Onko muilla oireena palttiarallaa 50-60 km nopeudessa esim. yhdellä kädellä ajettaessa lievää vipatusta ohjaustangossa.
Lieväkin vapina hienossa laitteessa ahistaa..;)
Jos nostaa nopeutta normi maantienopeuteen, vapinaa ei ilmene.
Ja älkää sanoko että uusi eturengas, tasapainota jne.
Legenda kertoo että kandeis vaihtaa ohjaukseen kartiolaakerit kuulalakrujen sijaan?
Onko kokemuksia?![]()
Itselläni 97 40 000km ja voblaus loppui renkaan vaihdolla(sorry vaikka kielsit mainitsemasta renkaita) (oli orggis bridgestone n. 10 0000km), tuntematta enempää tapaustasi niin suosittelen kääntymistä honda-huollon puoleen. kilometreistä riippuen jokin kuluva osa on ilmeisesti kulunut. ei voblaus kuulu xx:n ominaisuuksiin pikemminkin päinvastoin; on vakaa kaikilla nopeuksilla, onnea vian etsintään.
Do you have premonitions of déjà vu?
Ainakin minulla auttoi aivan vastaavaan ongelmaan renkaan vaihtaminen jäykempirunkoiseksi...brandtilta kertoivat ongelman olevan yleinen kyseisessä pyörässä. Vaihdoin mezelerin muistaakseni z4B renkaan ja sen jälkeen ongelma hävisi kokonaan!
Mulla oli samaa ongelmaa kanssa, kävin laakerit tarkistuttamassa olivat ok, syy oli rengassarjassa, uudet alle hävis vapinat.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Aikaisempi keskustelu samasta asiasta:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....voblaus
Ei kyllä kuulosta kaiken olevan kunnossa,"2X" ei voblaa vaan menee kuin kiskoilla.
Ohjauslaakeri ei aiheuta vipatusta,se aiheuttaa sen ettei pyörä halua kulkea oikein sinne mihin pitäis,vain sinne päin.
Etujarruissa kahnausta.Nosta etunen ylös ja pyöräytä.Joskus levyyn saattaa tulla olematon kierous ja olematon kosketus palaan,sekin voi tehdä tätä vipaa alhaisilla vauhdeilla ilman käsiä ajettaessa.
Vakio.Rengas kulunut tai muuten epätasainen.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Joo-o. Alla uusi Metzelerin Z6 ja entinen oli Ridgestone Battlax, jolla ei muuten tee yhtään mitään.
Pyörä rauhottu kyllä ko. toimenpiteellä, yksi idea tuli huollosta onko peräpään jäykkyys täysillä (perä korkeella=> kuorma etusella)
Kaks päällä ei voplaa eli vois olla kyllä toikin.
Ai niin jarrut ei laahaa eli sekin suljettu pois.
... ihka uus Bridge woblas aivan hillittömästi... ja aiempikin jonkun verran.. mutta uusi Metzelerin MZ4 B jäykempi runkoinen gummi lopetti kokonaan vispauksen.
Väittävät jotkut viisaat Honda miähet että XX ja vanha 1000F ovat erittäin ronkeleita eturenkaastaan koska ovat raskas keulaisia pyöriä. Minä ainakin uskoin tähän ja ongelmat loppuivat renkaan merkin/mallin vaihdon myötä ja on ilo mennä kaffellekkin kuin kaffekuppi pysyy kädessä ajonkin jälkeen *
Honda CBR1100XX
aiheuttaa se ohjainlaakeri vipatusta jos se on löysällä. Jos se on rikki tai liian kireällä, niin sitten ei mene sinne minne haluaa varsinkaan hitaassa ajossa. ohjauksesta puuttuu herkkyys.
Löysällä laakerilla vastaavaa vapinaa oli itsellä joskus cb900f:ssä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
On joskus vipattanut, tähän asti aina korjautunut renkaiden vaihdon yhteydessä.![]()