansaitilta. Laitoin sinne sisään sitruunahapot, sinkkimaalit ja muuta töhnää, oli putkissa vähän ruostetta...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  16. #16
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Elo. 12 2005,14:51) kirjoitti
    Lainaa (Kawa600 @ Elo. 12 2005,14:03) kirjoitti
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Elo. 12 2005,12:31) kirjoitti
    Käsittääkseni ainakin sumekon ohje on, että runkoa ei saa hitsata yhtään. Ellei sitten vakuutusyhtiö anna erikoislupaa. Ainakin mulla sanoivat että riittää jos rungossa oleva katteen kiinnityslenkki on murtunut => pyörä lunariin..
    Ei se kyllä lunariin mene kun pelkkä runko vaihdetaan. 03 636:n uusi runko maksaa vajaa tuhat euroa.... *
    No en minä näistä tiedä, liikkeessä vain sanoivat noin kun kysyin.. (sinänsä ei yllätä yhtään jos ovat väärässä.. )
    Siis kolaritapauksissa monesti menee, jos runko saanut osumaa. Jos kaikki hilppeet kiinnitellään uuteen runkoon, rupee työn määrä olemaan niin hurja, ettei sitä ole vakuutusyhtiön mitään järkeä maksaa. Eli työn osuus tässä se ratkaiseva.

    Ja jos runko saanut hitin, niin yleensä on muutakin palasina.
  17. #17
    eipä noista rungon takaosista ole pahemmin hiiskuttu mutta käsittääkseni löytyy moneltakin merkiltä malleja niin sportti kuin
    retro pyöristä joiden rungon takaosa on niin heppoista tavaraa
    ettei niihin ole syytä laittaa ainakaan takalaukkua.

    näin on sanonut eräs m-pyörä kauppias (pysyköön anonyyminä)
    ettei tule mitään sanomisia, mutta voitte itse kukin todeta asian ottamalla satulan pois niin mitä näkyy, ohkaista putkea mikä
    ei todellakaan kestä kun vielä takalaukkua lastataan tarpeeksi ja kaikki paino on akselin takana niin miten meinaatte että siinnä käy.

    matkapyörät on tehty paljon tuhdimmasta tavarasta ja ne kyllä
    kestävät, mutta nykyään kun kaiken täytyy olla aina vaan kevyempiä niin lopputulos on jokseenkin selvä.
  18. #18
    Lainaa (Johu @ Elo. 12 2005,22:40) kirjoitti
    Siis kolaritapauksissa monesti menee, jos runko saanut osumaa. Jos kaikki hilppeet kiinnitellään uuteen runkoon, rupee työn määrä olemaan niin hurja, ettei sitä ole vakuutusyhtiön mitään järkeä maksaa. Eli työn osuus tässä se ratkaiseva.

    Ja jos runko saanut hitin, niin yleensä on muutakin palasina.
    Kahden rungon vaihdon kokemuksella 636:seen voin kertoa että ei mene lunariin. Pyörää ei oltu kolaroitu,mutta muuten vain varkauden yhteydessä paskottu lukot,"päärunko" sekä takarunko vaihtoon. eli kaikki ehjä tilpehööri siirrettiin vanhasta uuteen ja ei menny lunariin.
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  19. #19
    Luulisi, että Kone-Kesko toteaa että EVVK, kun on saksan pyörästä kyse. Omat muistikuvat kertoo, että teräsrunkoa voi hitsata, mutta korjaajalta vaaditaan luokat.Muistikuvat voivat kyllä olla ihan "Essonpaaria" Kyselisin korjausohjeita katsastuskonttorista ensin. Alumiinrungot ymmärtääkseni tuomitaan romutettaviksi, jos niihin tulee repeämiä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  20. #20
    Aika vaarallisen näköistä. Mitenköhän siihen olis suhtautunut, jos vaimo olis laukkujen ja katkenneen perän seurauksena tippunut tielle motarivauhdissa .. Rautaa saa onneksi rahalla korjattua.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  21. #21
    Eli mistäpäin ne rungossa olevat reiät oli porattu?

    Onko muilla semmoisia?

