Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 63:een 63:sta
    Lainaa (Liinu @ Syys. 22 2005,15:10) kirjoitti
    Pitkiä kaikki! Entä kun 148 senttinen Hoitsu haluaisi mopottimen? Turha oli mein rätkänettimisreissu...juu kiitos ei...kun pieni aikuinen haluaa alkaa ajamaan omalla rätkällä, niin kalliiksi tulee...

KUN ei halua esim. 250 Virkkua...vaan sen tarttee ola nakutin tai kyykytin! Tehtaaltako mittatilaustyönä *
    Saiskos sitten kawan ZXR400:sta sopivan kyykyttimen alle? Vakionakin matala.. madallettuna low rider
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Mää oon jopa 163cm ja kuussatasella cbr:llä ajelen, sitä ei oo madallettu. Ehkä sitä tosin sais vähän madaltaa, nimittäin siskon lapsi (6v) antoin pientä kommenttia, kun näki mun hienon goreografian pyörän kääntämiseksi epätasaisessa maastossa: "Eno (minun veli siis, 20cm mua pitempi) osas paaalijo paremmin lähtiä täältä mummulan pihasta!" Tais pikkuveikkaa tuskastuttaa oottaminen, että näkis, kun pyörällä ihan oikeasti ajetaan...
    TEE TYÖTÄ kuin eläisit ikuisesti,
    mutta RAKASTA kuin kuolisit tänään
  3.  
    Lainaa (GSXR @ Syys. 20 2005,22:34) kirjoitti
    Kävin tuossa hiljattain väittelyä siitä, että voiko tämmöinen hukkapätkä (162cm) joskus siirtyä vyöruusun asemasta puikkoihin.
    "Miehiset" perustelut sille, miksi olisi parempi tyytyä istumaan vaan kyydissä kuuluivat seuraavalla tapaa:
    ajelemaan.
    1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)

Ei sitä pyörää pukkaa miehetkään vastamäkeen, tuo on ihan huuhaa väite.Minulle kaveri opetti ensimmäisenä kuinka pyörää pukataan sivulta, eteen ja taaksepäin.Se sujuu hyvin, ei tarvitse varvistella hankalissa paikoissa.Jos maasto pelottaa, voi aina pukata pyörän haluamaansa asentoon.Ja lähteä siitä ajelemaan.

2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.
    Eipä kaadu, jos valikoit paikan viisaasti.Esim valoissa seisoessa, älä menen keskipatille, vaan uraan, näin yltää jalat paremmin maahan.Kun uran kummallakin puolella on korkeampi maa
    Pyörän pystyy madaltamaan ja käyttämään järkeä siinä, minne sen pysäköi.

3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?

Kyllä pystyy, kun osaa sopivan tekniikan.Minun pyöräni painaa 230 kg ja kun se kaatuu, saan sen ylös.Kyse on vain etupyörän oikeasta suunnasta, tanko tiukasti käännettynä.Bajahillissä on oikeat nosto-ohjeet.Tekniikkalaji.
    Ei muuten ukkoskaan tunne sit oikeaa tekniikkaa....naura sille pilkallisesti.

4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.

Pyörän huolto ei ole ollenkaan vaikea juttu, eikä sen korjaaminenkaan.Kumpikin on ihmisten tekemää hommaa.Jos liityt johonkin kerhoon, jolla on oma talli/kerhotalo, saat apua ja neuvoja yli kylkien.Opit tekemään itse suurinpiirtein kaiken.Ja sille nostaa miehetkin hattua.

5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)

Voi olla, voihan sitä aloittaa luokasta 500/600/800.Monia suht tehokkaita customeja löytyy noista luokista.Ehkä kannattaa aloittaa pienemmällä, luoda rutiini sillä.Siirtyä sitten tehokkaampiin kun alkaa tuntumaan, että tarvitsee tehoa lisää.

*En varmaankaan ole ainut pieni nainen, jolla olisi oma pyörä, enhän... * . *Sanokaa muutama hyvä vasta-argumentti, joilla niittaan jannujen nokat tukkoon. Ne yrittää selvästikkin vain painostaa, jotta en olisi ensi kauden mustissa tilastoissa...

Naiset on paljon parempia kuskeja kuin miehet.Naiset yleensäkään ei ota turhia riskejä ja kaahaavat vasta opittuaan tuntemaan ajopelinsä.Tietty on poikkeuksiakin-ei mennä feministilinjalle.Mutta noin yleensä, naisten kolarit harvemmin johtuu ylinopeudesta.
    Sun tarvitsee mennä kauppaa ja koeistua erilaisia pyöriä.Sitten valitset sen, joka miellyttää tuntumaltaan.
    Mietit sen tehoja ja ominaisuuksia ja päätät minkälaista ajoa haluat ajaa.Hyvä myyjä tai joku muu mopokaveri osaa neuvoa sinua jo pitkälle, kun itse tiedät tarpeesi.Keväällä alat harjoittelemaan.Ensimmäinen on erehdy ja opi vuosi-sitten se alkaa sujumaan jo paremmin.
    Helppo olis opetella niin, et joku pitkäjalkainen istuu takana ja neuvoo merkein milloin vaihdat, vilkutat jne. ja samalla pitää pyörää pystyssä pysähdyksissä.
    Nimimerkillä 155 cm pitkä nainen, jonka pyörä painaa 230kg.Ikinä en ole huollattanut pyörääni millään pajalla.Vaan itse hoitanut korjauksetkin.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123