Onko jollain kokemusta, miten vakuutetaan rakenneltu pyörä? Esimerkiksi jos vuoden 1990 GSXR 1100 viimeisen päälle rakennettu pyörä varastetaan tai ajetaan lunastukseen, niin maksaako yhtiö vain perusmallin pyörän hinnan (3000-5000€), vaikka pyörän oikea arvo olisi vaikka 10k€?
Pitääkö tuollaiselle pyörälle hankkia jokin erikoisvakuutus? Millä yhtiöillä on moisia?
Suzuki Bandit 1200T -97
KTM 690 Enduro R -15
Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
Kaveri vakuutti joskus kupla volkkarinsa 60tmk arvosta.
Auto tutkittiin ja muistaakseni kuvattiin vak.yhtiön tiloissa.
Vakuutusmaksut olivat luonnollisesti paljon suuremmat kuin tavallisessa vakuutuksessa.
Luulen että pyörän kohdalla homma toimii samalla tavalla?
menisköhän samalla tavalla kun nää rakennetut jenkki autot.
käytetään ajoneuvo tarkastajalla arvioitamassa. rakentelun jälkeen..![]()
Niinhän se menee. Soitto vakuutusyhtiöön, ajoneuvon tarkastus ja sen jälkeen sitten sovitaan tapauskohtaisesti korvausummat, omavastuut, vakuutusmaksut ja mahdolliset pienellä painettu teksti (rajoitukset yms.).
Tarvittaessa pystyy vaikka käsin maalatun kypärän vakuuttamaan erikseen.