    Vaikuttaa oudolta.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  22. #22
    Lainaa (Moribundus @ Elo. 12 2005,14:54) kirjoitti
    Tossa noita kuvia. Kiva kun on mikrotukihenkilöitä suvussa *
    Itsellä on Kapan laukku kiinni Yamahan omassa telineessä, joka tulee kiinni matkustajan kahvan pultteihin. Huomasin juuri että takakatten korvakkeet on murtunut samalla tavalla kuin noissa kuvissa. Runko näytti vielä, luojan kiitos, olevan ehjä.
    Joko olet ehtinyt selvittää miten kävi takuun kanssa?
    Löytyykö kuvia Kapan telineestä, tuleeko siihen mitään tukirautoja jalkatapin kiinnitykseen?

    Tuon telineen käyttö loppui kyllä tähän päivään.



    <br /><br type="_moz" />
  23. #23
    Vastaillaanpa nyt sitten omiin kysymyksiin kun tuossa päivän selvittelin asiaa. Jos tästä vaikka olisi jollekin muulle apua.

    Eli se Kapan teline näyttää olevan samanlainen kuin Givinkin tuolla aiempana olevassa kuvassa. Sain tänään Allrightilta sähköpostilla skannatut kuvat Kapan asennuohjeesta. Tulee tosiaankin erilliset tukiraudat takajalkatapin korvakkeesta ylös jonnekin takavilkun yläpuolelle. Varsinainen teline on sitten kiinni takaiskarin yläpultissa ja matkustajan kahvan pultissa.

    Takuu anomus rikkoutuneesta takakatteesta lähti kanssa menemään, voipi kestää kuulemma muutaman viikon.
    Palailen asiaan kun on siitä jotakin kerottavaa.
    <br /><br type="_moz" />
  24. #24
    Eipä mee takuuseen. XJR:n sallittu kokonaispaino on max 230kg valmistajan mukaan. Vain yksi takalaukku sallittu, saa painaa tavaroineen yht. 5 kg *(mitäpä sitä tosi motorista muuta tarvitsee euroopanreissulle kuin parin sukkia, varakalsarit ja hammasharjan. Tahnan voi lainata sitten joltain toiselta *)
    Soitin kone-keskoon ja setä aloitti "sulla oli sitten sellainen kolmen laukun teline..." ja minä siihen "niin..." * Jäi kotiläksyt lukematta.
    Mutta jospa fennialla ois vähän ylimääräistä. Odotellaan päätöstä.
    P.s. *jo toista viikkoa (joten ei harmita enää *)
    P.p.s. tuli kyllä sitten kaadettua pyörä tänään. Se harmittaa *
    Kahta en vaihda - ja ne molemmat on jalkojeni välissä.
  25. #25
    Ja täällä taas!

    Sain juuri tänään uuden takakatteen särkyneen tilalle. Meni takuun piikkiin.
    Täytyy se Kappa ostaa kun saa jostain rahaa, sitä Jammun telinettä en kyllä enää pyörääni kiinnitä.
    <br /><br type="_moz" />
  26. #26
    Miten hemmetti näillä pyörillä uskaltaa enää ketään ees kyysätä ku jo laukkujen kanssa katkeilee rungot? Aika uskomatonta...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #27
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 01 2005,13:43) kirjoitti
    Miten hemmetti näillä pyörillä uskaltaa enää ketään ees kyysätä ku jo laukkujen kanssa katkeilee rungot? Aika uskomatonta... *
    Reppu selkään.. jos sen kiinnitysrunko katkeaa niin ei paljoa enään vaikuta loppupäivään
  28. #28
    Hitsaamalla on ne rungot alkaapäätäkin tehty, eikä niillä hitsausluokilla ole juurikaan merkitystä!! Ei niitä koskaan ole kukaan kysyny... Ammatti mies vaan hitsaamaan, kyllä se siitä.

    Kun ostajat haluaa entistä "tehokkaampia" ja "kevyempiä" (nopeita) pyöriä, on seuraus ihan odotettavissa... Jos pyörät tehdään tuolla menttaliteetillä, niistä tulee "kertakäyttöisiä"...!!!!
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
  29. #29
    Kaverin XJR:ssä katesi myös takahäkki Ruotsissa. Taitaa olla tyyppivika?.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  30.  
  31. #30
    Kyllä ton ammattimies kuntoon saa, ehdottaisin kuitenkin holkittamaan ton katkenneen putken, ei tuu muuten kestämään, katkeaa muuten taas sauman vierestä.
    Sisä putkea niin pitkälti kun vaan on mahdollista ja tarpeeksi tiukkaa että tukee katkenetta kohtaa ja sitten vaan hyvä sauma ympärille.